Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Mettea skrev (1 minutt siden):

Han er en voksen mann, ikke et barn. Alle rundt meg blir til en viss grad utlevert, men han og meg mest. Jeg skriver mye om oss, meg og han. Men ingenting om hans personlighet, lynne osv... Han er ikke så mye utlevert. 

Uansett.. Jeg har sluttet å blogge :)

Du er en voksen kvinne, eldre enn H. Og allikevel reagerer du som et barn på kritikk på ting du selv har valgt å skrive.

Du nedtoner effekten bloggen har på ham, samtidig som du eskalerer når det kommer til deg selv.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

decker skrev (9 minutter siden):

Skal eg vera heilt ærleg så verkar det som om du har eit stort behov for å ha siste ord om saka, og dette øydelegg ein heil del for deg sjølv. Du kjem med beklagelsar for så i neste øyeblikk koma med nye forklaringar som skal rettferdiggjer handlingane dine, og skyv igjen mykje av ansvaret for dine handlingar over på andre. Du vil og ha full kontroll på kva andre skriv om deg, og har stadig vekk prøvd å vera eit slags politi som skal leggja føringar for korleis du meiner andre skal oppføra seg, som til dømes det med at du vil at andre skal leggja ballar døde og bestemma når det er nok i ein tråd, for å så i neste øyeblikk vera den som absolutt ikkje klarer å leggja ein ball død sjølv.

Viss ein vil verta teken seriøst når ein seier unnskyld så skal det ikkje etterfølgas av eit men. Då er det ikkje lenger ei ekte unnskyldning, men nok eit behov for å ha siste ordet og igjen rettferdiggjer seg sjølv. Å seie unnskyld er å ta innover seg at ein har gjort ein feil, og så akseptera det nederlaget det kan vera å innrømma det. For å dra det ned på eit enkelt nivå så er eit eksempel då gutane mine var yngre og det vart litt heitt mellom dei i leiken. Då vart det ofte sagt unnskyld, for å så gjera nett det same om igjen rett etterpå. Då var det jo ikkje ei ekte unnskyldning fordi dei gjekk jo rett tilbake til å gjera det same igjen. Unnskyld vart berre sagt for å sleppa unna med det der og då, for å så repetera same åtferd igjen like etterpå. Dei tok rett og slett ikkje innover kva det eigentleg låg i å seia unnskyld, at det å seia unnskyld betyr at ein tek ansvar for sine handlingar, ikkje berre eit tomt ord som vart sagt fordi dei trudde dei kunne sleppa unna med det dei hadde gjort. På same måte kan du heller ikkje diktera kva du syns er akseptabelt at Kjerringtanker skriv om deg, at ho tek i mot ein beklagelse frå deg betyr berre at ho sett pris på den, men det gjer deg ikkje eit frikort for vidare åtferd etter dette og det betyr heller ikkje at ho no er forplikta til å berre skriva ting som er akseptabelt for deg.

For ditt eige beste nett no trur eg du skal følga di eiga oppfordring og leggja ballen død for ei god stund framover. 

Beklager for at jeg lagde kontoen Trude og nektet på at det var meg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mette, du svarer jo faen ikke på det mange lurer på!!!:

Hvorfor lagde du liv i tråden din når den døde ut? Hva har det med å forsvare seg? Hvorfor var du så aktiv i andre bloggdiskusjoner som var av negativ karakter mot andre bloggere, inkludert å opprette en egen diskusjon om kjerringtanker? Hva har det med å forsvare deg selv å gjøre?

Og hvorfor lar du andre tro du har blitt hetset så stygt at du sletter bloggen din i bla kokkejævel sitt kommentarfelt på hans blogg, når det er ren løgn???

og som noen skrev( kokkejævel tenkte nok mest på seg selv, ikke deg. Han tok ting uten å sjekke fakta og grep muligheten for å svartmale kloakken på KG.. 

Endret av Cessa74
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (2 minutter siden):

Beklager for at jeg lagde kontoen Trude og nektet på at det var meg. 

 

 

…Och om MA nu loggade ut och inte återvänder, oavsett brukarkonto, så vill det här lugna ner sig. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Men hadde du ikke blitt tatt på fersken med trudisen så hadde du bare fortsatt?

Umulig for meg å vite. Planen min var å bruke Trude til å kommentere andre tråder utenfor min tråd, slik at jeg kunne være anonym når jeg skrev i andre tråder. 

Mette kontoen skulle brukes i min tråd. 

Om jeg hadde slettet en eller begge to vet jeg ikke desverre. 

Nå er jeg dønn ærlig og svarer ikke det som setter meg i godt lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Hol skrev (3 minutter siden):

En annen ting jeg lurer på, er hvor all hetsen er? Ja, du får kjørt deg her nå og har det nok kjipt, saken er at det er mange som har reagert på div ting, men er det hets når det bare blir påpekt hva du faktisk selv har satt i gang? Personhets, grov mobbing osv, er det virkelig det?

Det har vært ekstremt mye latterliggjøring her de siste dagene, alt annet enn konstruktivt har det vært. Mye av det er slettet. Det er noen brukere her nå som skriver konstruktivt til Mette, men det endrer ikke det faktum at en stor "gjeng" her inne har sparket på en person som er fortvilet. Mye av det som er blitt skrevet kvalifiserer til mobbing ja, men det er fint å se at Mette får konstruktive svar fra andre brukere nå. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla82 skrev (6 minutter siden):

Du kan ikke bli så negativt påvirket av kritikk fra fremmede at du behøver støtte fra andre fremmede for å komme seg. Da er det på tide å begynne å leve i den virkelige verden og kun der.

Klarer du å forlate tråden nå uten å ha siste ordet? Jeg ønsker deg faktisk genuint et godt liv videre, selv om jeg kritiserer måten du håndterer dette på.

Vanskelig ettersom jeg får spørsmål. 

Jeg trenger absolutt ikke støtte fra fremmede. Men jeg hadde ikke fortalt om det til andre enn min mann og han passet barnet vårt. Så den støtten jeg fikk hjalp veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessa74 skrev (3 minutter siden):

Men Mette, du svarer jo faen ikke på det mange lurer på!!!:

Hvorfor lagde du liv i tråden din når den døde ut? Hva har det med å forsvare seg? Hvorfor var du så aktiv i andre bloggdiskusjoner som var av negativ karakter mot andre bloggere, inkludert å opprette en egen diskusjon om kjerringtanker? Hva har det med å forsvare deg selv å gjøre?

Og hvorfor lar du andre tro du har blitt hetset så stygt at du sletter bloggen din i bla kokkejævel sin tråd, når det er ren løgn???

Denne tråden har vært ekstremt stygg de siste dagene, så jo hun har faktisk blitt hetset her inne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (1 minutt siden):

Ikke som meg iallefall 😂😂😂

Du har absolutt mye å by på! Så dårlig svar😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (8 minutter siden):

Du er en voksen kvinne, eldre enn H. Og allikevel reagerer du som et barn på kritikk på ting du selv har valgt å skrive.

Du nedtoner effekten bloggen har på ham, samtidig som du eskalerer når det kommer til deg selv.

Som et barn? At jeg blir såret og kan gråte? Dere vet vel ikke hvilken effekt det får på han.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (12 minutter siden):

Beklager for at jeg lagde kontoen Trude og nektet på at det var meg. 

 

 

 

Hei2016 skrev (9 minutter siden):

…Och om MA nu loggade ut och inte återvänder, oavsett brukarkonto, så vill det här lugna ner sig. 

… Men icke, sa Nicke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (14 minutter siden):

Han er en voksen mann, ikke et barn. Alle rundt meg blir til en viss grad utlevert, men han og meg mest. Jeg skriver mye om oss, meg og han. Men ingenting om hans personlighet, lynne osv... Han er ikke så mye utlevert. 

Uansett.. Jeg har sluttet å blogge :)

Det stemmer ikke. Hva med når du fortalte at han ble så sinna i en krangel at han pakket kofferten sin og ville reise hjem? Eller den gangen du skrev at du måtte følge ham på bussen fordi han ikke klarte å finne fram selv? Alternativt den gangen han skulle gå på butikken å handle og brukte 1000 kr på frokost fordi han ikke skjønte hvor dyrt det var med frukt og grønt? At han, som troende muslim, spiser svinekjøtt i Norge? At han er så lite handy at han ikke kan hjelpe deg med noe praktisk i huset, og ikke engang klarte å sage en planke skikkelig? Vil du ha flere eksempler?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mettea skrev (5 minutter siden):

Ikke som meg iallefall 😂😂😂

Du skriver at du fortjener det som har vært her inne de siste dagene, og det er jeg helt uenig i. Ingen fortjener noe slikt. Du får fine svar fra enkelte brukere nå, og det er veldig bra, noen av dem har gode råd det er verdt å ta til seg. Jeg håper at du følger drømmen om å skrive et annet sted enn på blogg. Hvem vet? Kanskje det kan bli et spennende prosjekt å skrive i andre kanaler :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst folkens! På tide å gi seg litt nå? Eller skal dere pushe enda mer. Jeg har alltid forstått at gjengen (mesteparten, ikke alle) her inne elsker å skape drama gjennom latterliggjøring, misforståelser og å vri om på alt.

Om dere blir så «skuffet» over en blogger og føler dere «ført bak lyset» trenger dere virdkelig å revurdere hverdagen deres.

So what om Mette lagde en profil for å forsvare seg selv. So what om hun gjorde det for å komme opp på blogglisten. For en del år siden jobbet jeg i musikkbransjen i USA, og en viktig ting nye artister gjorde var å gå inn anonyme i nettforum om musikk for å prøve å promotere seg selv. Det er virkelig ikke så ille, tror nok det er flere enn dere tror som gjør det. De ønsker selvsagt å skape en mulig karriere ut av det. Hvorfor er det så negativt.

Hele denne tråden har vært gjennomsyret av folk som elsker å tråkke på noen, koser seg med latteremojis og ufordragelig oppførsel.

Når har dere fått det som dere ville, og bloggeren ønsker ikke blogge lenger. Dere vant kampen, så hvorfor må dere kjøre en rematch på en som ligger nede?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessa74 skrev (14 minutter siden):

Men Mette, du svarer jo faen ikke på det mange lurer på!!!:

Hvorfor lagde du liv i tråden din når den døde ut? Hva har det med å forsvare seg? Hvorfor var du så aktiv i andre bloggdiskusjoner som var av negativ karakter mot andre bloggere, inkludert å opprette en egen diskusjon om kjerringtanker? Hva har det med å forsvare deg selv å gjøre?

Og hvorfor lar du andre tro du har blitt hetset så stygt at du sletter bloggen din i bla kokkejævel sitt kommentarfelt på hans blogg, når det er ren løgn???

og som noen skrev( kokkejævel tenkte nok mest på seg selv, ikke deg. Han tok ting uten å sjekke fakta og grep muligheten for å svartmale kloakken på KG.. 

Jeg har svart på det... 

Har aldri vært negativ mot andre bloggere, kun mot kjerringtanker. 

Jeg har slettet bloggen på grunn av massiv kritikk. Det er ikke løgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

clyde skrev (16 minutter siden):

Det har vært ekstremt mye latterliggjøring her de siste dagene, alt annet enn konstruktivt har det vært. Mye av det er slettet. Det er noen brukere her nå som skriver konstruktivt til Mette, men det endrer ikke det faktum at en stor "gjeng" her inne har sparket på en person som er fortvilet. Mye av det som er blitt skrevet kvalifiserer til mobbing ja, men det er fint å se at Mette får konstruktive svar fra andre brukere nå. 

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (18 minutter siden):

Det har vært ekstremt mye latterliggjøring her de siste dagene, alt annet enn konstruktivt har det vært. Mye av det er slettet. Det er noen brukere her nå som skriver konstruktivt til Mette, men det endrer ikke det faktum at en stor "gjeng" her inne har sparket på en person som er fortvilet. Mye av det som er blitt skrevet kvalifiserer til mobbing ja, men det er fint å se at Mette får konstruktive svar fra andre brukere nå. 

Det er i grunn ikke bare de siste dager. Det har lenge vært latterliggjøring og flisespikkeri på denne bloggen. Har aldri forstått hvorfor man skal vri alt til det verste alltid. Nå har har jeg kun lest bloggen og ikke fått med med om noe har skjedd i aldre kanaler.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (7 minutter siden):

Det stemmer ikke. Hva med når du fortalte at han ble så sinna i en krangel at han pakket kofferten sin og ville reise hjem? Eller den gangen du skrev at du måtte følge ham på bussen fordi han ikke klarte å finne fram selv? Alternativt den gangen han skulle gå på butikken å handle og brukte 1000 kr på frokost fordi han ikke skjønte hvor dyrt det var med frukt og grønt? At han, som troende muslim, spiser svinekjøtt i Norge? At han er så lite handy at han ikke kan hjelpe deg med noe praktisk i huset, og ikke engang klarte å sage en planke skikkelig? Vil du ha flere eksempler?

ALT dette har han godkjent og han har ikke blitt presset til det. Krangelen vår var stor, men vi kom igjennom det. 

Det med bussen er helt idiotisk at dere reagerer på. Han var ikke kjent i Norge og vi var på sykehuset rett før fødsel. Vi ble enige om å finne ut hvor bussen gikk ifra slik at han kunne ta bussen hjem om han ikke fikk være på sykehuset på grunn av Corona. Så vi kjørte bilen samme vei som bussen for å se hvor han måtte skifte buss og gå av. 

Det med at han kjøpte dyr mat fordi alt var dyrere her er jo ikke noe negativt... Er jo helt umulig for han å vite h or mye ting koster. Det car et innlegg hvor vi forklarte om utfordringer det var med å komme til nytt land. 

Har ikke skrevet på blogg at han spiser svinekjøtt. Og gjør det noe om han eller om han ikke spiser det? 

Har aldri sagt at han ikke kan hjelpe meg med noe praktisk i huset. Vi lagde da bordet sammen da jeg var gravid. Han gjør mye og det skriver jeg ofte. Men han kommer fra et sted hvor alt blir bygget i stein og derfor har han ingen erfaring med plank, noe det innlegget handlet om. Forskjellene fra der han kommer fra og til Norge. 

Du må slutte å bli krenket på hans vegne. Du kjenner ikke han, vet hva han føler, hva han tenker og hva han mener. 

Synd at ikke intervjuet jeg hadde med han kom ut, da hadde dere blitt litt bedre kjent med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...