Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

@EveliinaHelt enig med deg - veldig godt råd at hun trekket seg tilbake fra nettet.

Men det kommer aldri til å skje. Du ser nå at hun allerede er ute og «fisker» etter sympati for å fortsette; skriver om innlegg hun har lyst å poste og prøver å vende alt som skjedde over på KG. Reagerer kun på positive kommentarer (overreagerer) og overser de som skriver ting hun ikke vil høre.

Det at hun sletter bruker for så å opprette ny, «legger ned» bloggen for så å skrive at hun savner den og ikke minst aldri klare å trekke seg ut av tråden her, vitner om… i alle fall at hun ikke kommer til å slutte og søke offentligheten. Hun klarer jo ikke la være.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nana skrev (3 minutter siden):

@EveliinaHelt enig med deg - veldig godt råd at hun trekket seg tilbake fra nettet.

Men det kommer aldri til å skje. Du ser nå at hun allerede er ute og «fisker» etter sympati for å fortsette; skriver om innlegg hun har lyst å poste og prøver å vende alt som skjedde over på KG. Reagerer kun på positive kommentarer (overreagerer) og overser de som skriver ting hun ikke vil høre.

Det at hun sletter bruker for så å opprette ny, «legger ned» bloggen for så å skrive at hun savner den og ikke minst aldri klare å trekke seg ut av tråden her, vitner om… i alle fall at hun ikke kommer til å slutte og søke offentligheten. Hun klarer jo ikke la være.

Tror du har helt rett her. Det er egentlig litt trist å være vitne til dette- et godt voksent menneske som ikke vet sitt eget beste.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun drives av publisitet ....all pr. er god pr...

Tenk så stusslig det ville ha blitt å være helt A4 med hus og mann og barn og jobb, ingen steder hvor drama-genet kan dyrkes og ingen plass å sanke antipati for så å legge seg ned å slikke sårene offentlig for igjen å høste sympati...

 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (Akkurat nå):

Hun drives av publisitet ....all pr. er god pr...

Tenk så stusslig det ville ha blitt å være helt A4 med hus og mann og barn og jobb, ingen steder hvor drama-genet kan dyrkes og ingen plass å sanke antipati for så å legge seg ned å slikke sårene offentlig for igjen å høste sympati...

 

 

Eller; tenk så deilig det måtte være. Bare hun hadde blitt vant til det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xmasclovn said:

Tror du har helt rett her. Det er egentlig litt trist å være vitne til dette- et godt voksent menneske som ikke vet sitt eget beste.

Så hyggelig skrevet av deg.

Om hun nå ikke ''vet sitt eget beste'', så skjønner jeg ikke hvorfor du og andre har behov for å skrive her. Da bør du ta ansvar for en person som ''ikke vet sitt eget beste''.

Har Mette skylden for mye? Ja. Men det er tid for å gå videre nå. Å fortsette kritikken på dette tidspunktet har absolutt ingenting godt for seg.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du ønsket at denne tråden skulle dø ut jeg, men så lenge du er inne og skriver, vil den leve videre.

Hva vil du egentlig?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (5 minutter siden):

Så hyggelig skrevet av deg.

Om hun nå ikke ''vet sitt eget beste'', så skjønner jeg ikke hvorfor du og andre har behov for å skrive her. Da bør du ta ansvar for en person som ''ikke vet sitt eget beste''.

Har Mette skylden for mye? Ja. Men det er tid for å gå videre nå. Å fortsette kritikken på dette tidspunktet har absolutt ingenting godt for seg.
 

Når hun sier at alt hun vil ha er fred og å bli borte fra offentligheten for å kunne fungere som mor og kone, men likevel sitter her (og bloggeres kommentarfelt) og oppretholder spotlyset på seg selv. Hva vil du kalle det? Jeg kaller det å ikke vite sitt eget beste. Det er mange nå som har rådet henne velment å trekke seg ut, da det er til hennes beste, men det går ikke inn.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew said:

Trodde du ønsket at denne tråden skulle dø ut jeg, men så lenge du er inne og skriver, vil den leve videre.

Hva vil du egentlig?

Hva jeg vil bør være ganske opplagt. Jeg skjønner ikke behovet for å fortsette og kritisere en person som åpenbart ligger nede - uansett om personen har skylden for det selv, eller ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (4 minutter siden):

Hva jeg vil bør være ganske opplagt. Jeg skjønner ikke behovet for å fortsette og kritisere en person som åpenbart ligger nede - uansett om personen har skylden for det selv, eller ikke.

Er du også Mette siden du skriver "Hva jeg vil"?

Endret av Honey Dew
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xmasclovn said:

Når hun sier at alt hun vil ha er fred og å bli borte fra offentligheten for å kunne fungere som mor og kone, men likevel sitter her (og bloggeres kommentarfelt) og oppretholder spotlyset på seg selv. Hva vil du kalle det? Jeg kaller det å ikke vite sitt eget beste. Det er mange nå som har rådet henne velment å trekke seg ut, da det er til hennes beste, men det går ikke inn.

Det er normalt at folk som har gått på en smell eller sliter psykisk ''ikke vet sitt eget beste'', og fortsetter å dyrke elendigheten.

Spørsmålet mitt var altså: Hvorfor har du et behov for å skrive det du gjør? Hadde det ikke vært mer ansvarlig av deg og latt en person som ''ikke vet sitt beste'', være?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (10 timer siden):

Umulig for meg å vite. Planen min var å bruke Trude til å kommentere andre tråder utenfor min tråd, slik at jeg kunne være anonym når jeg skrev i andre tråder. 

Mette kontoen skulle brukes i min tråd. 

Om jeg hadde slettet en eller begge to vet jeg ikke desverre. 

Nå er jeg dønn ærlig og svarer ikke det som setter meg i godt lys. 

Nå argumenterer du egentlig mot deg selv... du skrev jo at Trude-brukeren ble laget for å forsvare deg i din egen tråd? Nå skriver du at Trude ble laget for å skrive anonymt i andre tråder.. bare for å ha nevnt det.

 

Også lurte jeg på - er centimeteren nok en "trude4" her nå? Svarer på vegne av mettea?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 minutt siden):

Hva jeg vil bør være ganske opplagt. Jeg skjønner ikke behovet for å fortsette og kritisere en person som åpenbart ligger nede - uansett om personen har skylden for det selv, eller ikke.

Jeg er ikke enig i at denne personen åpenbart "ligger nede".

Jeg synes tvert i mot at det virker kalkulert og/eller et forsøk på å fremprovosere en ønsket reaksjon som dessverre uteblir.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew said:

Er du også Mette siden du skriver "Hva jeg vil"?

?

Det er du som spurte hva jeg ville. Har du glemt ditt eget innlegg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Er du også Mette siden du skriver "Hva jeg vil"?

Tror det var mer et direkte svar på et spørsmål som ble oppfattet som direkte til @Centimeteren

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (2 minutter siden):

?

Det er du som spurte hva jeg ville. Har du glemt ditt eget innlegg?

Nei, jeg spurte ikke hva DU ville. Les kommentaren min engang til. Jeg stilte ikke noe spørsmål til deg. Jeg siterte deg ikke engang. 

Endret av Honey Dew
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew said:

Nei, jeg spurte ikke hva DU ville. Les kommentaren min engang til. Jeg stilte ikke noe spørsmål til deg. Jeg siterte deg ikke engang. 

Notert. My bad. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger med i tråden her helt sporadisk bare. Men tenker at "logg av" Mette. Det virker ikke som du har så godt av shit-stormen som ofte følger med å være "åpen og ærlig blogger"(bloggersk for "utleverende") 

Når man skriver dagbok på nett, deler privatliv og clickbaiter litt, så er det nå desverre slik at det genererer synsing og meniner om - nettopp privatlivet ditt! 

Forstår at det er hardt at noe som kan fremstå som mange mennesker lager en massiv debatt-tråd på internett, men jeg forstår IKKE at det er hardt å da slutte å utlevere seg på nettet. Bare slutt! Det er hverken viktig eller nødvendig på noen måte. 

Ingen hadde kommet til å hørt om bloggen hadde det ikke vært for fadesen med toppbloggerkurset til ABD. RIP hele greia! 

Ta vare på deg selv og familien din, logg ut herfra og slutt å faktisk "be" om kommentarer på privatliv, følelser og meninger. Ingen fortsetter å blande seg i dette hvis du slutter å dele! 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (28 minutter siden):

Du vet veldig godt at det ikke var hva de andre bloggerne har gjort av svindel ol jeg sikter til, men dobbeltmoralen i å sette diagnoser på brukere som kritiserer din favoritt og etterlyse sympati for denne, samtidig som du har vist null forståelse for andre. De andre bloggerne du har kritisert er mennesker de også, de har familier de også, utspillene dine her fremstår derfor uten troverdighet. 

Jeg gir blanke effen i hva du eller andre her tenker om meg. Ja, de nevnte bloggerne er mennesker, mennesker jeg reagerte sterkt på for lenge, lenge siden da de drev og skadet andre mennesker. Som sagt, de trådene gikk til slutt for langt de også, og jo jeg har hatt medfølelse for begge de nevnte bloggerne i visse situasjoner. Men jeg forstår at dette er nytteløst å forklare for deg siden du er opphengt i ting jeg tenkte og skrev for flere måneder (og opptil flere år) siden, så du skal få lov til å holde på det ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (48 minutter siden):

Det er normalt at folk som har gått på en smell eller sliter psykisk ''ikke vet sitt eget beste'', og fortsetter å dyrke elendigheten.

Spørsmålet mitt var altså: Hvorfor har du et behov for å skrive det du gjør? Hadde det ikke vært mer ansvarlig av deg og latt en person som ''ikke vet sitt beste'', være?

Nei. Når en person sier at «jeg ønsker meg dette», men gjør motsatt så mener jeg at det er helt greit å si «men da må du gjøre sånn og sånn for å få det til». Samt å si at det er trist å være vitne til destruktiv atferd og at noen ikke tar til seg gode råd.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette har flere ganger skrevet at hun ikke har venner, så bloggen og andre kanaler hun skriver er for henne en erstatning for vennskap. (Mine tanker). Derfor tror jeg hun ikke klarer å slutte med blogg, det blir nok muligens en pause. Da jeg gikk inn på KG i dag tidlig hadde det vært voldsomt til aktivitet på henne her i natt. I går var hun lei seg og ba om unnskyldning bl. for lureriet hun prøvde på her inne, men noen av innleggene hennes i natt synes jeg var på grensen til det motsatte.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...