Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt mer fasinert over at hun fremdeles driver her inne jeg..🤔 i kjent stil; først, bloggen er lagt ned for godt, jeg er ikke noe flink til å blogge (hennes ord) så er det et par stykker som stryker henne med hårene og sier at; joda, du kan skrive en bra blogg om du vil ect. Og taadaa, da hjerter hun rundt og forteller litt løst om spennende blogginnlegg som dessverre nå aldri kommer ut, og at mannen vil at hun skal blogge.. Tipper den bloggen er oppe igjen om litt jeg. Negativ oppmerksomhet er jo også oppmerksomhet visst..

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke tro jeg brukte tid på dette, men nå følte jeg for å dokumentere litt før påstander blir til sannheter her inne. Påstandene kommer fra både kritikere og Mette selv, og jeg skal forsøke å ta det punktvis. Vedlagt ligget skjermbilder fra KG og Kokkejævel, som dokumentasjon/eksempler. 

La oss starte med Mettes påstand, hun var her inne kun for å forsvare seg selv: Med såpass mange innlegg som Trude4 hadde, så sier det seg selv at hun har drevet med mer enn forsvar. Men jeg ser en del forsvarsinnlegg. I tillegg har hun kommet med forklaringer, opplysninger og fordypninger av Mettes innlegg på bloggen. Man skulle nesten tro Trude4 var inni Mettes hode. Vent, hun var jo det...

Mette var ufin mot andre brukere: Jeg ser tydelig at det er enkelte brukere hun mislikte mer enn andre. Disse har nok følt at Trude4 var ubehagelig. Men jeg synes ikke språkbruken var drøyere enn andre innlegg som får stå. Og her er vel kjernen av problemet, tråden er moderert hardt, ofte etter påtrykk fra Mette selv (kapittel 5 i ABIP?). Derfor er denne påstanden umulig å ettergå. Det jeg ser er at det er mye generalisering i retning "dere er slemme", uten ytterligere forklaring. Dette er avsporinger og kilde til ødelagte debatter.

Mette skrev innlegg i tråden sin for å få opp engasjementet på egne kanaler: Dette ser jeg mange eksempler på, særlig i form av små setninger som "har hun sluttet å blogge?"

Mette er utsatt for hets, derfor har hun lagt ned bloggen: Jeg kan ikke se hets, men igjen, tråden er hardt moderert. Jeg ser derimot mye velbegrunnet kritikk, som nok har føltes overveldende for Mette. Men som hun har fått forklart til det kjedsommelige: Legger man ut ting for hele verden å se, vil det komme reaksjoner. Dette kunne hun fint ha unngått, ved å skrive en annen type blogg (eller ingen i det hele tatt...)

Mette hetser andre bloggere: Nå brukes ordet "hets" veldig løst blant influencere, men Mette har ikke vært nådig mot bloggere hun ikke liker. Iselin Guttormsen er ubehagelig å se på, Isabel Raad har fettsugd seg (kritikk av kropp) og hun lurer på hvordan barna til Anne Brith skal klare seg. Kjerringtanker og Vibbedille oppfører seg barnehage, tragisk og idiotisk. Hun startet som kjent også en egen tråd om Kjerringtanker, fordi det var "mye kritikkverdig", uten å utdype hva som var kritikkverdig. Nå har hun innrømmet at tråden ble startet som en hevnaksjon, uten at det gjør saken bedre...

Jeg ser også at Mette skriver positive ting om influencere hun liker. Monika Nyhus er vakker, Anna Rasmussen er søt og Villa Paprika er flink med interiør. Koselige kommentarer, som ikke tilfører diskusjonen noe som helst. men det er sikkert hyggelig for disse å lese (for ALLE influencere spionerer på Kg!)

Noen har tolket denne kommentaren som drapstrusler «skyt ulven» leser vi innimellom i media, noe jeg absolutt ikke er enig i. Men når ulven angriper så må den skytes. Så ta kampen og ikke la ulven ta flere byttedyr. . Dette har jeg ikke sett ett eneste sted, så jeg konkluderer med at Mette driver stråmannsargumentasjon for å sette kritikerne i et dårlig lys (ABIP, kapittel 3)

 

Jeg lurer på om Mette ser sin egen rolle i dette? Forstår hun selv at hun er en av "ulvene"? Det ser ikke sånn ut, da hun har takket for følgende støtteinnlegg i kommentarfeltet til kokken: Kom tilbake og ta skadedyrene. Tror vi er mange som står bak deg. De stakkarsene på KG har ikke så mye innhold i dagene sine. Deres dag blir aldri bra før de har fått spydd ut litt edder og galle via tastaturet. Dag etter dag i et ellers så tomt og meningsløst liv. De kommer seg ikke videre.

Ohh, the irony! Sist jeg sjekket hadde Trude4 og jeg omtrent like mange innlegg. I tillegg vet vi at hun har flere andre brukere med drøssevis av innlegg. Betyr dette at Mette er et skadedyr med meningsløst liv? Hva er forskjellen på Mettes innlegg og alle andres? Er det greit å skrive at noen er ubehagelige å se på, barnehage, tragisk, idiotisk osv, hvis man heter Mette Ask? Er det bare hets hvis disse kommentarene rammer henne? Kanskje Mette kan forklare?

https://kokkejaevel.blogg.no/ulvene-vant.html#kommentarer

 

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.58.17.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.35.07.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.50.18.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.14.37.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.53.24.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.26.16.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.14.14.png

Skjermbilde 2021-09-01 kl. 01.42.44.png

Da kan du og finne kommentaren hvor jeg skriver at Guttormsen er vakker! Jeg synes at måten hun snakker på blir vulgært, men ikke at utseendet hennes er ubehagelig å se på. 

Isabel raad har fettsugd lårene, det gjorde hun sammen med den svenske kjæresten hun hadde da og de viste det i sosiale medier. Isabell er nydelig, men hun ER fettsugd på innsiden lår. 

Og ja, jeg lurte virkelig på hvordan det ville gå med barna til AB. Hele den saken utviklet seg stygt og jeg har ofte tenkt på hvordan barna har det. 

 

Om du ikke har fått meg deg mengden og styrken av hetsen jeg har opplevd, så kan du ikke uttale deg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir bare mer og mer parodisk, men god underholdning er det (vel og merke om man har lite å gjøre).

Så Trude4 og MetteAsk er nå erstattet av mettea og nissen4? Vi er da like langt og kveruleringen hennes utgjør ca. halvparten av postene på de siste sidene, den nye hun kverulerer og bortforklarer med registrerte seg for kun 11 timer siden og har allerede 55 poster. Hun er jo et av de aller mest aktive KG-trollene 😅

Bloggen som hun lenge har vurdert å kutte ut er slettet og hun peker på KG som grunnen. Nå fiskes det etter sympati for all "hets og gudene vet hva" hun har blitt utsatt for, men hun savner bloggen allerede. Ergo: Ingenting nytt under solen og jeg tviler på at vi rekker å savne den før den er tilbake eller erstattet.

Bloggen har vel vært "død" i lange perioder tidligere også mtp. alle gangene "Trude4" savnet den så mye, hun er fremdeles høyst tilstede i tråden og sånn går dagene.

Må  ta med det patetiske i at hun har så mange interessante og spennende innlegg liggende som nå, ene og alene pga. KG, ikke blir publisert. Det finnes mange gode bøker og artikler om f.eks. arrangerte- og tvangsekteskap for de som er interessert i slikt. Det finnes jo til og med bøker skrevet av noen som har opplevd det selv, så jeg tror nok at vi greier oss helt fint uten de blogginnleggene.

Hele denne blogg-verdenen er merkelig og noe jeg ikke helt begriper. For meg fremstår det som at de fleste bloggere har et forskrudd syn på virkeligheten og ikke minst viktigheten av nettopp deres egen blogg, bagateller blåses opp i uante dimensjoner og catfights er ikke uvanlig i blogglandia. De søker oppmerksomhet, provoserer og styrer. Men, mange av de er så hårsåre at de aldri burde skrevet et eneste ord på internett. 

Endret av mia10
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mettea skrev (5 timer siden):

Jeg sliter ikke med leseforståelsen. 

Du kan selvsagt få være fasinert, men å si at jeg har makten i forholdet er ikke bare feil, men og veldig frekt. Du tenker slik og du mener det, men det ER ikke slik. Sier ja? Sier ja på hva da? Hva har jeg spurt om i min makt (som du så fint skriver) som han sier ja til uten at han ønsker det? 

Hvilken mat han spiser? Om jeg skal vise han veien med bussen før fødsel? til bloggen? til innlegg?

Han ville ikke at jeg skulle slutte å blogge og han har kommet med masse forslag på hva jeg kan skrive. Jeg skrev en gang et innlegg om landsbygden hans etter å ha spurt noen spørsmål, og han skryter enda om hvor dyktig jeg var til å forklare og beskrive. Han sendte det til vennene i landsbygden og de sa det var utrolig bra skrevet og at jeg forklarte det bedre enn de som hadde bodd der hele sitt liv. Alle mennesker er ikke like..

Jo du har åpenbart problemer med leseforståelsen, det viser du tydelig i dette svaret. Du har makten, om du vil eller ikke, i kraft av å være den sterke part med alle ressursene og alternativene. Du har sett nok 90 days fiance til å vite at den som reiser til sin kjærestes hjemland, USA, er prisgitt sin partner for å unngå å bli sendt hjem igjen. Om de ikke gifter seg innen 90 dager, må de reise hjem.

Det er åpenbart en maktfaktor at den som bor i landet i prinsippet kan bestemme om den som er på besøk får bli eller ikke. Resultatet av den maktfaktoren er at du har makt over H, om du vil anerkjenne det eller ikke. Det hadde vært motsatt dersom H bodde i Norge og du reiste hit. I tillegg har dere et barn han risikerer å miste kontakten med. Tanken på dette har faktisk en effekt, om du vil eller ei. Det betyr ikke at dere ikke har et godt forhold eller er forelsket, maktfaktoren er likevel tilstede, om du vil eller ikke.

Om du leser det siste avsnittet du skrev en gang til, ser du at maktfaktoren er synlig der også. Hvordan kan det ha seg at en hvit, priviligiert dame fra Norge klarer å forklare landsbylivet hun har besøkt en kort periode bedre enn de som har vokst opp der? Og i tillegg som leser det på engelsk, gjerne med google translate? De sier det de tror du vil høre og som gjør deg glad.

Det at H har godkjent det du skriver betyr ikke at du ikke har makt. Makt kan gjøre at H sier ja til ting han i utgangspunktet ikke ville sagt ja til, fordi han er redd for konsekvensene.

Endret av FotbaIlflua
La til et avsnitt
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettea skrev (5 timer siden):

Ok, da misforstod jeg kanskje vedkommende jeg snakket med på blogg.no support. Jeg kan jo bare slettet Instagram, så er det løst.

Selvfølgelig visste jeg at ting jeg la ut var tilgjengelig for alle. Men jeg visste ikke om all den hetsen og kritikken bloggere ofte får. Blogg er den plattformen som er verst når det kommer til akkurat dette. Finner ikke det samme på eks instagram

Det et fullt mulig å ha mange følgere på Instagram og ikke bli diskutert her inne. Jeg har over 5000 følgere på min åpne profil og har aldri fått en eneste stygg kommentar, kun mange positive. Jeg legger utelukkende ut bilder av interiør og mat, med en kort (upersonlig) tekst. Skriver aldri noe personlig, selvom jeg ser mange interiør-instere skriver lange personlige tekster (eller snakker veldig personlig på Story) uten å få kritikk her inne. Jeg har ikke nevnt at jeg er gift, at jeg har barn, hvor jeg bor, navnet mitt, politisk ståsted, økonomi (selvom jeg har lagt ut «interiør på budsjett»-tips). 
 

Vil anbefale deg å ligge lavt og kun inste om oppussing, interiør, DIY, mat osv. Helt konkrete, koselige temaer som du er god på! 👏🏻  For meg er det et kreativt pusterom.
 

 

Endret av Lady T
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil at alle skal forstå hvor mye makt "vi" på forumet (til tross for at mange av oss, meg inkludert, er langt mindre aktiv enn deg her inne) har over deg. Hvor mye vi kan ødelegge for deg. At det føles som en ulveflokk når folk er uenige i det du skriver eller ikke tolker det som du vil. At du nå ikke klarer å være tilstede for mann og barn pga "oss"

Samtidig vil du at vi skal forstå at du har null makt over H. At det aldri i livet kan oppleves negativt for ham å bli skrevet om slik at han kan oppfattes annerledes enn hvordan han kanskje egentlig er. Eller at han blir diskutert av fremmede fordi du har gjort hans liv til underholdning. Det går helt fint fordi han er en voksen mann. Hvorfor skal han bli påvirket liksom??

Hvor er logikken i dette? 

Edit (lagt til): du sier han har godkjent alt du legger ut, derfor er alt greit. Men du har vel selv godkjent alt du skriver om deg selv også, likevel sliter du enormt med kritikken og tilbakemeldingene.

Endret av Embla82
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (43 minutter siden):

Vil anbefale deg å ligge lavt og kun inste om oppussing, interiør, DIY, mat osv. Helt konkrete, koselige temaer som du er god på! 👏🏻  For meg er det et kreativt pusterom.
 

Følger gjerne med en slik insta, med hage, interiør, oppussing, DIY, mat osv. jeg også. Du har vist at du er veldig handy og kreativ Mette, og at du har mange spennende prosjekter. 🙂 Da blir det ikke så personlig og «nært» heller.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tonen vært svært fin her inne og Mette har fått gode, konstruktive tilbakemeldinger de siste sidene.

Jeg tror vi kan slå fast at tråden ikke utelukkende består av "hets og hat" og at KG debattantene ikke er en stor ulveflokk. La oss fortsette slik.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har MA sagt det siste døgnet at hun skal slutte å kommentere her inne? Orket ikke å telle jeg.. Hvorfor holder hun liv i tråden når hun vil ha den fjernet? Oi, ja, stemmer, hun har jo flyttet alt over til Insta og trenger sikkert følgere der.. intet lært, og intet nytt fra den kanten altså. Unnskyldningene hennes blir liksom litt.. hule da.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den største uenigheten her ligger i hva som er hets eller ikke. Jeg oppfatter ikke det meste som har vært skrevet her i tråden som hets, men jeg kan og samtidig forstå at andre sine grenser er andre enn mine, men det betyr ikke at vi må være enige.

Men at den massive mengden med kommentarer her kan være vanskelig å takle for flere, DET har jeg full forståelse for. Men det er jo faktisk noe du MA har påvirket direkte selv. Og du innrømmer at du har gjort det. Du har sagt at tråden har vært vanskelig å lese ofte pga kommentarene, men så har du selv skapt liv i den. Enten ved å bumpe den opp i perioder det har vært lite aktivitet, eller ved å fyre opp kommentarene med måten du har skrevet med Trude4-brukeren.

Det jeg da sliter med å forstå er hvordan en voksen person som du er kan sitte her å beskrive et liv hvor du er så psykisk knekt at du ligger apatisk i egen seng, og hvor du føler at du ikke klarer å være kone eller mor - og så fortsetter du å fyre opp så snart du har overskudd. Og nå kun tre dager etter det enorme trøkket i helgen etter å ha tråkket feil så er du igjen tilbake i denne tråden for å diskutere det som skjedde, samtidig som du altså beskriver en situasjon som er totalt uønsket, destruktiv og ikke god. Du legger ned bloggen sin og fjerner seg fra rampelyset fordi du ikke orker flere kommentarer, samtidig som du kommenterer selv på situasjonen i andre sine kommentarfelt og kommer tilbake her og bidrar alene til at tråden du vil skal dø har økt med over 10 sider på like mange timer.

Jeg sier ikke dette for å være slem, men dette gjør at jeg ikke klarer å ta påstandene om hva du opplever nå eller hva du ønsker helt ordrett. Måten du opptrer på fremstår for meg mer kalkulert enn det du vil innrømme. For måten du nå opptrer på har veldig lite spor i seg etter en som ikke orker mer kritikk/kommentarer og bare vil ut av rampelyset. Måten du opptrer på nå er mer i en retning av å provosere og å fyre opp en debatt, slik jeg oppfatter og tolker den. Jeg er åpen for at jeg kan ta feil, men mye av det du nå gjør minner mer om noen som bevisst prøver å påvirke andre til et ønsket resultat, enn reelt en som ligger helt nede og er helt knust. Jeg vet og at dette kan oppfattes som slemt å skrive her nå, men det er faktisk ikke ment slemt.

For dersom du faktisk er så langt nede som du beskriver så må du kutte ut alt dette. Det rådet har du fått flere ganger og jeg personlig gav det sist for ca 10 timer siden. Du har ikke godt av det. Du vil ikke klare å tilfredsstille alle spørsmål her inne uansett, og forklaringene du kommer med er dine subjektive meninger. Andre har sine. Behovet ditt for å forklare deg kommer du ikke til å klare å innfri. Behovet ditt for å styre diskusjonen klarer du ikke å oppnå. Så slutt mens du har overskudd igjen til å gjøre det som faktisk er viktig i livet ditt.

Denne tråden vil dø ut nå som du har lagt ned bloggen. Ikke på noen minutter, timer eller dager. Men den vil dø ut. Samme skriver Kokkejævelen til deg i en kommentar i hans kommentarfelt. Folk glemmer. Men folk glemmer ikke og tråden dør ikke ut så lenge du sitter å fyrer opp rundt den.

Igjen; mitt råd er - logg av.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noen skreiv om de hulene går under løgn og overdrivelser fordi noen nevnte sex istedefor lage baby ? 😆 Da begynner jeg å skjønne litt mer av at Mette tolker ting på en helt annen måte enn folk flest. Det var jo ho som skreiv om det, og om det blir kommentert her så er jo ikke det noe løgn? Da får du heller la vær å skrive om det da. Og du sletta det innlegget ETTER det ble tatt opp her, ikke fordi du selv så på det som et unødvendig info. 

Mette kan tolke alle kommentarer i den mest negative mening mens vi lesere skal tolke alle hennes innlegg på en bestemt måte. Hun klarer ikke å se at det er hun selv som kanskje sliter med tolkninger.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xmasclovn skrev (1 time siden):

Når du går i tospann med Kjerringa og danner en liten mobb der dere lufter at «vi» her har psykiske problemer, noe også deres psykologvenner har bekreftet, så gjør dere nøyaktig det samme som dere beskylder «oss» for. Det forstår du nok. Og med det er ikke du den rette til å snakke konstruktiv kritikk.

Jeg skulle ikke skrive her mer, men dette er jeg veldig enig med deg i. Selvom jeg kanskje ikke skriver så mye på Rampelys så leser jeg mye her og at det kan være heftig her til tider er det ingen tvil om, men det er virkelig enkelte bloggere og kommentarfelt utenfor KG som kaster kampesteiner i glasshuset. Jeg mener at noe av det jeg har lest der i det siste topper det jeg leser her, og der modereres det ikke. En dobbeltmoral jeg virkelig ikke kan forstå man ikke ser. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (14 minutter siden):

At noen skreiv om de hulene går under løgn og overdrivelser fordi noen nevnte sex istedefor lage baby ? 😆 Da begynner jeg å skjønne litt mer av at Mette tolker ting på en helt annen måte enn folk flest. Det var jo ho som skreiv om det, og om det blir kommentert her så er jo ikke det noe løgn? Da får du heller la vær å skrive om det da. Og du sletta det innlegget ETTER det ble tatt opp her, ikke fordi du selv så på det som et unødvendig info. 

Mette kan tolke alle kommentarer i den mest negative mening mens vi lesere skal tolke alle hennes innlegg på en bestemt måte. Hun klarer ikke å se at det er hun selv som kanskje sliter med tolkninger.

Nei nei, det eksempelet er ikke tolket som løgn, det er kun tolket som overdrivelse. Dermed er det hets og mobbing. Definisjonen på det meste vrenges til eget godtbefinnende. Ønsker deg en fin dag!

Endret av Xmasclovn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle ikke skrive her mer, men dette er jeg veldig enig med deg i. Selvom jeg kanskje ikke skriver så mye på Rampelys så leser jeg mye her og at det kan være heftig her til tider er det ingen tvil om, men det er virkelig enkelte bloggere og kommentarfelt utenfor KG som kaster kampesteiner i glasshuset. Jeg mener at noe av det jeg har lest der i det siste topper det jeg leser her, og der modereres det ikke. En dobbeltmoral jeg virkelig ikke kan forstå man ikke ser. 

Enig. Særlig når det samme mennesket opererer på begge platformer- som en god samaritan og forsvarer her og som en like frekk «mobber» i noens kommentarfelt. Da snakker vi dobbeltmoral ut av en annen verden.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (3 minutter siden):

Nei nei, det eksempelet er ikke tolket som løgn, det er kun tolket som overdrivelse. Dermed er det hets og mobbing. Definisjonen på det meste vrenges til eget godtbefinnende. Ønsker deg en fin dag!

"Overskriften var "lage baby i huler" eller noe sånt. En ufattelig dårlig overskrift som jeg angrer veldig på. Den var laget for å vekke interesse til blogginnlegget. Helt idiotisk av meg. Men innlegget var ikke om sex."

 

Ånei🤪

 

 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...