Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Minipilla skrev (1 minutt siden):

For oss som har levd noen år blir det mer og mer tydelig hvilken type Mette er. Mange har nok vært innom slike personer enten i omgangskretsen sin eller kanskje i arbeidslivet. Det finnes mennesketyper som elsker drama, men som later som det er slitsomt. På sine egne måter skaper de med jevne mellomrom drama rundt seg selv, fremstår totalt sjokkert til at dette skjer dem selv, gråter og er fortvilet for så å «ordne opp» i det selv og i etterkant proklamere for hele verden hvor mye man har lært av dette og vokst og gudene vet hva. Har fulgt Mette en stund nå og dette skjer med jevne mellomrom med henne. Alt drama som er rundt henne er hver gang skapt av henne selv. Jeg kjenner endel mennesker, men ingen som løper så ofte til avisen for å dele sin mening. Som blir så ofte misforstått, som så ofte må grine i bilen fordi «alle andre» misforstår. Det er faktisk ganske facinerende å følge med på. Merk mine ord…innen et par måneder skjer det samme igjen. Må kan hun flyte lenge på dette drama her. Melke det litt. Høste mer sympati. Og så blir det rolig igjen og da må noe nytt skapes. Det er dette som driver dem. 

Tror du har rett i at mye av dramaet er M skyld i selv. Men tror faktisk ikke M elsker det og at hun legger opp til drama. Tror det er mer troskyldighet og naivitet og at det nok ikke er så gjennomtenkt når hun kaster ild på bålet og at hun faktisk får litt sjokk når flammene slår tilbake. Men det er min tolkning og kan være feil 🤷🏼‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (5 minutter siden):

For oss som har levd noen år blir det mer og mer tydelig hvilken type Mette er. Mange har nok vært innom slike personer enten i omgangskretsen sin eller kanskje i arbeidslivet. Det finnes mennesketyper som elsker drama, men som later som det er slitsomt. På sine egne måter skaper de med jevne mellomrom drama rundt seg selv, fremstår totalt sjokkert til at dette skjer dem selv, gråter og er fortvilet for så å «ordne opp» i det selv og i etterkant proklamere for hele verden hvor mye man har lært av dette og vokst og gudene vet hva. Har fulgt Mette en stund nå og dette skjer med jevne mellomrom med henne. Alt drama som er rundt henne er hver gang skapt av henne selv. Jeg kjenner endel mennesker, men ingen som løper så ofte til avisen for å dele sin mening. Som blir så ofte misforstått, som så ofte må grine i bilen fordi «alle andre» misforstår. Det er faktisk ganske facinerende å følge med på. Merk mine ord…innen et par måneder skjer det samme igjen. Nå kan hun flyte lenge på dette drama her. Melke det litt. Høste mer sympati. Og så blir det rolig igjen og da må noe nytt skapes. Det er dette som driver dem. 

Helt enig. Fast mønster og slik har det vært lenge. Utrolig godt gjort å komme seg så fort opp på bena igjen, etter gårsdagen å dømme. Men ja som du sier, det skjer snart igjen. Nøye kalkulert.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (15 minutter siden):

For oss som har levd noen år blir det mer og mer tydelig hvilken type Mette er. Mange har nok vært innom slike personer enten i omgangskretsen sin eller kanskje i arbeidslivet. Det finnes mennesketyper som elsker drama, men som later som det er slitsomt. På sine egne måter skaper de med jevne mellomrom drama rundt seg selv, fremstår totalt sjokkert til at dette skjer dem selv, gråter og er fortvilet for så å «ordne opp» i det selv og i etterkant proklamere for hele verden hvor mye man har lært av dette og vokst og gudene vet hva. Har fulgt Mette en stund nå og dette skjer med jevne mellomrom med henne. Alt drama som er rundt henne er hver gang skapt av henne selv. Jeg kjenner endel mennesker, men ingen som løper så ofte til avisen for å dele sin mening. Som blir så ofte misforstått, som så ofte må grine i bilen fordi «alle andre» misforstår. Det er faktisk ganske facinerende å følge med på. Merk mine ord…innen et par måneder skjer det samme igjen. Nå kan hun flyte lenge på dette drama her. Melke det litt. Høste mer sympati. Og så blir det rolig igjen og da må noe nytt skapes. Det er dette som driver dem. 

Amen! Det finnes mange av disse der ute, men jeg blir allikevel fascinert hver gang jeg ser det. En middelaldrende dame som har sammenbrudd i offentlige kanaler til stadighet, tilsynelatende uten å lære noe av det. Det er alltid «alle andre» sin skyld, hun (de) blir jo tross alt bare misforstått. Gang, på gang, på gang. It’s a neverending story 🥳

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (8 minutter siden):

I dag er det forklaringens dag i god gammel stil hvor hun forklarer og forklarer. 😔

Ja, begynte å høre på, men utrolig hvor lang tid hun bruker på å snakke om det samme om og om igjen, om meteren etc. etc. i det uendelige - orket ikke høre hele 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi alle skal ta oppfordringen om screenshots av storyen hennes. Hun har tross alt ikke fått nok oppmerksomhet😏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xmasclovn skrev (8 minutter siden):

Synes vi alle skal ta oppfordringen om screenshots av storyen hennes. Hun har tross alt ikke fått nok oppmerksomhet😏

Hun vil at bildene skal legges ut her, men hun kan vel kanskje bare skrive det selv? 🤷🏽‍♀️ Hun forteller jo selv hun er her og det er åpenbart at hun holder seg oppdatert 🙃

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (2 timer siden):

Neimen kjære deg da. Jeg er for ytringsfrihet, men man trenger da virkelig ikke dele alt med alle.

Noen ting er det naturlig FOR MEG å fortelle mine nærmeste, ikke rope det ut for hele verden på en blogg eller på Facebook.

En trenger ikke men en skal da heller ikke kneble de som føler for å gjøre det

At verken du eller jeg, for den sakens skyld, føler at alt skal deles med alle gir verken du eller jeg rett til å kneble andre som føler for å dele alt med alle.

Det er ytringsfrihet, du argumenterer faktisk imot ytringsfrihet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (8 minutter siden):

En trenger ikke men en skal da heller ikke kneble de som føler for å gjøre det

At verken du eller jeg, for den sakens skyld, føler at alt skal deles med alle gir verken du eller jeg rett til å kneble andre som føler for å dele alt med alle.

Det er ytringsfrihet, du argumenterer faktisk imot ytringsfrihet

Har jeg kneblet noen da 😂

Niks. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (30 minutter siden):

Hun får skrive det hun sa i et blogginnlegg sjæl.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (49 minutter siden):

Hun vil at bildene skal legges ut her, men hun kan vel kanskje bare skrive det selv? 🤷🏽‍♀️ Hun forteller jo selv hun er her og det er åpenbart at hun holder seg oppdatert 🙃

Jo, men er sikkert enda bedre om både fanskare og haters legger ut her også så hun får trippel med oppmerksomhet. Rart det der, i går forsøkte hun å kneble hva slags screenshots som skulle legges ut her, mens i dag oppfordrer hun til hva vi bør legge ut. Snakk om å kontrollforsøk.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (33 minutter siden):

Hun får skrive det hun sa i et blogginnlegg sjæl.

Gjør hun garantert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (11 minutter siden):

Jo, men er sikkert enda bedre om både fanskare og haters legger ut her også så hun får trippel med oppmerksomhet. Rart det der, i går forsøkte hun å kneble hva slags screenshots som skulle legges ut her, mens i dag oppfordrer hun til hva vi bør legge ut. Snakk om å kontrollforsøk.

I går ønsket hun ikke at den skriftlige  uttalelsen hun var usikker på om var ett brudd på taushetsplikten skulle deles når hun selv hadde slettet den. Det skjønner jeg, ikke nødvendig å gjøre «skaden» større en det det den var. Litt kjedelig å ha en tråd på kg, når «uansett» hva man sier dras ut av kontekst, blir vridd og vrengt på, samt tolket i verste mening, da vil man til slutt få behov for å forklare seg. Skjønner det godt jeg. Om man ikke ønsker å gi henne oppmerksomhet er jo det beste å la vær å kommentere og holde liv i den tråden?! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (9 minutter siden):

I går ønsket hun ikke at den skriftlige  uttalelsen hun var usikker på om var ett brudd på taushetsplikten skulle deles når hun selv hadde slettet den. Det skjønner jeg, ikke nødvendig å gjøre «skaden» større en det det den var. Litt kjedelig å ha en tråd på kg, når «uansett» hva man sier dras ut av kontekst, blir vridd og vrengt på, samt tolket i verste mening, da vil man til slutt få behov for å forklare seg. Skjønner det godt jeg. Om man ikke ønsker å gi henne oppmerksomhet er jo det beste å la vær å kommentere og holde liv i den tråden?! 

Men hun synes det var greit å gjenta det mulige taushetsbruddet muntlig på snap gang på gang? Dette er heller ikke hennes private tråd, slik at hun kan drive den som ønsket. Hvis hun ønsker at visse ting skal publiseres her må hun også tåle at ting hun ikke liker blir skrevet/lagt inn. Du får ikke enten eller.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Alauda skrev (1 time siden):

Ja, begynte å høre på, men utrolig hvor lang tid hun bruker på å snakke om det samme om og om igjen, om meteren etc. etc. i det uendelige - orket ikke høre hele 😅

Så slutt å følge med henne da 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke visst om dette med brudd på taushetsplikten hvis hun selv ikke hadde brettet ut om det på snapchat. Antar at det gjelder mange personer, som ellers aldri hadde visst om det. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
however skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde ikke visst om dette med brudd på taushetsplikten hvis hun selv ikke hadde brettet ut om det på snapchat. Antar at det gjelder mange personer, som ellers aldri hadde visst om det. 

Antar at hun nevnte det på Snapchat fordi det allerede var begynt å spre seg, vet ikke hvem som følger på snap men det er vel mange av de som følger blogg og kvinneguiden, hvor det kjapt ble snappet opp Poenget var vel at HVA innholdet i bruddet var der som ikke trengtes spres for alle vinder, ikke det OM det var ett brudd på taushetsplikten eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (30 minutter siden):

Antar at hun nevnte det på Snapchat fordi det allerede var begynt å spre seg, vet ikke hvem som følger på snap men det er vel mange av de som følger blogg og kvinneguiden, hvor det kjapt ble snappet opp Poenget var vel at HVA innholdet i bruddet var der som ikke trengtes spres for alle vinder, ikke det OM det var ett brudd på taushetsplikten eller ikke.

Jeg sier bare at hun lager mer blest rundt saken enn hva det ellers hadde blitt. Jeg har aldri vært inne på bloggen hennes, derfor mener jeg at det var lite lurt å snakke om det på snap av henne. Dumt å gjenta det som var bruddet på taushetsplikten for enda fler liksom.

Endret av however
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

however skrev (3 minutter siden):

Jeg sier bare at hun lager mer blest rundt saken enn hva det ellers hadde blitt. Jeg har aldri vært inne på bloggen hennes, derfor mener jeg at det var lite lurt å snakke om det på snap av henne. Dumt å gjenta det som var bruddet på taushetsplikten for enda fler liksom.

Er vel ett spørsmål om hvor mye «pes» man får for det da, når folk tar skjermbilde av hva som blir sagt for så å spre det videre og hun sletter og ber folk respektere å ikke spre hva hun hadde sagt for hun var redd hun hadde brutt taushetsplikten. Man mister jo litt kontroll når man vet det er ett bilde på avveie som man selv har slettet og bedt pent om ikke blir spredt. Er vel noen dårlige erfaringer med at ting blir brukt mot en som gjør at man føler man må forklare. Kanskje dumt å ha tatt det opp i plenum men kanskje også like dumt å ha latt vær?! Hadde blitt stresset selv jeg om jeg plumpet ut med noe dumt som potensielt  kunne spres for alle vinder av folk som bare venter på en mulighet til å bruke ting mot en. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 minutter siden):

Er vel ett spørsmål om hvor mye «pes» man får for det da, når folk tar skjermbilde av hva som blir sagt for så å spre det videre og hun sletter og ber folk respektere å ikke spre hva hun hadde sagt for hun var redd hun hadde brutt taushetsplikten. Man mister jo litt kontroll når man vet det er ett bilde på avveie som man selv har slettet og bedt pent om ikke blir spredt. Er vel noen dårlige erfaringer med at ting blir brukt mot en som gjør at man føler man må forklare. Kanskje dumt å ha tatt det opp i plenum men kanskje også like dumt å ha latt vær?! Hadde blitt stresset selv jeg om jeg plumpet ut med noe dumt som potensielt  kunne spres for alle vinder av folk som bare venter på en mulighet til å bruke ting mot en. 

Jeg er ikke uenig i det du sier, bare sier at da burde hun vel ikke GJENTA selve setningen som hun slettet fra bloggen? Hadde hun sagt på snap at hun skrev noe dumt er det en ting (da hadde ikke jeg visst hva det var), men hun gjentok selve setningen som var bruddet på taushetsplikten. Da var det vel ingen vits å slette det fra nett heller. Taushetsplikten gjelder jo både skriftlig og muntlig. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...