Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

GulleGull skrev (3 minutter siden):

Er vel ett spørsmål om hvor mye «pes» man får for det da, når folk tar skjermbilde av hva som blir sagt for så å spre det videre og hun sletter og ber folk respektere å ikke spre hva hun hadde sagt for hun var redd hun hadde brutt taushetsplikten. Man mister jo litt kontroll når man vet det er ett bilde på avveie som man selv har slettet og bedt pent om ikke blir spredt. Er vel noen dårlige erfaringer med at ting blir brukt mot en som gjør at man føler man må forklare. Kanskje dumt å ha tatt det opp i plenum men kanskje også like dumt å ha latt vær?! Hadde blitt stresset selv jeg om jeg plumpet ut med noe dumt som potensielt  kunne spres for alle vinder av folk som bare venter på en mulighet til å bruke ting mot en. 

Nettopp derfor bør man tenke seg om både 1 og 10 ganger før man publiserer på en offentlig blogg(eller andre offentlige kanaler). Det er ingen kontroll på hvem som leser det, absolutt ingen kontroll på hva leserne velger å bruke innholdet til. Det finnes så mange ulike mennesker her ute . Etter en del erfaring etter hvert, bør «plumpe ut med ting» være en fase som er over . Forlengst. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (18 minutter siden):

Er vel ett spørsmål om hvor mye «pes» man får for det da, når folk tar skjermbilde av hva som blir sagt for så å spre det videre og hun sletter og ber folk respektere å ikke spre hva hun hadde sagt for hun var redd hun hadde brutt taushetsplikten. Man mister jo litt kontroll når man vet det er ett bilde på avveie som man selv har slettet og bedt pent om ikke blir spredt. Er vel noen dårlige erfaringer med at ting blir brukt mot en som gjør at man føler man må forklare. Kanskje dumt å ha tatt det opp i plenum men kanskje også like dumt å ha latt vær?! Hadde blitt stresset selv jeg om jeg plumpet ut med noe dumt som potensielt  kunne spres for alle vinder av folk som bare venter på en mulighet til å bruke ting mot en. 

Det skjønner jeg godt. Hadde blitt stresset selv. Men samtidig så får noen pes for å spre løgner her inne og akkurat denne gangen kom det en screenshot for å motbevise det. Men nå får jo hun ikke problemer med sjefen så det er jo flott for henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (3 minutter siden):

Nettopp derfor bør man tenke seg om både 1 og 10 ganger før man publiserer på en offentlig blogg(eller andre offentlige kanaler). Det er ingen kontroll på hvem som leser det, absolutt ingen kontroll på hva leserne velger å bruke innholdet til. Det finnes så mange ulike mennesker her ute . Etter en del erfaring etter hvert, bør «plumpe ut med ting» være en fase som er over . Forlengst. 

Ja det er forskjell på burde/skulle ha gjort og hvordan virkeligheten fungerer.  Skjønner ikke helt hva annet «feil» hun har gjort som gjør at du mener at det er en fase som burde vært over? Om noen gjør noe overilt betyr jo ikke at det er feil eller galt, hun er kanskje en litt stresset person som gjør ting litt kjapt, men har vel etter det jeg har sett lagt seg flat om hun angrer på noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

however skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i det du sier, bare sier at da burde hun vel ikke GJENTA selve setningen som hun slettet fra bloggen? Hadde hun sagt på snap at hun skrev noe dumt er det en ting (da hadde ikke jeg visst hva det var), men hun gjentok selve setningen som var bruddet på taushetsplikten. Da var det vel ingen vits å slette det fra nett heller. Taushetsplikten gjelder jo både skriftlig og muntlig. 

Om jeg forstod det riktig så sa hun det etter hin hadde oppklart at leder mente det ikke var brudd på evt taushetsplikt😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (9 minutter siden):

Om jeg forstod det riktig så sa hun det etter hin hadde oppklart at leder mente det ikke var brudd på evt taushetsplikt😊

Ah, det var bra! Jeg husker ikke rekkefølgen selv altså, jeg bare merket meg det og stusset på hele greia.. Håper det var slik, og at alt er OK for både arbeidsgiver og beboere 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, jeg sitter ikke og venter på å ta Mette, men det er greit å ha bevis når hun begynner å kalle oss løgnere igjen. Nå var det flere som nektet for at hun hadde skrevet det, inkludert henne selv, IGJEN! Det ble etterlyst bevis, og derfor la jeg det ut. Hun har kalt oss her inne for løgnere utallige ganger når det faktisk er hun selv som endrer tekst og sletter i smug etter det er tatt opp her inne. 

Hun sa det igjen og igjen FØR hun sa hun hadde snakket med leder. Og slik jeg forstår snappene har leder sagt det var greit, ikke at hun hadde sagt at det ikke var brudd på taushetsplikten. Det ser ut å være Mettes egen konklusjon. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (1 minutt siden):

Bare så det er sagt, jeg sitter ikke og venter på å ta Mette, men det er greit å ha bevis når hun begynner å kalle oss løgnere igjen. Nå var det flere som nektet for at hun hadde skrevet det, inkludert henne selv, IGJEN! Det ble etterlyst bevis, og derfor la jeg det ut. Hun har kalt oss her inne for løgnere utallige ganger når det faktisk er hun selv som endrer tekst og sletter i smug etter det er tatt opp her inne. 

Hun sa det igjen og igjen FØR hun sa hun hadde snakket med leder. Og slik jeg forstår snappene har leder sagt det var greit, ikke at hun hadde sagt at det ikke var brudd på taushetsplikten. Det ser ut å være Mettes egen konklusjon. 

Eg så aldri at hun nektet for å ha sakt det. Bilde hvor hun ba noe bli slettet kom ut av det blå og det var ikke skrevet noe om at hun ikke hadde sakt det. Ingen ble kalt løyner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Visvas skrev (14 minutter siden):

Bare så det er sagt, jeg sitter ikke og venter på å ta Mette, men det er greit å ha bevis når hun begynner å kalle oss løgnere igjen. Nå var det flere som nektet for at hun hadde skrevet det, inkludert henne selv, IGJEN! Det ble etterlyst bevis, og derfor la jeg det ut. Hun har kalt oss her inne for løgnere utallige ganger når det faktisk er hun selv som endrer tekst og sletter i smug etter det er tatt opp her inne. 

Hun sa det igjen og igjen FØR hun sa hun hadde snakket med leder. Og slik jeg forstår snappene har leder sagt det var greit, ikke at hun hadde sagt at det ikke var brudd på taushetsplikten. Det ser ut å være Mettes egen konklusjon. 

Hvor nektet hun for det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er slettet nå etter moderering, men det står eller sto tidligere i tråden her. Dere får gå igjennom og se om dere finner det igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (58 minutter siden):

Om jeg forstod det riktig så sa hun det etter hin hadde oppklart at leder mente det ikke var brudd på evt taushetsplikt😊

Dette stemmer jo ikke. M.A gråt på Snapchat, vurderte om hun måtte snakke med sjefen sin osv fordi hun hadde delt detaljer fra arb.plass som er brudd på taushetsplikt. Her gjentok hun opptil flere ganger nøyaktig hva det var hun hadde skrevet, og delte dermed disse opplysningene videre til enda flere mennesker enn de som allerede hadde fått det med seg. Dette var FØR hun snakket med sin leder. Lenge før. Før hun snakket med lederen sin om overtrampet rakk hun både å reklamere for nettbutikken sin og sove noen timer. Hun roet seg fordi EN FØLGER sa det ikke var så farlig. 
Senere derimot snakket hun med sin leder, (Det er tydelig at hennes leder er av en annen oppfatning enn lederne i min kommune og det skal hun kanskje være glad for m.t.p konsekvenser), som sa «det gikk greit» IKKE at det ikke var brudd på taushetsplikt, det var en konklusjon hun selv kom med helt på slutten av storyen hun la ut. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (2 minutter siden):

Mulig det er slettet nå etter moderering, men det står eller sto tidligere i tråden her. Dere får gå igjennom og se om dere finner det igjen. 

Hun kalte deg løyner og nektet i denne tråden her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (3 timer siden):

Har jeg kneblet noen da 😂

Niks. 

Har jeg skrevet/sagt det? Please ikke lek amøbe er du snill… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (5 minutter siden):

Hun kalte deg løyner og nektet i denne tråden her inne? 

Nei. Men du får evt lete i alle kanaler eller bak i tråden HVOR hun sa hun ikke hadde sagt det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (1 minutt siden):

Nei. Men du får evt lete i alle kanaler eller bak i tråden HVOR hun sa hun ikke hadde sagt det. 

Eg forstår ikke. Hvor hun sa hun ikke hadde sagt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (1 time siden):

Dette stemmer jo ikke. M.A gråt på Snapchat, vurderte om hun måtte snakke med sjefen sin osv fordi hun hadde delt detaljer fra arb.plass som er brudd på taushetsplikt. Her gjentok hun opptil flere ganger nøyaktig hva det var hun hadde skrevet, og delte dermed disse opplysningene videre til enda flere mennesker enn de som allerede hadde fått det med seg. Dette var FØR hun snakket med sin leder. Lenge før. Før hun snakket med lederen sin om overtrampet rakk hun både å reklamere for nettbutikken sin og sove noen timer. Hun roet seg fordi EN FØLGER sa det ikke var så farlig. 
Senere derimot snakket hun med sin leder, (Det er tydelig at hennes leder er av en annen oppfatning enn lederne i min kommune og det skal hun kanskje være glad for m.t.p konsekvenser), som sa «det gikk greit» IKKE at det ikke var brudd på taushetsplikt, det var en konklusjon hun selv kom med helt på slutten av storyen hun la ut. 

Godt du har kontroll på det☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ina89 skrev (Akkurat nå):

Der var helgens underholdning spikret 👏🏼 Konspirasjonsteorier mot M.A faktisk. Artig lesing 🤭

Den eneste kommentaren til innlegget er enda mer artig🤣

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (Akkurat nå):

Den eneste kommentaren til innlegget er enda mer artig🤣

Jeg leste den! Det morsomme er at jeg tror veldig mange ikke vet hva en konspirasjonsteori faktisk er. Det er tydeligvis flere som bør lese seg opp på ting før de poster på nett 🙃

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...