Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

I tillegg er det strenge krav til kaffe/te/krydder som må gjennomlyses og stråles riktig for å kunne selges her til lands. Så håper hun har satt seg inn i reglement. 

Endret av panzerpølsa
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Nu kommer vel snart «Elaka personer som inte tror på idén hennes, men hon minsann ska visa up hur sjukt bra det här blir!” 

Selvfølgelig kommer det noe slikt, for det er slik hun er, legger ut noe på snap, leser inne her for så å ha noe mer å skrive om.......verdens mest forutsigbare uforutsigbare person 🤣

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, spaniasol skrev:

Import. Toll. Avgifter. Moms. Skatt. For å nevne noe!

Jeg blir så matt. Hun/de hadde ikke styr på dokumentene når det gjaldt besøksvisum. 8-10 reiser på rad ble bestilt og avbestilt når H skulle komme midt i Korona. Skattesmell pga rot med papirer fra NAV. Refinansiert i fjor. Da starter man ikke nettbutikk.

Hvor lenge er de siden de skulle skilles og hun fjernet alt som hadde med han å gjøre på bloggen? (Fjernet vel både blogg, insta og snap også for et par dager).

Går det ikke an å la impulsiviteten få uttrykk gjennom andre områder enn det som påvirker økonomi, relasjoner/ekteskap og jobb?? 

Endret av Nana
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, spaniasol skrev:

Import. Toll. Avgifter. Moms. Skatt. For å nevne noe!

I tillegg kommer emballasje og porto som er dyrt når det er få pakker. Og selve nettbutikken + betalingsløsningen som også koster. Det er ikke mye man sitter igjen med når alle gebyr og kostnader er betalt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke minst krever det hardt arbeid, stabilitet og oppfølging både av leverandørene og kundene. Bloggen, Snap, pod, YouTube og Instagram viser ikke stabilitet og god oppfølging, et par av de kun døgnfluer, så dette kan jo bli veldig interessant. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er H sine kontakter interessert, de tror alt kan ordnes som verdens enkleste ting. Det finnes "ikke regler" om du handler litt under bordet.  Tenker at tanken er at H kjøper lokalt og sender privat isj til M,  så selger M det videre. Slik er ofte tanke gangen for mang en tyrker. Men mulig de har full kontroll for en gang skyld..skeptisk 😆

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Selvfølgelig er H sine kontakter interessert, de tror alt kan ordnes som verdens enkleste ting. Det finnes "ikke regler" om du handler litt under bordet.  Tenker at tanken er at H kjøper lokalt og sender privat isj til M,  så selger M det videre. Slik er ofte tanke gangen for mang en tyrker. Men mulig de har full kontroll for en gang skyld..skeptisk 😆

Veldig overrasket om de har alt på g ift Mattilsynet. 😂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tildittbeste skrev:

I tillegg har hun sagt hun har problemer med å fullføre ting og ikke så glad i papirarbeid.

En som ikke klarer å sette seg inn i / følge reglene for å ordne navn på ungen sin, skal starte bedrift? 🤣  

Endret av baldrian
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler vel på at en nettbutikk med tyrkiske varer vil gå særlig bra. I de fleste byer i Norge av en viss størrelse finnes det flere innvandringsbutikker som selger alt fra arabiske, tyrkiske, og vitnamesiske varer og sikkert også fra flere land som jeg ikke kommer på nå. Det bor ikke så mange tyrkere i Norge at det vil bli særlig rift om varene, tror jeg. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Et forsøk på å skaffe en jobb til H?😅

Var første som slo meg, at de prøver veien igjennom firma/arbeid siden hun tror hun må forsørge han selv om de går fra hverandre på familiegjenforening. 

Endret av Visvas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minste motstands vei her vil jeg tro er H. sender i posten til sin kone (sikkert egne tollregler innenfor familie) og hun legger ut på Finn. Whats not to like?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ofre H sin første jul sammen med sin datter for hennes egen frykt for at det kan bli krangling og at julen derfor ikke blir så koselig som hun ønsker? Er hun seriøs?? Det er mye MEG MEG MEG fra en person som konsekvent hevder at hun alltid setter barna først... Om barna settes først, så er kanskje A årsaken til at H ikke får komme i julen? Historikken tilsier at de ikke kommer spesielt godt overens.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun vil ofre H sin første jul sammen med sin datter for hennes egen frykt for at det kan bli krangling og at julen derfor ikke blir så koselig som hun ønsker? Er hun seriøs?? Det er mye MEG MEG MEG fra en person som konsekvent hevder at hun alltid setter barna først... Om barna settes først, så er kanskje A årsaken til at H ikke får komme i julen? Historikken tilsier at de ikke kommer spesielt godt overens.

Ja det er ganske tragisk at hun kan trumpe gjennom dette. Han må vell ha et ønske om å være sammen med sin datter så snart som mulig. Det er meg og meg først iallefall. Blir spennende å se om når han dukker opp og om forholdet for en oppsving eller en ny nedtur.  

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Har tenkt det samme. På bakgrunn av hva Mette har skrevet om eldste datter. Hun ville jo ha at ikke Hussein skulle komme uanmeldt i 1. etg når de bodde i samme hus, hun flyttet ut når fødsel nærmet seg for å unngå at de da ble alene i huset. Mette begrunnet dette med at datter var dårlig i engelsk ( hvilken norsk 20-åring er det?) og sjenert fordi hun ikkje kjente han. Men rart at hun ikke satte inn noe «good will» for å bli kjent med en mann som skal bli far til din lillesøster og er din mors store kjærlighet? De hadde jo da bodd i lag noen uker. Spesielt også på bakgrunn av at Mette virker til å være en generøs og god mor for henne. 
Dernest så jeg et sted et flash back til bryllupet der Mette fortalte at hun ble sint og irritert på H da det viste seg at menn og kvinner ikke satt samlet under feiringen. 
Nei, pls håper og ønsker hun ikke er slik å reagere med sinne på at han har en annen kultur. Da går det bare ikke. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ClusterOfGrapes skrev:

Har tenkt det samme. På bakgrunn av hva Mette har skrevet om eldste datter. Hun ville jo ha at ikke Hussein skulle komme uanmeldt i 1. etg når de bodde i samme hus, hun flyttet ut når fødsel nærmet seg for å unngå at de da ble alene i huset. Mette begrunnet dette med at datter var dårlig i engelsk ( hvilken norsk 20-åring er det?) og sjenert fordi hun ikkje kjente han. Men rart at hun ikke satte inn noe «good will» for å bli kjent med en mann som skal bli far til din lillesøster og er din mors store kjærlighet? De hadde jo da bodd i lag noen uker. Spesielt også på bakgrunn av at Mette virker til å være en generøs og god mor for henne. 
Dernest så jeg et sted et flash back til bryllupet der Mette fortalte at hun ble sint og irritert på H da det viste seg at menn og kvinner ikke satt samlet under feiringen. 
Nei, pls håper og ønsker hun ikke er slik å reagere med sinne på at han har en annen kultur. Da går det bare ikke. 

Hun burde vell visst på forhånd at menn og damer ikke skulle spise samtidig eller hva der var. Enn å bli sint og irritert på selve dagen. Da er du neimen ikke godt kjent med elementere " tradisjoner " fra din manns kultur.  Hjelpes

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hun burde vell visst på forhånd at menn og damer ikke skulle spise samtidig eller hva der var. Enn å bli sint og irritert på selve dagen. Da er du neimen ikke godt kjent med elementere " tradisjoner " fra din manns kultur.  Hjelpes

Hvordan skulle hun rukket det etter 15 minutters bekjentskap da?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nussepus skrev:

Hvordan skulle hun rukket det etter 15 minutters bekjentskap da?

Du har et poeng der. Håper også at hun fortsatt er så forelsket at hun vil sette seg inn i, og lære om hans kultur. Ekstra spennende, det. Ikke minst for deres datter. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...