Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

lilletyrkia skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er bra hun sier at de ikke kjenner noen som higer etter gull og penger, siden mange tror alle i turistplasser er sånn. Flott hun kommer med innspill om tyrkere uten at noe trenger å være rett eller galt. Men mange tror jo på det en blogger skriver. Er flott å se flere sider syns nå jeg. Folk blir fort opphengt i at sånn og sånn er det. Mens jeg selv kjenner meg svært lite igjen av det noen skriver om tyrkere. 

Der er vi nok uenige. Der du mener hun kommer med konstruktive kommentarer synes jeg hun er nedlatende og bezzerwizzer. Og får inntrykk av at hun føler hun sitter med fasiten, og Mette er kun uvitende og dum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voyager skrev (2 minutter siden):

Også litt rart å kritisere når nyforelskede folk tror de aldri kommer til å krangle etc. tror ikke de fleste det da? Eller iallfall at ting skal hå bra? Jeg personlig har ingen tro på at en tyrker og en norsk dame kan funke hvor ikke dama er klar til å underlegge seg mannen, men folk må jo ta de valgene selv. Som du sikkert gjorde. 

Det var ikke helt i starten ho skreiv det. Er jo flott om folk ikke krangler. Men å gå med den innstillingen at de har det så fint at ho vet de aldri kommer til å krangle, det husker jeg ble kritisert her. Og se nå, han får ikke komme i jula pga hun ikke vil risikere krangling. For meg er det rart, og ikke veldig vanlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 minutt siden):

Der er vi nok uenige. Der du mener hun kommer med konstruktive kommentarer synes jeg hun er nedlatende og bezzerwizzer. Og får inntrykk av at hun føler hun sitter med fasiten, og Mette er kun uvitende og dum.

Jeg tar det ikke som bezzerwizzer, jeg ser heller mer på det at hun deler motsatte ting for å vise at ting som Mette tror/synes er vanlig, ikke er det for alle. Men vi er uenig. Jeg tar iallfall ikke ting jeg leser her så alvorlig eller som bedrevitere. Vi er alle forskjellige,😄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (2 minutter siden):

Det var ikke helt i starten ho skreiv det. Er jo flott om folk ikke krangler. Men å gå med den innstillingen at de har det så fint at ho vet de aldri kommer til å krangle, det husker jeg ble kritisert her. Og se nå, han får ikke komme i jula pga hun ikke vil risikere krangling. For meg er det rart, og ikke veldig vanlig. 

Ser den, men det bare legger jeg i kasse til «nyforelsket» naivitet. At han ikke kommer i nærmeste framtid (han måtte vel vært i karantene hotell som koster masse, i 10 dager eller noe om han skulle kommet nå), er jo en årsak mellom dem og spesielt å dømme dem på. Kan være mange grunner til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg har vært kritisk til mange av valgene Mette har tatt og latt meg provosere av mangt hun har skrevet, for meg er det helt vanvittig å forsvare mange av de valg og uttalelser hun har kommet med, tar kritikken så personlig. Noe som får en til å tenke at ja 🧐  

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (2 minutter siden):

Ser den, men det bare legger jeg i kasse til «nyforelsket» naivitet. At han ikke kommer i nærmeste framtid (han måtte vel vært i karantene hotell som koster masse, i 10 dager eller noe om han skulle kommet nå), er jo en årsak mellom dem og spesielt å dømme dem på. Kan være mange grunner til det.

Hun skrev jo selv at det var fordi hun ikke ville risikere at julen ble ødelagt. 

Nyforelsket naivitet i en alder av nesten 40? 

Jaja, du om det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voyager skrev (1 minutt siden):

Ser den, men det bare legger jeg i kasse til «nyforelsket» naivitet. At han ikke kommer i nærmeste framtid (han måtte vel vært i karantene hotell som koster masse, i 10 dager eller noe om han skulle kommet nå), er jo en årsak mellom dem og spesielt å dømme dem på. Kan være mange grunner til det.

Forstår det er vanskelig å få til et besøk nå. Men de reglene var der ikke da hun skreiv det. Om jeg dømmer mette med å si at jeg syns det er rart å velge det sånn så ja da gjør jeg vel det. Jeg kunne iallfall ikke ha skrevet slikt om min mann at han ikke får komme for jeg vil ikke krangle. Jeg syns ikke det er rart man tviler litt da på forholdet. Betyr ikke at man har rett eller galt eller er bedreviter. Men det ER rart. Første jul med baby sammen osv. Men vi får være uenig der og. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (5 minutter siden):

Klart jeg har vært kritisk til mange av valgene Mette har tatt og latt meg provosere av mangt hun har skrevet, for meg er det helt vanvittig å forsvare mange av de valg og uttalelser hun har kommet med, tar kritikken så personlig. Noe som får en til å tenke at ja 🧐  

 

 

Hvorfor blir du provosert av denne spesifikke bloggeren? Jeg forstår det virkelig ikke! Fordi hun tar valg du ikke ville tatt? Det gjelder 90a% av de jeg kjenner, jeg lar meg ikke provosere og sitter på en høy hest av den grunn. Hva er det som provoserer deg så enormt med Mette? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (20 minutter siden):

Hvorfor blir du provosert av denne spesifikke bloggeren? Jeg forstår det virkelig ikke! Fordi hun tar valg du ikke ville tatt? Det gjelder 90a% av de jeg kjenner, jeg lar meg ikke provosere og sitter på en høy hest av den grunn. Hva er det som provoserer deg så enormt med Mette? 

Hvorfor er det så viktig for deg å vite det? Har du lest det jeg har skrevet her uten å anta, tillegge meg ting jeg aldri har skrevet osv så hadde du visst det. Et hint er barna 👌

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så viktig for deg å vite det? Har du lest det jeg har skrevet her uten å anta, tillegge meg ting jeg aldri har skrevet osv så hadde du visst det. Et hint er barna 👌

Hæ? Hvorfor er det viktig? Det er det jo ikke? Like lite viktig som dine kommentarer om en blogger. 
Men blir veldig provosert av sånne som deg, som føler seg så bedre enn alle andre og skal rakke ned på de som ikke oppfører seg akkurat som deg, samtidig som du har tatt valg de fleste i Norge ikke ville vært enig i. Pot/kettle etc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (33 minutter siden):

Forstår det er vanskelig å få til et besøk nå. Men de reglene var der ikke da hun skreiv det. Om jeg dømmer mette med å si at jeg syns det er rart å velge det sånn så ja da gjør jeg vel det. Jeg kunne iallfall ikke ha skrevet slikt om min mann at han ikke får komme for jeg vil ikke krangle. Jeg syns ikke det er rart man tviler litt da på forholdet. Betyr ikke at man har rett eller galt eller er bedreviter. Men det ER rart. Første jul med baby sammen osv. Men vi får være uenig der og. 

 

Jo, korona har vært i snart ett år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kan vel funke! Det er vel ikke så sort/hvitt i denne verden. Hvorfor er dere så uenige???

Mange av oss har fulgt, Mette, og vi ønsker det det så vel og inderlig det skal fungere med H.
Unnskyld, jeg har kommet med besserwisser ting her og der. 
Men, stå opp, Mette. Tror du har inspirasjon fra  andre norske  bloggere som har suksess med nettbutikk. 

Endret av ClusterOfGrapes
Utelot ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (7 timer siden):

Jo, korona har vært i snart ett år nå.

Det er jo ikke det jeg mener, og det tror jeg alle utenom deg forstår. Jeg mener det hun SKREIV. Har ingenting med koronahotell å gjøre i det hele tatt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClusterOfGrapes skrev (2 timer siden):

Altså, det kan vel funke! Det er vel ikke så sort/hvitt i denne verden. Hvorfor er dere så uenige???

Mange av oss har fulgt, Mette, og vi ønsker det det så vel og inderlig det skal fungere med H.
Unnskyld, jeg har kommet med besserwisser ting her og der. 
Men, stå opp, Mette. Tror du har inspirasjon fra  andre norske  blog

Selvfølgelig kan det funke. Jeg kjenner flere som har vært sammen år etter år. Men forskjellen jeg har sett er at mette er eldre og burde ha visst bedre på ENKELTE ting. Da med tanke på hvor fort de giftet seg, barna ikke fikk bli kjent med han før han plutselig var en stefar, det å planlegge barn før de kjente hverandre, og en hel andre ting. Men for all del, kan være det funker for de. Jeg unner selvsagt de å ha det bra sammen og ble faktisk trist på husyeins vegne da hun skreiv skilmisseinnlegget og juleinnlegget. Det er ikke ting jeg kunne ha skrevet om min mann eller ting jeg ville ha likt å lese om meg selv. Men alle er forskjellig, og man er ikke bezzerwizzer fordi man ikke er enig🤪

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel lov til å være litt kritisk, og å stille spørsmål ved ting.. Hun går jo helt offentlig ut med det.. Hun skrev hun vurderte å bli kunstig befruktet, hun blir gravid med en mann hun har kjent et kvarter og puff, så verken hører eller ser vi mer til ham. Bloggen hennes skulle være til hjelp for andre i samme situasjon, mens hun ikke engang setter seg noe inn i verken kultur eller tradisjon, og unnskyldningen er at hun ikke leser nyheter.. Eh, joda, men barnet ditt er halvt den kulturen og tradisjonen liksom. Det er vel alle de litt merkelig valgene hennes som provoserer folk.. Som at datteren bor i hoveddelen av huset når mannen kommer for å være der når de har fått en liten baby og blir stuvet opp på loftet og nesten må be om tillatelse for å gå gjennom gangen, eller at hun har så lite greie på ting som hadde vært enkelt å finne ut av.. Hun mister troverdigheten og selv om hun kaller seg Norges ærligste blogger så blir alt hun gjør rotete, ofte feil og får konsekvenser for de rundt seg.. 

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelisvingen skrev (10 minutter siden):

Man har vel lov til å være litt kritisk, og å stille spørsmål ved ting.. Hun går jo helt offentlig ut med det.. Hun skrev hun vurderte å bli kunstig befruktet, hun blir gravid med en mann hun har kjent et kvarter og puff, så verken hører eller ser vi mer til ham. Bloggen hennes skulle være til hjelp for andre i samme situasjon, mens hun ikke engang setter seg noe inn i verken kultur eller tradisjon, og unnskyldningen er at hun ikke leser nyheter.. Eh, joda, men barnet ditt er halvt den kulturen og tradisjonen liksom. Det er vel alle de litt merkelig valgene hennes som provoserer folk.. Som at datteren bor i hoveddelen av huset når mannen kommer for å være der når de har fått en liten baby og blir stuvet opp på loftet og nesten må be om tillatelse for å gå gjennom gangen, eller at hun har så lite greie på ting som hadde vært enkelt å finne ut av.. Hun mister troverdigheten og selv om hun kaller seg Norges ærligste blogger så blir alt hun gjør rotete, ofte feil og får konsekvenser for de rundt seg.. 

Er så enig...veldig lenge siden man kunne lese om det som skulle være hovedtema for bloggen. Sitter å venter litt i spenning at det kan dukke opp gull korn. Men også alle klargjort blogg innlegg uteblir, så dette er nå en dønn kjedlig blogg uten noe som helst innhold.

Hun hopper hit og dit og ser ikke ut til å fullføre noen verdens ting. Mange ting hun har listet opp  har jeg aldri sett et ferdig resultat av.

Og ja oppi det hele burde hun virkelig lest seg opp og gjort seg kjent med sin datters kultur og tilhørighet. Siden barna er hennes første prioritet så burde det også være en selvfølge og vise interesse.  Mulig hun gjør det og ikke viser det, men tenker den delen av bloggen hadde vært spennende.  Ikke se snap etter snap med aloveraplate klistra i panna 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trude4 skrev (41 minutter siden):

Bloggen er døene er veldig synlig. Tror hun har mistet interessen 

Både for bloggen og mannen gitt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også hun har mistet interessen for bloggen. Heretter blir nok bloggen brukt som et utstillingsvindu  for nettbutikken hun skal starte. Så lenge det vil vare da....

Endret av Oppland
Slettet et ord
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Nussepus skrev (5 timer siden):

Både for bloggen og mannen gitt. 

- og vi mister interessen for henne.  Nå et det ingenting som fenger ved henne lengre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...