AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5341 Del Skrevet 16. desember 2019 Og først nå skjønte jeg dette med provoserende blogg... Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men hun skriver at det ikke er fattigdom i Norge, for senere å skrive at hun har sett mye fattigdom da hun jobbet i hjemmesykepleien. Så skriver hun at det ikke er de som har lite penger som må senke kravene, likevel kan de som har god råd handle og kjøpe det de har råd til. For ikke å snakke om kilde...."nettet", kunne like gjerne skrevet "en nabo, en bekjent", og tall fra 2008... Totalt skivebom. Fattigdom finnes, og er et problem som blir større og større. Jeg tror ikke at det er de fattige som skal senke kravene, jeg tror nemlig at deres krav er senka til bunns for lenge siden. Det er ikke 10 - åringen fra et hjem på inntektsbunnen som forventer en PS4 eller en Ipad til jul. Det er 10 - åringen fra et hjem med gjennomsnittsinntekt eller over. Når det er sagt, vil jeg si (uten å ha sett annonsene det refereres til), det er ganske så vanlig at barn har både iPad og PS4, så om en fattig forelder ønsker å kunne gi sitt barn det dette året synes jeg ikke er så rart. Selvsagt er ikke det et basalt behov, men likevel. Det kommer også an på hvordan dette ønsket er formulert. Det kan være noen som har en iPad liggende som ikke er i bruk og som har både hjerte og økonomi til å gi den bort. Mette har innskrenket sitt forbruk i år. Det er bra. De har bare spist vanlige middager f.eks. Hæ? Er det vanlig å spise luksuriøse middager før jul? Hun har kjøpt gaver på tilbud, ja, men vet du at der finnes familier i Norge som faktisk ikke har råd til å kjøpe gaver, selv ikke på tilbud? Jeg tror de fleste som legger ut innlegg på finn.no eller facebook hvor de ber om hjelp er mennesker som reellt trenger hjelp. Det kan godt hende det finnes et par "råtne" epler der også, men jeg tviler på at Mette forstår hvor mye skam og hvor mye det koster å måtte be om hjelp på den måten. Disse menneskene som er fattige, er fattige hele året, men det er ekstra sårt å være fattig i jula, og i Norge. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5342 Del Skrevet 16. desember 2019 Og hvorfor synes Mette det er greit å skjære nordmenn over `én kam med "vi", mens det er helt uaktuelt å generalisere tyrkere? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rettfralevra Skrevet 16. desember 2019 #5343 Del Skrevet 16. desember 2019 1 time siden, Frøken_fjong1 skrev: Det kom det ja 🤣 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 16. desember 2019 #5344 Del Skrevet 16. desember 2019 Provoserende blogg...tja, ble det i dag vertfall, og likedan da hun forsøkte seg på en politisk analyse om situasjonen i midt-østen. Men om Mette er i stand til å kalkulere med sine innlegg om hva som provoserer eller ikke er jeg sannelig ikke sikker på. Bare flaks tenker jeg om hun treffer av eller på spikeren. Når hun selv søker/ønsker å provosere er det, etter min mening, kun seg selv hun avslører som særdeles kunnskapsløs og da særlig når det gjelder sammensatte tema. Hun viser gang på gang at litt komplekse problemstillinger er langt utenfor hennes rekkevidde og på sånn måte blir det bare for dumt når hun prøver seg på en analyse. Det er det som provoserer- bloggerens kunnskapsløshet kamuflert som refleksjon og forståelse om enkelte tema. Ikke at hun har tydelige og kontroversielle synspunkter som utfordrer leseren innenfor et gitt tema. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5345 Del Skrevet 16. desember 2019 7 timer siden, Dragonheart skrev: I dette seneste blogginnlegget tror jeg formidlingsevnene til Mette har nådd lavmålet. Slik det står blir konklusjonen at fattigdom ikke finnes i Norge, men egentlig tror jeg meningen er god, det kommer bare ut feil. I forkant av blogginnlegget har hun delt flere Finn-annonser og ønsker jo åpenbart å hjelpe. Men i innlegget blander hun inn kjøpepress, høyt forbruk og skyhøye forventninger med det hun kaller tiggerannonser. Hun vil vi skal fokusere mindre på det materielle i julen, og det er jaggu et godt budskap - men at konkludere med at fattigdom ikke finnes fordi de selv har kunnet sette ned forbruket uten det går utover hyggen, er enda et feilskudd. Når du ikke har strøm på julekvelden, fordi du ikke hadde penger til strømregningen, så hjelper det ikke at julematen og gaver kan handles på tilbud. Å ville gå ut med budskap om å fokusere på de nære ting, sette ned forbruket og slutte julehysteriet er prisverdig, men IKKE bland inn reel fattigdom! Dette var bomskudd og trenger virkelig korrigering. Helt enig! Men hvor har hun delt finn - annonsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 16. desember 2019 #5346 Del Skrevet 16. desember 2019 3 timer siden, lilletyrkia skrev: Kommer vel snart et nytt innlegg med forklaring, så mer snakk her inne, og så en beklagelse, så mer her inne, og så sletting eller redigering 😎 Også kommer snart en fast bruker inn på banen og forklarer oss at vi misforstår med vilje for å «ta» Mette og belærer oss videre med hva Mette egentlig mener/skriver 🤓 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 16. desember 2019 #5347 Del Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, CMarie skrev: Også kommer snart en fast bruker inn på banen og forklarer oss at vi misforstår med vilje for å «ta» Mette og belærer oss videre med hva Mette egentlig mener/skriver 🤓 Og så endrer hun innlegget og sier vi lyver 🤪 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 16. desember 2019 #5348 Del Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, lilletyrkia skrev: Og så endrer hun innlegget og sier vi lyver 🤪 Også har vi ikke tatt skjermbilde! For det må man gjøre om man skal diskutere en blogger, er oss forklart. Så da blir vi visst arrestert igjen, som de sier i Bergen 🙂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 16. desember 2019 #5349 Del Skrevet 16. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, CMarie skrev: Også har vi ikke tatt skjermbilde! For det må man gjøre om man skal diskutere en blogger, er oss forklart. Så da blir vi visst arrestert igjen, som de sier i Bergen 🙂 Jeg har 😁😁 Endret 16. desember 2019 av lilletyrkia Ble kommentar og sitering i samme 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonheart Skrevet 16. desember 2019 #5350 Del Skrevet 16. desember 2019 6 minutter siden, AnAngel skrev: Helt enig! Men hvor har hun delt finn - annonsene? På facebooksiden til bloggen ligger der flere annonser med oppfordring til å hjelpe om man har mulighet. https://www.facebook.com/metteask.blogg.no/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 16. desember 2019 #5351 Del Skrevet 16. desember 2019 7 minutter siden, CMarie skrev: Også kommer snart en fast bruker inn på banen og forklarer oss at vi misforstår med vilje for å «ta» Mette og belærer oss videre med hva Mette egentlig mener/skriver 🤓 Jeg fatter ikke hvordan man kan misforstås det innlegget , eller hvordan det kan tolkes på andre måter. Jeg misforstår absolutt ikke med vilje, jeg leser jo det som står, og det som står sjokkerer meg. At en 40 åring kan ha så lite kunnskap om fattigdom i Norge er spesielt. Handler da virkelig ikke om for høye forventninger. Handler om å faktisk ikke ha råd til strømregningen sin. Ikke kunne unne sin egen unge en eneste gave. Det skal absolutt være rom for å spørre om hjelp i denne tiden. Så kan de som vil hjelpe. Tigge er er stygt og nedlatende ord å bruke om folk som viser sin sårbare side. Hun har virkelig dummet seg ut her. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5352 Del Skrevet 16. desember 2019 1 minutt siden, lilletyrkia skrev: Jeg fatter ikke hvordan man kan misforstås det innlegget , eller hvordan det kan tolkes på andre måter. Jeg misforstår absolutt ikke med vilje, jeg leser jo det som står, og det som står sjokkerer meg. At en 40 åring kan ha så lite kunnskap om fattigdom i Norge er spesielt. Handler da virkelig ikke om for høye forventninger. Handler om å faktisk ikke ha råd til strømregningen sin. Ikke kunne unne sin egen unge en eneste gave. Det skal absolutt være rom for å spørre om hjelp i denne tiden. Så kan de som vil hjelpe. Tigge er er stygt og nedlatende ord å bruke om folk som viser sin sårbare side. Hun har virkelig dummet seg ut her. Ser hun svarer på en kommentar på facebooklinken som Dragonheart linket til, at da hadde nok damen misforstått innlegget hennes, så det er en standardkommentar. Nei, jeg ser heller ikke hvordan dette kan misforstås. Enig i det du sier, de ber om hjelp, de som vil/kan svarer på annonsen, det er ingen tvang. Å kalle dem for tiggere...har ikke ord... Har nesten lyst å be om unnskyldning til alle der ute som sliter med økonomien på Mettes vegne. Fy for en skam! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 16. desember 2019 #5353 Del Skrevet 16. desember 2019 3 minutter siden, AnAngel skrev: Ser hun svarer på en kommentar på facebooklinken som Dragonheart linket til, at da hadde nok damen misforstått innlegget hennes, så det er en standardkommentar. Nei, jeg ser heller ikke hvordan dette kan misforstås. Enig i det du sier, de ber om hjelp, de som vil/kan svarer på annonsen, det er ingen tvang. Å kalle dem for tiggere...har ikke ord... Har nesten lyst å be om unnskyldning til alle der ute som sliter med økonomien på Mettes vegne. Fy for en skam! ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 16. desember 2019 #5354 Del Skrevet 16. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, AnAngel skrev: Å kalle dem for tiggere...har ikke ord... Har nesten lyst å be om unnskyldning til alle der ute som sliter med økonomien på Mettes vegne. Fy for en skam! Jeg har ikke vært i den situasjonen selv men jeg synes de er supersterke som tør å stå frem. Vise nordmenn hvordan det faktisk er for mange. Og tøft gjort å spørre om hjelp. Tull at man skal begynne å tro de er løgnere. Litt tillitt må man ha til medmennesker i en vond situasjon. Er jo helt fantastisk om de får litt hjelp og kan kose seg litt ekstra. Så å snakke de ned sånn er råtten gjort. For de gjør nok så godt de kan. Endret 16. desember 2019 av lilletyrkia Skrivefeil 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 16. desember 2019 #5355 Del Skrevet 16. desember 2019 Det blir for dumt å alltid si at de som er uenig med henne har misforstått ! Snart på tide å forstå at en driter seg ut. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5356 Del Skrevet 16. desember 2019 48 minutter siden, Jammf skrev: Provoserende blogg...tja, ble det i dag vertfall, og likedan da hun forsøkte seg på en politisk analyse om situasjonen i midt-østen. Men om Mette er i stand til å kalkulere med sine innlegg om hva som provoserer eller ikke er jeg sannelig ikke sikker på. Bare flaks tenker jeg om hun treffer av eller på spikeren. Når hun selv søker/ønsker å provosere er det, etter min mening, kun seg selv hun avslører som særdeles kunnskapsløs og da særlig når det gjelder sammensatte tema. Hun viser gang på gang at litt komplekse problemstillinger er langt utenfor hennes rekkevidde og på sånn måte blir det bare for dumt når hun prøver seg på en analyse. Det er det som provoserer- bloggerens kunnskapsløshet kamuflert som refleksjon og forståelse om enkelte tema. Ikke at hun har tydelige og kontroversielle synspunkter som utfordrer leseren innenfor et gitt tema. Her tror jeg du er inne på noe. Dette kunne ha blitt et godt debattinnlegg med refleksjoner som "finnes det fattigdom i Norge", "Hva skaper fattigdom?", "Hva kan gjøres for å minske forskjellene?", da med kildehenvisninger og linker til nettsted, som du skriver var det kunnskapsløsheten som provoserte meg, og den enkle "løsningen" å senke krava. Unntatt de som har råd til å kjøpe det de ønsker, selvsagt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonheart Skrevet 16. desember 2019 #5357 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker, at hvis man er så dårlig til å formulere seg skriftlig, at annenhvert innlegg må følges opp av et oppklarende innlegg for at forklare hva du egentlig mente å skrive....Så er kanskje ikke blogger det som passer deg best.... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 16. desember 2019 #5358 Del Skrevet 16. desember 2019 50 minutter siden, CMarie skrev: Også kommer snart en fast bruker inn på banen og forklarer oss at vi misforstår med vilje for å «ta» Mette og belærer oss videre med hva Mette egentlig mener/skriver 🤓 Ja, den forklaringen er jeg spent på. Mulig brukene har gjemt seg bak en stein denne gang. Håper jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 16. desember 2019 #5359 Del Skrevet 16. desember 2019 Og det kommer fra dama som for noen uker siden sutret over bilregninger hun ikke kunne betale og måtte ta opp lån for å dekke utgiftene sine. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 16. desember 2019 #5360 Del Skrevet 16. desember 2019 12 minutter siden, AnAngel skrev: Ja, den forklaringen er jeg spent på. Mulig brukene har gjemt seg bak en stein denne gang. Håper jeg. Metakritikerne må bare legge en plan først må vite, for de dukker nok opp 😜 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg