Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Surikatt skrev:

Og skråsikker i sin sak om at alle tar feil og hun vet best.  

Det er vel også noe man lærer på blogge-skolen :p

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Vipser skrev:

Har hun ikke en mindreårig sønn? 

Jo. 50/50 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å gå hen å planlegge et barn på denne måten når de er fullstendig klar over at dette ikke er til det beste for hverken det barnet eller de hun allerede har er for meg helt ubegripelig at et voksent menneske kan gjøre. 

Så når hun drar med seg dette barnet nedover for å møte far noen få timer hver dag ei uke her og der og så skal de da sitte inne på hotellrommet fordi mannen er så redd for at de skal bli påkjørt?  

Kjenner jeg hisser meg opp mer enn jeg har godt av 😂

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom så lite gjennomtenkt dette.. Hun skriver at de skal gå på sykehuset i Tyrkia for å undersøke seg om de ikke blir gravide. Da må de på privat sykehus, da ikke noe offentlig sykehus der nede gjør dette. Da må de betale selv og det ER dyrt! Når man ikke har noen buffer for å reparere bilen når den ryker eller man må elle melle når man kan reise for å besøke mannen sin så er nok ikke det noe alternativ. Når det er sagt IVF behandling er billig der da, sånn rundt regnet 25 000 pr. behandling. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tyter på bloggen at hun er trøtt og har kort lunte, alt er kaos bla blaaa.. Er det ikke da lurt å legge blogg g og SoMe på hylla en stund? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker så lite gjennomtenkt i det hun driver med, at det gjør vondt. Litt sånn "jeg gjør det ikke fordi jeg vil, men kan" holdning. Hun burde tenke litt på den stakkars sønnen sin, som blir dratt med i dette sirkuset😕

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det ikke er et gunstig tidspunkt å få barn sånn som ståa er nå med at de bor i hvert sitt land og har kjent hverandre i under et år så har jeg forståelse for at de velger å ikke vente med å starte prøvinga

Bloggeren er tross alt 38 og sjansen for å bli gravid reduserers veldig fort. Venter de i noen år så kan toget ha gått mtp å bli gravid på naturlig måte uten å begynne å styre med eggdonasjon. Naturen er dessverre nådeløs der. Menn kan befrukte ei kvinne til de er ganske så gamle, men kvinnens egg går ut på dato tidlig i livet 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som ikke henger på greip. 

Sjalu tyrkisk mann, men helt greit å ha bikinibilder og sexprat på nett, meget spesielt.  Kjente det vrengte seg i magen av flauhet når jeg leste om å ha sex i grotter. Og hva med rensedusjen? Eller kanskje han ikke er muslim? Veldig mye tyder på at han ikke er bittelitt troende engang, og det gjør det nok lettere for de som par. Spesielt siden hun ikke viser vilje til å tilegne seg info på egen hånd. Hadde han vært troende og hun ikke bryr seg om info så hadde han nok spist mye gris i Norge før han i heletatt hadde forstått det selv. Men siden hun ikke er en tyrkiablogger og bare skriver om seg selv så er nok ikke noe av dette viktig.  Bloggen kunne jo vært interessant den med en åpen blogger hvis hun tok det seriøst ang tilegne seg kunnskap og kjørt for temaet; å være gift i to kulturer.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke om at bloggeren leser det her inne med lupe, blir vel ikke mindre travelt og slitsomt å få fulgt med nå som det er lagd en tråd om kurset hun går på hos AB også.. Blir travelt dette. Godt hun har en uke på et hotellrom å lese seg opp på 😏

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ferie er ferie og man må skille mellom det og livet hjemme. Ser ut til at ferien er slutt. Det er noe som heter borte bra men hjemme best. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Visvas skrev:

Det er så mye som ikke henger på greip. 

Sjalu tyrkisk mann, men helt greit å ha bikinibilder og sexprat på nett, meget spesielt.  Kjente det vrengte seg i magen av flauhet når jeg leste om å ha sex i grotter. Og hva med rensedusjen? Eller kanskje han ikke er muslim? Veldig mye tyder på at han ikke er bittelitt troende engang, og det gjør det nok lettere for de som par. Spesielt siden hun ikke viser vilje til å tilegne seg info på egen hånd. Hadde han vært troende og hun ikke bryr seg om info så hadde han nok spist mye gris i Norge før han i heletatt hadde forstått det selv. Men siden hun ikke er en tyrkiablogger og bare skriver om seg selv så er nok ikke noe av dette viktig.  Bloggen kunne jo vært interessant den med en åpen blogger hvis hun tok det seriøst ang tilegne seg kunnskap og kjørt for temaet; å være gift i to kulturer.

Ja hva er dette med den tvangspregede dusjingen etter sex?? Kjenner også tyrkiske menn som tyller i seg alkohol, mens grisekjøtt er de hysterisk imot? Begge deler er jo forbudt i islam. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene...for ei sutring! Denne damen har selv tatt sine valg her i livet må vi tro, men å evne å se konsekvensen av disse er total fraværende. Det sutres om økonomi, dårlig samvittighet, tidsklemme, skepsis til ekteskapet hennes, arbeidspress og lite søvn, sjikane på nett.....lista er lang! Og må humre litt når hun er "selvkritisk" nok til å si at hun ikke legger ut ting som ikke kan leses opp i barnets konfirmasjon, ref. forsøk på å unnfange neste barn. Bør vel inn å redigere litt på noe av det som allerede er publisert da....

Ja, kjærlighet gjør blind, men ikke alle  forhold må etterleves. Ved å sette ting i perspektiv for å kunne ta vare  på alt det hun har her hjemme er det skremmende at hele hennes hverdag nå gjennomsyres av når og på hvilken måte hun får dra til Tyrkia og pleie kjærligheten. Hun sliter seg gjennom hverdagene for å kunne dyrke egne behov som ikke inkluderer de hun allerede har en relasjon og et ansvar i forhold til. Kan være det sitter en liten gutt å venter på henne som ikke helt forstår hvorfor noen andre i hennes liv er så viktig at hun knapt har overskudd til å være tilstede i hans liv (hennes egne ord, ikke min påstand)

Og når jeg først taster noen kritiske ord: det å argumentere med kjønnsroller og kultur i Tyrkia for hvordan ekteskap vanligvis inngås er bare trist å lese. Det å gifte seg utenfor sin egen kultur med en "rik" blond, fager nordisk og kristen kvinne er en av få  valide grunner for å kunne gå utenfor kulturelle normer i midtøsten og Asia. Trofè-koner trumfer alt!

Ikke et øyeblikk kan man spore et feministisk perspektiv eller noe som går i retning av likestilling. Neimenjoda, vi tar steget hundre år tilbake og selger de argumentene en svært kulturelt preget mann formidler. Hva med å prøve å bidra med å vise at utvikling og likestilling er noe vi kvinner kan og bør kreve? Sitte inne på rommet fordi han er sjalu- tviler han på at hun er i stand til å avvise andre menn eller tror han hun vil falle i armene deres- og i tilfelle hvorfor har han så lave tanker om sin kone? Sitte inne på rommet fordi han er redd for at hun blir påkjørt- hvorfor finner hun seg i å bli behandlet som er barn? Ta på seg skaut i landsbyen- hva er galt med å vise hår?

Velger å ikke kommentere på at de ønsker å sette et barn til verden til tross for at de begge er enige om at dette ikke er til barnets beste. This goes without saying. 

Konsekvenser av egne valg i en alder av snart 40? Not!

Endret av Jammf
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder det å skille mellom hverdag og ferie. Når man er 40 år snart har man vel gjort seg noen erfaringer i livet og lar ferien bli igjen der nede og ikke vikle seg inn i et slikt forhold som ikke er liv laga og bare skaper bekymringer. Ja, de mannfolka kan være intense og sjarmerende. Men sånn er de jo alle. Men ikke på sikt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Jammf skrev:

Men kjære vene...for ei sutring! Denne damen har selv tatt sine valg her i livet må vi tro, men å evne å se konsekvensen av disse er total fraværende. Det sutres om økonomi, dårlig samvittighet, tidsklemme, skepsis til ekteskapet hennes, arbeidspress og lite søvn, sjikane på nett.....lista er lang! Og må humre litt når hun er "selvkritisk" nok til å si at hun ikke legger ut ting som ikke kan leses opp i barnets konfirmasjon, ref. forsøk på å unnfange neste barn. Bør vel inn å redigere litt på noe av det som allerede er publisert da....

Ja, kjærlighet gjør blind, men ikke alle  forhold må etterleves. Ved å sette ting i perspektiv for å kunne ta vare  på alt det hun har her hjemme er det skremmende at hele hennes hverdag nå gjennomsyres av når og på hvilken måte hun får dra til Tyrkia og pleie kjærligheten. Hun sliter seg gjennom hverdagene for å kunne dyrke egne behov som ikke inkluderer de hun allerede har en relasjon og et ansvar i forhold til. Kan være det sitter en liten gutt å venter på henne som ikke helt forstår hvorfor noen andre i hennes liv er så viktig at hun knapt har overskudd til å være tilstede i hans liv (hennes egne ord, ikke min påstand)

Og når jeg først taster noen kritiske ord: det å argumentere med kjønnsroller og kultur i Tyrkia for hvordan ekteskap vanligvis inngås er bare trist å lese. Det å gifte seg utenfor sin egen kultur med en "rik" blond, fager nordisk og kristen kvinne er en av få  valide grunner for å kunne gå utenfor kulturelle normer i midtøsten og Asia. Trofè-koner trumfer alt!

Ikke et øyeblikk kan man spore et feministisk perspektiv eller noe som går i retning av likestilling. Neimenjoda, vi tar steget hundre år tilbake og selger de argumentene en svært kulturelt preget mann formidler. Hva med å prøve å bidra med å vise at utvikling og likestilling er noe vi kvinner kan og bør kreve? Sitte inne på rommet fordi han er sjalu- tviler han på at hun er i stand til å avvise andre menn eller tror han hun vil falle i armene deres- og i tilfelle hvorfor har han så lave tanker om sin kone? Sitte inne på rommet fordi han er redd for at hun blir påkjørt- hvorfor finner hun seg i å bli behandlet som er barn? Ta på seg skaut i landsbyen- hva er galt med å vise hår?

Velger å ikke kommentere på at de ønsker å sette et barn til verden til tross for at de begge er enige om at dette er til barnets beste. This goes without saying. 

Jeg kjenner 2 norske kvinner som giftet seg like raskt som denne bloggeren, og aldersforskjellen var omtrent den samme, de jobbet også som kelnere på restaurant på turist sted, og bodde med familien på bygda i vinterhalvåret. De var like omsorgsfulle som denne mannen til bloggeren. Det ble fort litt tull pga kulturforskjellene, men ingenting voldsomt alvorlig og 3 måneder og 6 måneder etter at oppholdstillatelsen var i boks så var mennene flyttet ut. Den ene mannen skal snart gifte seg med tyrkisk kvinne som er plukket ut av hans familie, og de skal selvsagt bo i Norge ;)Dette sier ingenting om denne bloggerens mann,han kan være en helt annen type men det sier ihvertfall at man skal være våken og OPPLYST før man går til slike skritt å gifte seg med menn man ikke kjenner. Hvis jeg feks giftet med med en norsk mann som jeg hadde møtt i tilsammen 5 uker, så hadde familie og venner trodd det hadde klikket for meg og advart meg mot dette, selv om han da hadde vokst opp i samme kultur som meg. Når partneren har totalt forskjellig kultur så er det enda mindre klokt. Som en norsk muslimsk mann sa til meg, Norske kvinner er så utrolig naive, hvis en norsk kvinne treffer en muslimsk mann som ikke har mulighet til å komme til Europa uten å gifte seg med en norsk kvinne så er alle varsellys på. En annen norsk muslimsk kvinne bruker mye av fritiden på å hjelpe og advare norske kvinner mot utenlandske muslimske menn. Hun har sett så mye lureri og utnytting av norske kvinner, og utnytting er selvsagt også å gifte seg med en norsk kvinne fordi man vil oppnå oppholdstillatelse i Norge. Hvis man er en rik tyrker med høy utdannelse er det ingen problem å få visum til Norge, for norske myndigheter vet at de reiser hjem til Tyrkia når oppholdet er over. Men de fleste tyrkiske menn som gifter seg med en norsk kvinne er ikke i den sjangeren, de fleste tyrkiske menn som kommer til Norge er lik de som er beskrevet i toppen av dette innlegget. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jammf skrev:

Velger å ikke kommentere på at de ønsker å sette et barn til verden til tross for at de begge er enige om at dette er til barnets beste. This goes without saying. 

Du setter fingeren på mye som er viktig å tenke over her, men det om det går inn der det bør gå inn er en annen sak 😎

Siste nytt fra bloggen nå er at de har bestemt seg for å bygge hus om noen år i landsbyen der han kommer fra, og da blir det vel ennå mer å tenke på 😝

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen går i berg-og dalbane. Fra dårlig samvittighet til at hun nyter livet og skal bygge hus, ja. DET er realistisk. Hjelpes. «Noone can not stop us». Haha!

Endret av Surikatt
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for innlegg som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Surikatt skrev:

Bloggen går i berg-og dalbane. Fra dårlig samvittighet til at hun nyter livet og skal bygge hus, ja. DET er realistisk. Hjelpes. «Noone can not stop us». Haha!

Haha som at hun er dårlig i engelsk?? Hjelpes til deg sier bare jeg... er vel ting som er mer kritikkverdig tenker jeg!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Surikatt skrev:

Synes det er unødvendig å gjøre narr av ektemannens engelskferdigheter. Sier meg enig med @Pås, er andre ting ved bloggen som man heller kan henge seg opp i 😉

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pås skrev:

Haha som at hun er dårlig i engelsk?? Hjelpes til deg sier bare jeg... er vel ting som er mer kritikkverdig tenker jeg!

Ikke bare det nei om du leste hva jeg skrev. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...