Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, JaVel skrev:

Hva med å skrive det til henne på en hyggelig måte? Hva er vitsen med å latterliggjøre et annet menneske på den måten?? 

Noe sier meg at din grense for hyggelig ikke er den samme som for mange andre. Nøytralt er ikke slemt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner egentlig ikke hva en takk for alt hilsen til en annen person gjør på en blogg? Var ikke dette noe hun skrev til mannen eller var det egentlig til bloggleserne?? Nei, takk for alt, Mette Ask. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Noe sier meg at din grense for hyggelig ikke er den samme som for mange andre. Nøytralt er ikke slemt. 

Overskriften tilsier at han er død eller at dere har slått opp… #clickbaites

For en teit overskrift, virker som om dere har slått opp😂 nesten som jeg tror du gjør det med vilje for å få mer treff. Please hold deg for god for clickbaites, er bare patetisk når folk gjør det….

Jeg kaller ikke noen av disse for nøytrale.Den 2 meld er faktisk bedre enn den 1, for der har ihvertfall personen prøvd å gi råd. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JaVel skrev:

Du kunne skrevet en hyggelig meld til henne om at det uttrykket var lett å misforstå og at det kanskje var lurt å endre overskriften. Når man skriver meldinger som man vet mottakeren blir lei seg av, så er det lurt å stoppe opp litt, før man trykker på send. 

Jeg har ikke skrevet noen meldinger til henne. Du kan ikke bare anta det når det ikke stemmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clickbait er så Anna Rasmussen anno 2015. Og 2016. Og 2017. Og 2018. Og 2019.

Orker ikke enda en sånn.

Er det dét de lærer på ABIP? Å clickbaite?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Jeg har ikke skrevet noen meldinger til henne. Du kan ikke bare anta det når det ikke stemmer. 

Jeg tror hun mener at det vi skriver her er meldinger til henne, noe det absolutt ikke er, dette er jo bare et forum og ikke en personlig meldingsutveksling 😎

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, JaVel skrev:

Overskriften tilsier at han er død eller at dere har slått opp… #clickbaites

For en teit overskrift, virker som om dere har slått opp😂 nesten som jeg tror du gjør det med vilje for å få mer treff. Please hold deg for god for clickbaites, er bare patetisk når folk gjør det….

Jeg kaller ikke noen av disse for nøytrale.Den 2 meld er faktisk bedre enn den 1, for der har ihvertfall personen prøvd å gi råd. 

 

Den første er definitivt nøytral. Den andre gir uttrykk for det som mange tenker når de leser den overskriften kombinert med at bloggeren går på clickbait-kurset til ABD.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Surikatt skrev:

Takk for alt er en frase man bruker når noen er død. Så enkelt. Enten er ikke Mette Ask helt stødig i norsk eller så er det gjort for clickbait. Tipper det første. 

Rett ut av læreboka til AB 😂 haha litt moro hun dedikere et laaangt innlegg til mannen på norsk, mes han svarer på nesten feilfritt engelsk, nei stemmer det, hun redigerer og retter innleggene og svarene hans ja. 😂 Men navnet hans burde hun jo fått riktig da, de skrives med Ü, den bokstaven går fint med norsk tastatur også den 😉Prøver hun å overbevise oss eller seg selv? Og hvis alderen ikke er et problem, hvorfor påpeker hun at han snaaaart er 29? Fordi hun selv ble 39?! Hun burde forandre om seg selv biten i bloggen også, men kanskje mer flaut med 11 år enn 10..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Rett ut av læreboka til AB 😂 haha litt moro hun dedikere et laaangt innlegg til mannen på norsk, mes han svarer på nesten feilfritt engelsk, nei stemmer det, hun redigerer og retter innleggene og svarene hans ja. 😂 Men navnet hans burde hun jo fått riktig da, de skrives med Ü, den bokstaven går fint med norsk tastatur også den 😉Prøver hun å overbevise oss eller seg selv? Og hvis alderen ikke er et problem, hvorfor påpeker hun at han snaaaart er 29? Fordi hun selv ble 39?! Hun burde forandre om seg selv biten i bloggen også, men kanskje mer flaut med 11 år enn 10..

Jeg tror innlegget var til UDI. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Surikatt skrev:

Jeg tror innlegget var til UDI. 

Ja fader, der sier du noe ja.. Nå tenker jeg at UDI med sin saksmengde ikke akkurat tar seg tid til blogglesing. Fakta ser de sånn sett på, og statistikk. Tyrkisk yngre mann, lite historikk, han har ingen utdannelse., eier ingenting og har sesongjobb. Han er visst "under utdannelse" som advokatassistent, meg bekjent er ikke dette en egen utdannelse i Tyrkia, og han har ikke vært i militæret. Hun snakker om en "lov" som skal underskrives for å senke militærtjenestetiden, men det kan ta flere år det. En hastverksgraviditet hjelper ikke akkurat det heller. Sjansene for at de får familiegjenforening er omtrent 5%. Da hjelper det lite med et klissete brev tilegnet mannen på en husmorblogg 😁

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sprøytet med at de hadde gitt opp å finne kjærligheten da de var 28 og 38 år var svært spesielt. Var nok bare skrevet for å få mer sympati eller hva slags grunn hun måtte ha for å skrive det. Mange håper og finner kjærligheten langt opp i voksen alder, noen t.o.m. på aldershjemmet.😀

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Sjansene for at de får familiegjenforening er omtrent 5%.

Jeg vil heller si at det er 95 % sjanse for at de får familiegjenforening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
7 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg vil heller si at det er 95 % sjanse for at de får familiegjenforening. 

Basert på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Basert på hva?

I min utvidede vennekrets er det 3 som har giftet seg med tyrkiske menn,med ca samme aldersforskjell. Innen ca 13 mnd hadde alle fått familiegjenforening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uendelig trist og tragisk... for bloggerbarna.     Det mentoren til nye bloggere eksponerer i ord og bilder på Instagram.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, JaVel skrev:

Og hvis nå Mette Ask ikke er helt stødig i norsk, eller rett og slett ikke tenkte over det, er det noe å skrive mobbemeldinger om? Hvorfor ikke bare la det passere? 

Det er da ikke mobbing å forklare at uttrykket takk for alt, bruker man når noen er død. Ikke dra opp mobbekortet for alt mulig.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg vil heller si at det er 95 % sjanse for at de får familiegjenforening. 

 

33 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Basert på hva?

I 2018 var innvilgelsesprosenten på familieinnvandring fra Tyrkia 77 % (dette inkluderer både gjenforening og etablering). Så nærmere 95 % enn 5 %...

Kilde UDI: https://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/forstegangs-familieinnvandringstillatelser-etter-sokerens-statsborgskap-og-relasjon-til-personen-i-norge-2018/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er da ikke mobbing å forklare at uttrykket takk for alt, bruker man når noen er død. Ikke dra opp mobbekortet for alt mulig.

Det er faktisk helt ok å gi beskjed om noe, men trenger man virkelig å gi beskjed på en latterliggjørende måte? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg vil heller si at det er 95 % sjanse for at de får familiegjenforening. 

.. Jeg har listet opp hvorfor sjansene er små, hvorfor mener du de har såpass sjanse? Venter spent på svaret 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...