Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

.. Jeg har listet opp hvorfor sjansene er små, hvorfor mener du de har såpass sjanse? Venter spent på svaret 😁

Så nå linken fra udi.. Men se litt på grunnene til at de som fikk avslag fikk avslaget 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kanelisvingen skrev:

.. Jeg har listet opp hvorfor sjansene er små, hvorfor mener du de har såpass sjanse? Venter spent på svaret 😁

Fra 2019. For tyrkere som søker om førstegangs familieinnvandringstillatelse til Norge, får 77 prosent det innvilget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

I min utvidede vennekrets er det 3 som har giftet seg med tyrkiske menn,med ca samme aldersforskjell. Innen ca 13 mnd hadde alle fått familiegjenforening. 

.. Og alle hadde samme utgangspunkt også?bortsett fra alderen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

.. Og alle hadde samme utgangspunkt også?bortsett fra alderen? 

Ja de var fra 9-11 år eldre enn sin tyrkiske ektemann. Tjente mer enn det som krevdes fra Udi. 2 av dem giftet seg veldig raskt etter at de møtte sin tyrkiske ektemann, mens den tredje hadde kjent mannen i ca 2 år. Alle fikk familiegjenforening. Å gifte seg raskt med en mann man egentlig ikke kjenner, er veldig naivt, men det er ikke dermed sagt at Udi nekter familiegjenforening. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JaVel skrev:

Ja de var fra 9-11 år eldre enn sin tyrkiske ektemann. Tjente mer enn det som krevdes fra Udi. 2 av dem giftet seg veldig raskt etter at de møtte sin tyrkiske ektemann, mens den tredje hadde kjent mannen i ca 2 år. Alle fikk familiegjenforening. Å gifte seg raskt med en mann man egentlig ikke kjenner, er veldig naivt, men det er ikke dermed sagt at Udi nekter familiegjenforening. 

Neida, det er jeg enig med deg i selvfølgelig.. Men så lenge han bla ikke har gjennomført militærtjeneste så er det nok ikke så enkelt. Poenget er at det er mange faktorer i det her som senker de 95%'ene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JaVel skrev:

Fra 2019. For tyrkere som søker om førstegangs familieinnvandringstillatelse til Norge, får 77 prosent det innvilget. 

Det koster kr. 10500 å søke om familiegjenforening, i tillegg til at det krever inntekt på 260 744 før skatt (herunder ikke dagpenger, sosialstønad etc etc) 

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#link-9492

Det er kanskje her det vil stoppe opp for bloggeren?

Jeg kjenner til et par som søkte om familiegjenforening for hvit, amerikansk ektefelle (92% får opphold). Samme alder, høyere utdanning hos begge. Det tok fem år. 

Endret av Vipser
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Så nå linken fra udi.. Men se litt på grunnene til at de som fikk avslag fikk avslaget 😏

Det er hovedsakelig tre grunner til at søknadene blir avslått:

1) Referansepersonen tjener mindre enn inntektskravet 

2) Fireårskravet er ikke oppfylt: Referansepersonen har jobbet mindre enn fire år fulltid i Norge (Kravet fravikes hvis ref.pers. er norsk/nordisk statsborger) 

3) Mistanke om tvangsekteskap, ofte hvis det er en veldig ung kvinne som søker opphold i Norge.

Kilde NRK: https://www.nrk.no/norge/_-unge-nektes-familiegjenforening-1.11617370 (Artikkelen er fra 2014, men vil tro den fortsatt er relevant selv om regelverket har blitt innskjerpet ytterligere siden den tid).

 

 

Endret av Opi
Korrigert opplysning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vipser skrev:

Jeg kjenner til et par som søkte om familiegjenforening for hvit, amerikansk ektefelle (92% får opphold). Samme alder, høyere utdanning hos begge. Det tok fem år. 

Vet du begrunnelsen til at det tok så lang tid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Opi skrev:

Det er hovedsakelig tre grunner til at søknadene blir avslått: 1) Referansepersonen tjener mindre enn inntektskravet, 2) Referansepersonen har bodd mindre enn fire år i Norge, 3) Mistanke om tvangsekteskap, ofte hvis det er en veldig ung kvinne som søker opphold i Norge.

Kilde NRK: https://www.nrk.no/norge/_-unge-nektes-familiegjenforening-1.11617370 (Artikkelen er fra 2014, men vil tro den fortsatt er relevant selv om regelverket har blitt innskjerpet ytterligere siden den tid).

 

 

Proforma mistanke er vel også en grunn tror jeg.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, JaVel skrev:

Ja de var fra 9-11 år eldre enn sin tyrkiske ektemann. Tjente mer enn det som krevdes fra Udi. 2 av dem giftet seg veldig raskt etter at de møtte sin tyrkiske ektemann, mens den tredje hadde kjent mannen i ca 2 år. Alle fikk familiegjenforening. Å gifte seg raskt med en mann man egentlig ikke kjenner, er veldig naivt, men det er ikke dermed sagt at Udi nekter familiegjenforening. 

Det er spesielt at kvinnen er minst 10 år eldre i alle de tilfellene du nevner. Det er ikke vanlig at kvinnen er så mye eldre i Tyrkia. Desto mer tenker jeg at de er ute etter en billett til Norge hos en middelaldrende desperat dame som faller for litt svulstig svada. Jeg mener å forlove seg andre gangen de møtes og bo på hotell sammen i en uke? Det er heller ingen menneskerett å få barn og bruke det som en forklaring. 

Hun skriver også at hun ikke er en Tyrkia blogger. Det er hun til de grader. 

Endret av Surikatt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Proforma mistanke er vel også en grunn tror jeg.. 

«UDI forteller at man avviser rundt 60 søknader i året, på bakgrunn av at de mener hovedformålet med ekteskapet er å sikre søkeren en oppholdstillatelse i Norge.»  (https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoOd6m/giftet-seg-med-soesterens-kjaereste-for-aa-faa-opphold-i-norge).

Med tanke på at UDI vurderte ca 13 000 søknader i 2018 kan ikke det sies å være en hyppig årsak til avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Opi skrev:

«UDI forteller at man avviser rundt 60 søknader i året, på bakgrunn av at de mener hovedformålet med ekteskapet er å sikre søkeren en oppholdstillatelse i Norge.»  (https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoOd6m/giftet-seg-med-soesterens-kjaereste-for-aa-faa-opphold-i-norge).

Med tanke på at UDI vurderte ca 13 000 søknader i 2018 kan ikke det sies å være en hyppig årsak til avslag.

Nå er vel det alle land vel? Tror nok også at Tyrkia er blant topp fem for land som de undersøker litt nøye ang. proforma. Og med undersøke mener jeg ikke at de leser blogg, 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Nå er vel det alle land vel? Tror nok også at Tyrkia er blant topp fem for land som de undersøker litt nøye ang. proforma. Og med undersøke mener jeg ikke at de leser blogg, 😏

Nei,  det gjør de nok ikke. Han eier ingenting i Tyrkia har ikke fast jobb og bor hos foreldrene? Hva skal han med ei ti år eldre dame fra Norge? Det er en lang prosess hvor hun må forsørge han. Og hun hadde ikke penger til en bilreparasjon. Det er greit å bruke hodet når man er voksen og har barn. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Nå er vel det alle land vel? Tror nok også at Tyrkia er blant topp fem for land som de undersøker litt nøye ang. proforma. Og med undersøke mener jeg ikke at de leser blogg, 😏

Det var blant alle land ja, men tviler på at alle de 60 gjaldt saker fra Tyrkia... Hvis du ser på statistikken fra UDI var det både flere søkere og lavere innvilgelsesprosent blant de fra Pakistan. Iran og Irak er også eksempler på store søkergrupper med lavere andel innvilgelser.

Et raskt søk på Google gir flere treff på tilfeller hvor norske kvinner og utenlandske menn har fått avslag. Felles for mange er en «negativ» aldersforskjell på 20-30 år, hvor kvinnen er i eldste laget for å kunne føde barn. Bloggeren er vel ca 10 år eldre enn mannen men hun er fortsatt i en fruktbar alder og det kan ikke utelukkes at paret faktisk er ute etter å etablere en familie basert på ekte kjærlighet.

Jeg ønsker ikke å generalisere, men av de sakene jeg personlig kjenner til, har det å ta bilder og vise til digital kommunikasjon vært noe de har brukt som bevismateriale. Selvfølgelig skal det mer til enn en blogg for å overbevise UDI, men jeg tror absolutt det er noe de tar med i betraktningen, ihvertfall hvis de har mistanke om proforma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Det er spesielt at kvinnen er minst 10 år eldre i alle de tilfellene du nevner. Det er ikke vanlig at kvinnen er så mye eldre i Tyrkia. Desto mer tenker jeg at de er ute etter en billett til Norge hos en middelaldrende desperat dame som faller for litt svulstig svada. Jeg mener å forlove seg andre gangen de møtes og bo på hotell sammen i en uke? Det er heller ingen menneskerett å få barn og bruke det som en forklaring. 

Hun skriver også at hun ikke er en Tyrkia blogger. Det er hun til de grader. 

I Tyrkia er kvinnen yngre i nesten alle tilfeller, det er bare om de gifter seg med vestlige kvinner det blir ok å gifte seg med en " eldre" kvinne. Når en mann later som han er svært interessert i en norsk kvinne, mens hovedtanken er oppholdstillatelse så kan det absolutt kalles kynisk, derfor skulle jeg ønske at norske myndigheter var strengere. Er skeptisk til at slike menn skal få norsk pass, for hva kommer de til å bruke kynismen til her i Norge, da tenker jeg på svart arbeid etc. Men dette er mine private tanker, så jeg vet ikke om disse mennene jobber oftere svart, eller gjør andre kriminelle handlinger oftere enn etniske nordmenn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JaVel skrev:

Det er faktisk helt ok å gi beskjed om noe, men trenger man virkelig å gi beskjed på en latterliggjørende måte? 

Det er da ingen som har gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gav tidligere litt kred til bloggeren for at hun svarte i kommentarfeltet. Virket som hun syntes det var greit med konstruktiv kritikk og medga bla at hule-sexen var noe unødvendig å skrive. Det var noe som burde holdes mer privat. Men nå ser jeg at den selvinnsikten ikke holdt så lenge, all den tid jeg nå vet at det begrenses til maks en utløsning pr dag for å sikre best kvalitet og derav graviditet raskest mulig. Denne informasjonen ønsker jeg ikke. Men det er vanskelig når jeg ikke helt vet hva slags blogg jeg leser. Gikk inn for å lese om beplantning i hagen, kom ut igjen med kunnskap om forplantning på hotellrommet... 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å beskrive hva de gjør for å få barn. Lurer på hva mannen tenker om det? Hun må kle seg i respekt for sin muslimske manm men sex er det fritt frem å skrive om? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Zenhouse skrev:

Jeg gav tidligere litt kred til bloggeren for at hun svarte i kommentarfeltet. Virket som hun syntes det var greit med konstruktiv kritikk og medga bla at hule-sexen var noe unødvendig å skrive. Det var noe som burde holdes mer privat. Men nå ser jeg at den selvinnsikten ikke holdt så lenge, all den tid jeg nå vet at det begrenses til maks en utløsning pr dag for å sikre best kvalitet og derav graviditet raskest mulig. Denne informasjonen ønsker jeg ikke. Men det er vanskelig når jeg ikke helt vet hva slags blogg jeg leser. Gikk inn for å lese om beplantning i hagen, kom ut igjen med kunnskap om forplantning på hotellrommet... 

😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vipser skrev:

Det koster kr. 10500 å søke om familiegjenforening, i tillegg til at det krever inntekt på 260 744 før skatt (herunder ikke dagpenger, sosialstønad etc etc) 

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#link-9492

Det er kanskje her det vil stoppe opp for bloggeren?

Jeg kjenner til et par som søkte om familiegjenforening for hvit, amerikansk ektefelle (92% får opphold). Samme alder, høyere utdanning hos begge. Det tok fem år. 

Hvorfor tror du det? Hun tjener nok godt over det kravet der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...