Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

På 29.5.2019 den 16.38, Ispahan skrev:

Jeg fikk ikke med meg at familien drev en restaurant, beklager! Derfor syntes eg det var rart at din mann hadde råd til hjemmeværende kone, barn, tre etasjes villa og ballongferder på en kelnerlønning, mens Mette Ask må betale det meste for sin kelner. 

Det er kelnere her som har 6000 lira i grunnlønn 11 mnd i året og dette kan man fint leve på som en familie om man ikke lever som en turist 🙂 

Nå så jeg hun hadde svart for sin mann, men ville bare si at en ettertraktet (da tenker jeg ikke utseende, men en som drar kunder) kan godt ha lønn på 6~7 000 lira i måneden 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg og min mann, meg og Huseyn ( eller noe), meg og min datter, meg og min sønn osv. Er det virkelig så vanskelig å skrive dette riktig?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Visvas skrev:

Det er kelnere her som har 6000 lira i grunnlønn 11 mnd i året og dette kan man fint leve på som en familie om man ikke lever som en turist 🙂 

Nå så jeg hun hadde svart for sin mann, men ville bare si at en ettertraktet (da tenker jeg ikke utseende, men en som drar kunder) kan godt ha lønn på 6~7 000 lira i måneden 🙂

Antageligvis ikke som kelner på ett all-inclusive hotell som bloggerens mann jobber på.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Antageligvis ikke som kelner på ett all-inclusive hotell som bloggerens mann jobber på.. 

Nei det var svar til de som trodde det ikke var mulig å leve på en kelnerlønn 🙂 Ei kelnerlønn KAN være god 🙂

Endret av Visvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om clickbait på overskriften til det siste innlegget på bloggen; "Takk for alt Huseyin", og så er det bare en takk for at han er den han er og det de har sammen :p

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Skrottefar skrev:

Snakk om clickbait på overskriften til det siste innlegget på bloggen; "Takk for alt Huseyin", og så er det bare en takk for at han er den han er og det de har sammen 😛

 

Enig. Er han død? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Skrottefar skrev:

Snakk om clickbait på overskriften til det siste innlegget på bloggen; "Takk for alt Huseyin", og så er det bare en takk for at han er den han er og det de har sammen 😛

 

Hvorfor tolker du alt i verste mening? Har det slått deg at hun rett og slett ikke tenkte noe særlig over den overskriften, og at det var et ærlig innlegg for å skryte av sin nye mann? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JaVel skrev:

Hvorfor tolker du alt i verste mening? Har det slått deg at hun rett og slett ikke tenkte noe særlig over den overskriften, og at det var et ærlig innlegg for å skryte av sin nye mann? 

Det er ikke å tolke i verste mening, for det er viden kjent at det å bruke uttrykket "takk for alt" betyr noe helt annet for mange.

Og at jeg tolker "alt" i verste mening har du null formening om, jeg tolker det jeg tolker, og om det er alt eller ingenting vet du null niks om.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skrottefar skrev:

Det er ikke å tolke i verste mening, for det er viden kjent at det å bruke uttrykket "takk for alt" betyr noe helt annet for mange.

Og at jeg tolker "alt" i verste mening har du null formening om, jeg tolker det jeg tolker, og om det er alt eller ingenting vet du null niks om.

Jeg leste samme innlegg, og tenkte overhodet ikke over overskriften, og ble veldig overrasket over det du skrev, måtte se en ekstra gang på overskriften og først da forstod jeg hva du mente. Det er mye snakk om mobbing blant barn her på KG, men vi voksne er søren meg ikke bedre! Hvorfor ikke bruke tiden på å være hyggelig mot sine medmennesker, istedet for å være ekkel med vilje. Den type meldinger sier LANGT mer om avsender enn mottaker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alt er en frase man bruker når noen er død. Så enkelt. Enten er ikke Mette Ask helt stødig i norsk eller så er det gjort for clickbait. Tipper det første. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Takk for alt er en frase man bruker når noen er død. Så enkelt. Enten er ikke Mette Ask helt stødig i norsk eller så er det gjort for clickbait. Tipper det første. 

Og hvis nå Mette Ask ikke er helt stødig i norsk, eller rett og slett ikke tenkte over det, er det noe å skrive mobbemeldinger om? Hvorfor ikke bare la det passere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Surikatt skrev:

Takk for alt er en frase man bruker når noen er død. Så enkelt. Enten er ikke Mette Ask helt stødig i norsk eller så er det gjort for clickbait. Tipper det første. 

Har du lest noen av innleggene hennes, så går jeg for det første forslaget ditt. Evt så har hun gått kurs hos dramadronningen ABD😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Hun har veldig få lesere til tross for mange innlegg pr dag. Jeg har sluttet å lese. Man blir litt lei. Som mange har nevnt, det litterære utbyttet er fraværende, og innholdet er veldig uinteressant for mitt vedkommende. Det kan synes som det er ganske mange som deler det synet, Det skal bli spennende å se hvor lenge hun holder stand. Det er frustrerende å ikke få utbytte av så mange innlegg. Sånn er det nok for mange, mange bloggere. Det er de færreste som når til topps. Mange av dem får sine 15 minutters fame, og blir borte. Det skal stayer-evne til for å holde fast i bloggtoppen. Stayer-evne og gode avtaler, får jeg vel legge til. Nå har vi en ny generasjon paradise-bloggere. De fleste blir nok borte i løpet av noen uker, som vanlig. Blogging er ikke for hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, JaVel skrev:

Og hvis nå Mette Ask ikke er helt stødig i norsk, eller rett og slett ikke tenkte over det, er det noe å skrive mobbemeldinger om? Hvorfor ikke bare la det passere? 

Når det er feil bruk av norsk er det lov å påpeke det. Hvorfor ikke bare la det passere? Og ikke bruk mobbing som hersketeknikk er du grei.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg leste samme innlegg, og tenkte overhodet ikke over overskriften, og ble veldig overrasket over det du skrev, måtte se en ekstra gang på overskriften og først da forstod jeg hva du mente. Det er mye snakk om mobbing blant barn her på KG, men vi voksne er søren meg ikke bedre! Hvorfor ikke bruke tiden på å være hyggelig mot sine medmennesker, istedet for å være ekkel med vilje. Den type meldinger sier LANGT mer om avsender enn mottaker!

Korrekt formulering er; tusen takk, Huseyin. Ikke takk for alt. Det betyr at noen er død.

At du ikke tenkte på det betyr ikke at den setningen ikke gir flertallet av befolkningen assosiasjoner til død. Dette er, sammen med kondolerer, den mest vanlige setningen man bruker i forbindelse med dødsfall og begravelser. Jeg kan i farta ikke huske andre forbindelser jeg har hørt den setningen. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Når det er feil bruk av norsk er det lov å påpeke det. Hvorfor ikke bare la det passere? Og ikke bruk mobbing som hersketeknikk er du grei.

Du kunne skrevet en hyggelig meld til henne om at det uttrykket var lett å misforstå og at det kanskje var lurt å endre overskriften. Når man skriver meldinger som man vet mottakeren blir lei seg av, så er det lurt å stoppe opp litt, før man trykker på send. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Korrekt formulering er; tusen takk, Huseyin. Ikke takk for alt. Det betyr at noen er død.

At du ikke tenkte på det betyr ikke at den setningen ikke gir flertallet av befolkningen assosiasjoner til død. Dette er, sammen med kondolerer, den mest vanlige setningen man bruker i forbindelse med dødsfall og begravelser. Jeg kan i farta ikke huske andre forbindelser jeg har hørt den setningen. 

Men det kan man gi beskjed om på en hyggelig måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg leste samme innlegg, og tenkte overhodet ikke over overskriften, og ble veldig overrasket over det du skrev, måtte se en ekstra gang på overskriften og først da forstod jeg hva du mente. Det er mye snakk om mobbing blant barn her på KG, men vi voksne er søren meg ikke bedre! Hvorfor ikke bruke tiden på å være hyggelig mot sine medmennesker, istedet for å være ekkel med vilje. Den type meldinger sier LANGT mer om avsender enn mottaker!

Og når kommer mobbing med i bildet?
Siden du påberoper deg evnen til å vite om andres tolkninger så må jeg gjøre det samme, hvordan kan du tolke alt i verste mening og blande inn mobbling i det jeg skrev?
Jeg bare så på den overskriften som clickbait, som hun sikkert har lært på dette fremragende, visstnok, influencer-kurset hun går på, hvor det sikkert er nok av denne type tips og triks for å få clicks, verken mer eller mindre.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Men det kan man gi beskjed om på en hyggelig måte. 

På en hyggelig måte? Ser at flere har gitt henne beskjed på en helt ok måte på bloggen. Hennes respons var ikke fullt så hyggelig. Hvordan er det mulig å være voksen å ikke tenke på betydningen av hva man skriver? Spesielt når man blogger, og VET at alt man skriver blir sett på med argusøyne. Jeg stemmer for AB sin bloggskole: clickbaits all the way.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skrottefar skrev:

Og når kommer mobbing med i bildet?
Siden du påberoper deg evnen til å vite om andres tolkninger så må jeg gjøre det samme, hvordan kan du tolke alt i verste mening og blande inn mobbling i det jeg skrev?
Jeg bare så på den overskriften som clickbait, som hun sikkert har lært på dette fremragende, visstnok, influencer-kurset hun går på, hvor det sikkert er nok av denne type tips og triks for å få clicks, verken mer eller mindre.

Hva med å skrive det til henne på en hyggelig måte? Hva er vitsen med å latterliggjøre et annet menneske på den måten?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...