gjestgitt Skrevet 14. mars 2019 #1281 Skrevet 14. mars 2019 2 minutter siden, Kakemiriam skrev: Syns manne har fått kjenne på sitt nå! Kan folk la dette ligge, for barnas skyld Kanskje Ørjan burde tenkt på barna sine før han forgrep seg? Synes det er velfortjent den kritikken han nå mottar. Dessuten var det faktisk Ørjan som sparket dette i gang med podkasten sin, trodde han virkelig at han skulle slippe unna med sin tafatte unnskyldning? 37
Gjest jentekvinne Skrevet 15. mars 2019 #1282 Skrevet 15. mars 2019 5 timer siden, Kakemiriam skrev: Syns manne har fått kjenne på sitt nå! Kan folk la dette ligge, for barnas skyld Han har fått kjenne på sitt?! Hva med de han har tafset på i alle år? Jeg tror ikke han har skjønt alvoret i situasjonen han er for han er tilbake på snap og insta som om ingenting har skjedd. Han har holdt på med grov trakassering i 20 år! Da må ha tåle at dette tar mer en en måned med snakk, diskusjon og konsekvenser for de handlingene han har begått. Og det er mannen Ørjan som diskuteres her, ikke han som far. Jeg tror de fleste synes oppriktig synd på ungene og jeg håper og antar at det er ingen som er stygge nok til å si noe til de eller blande de inn i det på noe som helst måte.
Snaskesnusken Skrevet 15. mars 2019 #1283 Skrevet 15. mars 2019 6 timer siden, Kakemiriam skrev: Syns manne har fått kjenne på sitt nå! Kan folk la dette ligge, for barnas skyld 20 år med grov trakassering kontra skarve uker med negativ omtale.. 32
Snaskesnusken Skrevet 15. mars 2019 #1284 Skrevet 15. mars 2019 På 14.3.2019 den 16.37, erikhansen skrev: Hvem følger meg på SoMe? Familie og venner. Noen av de bor langt unna og dette er en måte å vise dem hva barna har produsert. Vi har Ungdomens kulturmønstring hvor barn og ungdom kan sende inn bildene sine slik at de blir bedømt. Hva er forskjellen på å få skryt på UKM eller SoMe? Blir bekreftelsen annerledes når det kommer gjennom SoMe? Dette innlegget ditt avslører din kjennskap til sosiale medier og mindreårige som blir brukt i kommersielt virke.. Ungdom som deltar på UKM har frivillig samtykkekompetanse, bloggerbarna grunnet sin alder og modningsnivå, har ikke samtykkekompetanse! Innlegget ditt svslører at du ikke har satt deg inn i tema som du selv har valgt å diskutere. 31
Viking-girl Skrevet 15. mars 2019 #1285 Skrevet 15. mars 2019 51 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Dette innlegget ditt avslører din kjennskap til sosiale medier og mindreårige som blir brukt i kommersielt virke.. Ungdom som deltar på UKM har frivillig samtykkekompetanse, bloggerbarna grunnet sin alder og modningsnivå, har ikke samtykkekompetanse! Innlegget ditt svslører at du ikke har satt deg inn i tema som du selv har valgt å diskutere. Enig! 👌🏼 10
duplexx Skrevet 15. mars 2019 #1286 Skrevet 15. mars 2019 Ørjan og Marna har mistet all respekt hos meg. Absolutt all. Oppsummering: lavmål. 28
Skogspike Skrevet 15. mars 2019 #1287 Skrevet 15. mars 2019 Det å fortsette å eksponere barna i denne stormen er for meg helt ubegripelig. 31
Birdo Skrevet 15. mars 2019 #1288 Skrevet 15. mars 2019 2 timer siden, duplexx skrev: Ørjan og Marna har mistet all respekt hos meg. Absolutt all. Oppsummering: lavmål. Hvorfor skal Marna bli straffet for noe mannen hennes har gjort? Hva er det for en logikk? 3
Gjest Emmy_H Skrevet 15. mars 2019 #1289 Skrevet 15. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Skogspike skrev: Det å fortsette å eksponere barna i denne stormen er for meg helt ubegripelig. Det er ubegripelig for oss alle, det strider imot all logikk når det gjelder skjerme og beskytte i en vanskelig periode. Endret 15. mars 2019 av Emmy_H
Kragebein Skrevet 16. mars 2019 #1290 Skrevet 16. mars 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, persondebatt og svar til dette. Kragebein, adm
Kakemiriam Skrevet 16. mars 2019 #1291 Skrevet 16. mars 2019 Tror bare på en brøkdel av det som bli påstått. Folk skal alltid hive seg på 6
Baresierdet Skrevet 16. mars 2019 #1292 Skrevet 16. mars 2019 5 timer siden, Kakemiriam skrev: Tror bare på en brøkdel av det som bli påstått. Folk skal alltid hive seg på Det er det jeg mener. Man har sett få beviser på dette, og før bevisene er lagt på bordet bør man være forsiktig med å uttale seg. Noe stemmer, men jeg tviler på at alt stemmer! 3
Gjest juoigi Skrevet 16. mars 2019 #1293 Skrevet 16. mars 2019 3 hours ago, Baresierdet said: Det er det jeg mener. Man har sett få beviser på dette, og før bevisene er lagt på bordet bør man være forsiktig med å uttale seg. Noe stemmer, men jeg tviler på at alt stemmer! 8 hours ago, Kakemiriam said: Tror bare på en brøkdel av det som bli påstått. Folk skal alltid hive seg på Hva er det med Ørjan som gjør at dere heller tror på han enn de som har kommet frem med varsler om han? Når alle i komikermiljøet sier de har visst om hva han har drevet med og ikke ønsker å ha noe med han å gjøre - og når det tilsynelatende er jenter over hele landet som har blitt kontaktet og utsatt av han som avisene nå har fått sett beviser av - hvorfor bruker dere tid på å så tvil og si at dere at noen lyver? Hvem er det som lyver isåfall? Og hvorfor? Hvis dere har følgt med den siste tiden ser dere hvordan flere av varslerne har blitt angrepet og forsøkt diskreditert av Ørjan og hans team, hvem ville risikert å bli utsatt for det for moro skyld? Det et historieløst og ignorant å slenge ut slike ting når alt annet hentyder til at det som kommer ut stemmer, inkludert Ørjans egne ord.
Gjest Macimba Skrevet 16. mars 2019 #1294 Skrevet 16. mars 2019 (endret) Jeg kan ikke for det, men jeg kan ikke like åsynet til denne mannen. Jeg har fjernet han både fra insta og snap. Endret 16. mars 2019 av Macimba Rettet en bokstav
Baresierdet Skrevet 16. mars 2019 #1295 Skrevet 16. mars 2019 7 minutter siden, juoigi skrev: Hva er det med Ørjan som gjør at dere heller tror på han enn de som har kommet frem med varsler om han? Når alle i komikermiljøet sier de har visst om hva han har drevet med og ikke ønsker å ha noe med han å gjøre - og når det tilsynelatende er jenter over hele landet som har blitt kontaktet og utsatt av han som avisene nå har fått sett beviser av - hvorfor bruker dere tid på å så tvil og si at dere at noen lyver? Hvem er det som lyver isåfall? Og hvorfor? Hvis dere har følgt med den siste tiden ser dere hvordan flere av varslerne har blitt angrepet og forsøkt diskreditert av Ørjan og hans team, hvem ville risikert å bli utsatt for det for moro skyld? Det et historieløst og ignorant å slenge ut slike ting når alt annet hentyder til at det som kommer ut stemmer, inkludert Ørjans egne ord. Jeg tror ikke heller på Ørjan, for Ørjan har vel strengtalt ikke nektet for noe. Jeg bare mener at man ikke skal sluke alt rått, uten å se et eneste bevis på det! Det som er blitt bevist og det Ørjan har nevnt tror jeg selvfølgelig på!
Gjest juoigi Skrevet 16. mars 2019 #1296 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, Baresierdet said: Jeg tror ikke heller på Ørjan, for Ørjan har vel strengtalt ikke nektet for noe. Jeg bare mener at man ikke skal sluke alt rått, uten å se et eneste bevis på det! Det som er blitt bevist og det Ørjan har nevnt tror jeg selvfølgelig på! Så hva er det du ikke tror på da? Eller er det hvem? Hva er det du mener blir «slukt rått» ? Og hvorfor er du opphengt i dette? Hvis 9/10 tilfeller stemmer og den tiende kanskje overdrev, så burde fokuset fremdeles være på de 9 konkrete tilfellene.
Baresierdet Skrevet 16. mars 2019 #1297 Skrevet 16. mars 2019 31 minutter siden, juoigi skrev: Så hva er det du ikke tror på da? Eller er det hvem? Hva er det du mener blir «slukt rått» ? Og hvorfor er du opphengt i dette? Hvis 9/10 tilfeller stemmer og den tiende kanskje overdrev, så burde fokuset fremdeles være på de 9 konkrete tilfellene. F.eks Iselin guttormsen (?) sin uttalelse der hun sier hun fikk meldinger av han 8 januar men ikke kunne bevise det fordi hun ikke ville at bevisene skulle komme på avveie! Den historien til Iselin blir slukt av de fleste, og det synes jeg er feil!! Hvis du skal snakke høyt om det så bør man også kunne bevise det man sier. Eller så er ordene null verdt. Jeg støtter ikke Ørjan, og hans handlinger. Jeg stoler bare ikke på hver og en som ikke kan bevise det de sier! 6
duplexx Skrevet 16. mars 2019 #1298 Skrevet 16. mars 2019 På 15.3.2019 den 21.30, Birdo skrev: Hvorfor skal Marna bli straffet for noe mannen hennes har gjort? Hva er det for en logikk? Hva er det for en logikk å bli hos en sånn mann? 15
Gjest juoigi Skrevet 16. mars 2019 #1299 Skrevet 16. mars 2019 1 hour ago, Baresierdet said: F.eks Iselin guttormsen (?) sin uttalelse der hun sier hun fikk meldinger av han 8 januar men ikke kunne bevise det fordi hun ikke ville at bevisene skulle komme på avveie! Den historien til Iselin blir slukt av de fleste, og det synes jeg er feil!! Hvis du skal snakke høyt om det så bør man også kunne bevise det man sier. Eller så er ordene null verdt. Jeg støtter ikke Ørjan, og hans handlinger. Jeg stoler bare ikke på hver og en som ikke kan bevise det de sier! Men hvis ikke du heller har sett disse bevisene så kan du vel ikke si at det er feil? Nå så man jo hvordan flere ble behandlet av manageren hans, kanskje hun syntes det ble ubehagelig å skulle brette ut hele sitt liv? (Jeg har ikke sett noen uttalelser fra henne noe sted, og jeg vet ikke hvem hun er, så jeg antar du snakker sant) Og skal man ikke kunne dele opplevelsene sine selv om man ikke har bevis? Et fåtall av de Ørjan har trakassert vil jeg anta har bevis. Slike hendelser skjer ikke akkurat oftest foran vitner. Det betyr ikke at man må holde kjeft og ikke snakke om ting som skjer en. Det er en rimelig heftig ting å kreve? For meg fremstår du som noen som ønsker å så tvil om de som står frem.
Baresierdet Skrevet 16. mars 2019 #1300 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, juoigi skrev: Men hvis ikke du heller har sett disse bevisene så kan du vel ikke si at det er feil? Nå så man jo hvordan flere ble behandlet av manageren hans, kanskje hun syntes det ble ubehagelig å skulle brette ut hele sitt liv? (Jeg har ikke sett noen uttalelser fra henne noe sted, og jeg vet ikke hvem hun er, så jeg antar du snakker sant) Og skal man ikke kunne dele opplevelsene sine selv om man ikke har bevis? Et fåtall av de Ørjan har trakassert vil jeg anta har bevis. Slike hendelser skjer ikke akkurat oftest foran vitner. Det betyr ikke at man må holde kjeft og ikke snakke om ting som skjer en. Det er en rimelig heftig ting å kreve? For meg fremstår du som noen som ønsker å så tvil om de som står frem. Nei, jeg har heller aldri sagt det er feil. Kanskje han har gjort alt som har kommet frem, uten at det er lagt ut bevis. Men man skal være forsiktig med å dømme uten bevis. Iselin delte dette på Instagram. Nei folk må gjerne uttale seg, og komme med sin historie. Men de som hører det, bør ha sympati for ofrene, og det har jeg også! Men likevel så vet jeg også at folk ofte kaster seg på bølgen når ett offentlig menneske driter seg ut. Så man bør være kritisk, ikke bare til denne saken men til alt i livet generelt. Ikke tro alt man hører. Så jeg sier ikke at de som ikke kommer med bevis lyver, men at man bør være kritisk. For som sagt tidligere i denne tråden, jeg også kunne sagt at Ørjan sendte meg melding for en uke siden, for å så si at jeg ikke ønsker å dele beviset jeg har fordi jeg ikke vil at det skal komme på avveie. Hvem hadde du trodd på? 1
Fremhevede innlegg