Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Om det så er en tegning av en strek så burde det ikke legges ut. La barn slippe å bli eksponert! Fordi foreldrene velger å være offentlige personer, trenger ikke barna være det. Det er helt irrelevant hva tegningen var av. Vi har ikke noe med det uansett.

Nettopp

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, erikhansen skrev:

Nettopp

Du misforstår med vilje nå. Foreldre har ikke rett til å utlevere barna til fremmede. Er det så vanskelig å forstå? Fremmede mennesker skal ikke vite så mye om andres barn. De deler helt ukritisk.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 18
Skrevet

Står han virkelig og moraliserer? Han er vel ikke i posisjon til å moralisere noe som helst, akkurat nå.

Synes han kan vente en måned eller to før han begynner å breie seg ut med den breiale holdningen. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
11 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Du misforstår med vilje nå. Foreldre har ikke rett til å utlevere barna til fremmede. Er det så vanskelig å forstå? Fremmede mennesker skal ikke vite så mye om andres barn. De deler helt ukritisk.

Det som fascinerer meg med denne tråden er at de som er kritiske til ØB og Marnas utlevering ikke forestår at denne tråden er en markedsføringskanal. Dere gjør at noen er nysgjerrige og legger dem til på SoMe. 

Det eneste som fungerer er å ikke skrive, da får dere med større sannsynlighet effekten dere er ute etter. 

Jeg følger kun familie og venner, hva kjente mennesker gjør på SoMe er totalt uinteressant. 

Endret av erikhansen
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, erikhansen skrev:

Det som fascinerer meg med denne tråden er at de som er kritiske til ØB og Marnas utlevering ikke forestår at denne tråden er en markedsføringskanal. Dere gjør at noen er nysgjerrige og legger dem til på SoMe. 

Det eneste som fungerer er å ikke skrive, da får dere med større sannsynlighet effekten dere er ute etter. 

Jeg følger kun familie og venner, hva kjente mennesker gjør på SoMe er totalt uinteressant. 

Tror du ikke folk forstår at det er markedsføring de driver med? Men skal det være greit da, at de bruker barna for å selge seg selv? Også er det at på til vår skyld at de gjør det, fordi at vi kommenterer det?

Ta en titt i tråden om eksponering av barn, så skjønner du kanskje litt mer av hva "vi" forstår og hva vi ikke forstår. Blir så teit å sitte og snakke til oss som om vi var barnehagebarn. 

• Liker 20
Skrevet
18 timer siden, erikhansen skrev:

Hvorfor følger du en du forakter på SoMe, når antall følgerne er noe av det som gir han penger på kontoen? 

Samt hvis det er så at de bør skjerme barna, slutt å følg dem. Da har du gjort ditt for å ta avstand for eksponeringen. 

Alle må gjøre noe med dette!!! Men hvem er alle? Det er først og fremst DEG!!

Har jeg skrevet noe sted at jeg følger han eller kona hans på SoMe? Nei! Det gjør jeg ikke. Hvorfor følge en som jeg faktisk måtte blokkere på alle mulige vis for å få fred? 

• Liker 13
Gjest Justsaying
Skrevet
32 minutter siden, Viking-girl skrev:

Har jeg skrevet noe sted at jeg følger han eller kona hans på SoMe? Nei! Det gjør jeg ikke. Hvorfor følge en som jeg faktisk måtte blokkere på alle mulige vis for å få fred? 

Du virker i allefall veldig engasjert og oppdatert på alt som foregår med og rundt dem. 

Skrevet
1 time siden, neiognei skrev:

Tror du ikke folk forstår at det er markedsføring de driver med? Men skal det være greit da, at de bruker barna for å selge seg selv? Også er det at på til vår skyld at de gjør det, fordi at vi kommenterer det?

Ta en titt i tråden om eksponering av barn, så skjønner du kanskje litt mer av hva "vi" forstår og hva vi ikke forstår. Blir så teit å sitte og snakke til oss som om vi var barnehagebarn. 

All PR er god PR, er utrykk. Ikke så enig i det, men mye omtale skaper interesse. 

Der er dere med på å holde presset og interessen opp. 

Hvorfor ønsker dere det?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, erikhansen skrev:

All PR er god PR, er utrykk. Ikke så enig i det, men mye omtale skaper interesse. 

Der er dere med på å holde presset og interessen opp. 

Hvorfor ønsker dere det?

Fordi seksuell trakassering må snakkes om. Og folk må stilles til ansvar for sine handlinger. At man i tillegg eksponerer barna i en så stor grad som de gjør fortjener all mulig kritikk.

• Liker 30
Skrevet

Ja, ok der er vi enig. 

Men her er det snakk om bilde av tegning, tolking av tegningen. Eksponering av barn

Det at de ser ut til å fremdeles være et par, har ingenting med seksuell trakassering å gjøre.

Det dere gjør mot familien er trakassering. Det bør heller ikke forekomme. 

• Liker 4
Gjest jentekvinne
Skrevet
4 timer siden, Viking-girl skrev:

Du er jo helt oppdatert på hva de gjør. Du følger de ikke så da søker du de aktivt opp hele tiden for å følge med på hva de gjør. Du har jo skrevet i detalj hva Ørjan gjør på snap, kan ikke ha blokkert han da😉

Skrevet
2 timer siden, erikhansen skrev:

Ja, ok der er vi enig. 

Men her er det snakk om bilde av tegning, tolking av tegningen. Eksponering av barn

Det at de ser ut til å fremdeles være et par, har ingenting med seksuell trakassering å gjøre.

Dere? Vi er ikke en homogen gruppe. Du får sitere de som liksom trakasserer. Jeg har ikke sett noe annet enn diskusjon rundt HANS trakassering her inne. 

• Liker 28
Gjest CecilieX
Skrevet
7 timer siden, erikhansen skrev:

Du har helt rett i at ved å vie bloggere oppmerksomhet enten ved å gi dem klikk for å lese, eller ved å være nyttig idiot når de skriver innlegg som er ment å skape diskusjon. 

Men det er en feilslutning at å lukke øynene og se en annen vei vil medføre at de slutter å gjøre kritikkverdige ting. Denne saken med ØB som i årevis ufortrødent har «vært et ræva menneske» som han sier selv, var muliggjort ved at nettopp alle bare lukket øynene og så en annen vei. 

Problem nummer to er at du nesten må følge med for at du skal kunne ha førstehåndskunnskap om det du kritiserer. Da er det å klikke seg inn uungåelig. 

Influencere generelt har vist seg å være svært lite endringsvilligr innen feltene som diskuteres her på KG, nettopp at de i det ene øyeblikket tar seg betalt for å påvirke leserne men i neste øyeblikk fraskriver seg ansvar for den negative påvirkningen de har når det gjelder hva de formidler. 

Hva «andre mennesker gjør i SoMe» er ikke uinteressant når de påvirker samfunnet negativt. Feks er det en kjensgjerning at bunnen av annonsemarkedet for den fjerde statsmakt har fullstendig ramlet ut, fordi disse SoMe kjendisene har overtatt som annonsørenes foretrukne kanal. Det går selvfølgelig ut over kvalitetsjournalistikk der man kan grave frem kritikkverdige tingene i samfunnet. Da får vi som samfunn et kjempeproblem. Plusser du på bloggere som påvirker til kropps- og perfeksjonspress, utseende fokus og et forbruksfokus langt utenfor det bærekraftige, da må man bare bite i det sure eplet og klikke seg inn for å nettopp kunne skrive opplysende innlegg som kanskje kan få folk til å stoppe opp og reflektere over hvor problematisk det er at feeden fylles opp av influencere med en agenda som utelukkende handler om å promotere eget ego i tillegg til å fylle egen lommebok. 

Gjest Emmy_H
Skrevet
2 timer siden, erikhansen skrev:

Ja, ok der er vi enig. 

Trakkasering av familien? Er det en spøk? Det er da ingen her som har presset Burøe til å eksponere barna sine? Han må da stå for handlingene sine, være seg seksuell  trakkasering av kollegaer eller rå og kynisk eksponering av mindreårige i en tid hvor man normalt ville ha «skjermet» familien sin som damage kontroll. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Dere? Vi er ikke en homogen gruppe. Du får sitere de som liksom trakasserer. Jeg har ikke sett noe annet enn diskusjon rundt HANS trakassering her inne. 

Beklager ordbruken dere, da skriver jeg flere. 

Hvis du ikke har sett noe annet en skriveriet om trakasseringen utført av ØB blir jeg forundret 

Endret av erikhansen
Skrevet
1 minutt siden, erikhansen skrev:

Beklager ordbruken dere, da skriver jeg flere. 

Hvis du ikke har sett noe annet en trakasseringen blir jeg forundret 

Dette går jo inn i en interessant debatt: forskjellen på kritikk og hets / trakassering.

Det hadde vært fint for den debatten om du eksemplifiserte hva du mener er trakassering av ØB eller hans familie i tråden. 

• Liker 19
Skrevet
3 timer siden, erikhansen skrev:

Det dere gjør mot familien er trakassering.

Det er ikke trakassering å kritisere hva to selvvalgt offentlige personer helt frivillig legger ut på sine offentlige kontoer på sosiale medier. Kontoer hvis er en del av deres merkevarebygging, opprettet for å skape blest og generere penger. Hvis du vurderer noen kommentarer som hets heller enn kritikk, foreslår jeg at du rapporterer disse. Men det er altså ikke hets å gi en overgriper sitt rette navn eller å overhodet mene noe om mennesker som stadig søker oppmerksomhet. 

• Liker 28
Skrevet

Hvem følger meg på SoMe? Familie og venner.

Noen av de bor langt unna og dette er en måte å vise dem hva barna har produsert.

Vi har Ungdomens kulturmønstring hvor barn og ungdom kan sende inn bildene sine slik at de blir bedømt. Hva er forskjellen på å få skryt på UKM eller SoMe?

Blir bekreftelsen annerledes når det kommer gjennom SoMe?

• Liker 1
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
3 timer siden, erikhansen skrev:

Hvem følger meg på SoMe? Familie og venner.

Noen av de bor langt unna og dette er en måte å vise dem hva barna har produsert.

Vi har Ungdomens kulturmønstring hvor barn og ungdom kan sende inn bildene sine slik at de blir bedømt. Hva er forskjellen på å få skryt på UKM eller SoMe?

Blir bekreftelsen annerledes når det kommer gjennom SoMe?

Du utelot en viktig  detalj og det er at du kun har venner og familie på SoMe, det utgjør en stor forskjell mtp på at Burøe har 170k følgere på IG og at de er hvermannsen. Når det gjelder UKM så regner jeg med at det er egne regler som gjelder? Og at alt som omhandler personvern blir ivaretatt? 

Endret av Emmy_H
Skrevet

Syns manne har fått kjenne på sitt nå! Kan folk la dette ligge, for barnas skyld

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...