Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, vintage skrev:

Neida, det er ledige billetter der med han i april, mai og juni.

Utsolgt i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, JaVel skrev:

Hvis dette stemmer, hvorfor sletter han da de kritiske meldingene han får og hvorfor stopper han ikke dem som latterliggjør kvinnene som har gitt beskjed om trakasseringen?

Godt spørsmål. Er han aktiv på SoMe i det hele tatt om dagen? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, WoOoW skrev:

Jeg reagerer enda på meldingslyden, over 6 år etter. Så helt hel er jeg ikke. 

Det er uten tvil mental tortur du gjennomgikk. Jeg opplevde det i langt kortere tid enn deg, men kunne for eksempel sitte på jobben og så plutselig fra intet, bryte helt sammen. Måtte begynne hos psykolog, kunne være i godt humør og så plutselig pang, brøt helt sammen. Hvis noen prøver å bagatellisere det du har gjennomgått så har de ikke den minste ide om hva grov trakassering over tid gjør med psyken!

Endret av JaVel
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi offer skyld for og true me selvmord er en vel utbredt hersketeknikk, det blir helt feil å diskutere dette.

Han og alle andre må ta ansvar for egne handlinger og 2 ukers blest i media må en faktisk tåle når en har trakassert andre over flere år. Gapestokken han står i krøp han oppi helt på egenhånd. Ssken var død og «glemt» helt til han selv valgte å fyre den opp igjen, med en motivasjon kun han selv vet om. Hvorfor får en overgriper sympati etter 5 min?

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
6 timer siden, Emmelise skrev:

pompelogpilt.png

Fy f.... De spytter jo på ofre, ofre som faktisk har slitt med dette over lengre tid 😡 De spytter også på fremtidige ofre i lignende saker, men det er vel greit så lenge det ikke er en selv, egen datter, søster, mor eller kjæreste. 

Kvalmt å rakke ned på de ufrivillige ofrene, og å hylle den som bevisst og høyst frivillig har utført handlingene som har ledet til dette. Fortid er fortid...ja, for den som har gjort noe galt kanskje. De tenker ikke på de som sliter lenge med ting i ettertid, de på den andre siden som ikke hadde valget, ikke hadde kontroll på situasjonen, og som levde med stress, usikkerhet, ubehag og frykt. Neida, de er visst bare gærne feminister de! Dramaqueens med mensen er de sikkert også 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Hvis dette stemmer, hvorfor sletter han da de kritiske meldingene han får og hvorfor stopper han ikke dem som latterliggjør kvinnene som har gitt beskjed om trakasseringen?

Dette synes jeg er viktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, MortenMinstelønn said:

At Atle Antonsen reagerte mot Burøe lennge før #Metoo, stadfester Atle som en av mine helter;)

Det eneste Atle Antonsen skjelte han ut for var humoren hans. Det hadde ingenting med å stå opp for noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Grunnen til at han ikke sletter eller korrigerer bidragene fra denne livets harde skole-gjengen, er nok fordi de utgjør hans kjernepublikum. De synes hans hinsides banale humor treffer skikkelig hardt. Dreeper det lzm.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, xemiliex skrev:

Grunnen til at han ikke sletter eller korrigerer bidragene fra denne livets harde skole-gjengen, er nok fordi de utgjør hans kjernepublikum. De synes hans hinsides banale humor treffer skikkelig hardt. Dreeper det lzm.

Det har du nok helt rett i. Det er disse menneskene «humoren» hans treffer rett i hjerterota🙈

Endret av Hummingbird2
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2019 at 5:08 PM, Nevod said:

Men det hadde vært greit med noe bevis. Foreløpig er det bare masse påstander.

La oss si det sånn: Det er forståelig at ØB har engasjert en forsvarsadvokat (nærmere bestemt etterfølgeren til "Trolig Straff").

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vintage skrev:

Det jeg synes er ekstra forkastelig, er at han har fremstått som årets far, årets ektemann og årets forkjemper for bedre forhold mellom menn og kvinner. De to showene hans promoteres omtrent slik:

Fordommer: 

"Dette er en forestilling som røsker deg i sjela og han beveger seg hårfint på kniveggen hele veien. Med nærmere 50% skilsmisser i året mener Ørjan det er på tide at man tar seg selv, forholdet og barna på alvor."

Store gutter gråter ikke:

"Det sies at store gutter ikke gråter. Hvorfor ikke, egentlig? Ørjan Burøe  påstår i alle fall at han ikke finnes noe redd for å vise følelser. Han kan fint dele det som skjer inni seg med Gud og hvermann. Det må rett og slett til, mener han, for da får vi en bedre verden – gjør vi ikke?"

I tillegg truet han med å slette venner som ikke meldte seg ut av mannegruppa Ottar (der er vel knapt nok noen som har nådd Ørjans nivå av svineri), leserinnlegg som fillerister de som mener at menn ikke er like gode omsorgspersoner som kvinner etc. Samt at han selvsagt er mann nok og trygg nok på sin seksualitet til at han bare digget den rosa scooteren Marna kjøpte til han.

Alt i alt - tiårets mann der altså.

Lurer på om han virkelig tror på dette selv? Det er skummelt å tenke på isåfall🤔 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
På 22.2.2019 den 3.21, Linaria skrev:

Jeg opplevde for noen år siden at en mann kløp meg skikkelig i rumpa på bar. Jeg sa fra med EN gang. Jeg fikte ikke til ham, men jeg ropte til ham at det er IKKE greit og det kom vel et par banneord også. Reaksjonen var at han og kompisene sto og lo av at jeg kjeftet, og dama hans holdt på å fly på meg, så jeg måtte bare forlate baren.

Hva i all verden gjør man da? Ringte til baren og sa fra til eierne, og de sa at de ikke hadde merket noe og de får ikke gjort noe med sånt uansett, men beklaget at jeg var såret, eller noe i den duren. Fantes jo ikke noe bevis, og det var jo "bare et klyp i rumpa" så er det vits i å gå til politiet og sitte i en evighet der for å få et henleggelsesbrev i posten?

Det er fryktelig frustrerende hvor utrolig lite makt vi damer har i disse situasjonene, og akkurat da hadde det vært fryktelig hyggelig om en holdningsendring førte til at de andre i baren ikke lo, men heller fortalte denne mannen at sånt skal man ikke gjøre, sånt er ikke kult, istedenfor at jeg må føle meg latterliggjort og forlate stedet for å ikke bli banket opp av en annen dame. 

Bare å ringe til baren for å si fra om at noen kløp deg i rompen er jo ganske spesielt. Skjønner det var, hva skal jeg si, vondt(!), men hva med å si idiot å gå videre, tøm en drikk i skrittet hans eller ignorer? 

Tåler man ingenting? Kvinnfolk har stirret på menns buksebul i mange år og diskutert størrelse og alt uten at menn ringer moren deres for å klage på barnslig oppførsel.

Og selv om Ørjan har gått langt over streken så må det snart settes en grense som ikke snart setter forplantingsprosesen i fare.

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Justsaying said:

Du ser at du beviser hvorfor noen må være på den andre siden nå? 

Ingen bryr seg om den fantastiske gesten! 

Nettopp derfor. Uansett hva ØB gjør nå så er det ikke verdsatt, hverken nå eller frem i tid. Dere viser at det hjelper ikke å prøve den minste ting. Så hvorfor skal folk ville forandre seg da? Hvorfor skal folk unnskylde seg? Ingenting er bra nok når det ulvene vil ha er blod. 

Jeg skjønner godt hvordan du kam tolke dette slik, da jeg formulerte meg klumsete: Selvfølgelig er dette en fin gest! Og om de introduserer podcasten med info om dette feks er det flott. Jeg kritiserer heller det faktum at han liksom «spør om lov» over SMS slik at hans partner kan vise frem hvor flott en fyr han er akkurat i det stormen startet. Det virker veldig falskt... 

Akkurat i det alle kritiserer han for å unnskylde seg for sin slibrige oppførsel i egen podcast for å tjene penger på det, kommer han med dette med sykehusklovnene ... timingen er generelt off

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
6 minutter siden, Potatopotato skrev:

Jeg skjønner godt hvordan du kam tolke dette slik, da jeg formulerte meg klumsete: Selvfølgelig er dette en fin gest! Og om de introduserer podcasten med info om dette feks er det flott. Jeg kritiserer heller det faktum at han liksom «spør om lov» over SMS slik at hans partner kan vise frem hvor flott en fyr han er akkurat i det stormen startet. Det virker veldig falskt... 

Akkurat i det alle kritiserer han for å unnskylde seg for sin slibrige oppførsel i egen podcast for å tjene penger på det, kommer han med dette med sykehusklovnene ... timingen er generelt off

Det trenger ikke være for å tjene penger på det han gjorde det sånn, da hadde han vel heller beholdt pengene istedenfor å donere de. 

Og er et par hakk verre at andre prøver å tjener penger på hans oppførsel. Les T&T med flere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Justsaying skrev:

Det trenger ikke være for å tjene penger på det han gjorde det sånn, da hadde han vel heller beholdt pengene istedenfor å donere de. 

Og er et par hakk verre at andre prøver å tjener penger på hans oppførsel. Les T&T med flere 

Selvfølgelig var dette ikke for å tjene penger, ei heller en god gest. Podcastepisoden var for å komme Se & Hør i forkjøpet. Ørjan fikk vite et par uker i forveien at de holdt på å lage sak om han. Han svarte ikke på de 20 spørsmålene, men fortet seg å lage podcast med «unnskyldning» istedenfor. Det med sykehusklovnene var nok et forsøk på medlidenhet og offerstilling.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonymbruker3 skrev:

Det eneste Atle Antonsen skjelte han ut for var humoren hans. Det hadde ingenting med å stå opp for noen andre.

Jeg tror personlig Atle Antonsen hadde irritert seg noe voldsomt over hele typen i lang tid. Uten at det har en tydelig link til seksuelle tilnærminger, så tror jeg det også var en del av totalen, da Atle klikka i vinkel;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bloggerfolkene skjønner ikke at handlinger de utfører på nett eller irl vil gå utover familie uansett hva de selv håper og ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Jeg er ganske delt i denne saken. På den ene siden tenker jeg at saken er ferdigdebattert og at det ikke er stort mer å si, og at drøvtygging av de samme argumentene ikke har så mye for seg. Jeg tenker på den ene siden at det ikke er ok at mange går ut offentlig med sine historier uten noen form for bevis, og at jeg syntes det er uheldig at komikermiljøet ikke har gjort noe før, men bare stått og sett på. Jeg finner mye i denne debatten vanskelig og tenker på den ene siden at det snart kan legges dødt, og at vi nå drøvtyggere en del og at ja- vi skal tenke på familien. Norge er et lite land, og hensynet til familie står sterkere fordi i vårt lille land er det umulig for familien å noen gang få gjemme seg vel k. Jeg tenker man skal tørre å være kritisk til gapestokk og at vi har et stort ansvar for å ikke være latterliggjørende i denne debatten, men skal holde den konstruktiv. Konstruktiv kritikk må desverre familien tåle, men latterliggjøring i form av meams er en stor uting som barna blir kunne slippe. 

På den andre siden tenker jeg at den jengse nordmann, som ikke leser på KG, hører på podcast eller følger med på SoMe ikke har fått med seg alvorlighetsgraden i denne saken og at Ørjan derfor får fortsette som komiker uten konsekvenser fordi de fleste altså ikke har fått med seg innholdet i klagene, og at den problematiske debatten derfor fortsatt må til. Jeg tenker også at det et høyst problematisk den kulturen vi nå ser her hjemme hos oss selv, hvor kvinner shames, beskrives som vanskelige og at feminisme benyttes som skjellsord i en høyst aktuell likestillingsdebsatt. Folk setter seg ikke inn i saken, men går heller rett til å støtte den stakkars hvite mann fra oss fæle oppmerksomhetssøkende kvinner. Jeg reagerer ekstremt på den ukulturen som kommer frem i kommentarfelt, og at mediene atter en gang ikke går dypt nok ikke i debatten for å avdekke omfang og alvorlighetsgrad. Det er her snakk om en mann som benytter et kjent feminismesymbol som logo, som selger seg selv som myk omtenksom mann og pappa mens han følger etter kvinner inn på do og stapper hendene i trusa på dem ufrivillig eller gnir sitt nakne lem mot dem i flere mer eller mindre overfall for så å få DEM til å kjenne på skammen pga at han bruker sin posisjon som kjendis. Jeg syntes det er hårreisende dersom denne mannen får fortsette sin karriære mens han fronter et kvinnekamp symbol  og høster poeng for å ha gått til angrep på mannegruppa Otto, mens han gjør eksakt det samme selv. 

Jeg håper komikermiljøet nå tar et ansvar og slutter samarbeidet med ham. Jeg håper vi får et ordentlig medieinnlegg som dekker både omfang, alvorlighetsgrad og ikke minst tar opp problematikken med det imaget han har bygget opp som feminist selv mens han trakassere kvinner. Jeg håper at vi klarer å holde en saklig debatt, og at de rette kanalene kan ta tak i saken slik at det ikke blir nødvendig at Some skal fortsette gapestokken for at dette skal tas på alvor. Og for all del, la oss holde oss for gode til å latterliggjøre, la oss holde debatten konstruktiv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...