A4. Skrevet 28. februar 2019 #1141 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Alltid vært en sjarmis denne fyren: http://virkelighetensverden.blogg.no/1475740972_til_rjan_bure_og_andr.html EDIT: Så at denne allerede var lenket til... Endret 28. februar 2019 av A4. 6
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1142 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 11 timer siden, The Kitten skrev: Jeg har ikke Instagram... Noen som vet hvor mange følgere han har mistet? https://socialblade.com/instagram/user/orjanburoe Endret 28. februar 2019 av A4. 11
Alice123 Skrevet 28. februar 2019 #1143 Skrevet 28. februar 2019 5 timer siden, MildeMarie skrev: Jeg har lurt på dette lenge - hva får folk til å fortsette når de ikke får respons, eller får negativ respons. Har også kommet fram til at det må være følelsen av makt som er bakenforliggende årsak. Det å sende plagsomme meldinger til kjærestene til kollegaer støtter opp om den teorien. Meldingene er maktdemonstrasjon mot dem som får dem, og en maktdemonstrasjon overfor den kollegaen, "Se hva jeg kan gjøre mot dama di, og hvor lite du kan gjøre med det". Den typen feedback han får, er sinnet og maktesløsheten til offerne. Jeg er ikke i tvil om at det er stakkarslige personer som trakasserer for å føle seg bedre. Og jeg er så glad for at folk går offentlig ut og tydelig viser at dette ikke er ok. Det gir ham et incentiv til å lete etter hva som gikk galt hos seg selv og hvordan ta tak i det. Og på sikt, hvordan vinne tilbake folks tillit. Det er ingen som endrer seg pga "Stakkars, det var jo ikke ulovlig, det var jo bare noen ganger, la nå fyren få fred, han har jo barn, har han ikke lidd nok?" INGEN forandrer seg hvis atferden deres unnskyldes. Men jeg tror folk kan forandre seg etter å ha kjent konsekvenser. Og det gir et klart signal til folk der ute som kan henfalle til denne typen oppførsel: hvis du gjør det, så kan folk tematisere det offentlig og straffe deg med sosiale konsekvenser, det blir sett på som uakseptabel oppførsel og ikke lenger tiet ihjel. Fyfaen hvor gæern er man da?? Dette er jo rett og slett sadisme (som i gærning-sadisme, ikke sex-sadisme, selv om Burøe åpenbart har en forkjærlighet for det også, ref. Kemmas brev). 15
vintage Skrevet 28. februar 2019 #1144 Skrevet 28. februar 2019 6 minutter siden, A4. skrev: Alltid vært en sjarmis denne fyren: http://virkelighetensverden.blogg.no/1475740972_til_rjan_bure_og_andr.html Det er jammen den bloggeren også, når alt kommer til alt. 11
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1145 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 6 minutter siden, vintage skrev: Det er jammen den bloggeren også, når alt kommer til alt. Nå handler denne tråden om Burøe da. Endret 28. februar 2019 av A4. Skriveleif 4
Marriet Skrevet 28. februar 2019 #1146 Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, vintage skrev: Det er jammen den bloggeren også, når alt kommer til alt. Ja, det må jeg si meg enig i. Her var det mye rart og merkelig argumentering. 12
Marriet Skrevet 28. februar 2019 #1147 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, A4. skrev: Nå handler denne tråden om Burøe da. Men kildekritikk er jo alltids greit. 6
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1148 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, Marriet skrev: Men kildekritikk er jo alltids greit. Kildekritikk? Det er skjermbildene fra Ørjan sin Twitter som er interessant her. Desember 2017, så linket jeg til noe Ørjan hadde lagt ut på Twitter. 5 minutter senere var tweeten slettet gitt... Bra det er noen som har tatt vare på skjermbilder av ting han har slettet. 11
miss summers Skrevet 28. februar 2019 #1149 Skrevet 28. februar 2019 18 minutter siden, A4. skrev: https://socialblade.com/instagram/user/orjanburoe Leser jeg denne rett, om jeg sier at han fikk 2809 over natten 14/2? 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. februar 2019 #1150 Skrevet 28. februar 2019 19 timer siden, *Emma* skrev: Kommer nok ann på hvem man snakker med. Mitt inntrykk er at de som støtter ham er folk som ikke har giddet å sette seg inn i omfanget av saken. Det tror jeg du har veldig rett i! Har en venninne som støtter ham, noe jeg finner svært merkelig. Men er nok som du sier, at hun ikke helt vet hvor alvorlig dette er.
vintage Skrevet 28. februar 2019 #1151 Skrevet 28. februar 2019 16 minutter siden, miss summers skrev: Leser jeg denne rett, om jeg sier at han fikk 2809 over natten 14/2? Det var vel dagen etter facebook-innlegget til Christoffer Schjeldrup. 7
minimymlen Skrevet 28. februar 2019 #1152 Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, Marriet skrev: Men kildekritikk er jo alltids greit. Jeg får ta kritikk for den første delingen av den linken Apropos merkelige blogger, denne har blitt delt her inne tidligere, men ble slettet før ØB sto frem med unnskyldningen sin og alt eksploderte. https://komikerfruemannen.home.blog/ Første innlegg 3.februar, og ett innlegg per dag frem mot 12.februar. Var det kanskje ikke så tilfeldig at han gikk ut i egen podcast da han gjorde det? 4
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1153 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, minimymlen skrev: Første innlegg 3.februar, og ett innlegg per dag frem mot 12.februar. Var det kanskje ikke så tilfeldig at han gikk ut i egen podcast da han gjorde det? Tilfeldig var det nok ikke, Se og Hør hadde jo sendt han de 20 spørsmålene lenge før han gikk ut med unnskyldningen i podcasten. Han skulle kanskje komme de i forkjøpet? 9
MildeMarie Skrevet 28. februar 2019 #1154 Skrevet 28. februar 2019 4 timer siden, Alice123 skrev: Fyfaen hvor gæern er man da?? Dette er jo rett og slett sadisme (som i gærning-sadisme, ikke sex-sadisme, selv om Burøe åpenbart har en forkjærlighet for det også, ref. Kemmas brev). Jeg følger deg i den. Om det er maktdemonstrasjon så har det jo noe til felles med mobbeatferd (men det blir verre når man blander inn seksuelle ting synes jeg). Forbausende mange voksne mennesker driver med mobbeatferd. 🤷♀️ Kan d hende at det også har noe til felles med atferd som gir adrenalin-følelse, altså at man gjør noe litt risikabelt? Det hadde vært nyttig for samfunnet generelt, om han forklarte hvilken funksjon dette hadde. Da hadde jeg fått litt respekt for fyren, om han forsøkte å rydde opp ved å bidra konstruktivt med informasjon som kunne brukes til å stoppe / hjelpe andre. 5
Sacramone Skrevet 28. februar 2019 #1155 Skrevet 28. februar 2019 hva Anne Kath mente om Atle Antonsen sin sms-rekke til Burøe i 2015. https://www.vgtv.no/video/116906/anne-kat-om-antonsen-braaket-kjerringaktig 7
fjær Skrevet 28. februar 2019 #1156 Skrevet 28. februar 2019 Ser en i kommentarfeltet til Burøe mener det Kamma skriver er oppspinn og bare tull. Er det kommet noe mer info om dette? 3
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1157 Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, fjær skrev: Ser en i kommentarfeltet til Burøe mener det Kamma skriver er oppspinn og bare tull. Er det kommet noe mer info om dette? Det er vel en av foretningspartnerene hans som skrev det om jeg ikke husker feil. 10
fjær Skrevet 28. februar 2019 #1158 Skrevet 28. februar 2019 22 minutter siden, A4. said: Det er vel en av foretningspartnerene hans som skrev det om jeg ikke husker feil. Ja. 2
A4. Skrevet 28. februar 2019 #1159 Skrevet 28. februar 2019 53 minutter siden, fjær skrev: Ja. Det sier vel sitt tenker jeg. 7
Justlooking Skrevet 28. februar 2019 #1160 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 2 timer siden, minimymlen skrev: Jeg får ta kritikk for den første delingen av den linken Apropos merkelige blogger, denne har blitt delt her inne tidligere, men ble slettet før ØB sto frem med unnskyldningen sin og alt eksploderte. https://komikerfruemannen.home.blog/ Første innlegg 3.februar, og ett innlegg per dag frem mot 12.februar. Var det kanskje ikke så tilfeldig at han gikk ut i egen podcast da han gjorde det? Hva i alle dager? Har sett den ene om fiittemage her inne og den var drøy! Og alle de andre i tillegg, skjønner ingen ting. Hvordan kan noen skrive så mye grovt og særlig når man selv sitter i et stort glasshus?? Og offentlig? Meget spesielt ... Ble usikker om jeg siterte riktig, men mener alle de stygge tweetsa... Endret 28. februar 2019 av Justlooking Tilføyelse 6
Fremhevede innlegg