Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
13 minutter siden, juoigi skrev:

Det er veldig mange mennesker som ikke ble spist av Jeffrey Dahmer også, men det betyr jo ikke at han faktisk spiste et menneske eller to. 🤷🏼‍♀️

Nei men teit om noen skulle kommet og sagt de ble spist hvis de ba han ta en smakebit? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg tror Ørjan har lært seg at man skal holde seg i eget rede, og tipper han er glad for at meldinger er ivaretatt også 🤔 Christoffer S, noen som har hørt versjonen fra denne damen Ørjan har flørtet med da? Eller er det bare «en ting man kan bruke»? Som da Tusvik fikk en tiss som gikk helt ned til låret. 

Det får vi håpe, da har det i det minste kommet noe godt ut av saken - ikke minst for ungene hans.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justsaying skrev:

Nei men teit om noen skulle kommet og sagt de ble spist hvis de ba han ta en smakebit? 😃

Slutt med denne victim blaminga di. Bare slutt. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
41 minutter siden, vintage skrev:

Det får vi håpe, da har det i det minste kommet noe godt ut av saken - ikke minst for ungene hans.

Apropos det, så på Instagram at Jonna er fadderen til minste - han har vel turnert med Ørjan så han burde vel ha sett MYE?  

Og Hodnekvalm som Ørjan trakasserte dama til(?!) i 2009, som Vidar fortalte så åpenhjertig om nå i 2019 med egne ord, ikke damas ord. 10 år etter «trakasseringen» og i tillegg etter at han inviterer Marna og Ørjan på premierefesten sin bare for noen år siden? Var vel god pr det da. Virker så utrolig påfallende at alle har noe dritt på Ørjan, for så å bruke det for en dårlig vits for å tjene en like eller to ekstra. 

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
12 minutter siden, Justsaying said:

Apropos det, så på Instagram at Jonna er fadderen til minste - han har vel turnert med Ørjan så han burde vel ha sett MYE?  

Og Hodnekvalm som Ørjan trakasserte(?!) i 2009, som Vidar fortalte så åpenhjertig om nå i 2019 med egne ord, ikke damas ord. 10 år etter «trakasseringen» og i tillegg etter at han inviterer Marna og Ørjan på premierefesten sin bare for noen år siden? Var vel god pr det da. Virker så utrolig påfallende at alle har noe dritt på Ørjan, for så å bruke det for en dårlig vits for å tjene en like eller to ekstra. 

Du får oppmuntre bestevennen din til å anmelde hele komikernorge for æreskrenkelser, da vettu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
2 hours ago, Justsaying said:

Han har sluttet hos Ørjan ;)  

Og hva har han med dette å gjøre nå?

Ønsker alt kom frem, alle sider. Det er jo sørgelig at man bare får en versjon.

Èn versjon? Ja da refererer du kanskje til denne ene versjonen Ørjan la frem selv i egen podcast og til Dagbladet? (Før de kom med kritiske spørsmål). 

Du sier deg selv veldig imot. Man skal ikke bare tro på en side av saken, sier du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Èn versjon? Ja da refererer du kanskje til denne ene versjonen Ørjan la frem selv i egen podcast og til Dagbladet? (Før de kom med kritiske spørsmål). 

Du sier deg selv veldig imot. Man skal ikke bare tro på en side av saken, sier du? 

Jeg har hørt flere sider, og da mer om begge sider. Har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Mulig Dagbladet kommer tilbake til saken når Burøe påstår han kom med svar som ikke ble trykket? At de følger opp dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Jeg tror at det er veldig lett for oss å kritisere komikermiljøet nå i etterkant, fordi det ser ut som at ingen har gjort en god nok jobb med å si ifra. (Selv om vi har sett at flere har gjort det og enten har blitt stående alene, eller fått karrieren truet)

Jeg ser at flere sier at noen jenter kanskje kunne blitt spart hvis noen hadde hevet stemmer før. Men husk nå bare at dette ikke er noen andre enn Ørjan sin skyld. Å legge dette ansvaret over på andre mennesker er ikke greit. 
Ørjan har satt "oss alle" i denne situasjonen. Hvordan andre har håndtert resultatet av hans handlinger er ikke poenget, her.

Man kan være frustrert over manglende innsats, man kan mistenke noen for å "slenge seg på bølgen", og Ørjan selv er sikkert frustrert over at noen som tidligere har støttet han ikke lenger gjør det.

Men så er det nå sånn da, at når man gjør dumme ting, så kommer det som regel tilbake på deg. Og noen ganger så gidder ikke folk å støtte noen når de ser omfanget av en viss type oppførsel.

Det er som hvis en kompis har lånt 200 kroner av deg og aldri har betalt tilbake. Irriterende, men det går kanskje greit og man unngår ikke en premierefest av den grunnl. Men så får man høre at den kompisen har lånt 200 kr av veldig mange, såpass mange at det faktisk kan oppfattes som et problem som nå går utover veldig mange mennesker. Da blir fort saken litt annerledes.

Nå har tydeligvis komikernorge fått nok. Etter mange år hvor flere av disse komikerne HAR forsøkt å si ifra, men hvor ingenting HAR endret seg - så får de nok styrke av å stå sammen.

På lik linje med at det nå kommer frem flere jenter med like opplevelser, det er lettere å si ifra når man ser at man ikke står alene.

Dette er ikke rocket science å forstå, og vi burde være glade for at de har turt i det hele tatt. Jeg vet at jeg er det.

Endret av juoigi
Skrivefeil + tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
1 minutt siden, Justlooking said:

Mulig Dagbladet kommer tilbake til saken når Burøe påstår han kom med svar som ikke ble trykket? At de følger opp dette?

Du hørte podcasten til kompisen din Ørjan, eller? Da han selv sa, at da metoo kom i 2017 vurderte han fortelle om egen oppførsel (sånn for å redde seg selv 😑)... Men kona frarådet ham dette. 

Det er tragikomisk dette her. Ørjan Burøe vet selv han har svin på skogen og har oppført seg skikkelig råttent dårlig. Men du, du benekter hva han selv har sagt 🤔

Du prøver til og med bortforklare at han skal ha lagt an på damer til kompiser. Noe han selv har sagt.

Prøv igjen, du kommer visst ingen vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
10 minutter siden, juoigi skrev:

Jeg tror at det er veldig lett for oss å kritisere komikermiljøet nå i etterkant, fordi det ser ut som at ingen har gjort en god nok jobb med å si ifra. (Selv om vi har sett at flere har gjort det og enten har blitt stående alene, eller fått karrieren truet)

Jeg ser at flere sier at noen jenter kanskje kunne blitt spart hvis noen hadde hevet stemmer før. Men husk nå bare at dette ikke er noen andre enn Ørjan sin skyld. Å legge dette ansvaret over på andre mennesker er ikke greit. 
Ørjan har satt "oss alle" i denne situasjonen. Hvordan andre har håndtert resultatet av hans handlinger er ikke poenget, her.

Man kan være frustrert over manglende innsats, man kan mistenke noen for å "slenge seg på bølgen", og Ørjan selv er sikkert frustrert over at noen som tidligere har støttet han ikke lenger gjør det.

Men så er det nå sånn da, at når man gjør dumme ting, så kommer det som regel tilbake på deg. Og noen ganger så gidder ikke folk å støtte noen når de er omfanget av en viss type oppførsel.

Nå har tydeligvis komikernorge fått nok. Etter mange år hvor flere av disse komikerne HAR forsøkt å si ifra, men hvor ingenting HAR endret seg - så får de nok styrke av å stå sammen.

På lik linje med at det nå kommer frem flere jenter med like opplevelser, det er lettere å si ifra når man ser at man ikke står alene.

Dette er ikke rocket science å forstå, og vi burde være glade for at de har turt i det hele tatt. Jeg vet at jeg er det.

Karrieren truet? Snakker du da om feks Hodnekvam som inviterte Marna og Ørjan på premierefesten? Jonna som ble fadderen til minste? Eller bare si hvem som fikk karrieren sin truet, enklere det.

Og ja, gjør man dumme ting så kommer det tilbake. Det gjelder jo alle ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Du hørte podcasten til kompisen din Ørjan, eller? Da han selv sa, at da metoo kom i 2017 vurderte han fortelle om egen oppførsel (sånn for å redde seg selv 😑)... Men kona frarådet ham dette. 

Det er tragikomisk dette her. Ørjan Burøe vet selv han har svin på skogen og har oppført seg skikkelig råttent dårlig. Men du, du benekter hva han selv har sagt 🤔

Du prøver til og med bortforklare at han skal ha lagt an på damer til kompiser. Noe han selv har sagt.

Tror du siterte feil? Er dessverre en annen her med lignende navn.. (En jeg har ignorert)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
2 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Nei! Jeg prøver å få dere til å skjønne at det ikke er å TRAKASSERE.

Hvem blir mest såret av at Ørjan flørter med andre? Ikke det kuleste å gjøre nei, men herregud-stanset frem i en metoosammenheng? Blir helt kvalm. De dustene burde skamme seg. Han har jo innrømmet at han flørtet og han ville stå frem men både Marna og Elina faktisk frarådet han å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bollapinnsvin103
3 minutter siden, Justlooking said:

Tror du siterte feil? Er dessverre en annen her med lignende navn.. (En jeg har ignorert)

Sorry sorry sorry!!! 😊

Den var rettet til Justsaying. 

Endret av Bollapinnsvin103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
3 minutter siden, Justsaying said:

Hvem blir mest såret av at Ørjan flørter med andre? Ikke det kuleste å gjøre nei, men herregud-stanset frem i en metoosammenheng? Blir helt kvalm. De dustene burde skamme seg. Han har jo innrømmet at han flørtet og han ville stå frem men både Marna og Elina faktisk frarådet han å gjøre det. 

Hvorfor skal noen stå frem ifm metoo om de bare har så uskyldig flørta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Justsaying skrev:

Du mener ham har flørtet og ikke trakkasert ?

Hva mener du er trakassering, hvis det ikke er det Burøe har holdt på med?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 10.14, Gul_gul skrev:

Bare hvis noen skulle være i tvil...

"Jeg skal så jævlig knulle deg i rumpa med en agurk."

"Jeg skal spanka deg til rumpa di blør."

"Jeg skal gagge deg til du spyr."

"Jeg skal knulle den lille fitta di".

Sitat fra Kemmas hiistorie via Tusvik & Tønne podcast/facebook. 

Dette er ikke en typ tilbudsavis ( :eeeh:  !?!?!) fra ØB, som han har vært så flink og hjelpsom å sende til KJH, i tilfelle av hun kanskje skulle ha lyst på noe. Det er prima facie trusler om seksuel vold og voldtekt. 

- Men samtidig er han er kjærlig familiepappa som danser rundt i  Frostkostyme og bruker småungene sine til å tjene penger.

For et scoop av en mann. Bra jobba Marna! Han her må du ta vare på👌

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
7 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Hvorfor skal noen stå frem ifm metoo om de bare har så uskyldig flørta?

5 minutter siden, Gasellen skrev:

Du mener ham har flørtet og ikke trakkasert ?

Hva mener du er trakassering, hvis det ikke er det Burøe har holdt på med?

Burøe sa vel selv: Jeg må stå for det jeg har gjort, samtidig må jeg ta avstand fra alt jeg ikke har gjort, men blir beskyldt for.

Sier vel mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Burøe sa vel selv: Jeg må stå for det jeg har gjort, samtidig må jeg ta avstand fra alt jeg ikke har gjort, men blir beskyldt for.

Sier vel mye?

Han sa i podcasten at han hadde foreslått at han kunne være et ansikt på metoo i norge. Hvorfor skulle han det hvis det han har gjort ikke har noe med metoo å gjøre?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...