Gå til innhold

Jeg har blitt abortmotstander


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte og begripe at abort er så normalisert og bagatellisert som det er. Var det virkelig dette formødrene våre kjempet for? Nå blir abort brukt nærmest som prevensjonsmiddel. Passer det ikke med barn akkurat nå? Fjern det. 

Jeg tilhører generasjonen som er oppvokst med at abort er lovlig og kurant, og at fosteret i 1. trimester uansett bare er en parasittisk klump med celler, som kvinnen har full råderett over. Jo eldre jeg blir (30 år nå), innser jeg for et sykt menneskesyn dette er. Hva mener du?

Ww18YmU.gif

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dersom folk føler at de ikke vil eller ikke makter (fysisk eller psykisk) å få barn, så er det bra at det finnes en mulighet for abort. Nesten så jeg tenker at de burde vært flere aborter, egentlig, når jeg hører om folk som beholder ene og alene fordi det er «ta ansvar» 🙄

Anonymkode: e055e...50c

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt abort to ganger.  Begge gangene var det mitt valg, og begge gangene tok jeg abort etter legers anbefaling.

Første gangen ville ikke fosteret vært levedyktig utenfor mors liv, selv ved fullgått svangerskap, og abort ble gjennomført for å unngå en belastende å senabort/dødfødsel.

Andre gangen måtte fosteret aborteres for å redde mors liv.  Hadde fosteret fått leve, ville det dødd i mors liv, sammen med mor.

Nå kan du fortelle meg hvilket sykt menneskesyn jeg har, og hvor galt det jeg gjorde var.

Anonymkode: e6ab8...071

Jeg er også i økende grad blitt motstander av abort på generell basis, men ser selvsagt at det er grunner som overgår å gjennomføre et svangerskap. Dersom det for eksempel truer mors liv, mener jeg selvsagt ikke at man ikke skal kunne ta abort. Men det er ikke å komme forbi at med økt kunnskap om fosterets utvikling og forskning av smerte hos fosteret så kan jeg ikke lenger stå inne for at det er uproblematisk lengre. Det var debatten om tvillingabort som virkelig fikk meg til å innse hvor grotesk det er. 

Jeg er ikke ts. Men har diskutert dette med flere venner som også har reagert etter debatten om tvillingabort. 

Anonymkode: ebbfe...147

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet litt på et sykehus for et par år siden og der var det en operasjonssykepleier som jobbet i gynekologisk, som faktisk selv syns abort var grusomt. Som hun sa, det er flere kvinner som var gjengangere der, og de fikk til slutt en preken av legen. Dette var ikke kvinner som var blitt voldtatt,  ei heller dreide det seg om eventuelle sykdommer. De ville bare ikke ha "det" Så mange i dag tar lett på abort jo. Vi har så mange muligheter,  men alikevel. Og i noen land så er det også senaborter, hvor det faktisk er levedyktig utenfor livmoren. Det er helt forferdelig.  At noen klarer det å gjennomføre det er helt forkastelig. 

Selv om mange kvinner ikke tar lett på abort, så er det tydeligvis også mange som gjør det. Selvsagt sier de ikke det høyt, men når legene selv møter den samme dama for tredje gang, så er det noe galt med dama, eller mannen. Også spesielt at kvinner er de som pusher mest for å heve abortgrensen ytterligere.  En ting er de som har blitt voldtatt,  er alvorlige syke selv, har gener som overføres til barnet så det ikke får noe fullverdig liv, eller de finner ut at barnet er alvorlig sykt. 

Endret av wintergirl
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Føler meg seriøst flau på vegne av mitt eget kjønn. For en gjeng med bortskjemte, egosentrerte NEK den voksne generasjonen i dag er.

Anonymkode: e32c7...3ce

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har noe med hvorfor andre velger å ta abort. Trenger ikke være noe spesiell grunn, annet enn at vedkommende ikke ønsker å være gravid/få barn. Om du ikke synes det er noe for deg, så greit, ikke ta abort da. Men andre folk må få lov til å bestemme helt fritt hva de ønsker å gjøre med sin kropp. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da være mye bedre at slike kvinner faktisk tar abort enn å tvinge de stakkars barna til å vokse opp med dem som mor, når de er helt uønsket. Det skaper bare voksne som er fucked up.

Anonymkode: 4df0e...ac7

Eller kanskje de skal begynne å knipe igjen beina. Eller eventuelt fjerne livmor og eggstokker. 

Endret av wintergirl
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVBESTEMT. Smak litt på det ordet. Det betyr at DU tar ansvar for deg selv og ditt liv, mens andre tar ansvar for seg og sitt liv. 

Hvis vi noengang skulle fjerne retten til selvbestemt abort, forventer jeg at ALLE som har gått i mot det mennesket som ønsket abort, står klar i fødestuen og resten av barnets liv, for å gi barnet den tryggheten og stabilitet en barndom krever - for det er å ta ansvar. Å kaste utav seg at andre skal gjennomføre noe som DU mener, er ikke å ta ansvar. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt abort to ganger.  Begge gangene var det mitt valg, og begge gangene tok jeg abort etter legers anbefaling.

Første gangen ville ikke fosteret vært levedyktig utenfor mors liv, selv ved fullgått svangerskap, og abort ble gjennomført for å unngå en belastende å senabort/dødfødsel.

Andre gangen måtte fosteret aborteres for å redde mors liv.  Hadde fosteret fått leve, ville det dødd i mors liv, sammen med mor.

Nå kan du fortelle meg hvilket sykt menneskesyn jeg har, og hvor galt det jeg gjorde var.

Anonymkode: e6ab8...071

Det du snakker om har vi flyttet oss forbi for lenge siden. Abort på grunnlag av fare for mors liv og helse var noe det var snakk om pre 70-tallet. Den nye abortloven sier absolutt nada om det. Nå kan du ta abort fordi du heller vil drikke alkohol på årets julebord, liksom.

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Vera skrev:

SELVBESTEMT. Smak litt på det ordet. Det betyr at DU tar ansvar for deg selv og ditt liv, mens andre tar ansvar for seg og sitt liv. 

Hvis vi noengang skulle fjerne retten til selvbestemt abort, forventer jeg at ALLE som har gått i mot det mennesket som ønsket abort, står klar i fødestuen og resten av barnets liv, for å gi barnet den tryggheten og stabilitet en barndom krever - for det er å ta ansvar. Å kaste utav seg at andre skal gjennomføre noe som DU mener, er ikke å ta ansvar. 

Barnet i magen har ingenting det skulle sagt. Ingen rettigheter. Hvem taler barnets sak? Du får selvbestemt til å høres så pent ut. Selvbestemt drap. Og angående det siste: køen for å få lov å adoptere er MILELANG.

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også i økende grad blitt motstander av abort på generell basis, men ser selvsagt at det er grunner som overgår å gjennomføre et svangerskap. Dersom det for eksempel truer mors liv, mener jeg selvsagt ikke at man ikke skal kunne ta abort. Men det er ikke å komme forbi at med økt kunnskap om fosterets utvikling og forskning av smerte hos fosteret så kan jeg ikke lenger stå inne for at det er uproblematisk lengre. Det var debatten om tvillingabort som virkelig fikk meg til å innse hvor grotesk det er. 

Jeg er ikke ts. Men har diskutert dette med flere venner som også har reagert etter debatten om tvillingabort. 

Anonymkode: ebbfe...147

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du snakker om har vi flyttet oss forbi for lenge siden. Abort på grunnlag av fare for mors liv og helse var noe det var snakk om pre 70-tallet. Den nye abortloven sier absolutt nada om det. Nå kan du ta abort fordi du heller vil drikke alkohol på årets julebord, liksom.

Anonymkode: bf711...438

Jeg ser poenget ditt, men hvor går grensen for hva som er greit og ikke?  Hvem skal ta den avgjørelsen?  Kvinnen selv, i form av selvbestemt abort, eller en nemnd?

 

Anonymkode: e6ab8...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du snakker om har vi flyttet oss forbi for lenge siden. Abort på grunnlag av fare for mors liv og helse var noe det var snakk om pre 70-tallet. Den nye abortloven sier absolutt nada om det. Nå kan du ta abort fordi du heller vil drikke alkohol på årets julebord, liksom.

Anonymkode: bf711...438

Det er helt greit å ta abort ene og alene fordi du ikke ønsker barn! Trenger ikke være snakk om liv og død, vi lever i 2019. Ærlig talt, du har ikke noen ting med hvorfor andre mennesker ikke ønsker å gjennomføre et svangerskap. Du har dine grenser og etiske retningslinjer, andre har sine. Så flott at alle får velge, og ingen blir påtvunget verken abort eller et uønsket svangerskap.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvbestemt heter det ja, men man fjerner et liv som ikke akkurat har «selvbestemt» noe som helst... 

Skjønner ang. voldtekt og komplikasjoner, tror de fleste er enige der, men at såkalt «fosterreduksjon» i det hele tatt er et tema har fått meg til å innse hvor gal denne verden har blitt. Ta å se en video av en abort dere. Fikk meg til å sperre opp øynene kraftig.

Anonymkode: 1d7ea...793

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, deedee_ skrev:

Det er helt greit å ta abort ene og alene fordi du ikke ønsker barn! Trenger ikke være snakk om liv og død, vi lever i 2019. Ærlig talt, du har ikke noen ting med hvorfor andre mennesker ikke ønsker å gjennomføre et svangerskap. Du har dine grenser og etiske retningslinjer, andre har sine. Så flott at alle får velge, og ingen blir påtvunget verken abort eller et uønsket svangerskap.

Altså wow: du er i mot å drepe dyr, men dreper gladelig dine egne barn?

Anonymkode: e32c7...3ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå kom jeg til å tenke på en jeg kjente da jeg gikk på videregående på 80-tallet. En venninne jeg ble kjent med på skolen, hadde litt sex her og der, og var ikke så nøye med prevensjonen. Hun ble derfor gravid flere ganger, og tok abort hver gang. Hun brukte rett og slett abort som prevensjon.

En gang hadde hun blitt gravid etter å ha hatt sex med en eks. Hun skulle ta abort, men sa at hun like gjerne kunne vente til etter sommerferien, sånn at hun kunne ha sex i syden i sommerferien, uten å risikiere å bli gravid på nytt. Hun var jo allerede gravid, så.... Hun gjorde det. Reiste på ferie og hadde masse fyllemoro og sex, og tok abort da hun kom hjem - igjen.

Det endte med at hun ikke kunne ta flere aborter til slutt. Hun fikk derfor barn tidlig i tjueårene. To stykker. Utrolig vakre døtre som hun stadig poster bilder av på Facebook i dag,og ser ut til å være utrolig glad i dem og stolt av dem. Lurer på om hun noengang tenker på de barna hun aborterte vekk fordi hun ikke gadd å passe på prevensjon i ungdommen...

Anonymkode: cac6b...a7d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså wow: du er i mot å drepe dyr, men dreper gladelig dine egne barn?

Anonymkode: e32c7...3ce

Det her. Barnet i magen har NULL verdi. Gatehunder i Spania får mer sympati enn haugene med aborterte foster.

Anonymkode: bf711...438

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...