Gå til innhold

Termin i oktober 2019


kriztine

Anbefalte innlegg

1 time siden, Charminia skrev:

Jeg fikk ultralydtermin 14. Oktober, og vi venter en liten gutt☺️ Alt så perfekt ut! Kjenner at han sparker nå, 21+4. På søndag satt vi på toget, jeg skvatt sånn til da han plutselig sparket at mannen måtte le🤣

Så herlig! Kanskje fremtidig fotballspiller? :ler:  

Jeg hadde ca samme opplevelse på jobb, i et lite møte med bare et par stykker. Jeg tror jeg bare ble stor i øynene, jeg. Så sikkert superteit ut der jeg satt :ler:  Ellers "sparker" hun ikke så enormt hardt, men jeg kjenner noe mykt, merkelig der inne. Helt surrealistisk følelse..

 

 

Edit:

Glemte  å si det! Jeg er jo 21+5!  Høvelig likt ! ;)

(eller nå 21+6 :lol: kl er over 12)

Endret av Denobulan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Denobulan skrev:

Jeg er over halvveis, med sånn en uke :ler: Men foreløpig synes jeg det går fint at det går litt tregt, er ikke helt klar. Har heller ikke fått noe spesielt med mage, men det kommer nok ;)

 

Jeg tror det heller mot Bugaboo Fox, men jeg skal se hva som er på finn.no o.l før jeg bestemmer meg helt. 

Helt greit, syns bare tiden har gått så sakte til nå🙊

bugaboo fox er veldig fine da😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Charminia skrev:

Jeg fikk ultralydtermin 14. Oktober, og vi venter en liten gutt☺️ Alt så perfekt ut! Kjenner at han sparker nå, 21+4. På søndag satt vi på toget, jeg skvatt sånn til da han plutselig sparket at mannen måtte le🤣

Så koselig💙 

kjenner liv her også men ingen tydelige spark. Morkake foran.. flere som har det?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jente599 skrev:

Så koselig💙 

kjenner liv her også men ingen tydelige spark. Morkake foran.. flere som har det?🤔

Ja, veldig koselig!

 

Nei.. jeg har morkake mot ryggen min.. men kjenner ikke sånne tydelige spark, bare mer bevegelsesopplegg, vanskelig å forklare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 22.52, Denobulan skrev:

Ja, veldig koselig!

 

Nei.. jeg har morkake mot ryggen min.. men kjenner ikke sånne tydelige spark, bare mer bevegelsesopplegg, vanskelig å forklare.

Siterer meg selv jeg. For fra en dag til omtrent neste, så kjente jeg at hun tydelig beveget seg der inne.  Til og med mannen kjente det! Han smilte så gliset gikk rundt hele hodet hans :ler: Hun har vært så aktiv i dag og jeg kjente det så godt. Og for en merkelig følelse? og hva vi mennesker klager å lage med kroppene våre?? Vilt altså! 

 

Edit:

22+1 i dag- så kan jeg huske det for alltid ;)

Endret av Denobulan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg sniker meg inn her for å skravle litt. :) Har termin i september, men siden det ikke er en egen termingruppe for september så prøver jeg meg her. Overtid er først 3. oktober, så det kan godt hende at det blir oktoberbaby på meg også. 

Ellers heter jeg KaBom, bor i Oslo og er 29 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, KaBom skrev:

Håper det er greit at jeg sniker meg inn her for å skravle litt. :) Har termin i september, men siden det ikke er en egen termingruppe for september så prøver jeg meg her. Overtid er først 3. oktober, så det kan godt hende at det blir oktoberbaby på meg også. 

Ellers heter jeg KaBom, bor i Oslo og er 29 år. 

Så koselig! Velkommen skal du være :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 12.18, Jente599 skrev:

Så koselig💙 

kjenner liv her også men ingen tydelige spark. Morkake foran.. flere som har det?🤔

Jeg har og morkake foran på magen! Skikkelig irriterende. Jeg er jo andregangs, og kjente ikke bevegelser før nå nylig. Er 22+4 nå og har kjent bevegelser i kanskje ei uke, og nå i det siste har også mannen fått kjenne på utsiden :) Men det tok frustrerende lang tid altså. Og enda kjenner jeg mye mindre enn jeg gjorde med første på denne tiden...

 

Jeg har også vært på UL, og fått vite at det er en lillesøster i magen :) Her blir det mest sannsynlig keisersnitt pga at første fødsel var vanskelig og jeg enda er plaget. Har termin 13.oktober, men det blir vel før med ks.

Kjenner jeg er mye mindre aktiv på forumet nå med andre mann, det blir liksom ikke tid... Ikke blir det like mye tid til hvile heller som med første. Nå må jeg liksom være mamma til toåringen også, selv med bekkenplager og at jeg er sliten. Men jeg titter innom av og til da :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Atziri skrev:

Jeg har og morkake foran på magen! Skikkelig irriterende. Jeg er jo andregangs, og kjente ikke bevegelser før nå nylig. Er 22+4 nå og har kjent bevegelser i kanskje ei uke, og nå i det siste har også mannen fått kjenne på utsiden :) Men det tok frustrerende lang tid altså. Og enda kjenner jeg mye mindre enn jeg gjorde med første på denne tiden...

 

Jeg har også vært på UL, og fått vite at det er en lillesøster i magen :) Her blir det mest sannsynlig keisersnitt pga at første fødsel var vanskelig og jeg enda er plaget. Har termin 13.oktober, men det blir vel før med ks.

Kjenner jeg er mye mindre aktiv på forumet nå med andre mann, det blir liksom ikke tid... Ikke blir det like mye tid til hvile heller som med første. Nå må jeg liksom være mamma til toåringen også, selv med bekkenplager og at jeg er sliten. Men jeg titter innom av og til da :) 

Okei, godt det ikke bare er meg🙊 Jeg kjenner liv men pappaen får ikke kjenne😂 

gratulerer med liten jente 💗

Ja hvis man får planlagt ks så blir det vel gjerne litt før termin. Spennene å se! 

Skjønner man ikke har tid til så mye forum når man har en liten en fra før🙊 hyggelig at du er innom innimellom da😊😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere damer?

9 uker igjen til termin i dag! Det er stort sett bare magen som har vokst, men den begynner jammen meg å bli litt i veien nå.. Litt vondt i korsryggen, og må spise små porsjoner da jeg føler at maten ligger «langt oppe» - men ellers er formen fin!

Gleder meg til å treffe lillegutt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Charminia skrev:

Hvordan går det med dere damer?

9 uker igjen til termin i dag! Det er stort sett bare magen som har vokst, men den begynner jammen meg å bli litt i veien nå.. Litt vondt i korsryggen, og må spise små porsjoner da jeg føler at maten ligger «langt oppe» - men ellers er formen fin!

Gleder meg til å treffe lillegutt😊

Helt ærlig har jeg det forferdelig 😂 Er såååå lei av å være gravid. Hadde det ikke sånn med første graviditet, da koste jeg meg og drømte om hvordan det kom til å bli. Nå har jeg vondt i ryggen og bekkenet, jeg må aktivisere en toåring og jeg er konstant trøtt og utslitt. Kjenner også på at jeg gleder meg mindre, men det tror jeg egentlig har med at jeg vet hva som venter meg så er ikke like «drømmende» liksom... Høres litt fælt ut nå når jeg leser det, men tror bare det er realistisk. Det er tungt å være gravid, særlig når man også har andre barn å se etter og ikke bare kan hvile. 

Så gleder meg ekstremt mye til lillesøster kommer 😊 Her er det bestemt planlagt keisersnitt, så selv om jeg er 32 uker på vei nå, er det bare ca 7 uker igjen. Men tiden går så sakte 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Atziri skrev:

Helt ærlig har jeg det forferdelig 😂 Er såååå lei av å være gravid. Hadde det ikke sånn med første graviditet, da koste jeg meg og drømte om hvordan det kom til å bli. Nå har jeg vondt i ryggen og bekkenet, jeg må aktivisere en toåring og jeg er konstant trøtt og utslitt. Kjenner også på at jeg gleder meg mindre, men det tror jeg egentlig har med at jeg vet hva som venter meg så er ikke like «drømmende» liksom... Høres litt fælt ut nå når jeg leser det, men tror bare det er realistisk. Det er tungt å være gravid, særlig når man også har andre barn å se etter og ikke bare kan hvile. 

Så gleder meg ekstremt mye til lillesøster kommer 😊 Her er det bestemt planlagt keisersnitt, så selv om jeg er 32 uker på vei nå, er det bare ca 7 uker igjen. Men tiden går så sakte 🙈

Uff, jeg føler med deg! Dette er min første og jeg forstår veldig godt at det er krevende når man allerede har en liten fra før. Jeg har jo bare meg selv å tenke på. 

Krysser fingrene for at de 7 ukene går så fort unna som mulig. Hold ut🌹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Charminia skrev:

Uff, jeg føler med deg! Dette er min første og jeg forstår veldig godt at det er krevende når man allerede har en liten fra før. Jeg har jo bare meg selv å tenke på. 

Krysser fingrene for at de 7 ukene går så fort unna som mulig. Hold ut🌹

Takk ❤️ I forrige barselgruppe så var det flere som ventet nr 2+, og de snakket alltid om hvor slitsomt det var. Nå skjønner jeg liksom hva de mente 😅 Men du må bare nyte det. Når jeg var gravid første gang sov jeg og hvilte masse, uten dårlig samvittighet. Det er viktig å ta vare på seg selv, vi gjør faktisk en utrolig stor jobb 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere :) 

 

Godt å høre noen som er helt ærlige også ;) Jeg kan godt forstå at det er tyngre å være gravid når man i tillegg har barn å  passe på! 🙈 Jeg sover bare på ettermiddagen om jeg er for sliten en dag. 

Jeg synes for øvrig det er litt overraskende at jeg rett og slett mistet matlysten fra det øyeblikket jeg ble gravid. Jeg hadde en forestilling i hodet om at gravide spiser som gale! Ikke bra. Jeg regner kalorier for harde livet bare for å vite at jeg får i meg NOK. Men jordmor er ikke bekymret og da er heller ikke jeg det. Hun trives fint i magen og er meeeeeget aktiv. Til tider så gjør det jo rett og slett vondt, haha! 

Samboeren min gleder seg helt vanvittig og det gjør jo for så vidt jeg og, men jeg tror nok jeg har et mer realistisk!? syn på dette med å få barn :ler:  Går en meget spennende tid i møte :) 

 

32+6 i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

På 10.9.2019 den 19.34, Atziri skrev:

Flere enn meg som begynner å bli utålmodig? 😅 Jeg har litt over tre uker igjen nå... 

En uke siden du skrev ;) så nå er det bare to igjen, om ikke noe har skjedd :lol:

 

Jeg jobber enda, par dager igjen bare da.. så jeg er ikke spesielt utålmodig. Når jeg går ut i permisjon er det så mye som skal fikses at hun kan bare være der inne en god stund til altså! Meeeen jeg kjenner at jeg har vondt- altså helt hinsides vondt- i ribbenet som hun sparker meg i HELE tiden :lol: Det skal bli litt godt å slippe, kjenner jeg 

 

Hva med dere andre?

 

Endret av Denobulan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Denobulan skrev:

 

En uke siden du skrev ;) så nå er det bare to igjen, om ikke noe har skjedd :lol:

 

Jeg jobber enda, par dager igjen bare da.. så jeg er ikke spesielt utålmodig. Når jeg går ut i permisjon er det så mye som skal fikses at hun kan bare være der inne en god stund til altså! Meeeen jeg kjenner at jeg har vondt- altså helt hinsides vondt- i ribbenet som hun sparker meg i HELE tiden :lol: Det skal bli litt godt å slippe, kjenner jeg 

 

Hva med dere andre?

 

Jupp, bare litt over to uker nå 😄 Bekkenet er skikkelig ille, så det blir ekstremt mye stillesitting. Holder på å gå på veggen. Glad jeg har håndarbeid å holde meg opptatt med, for det er lite annet som blir gjort 😅 Foretrekker å spare energien til jenta vår kommer hjem fra barnehagen. Heldigvis er det meste klart (tror jeg...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er min siste dag på jobb på lenge.. det kommer til å bli så rart! Heldigvis, eller hva jeg skal si :ler: , så har vi mye husjobbing som kan gjøres. Jeg kjenner meg selv såpass at jeg kommer til å gå på veggen om jeg ikke har noe å gjøre. Skal selvsagt kjenne på formen og begrense meg selv- men å bare ligge på sofaen en hel dag, det er så ikke meg :lol: 

 

Ellers tenker jeg litt på fødsel om dagene, naturlig nok. Det er jo min første. Jeg gruer meg ikke, men kan vel ikke akkurat si at jeg gleder meg heller. Og jeg som har litt kontrollbehov har NULL kontroll på når det er i gang og det er litt irriterende for meg :ler: 

 

Noen som har pakket en fødebag? Jeg aner ikke hva jeg skal putte i den der baggen, jeg :sukk:  Vet en gang ikke hvordan bag jeg bør bruke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil bare fortelle at jeg fødte for 6 dager siden, 17 dager før termin! Våknet rundt 0230 på natten av mageknip, trodde bare det var fordi jeg måtte på do - gikk på do og sovnet litt av og på igjen til rundt 06 tiden. Sa til mannen at han kunne dra på jobb fordi jeg regnet med at dette kom til å ta tid, jeg er jo førstegangsfødende. 

Han dro rett før 07, og derfra ble det ganske raskt vondere og mer intensivt. Rundt 0945 skjønte jeg at dette nok var på vei til å bli aktiv fødsel, så jeg ba mannen komme hjem. Sa han kunne ta bussen fordi jeg trodde ikke det hastet veldig. Et stk stresset mann på bussen den morgenen🤣 Morsomt å lese meldingene mellom oss på den bussturen. Litt før 1030 kommer han spurtende inn døra og hjelper meg med å kaste sammen toalettsaker i bagen (som heldigvis var klar), før han råkjørte til sykehuset. På dette tidspunktet hadde jeg rimelig vondt og husker bare at jeg tviholdt i håndtaket i bilen mens han kjørte.

Kom inn på føden rett før 11, ble sjekket og hørte nydelige «her er det 7-8 cm åpning». Derfra gikk det fort og de fikk meg inn på en fødestue. Etter en halvtime ca begynte pressriene, disse varte en halvtime nesten eksakt og 1155 var lillegutt ute😁

Fikk bare en liten fortil rift og klarte fint å gå ned til annet sted på sykehuset selv et par timer etterpå. En utrolig rå opplevelse der jeg virkelig fikk kjenne på urkreftene vi har i oss! 

Nå koser vi oss hjemme og blir kjent med gutten vår. Han er så nydelig, jeg er forelsket😍 Døgnet er snudd på hodet, men det går fint. Det er bare han jeg skal konsentrere meg om nå, lar alle andre ting komme i andre rekke. Ammingen har kommet godt i gang og han legger fint på seg så det er jeg takknemlig for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Charminia skrev:

Vil bare fortelle at jeg fødte for 6 dager siden, 17 dager før termin! Våknet rundt 0230 på natten av mageknip, trodde bare det var fordi jeg måtte på do - gikk på do og sovnet litt av og på igjen til rundt 06 tiden. Sa til mannen at han kunne dra på jobb fordi jeg regnet med at dette kom til å ta tid, jeg er jo førstegangsfødende. 

Han dro rett før 07, og derfra ble det ganske raskt vondere og mer intensivt. Rundt 0945 skjønte jeg at dette nok var på vei til å bli aktiv fødsel, så jeg ba mannen komme hjem. Sa han kunne ta bussen fordi jeg trodde ikke det hastet veldig. Et stk stresset mann på bussen den morgenen🤣 Morsomt å lese meldingene mellom oss på den bussturen. Litt før 1030 kommer han spurtende inn døra og hjelper meg med å kaste sammen toalettsaker i bagen (som heldigvis var klar), før han råkjørte til sykehuset. På dette tidspunktet hadde jeg rimelig vondt og husker bare at jeg tviholdt i håndtaket i bilen mens han kjørte.

Kom inn på føden rett før 11, ble sjekket og hørte nydelige «her er det 7-8 cm åpning». Derfra gikk det fort og de fikk meg inn på en fødestue. Etter en halvtime ca begynte pressriene, disse varte en halvtime nesten eksakt og 1155 var lillegutt ute😁

Fikk bare en liten fortil rift og klarte fint å gå ned til annet sted på sykehuset selv et par timer etterpå. En utrolig rå opplevelse der jeg virkelig fikk kjenne på urkreftene vi har i oss! 

Nå koser vi oss hjemme og blir kjent med gutten vår. Han er så nydelig, jeg er forelsket😍 Døgnet er snudd på hodet, men det går fint. Det er bare han jeg skal konsentrere meg om nå, lar alle andre ting komme i andre rekke. Ammingen har kommet godt i gang og han legger fint på seg så det er jeg takknemlig for. 

Gratulerer så mye!!😀 utrolig gøy å høre om fødselsopplevelse din.. høres jo ut som en «drømmefødsel» selv om jeg ikke tviler på at det var latterlig vondt likevel! Spent på hvordan det vil bli her, fortsatt 3 uker igjen til termin, men krysser fingrene for at han kommer litt før - veldig lei av kvalme og ryggsmerter nå😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...