Gå til innhold

Termin i oktober 2019


kriztine

Anbefalte innlegg

Syns også det er skummelt at man kan gå så lenge med det i kroppen ja @Pernille1986... men det må jo være tryggere nå som du har sett hjertet. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, for man får jo ikke gjort så mye fra eller til.

 

Jeg er 100 % sykemeldt foreløpig @Denobulan. Jobber med mennesker, og kan ikke bare kaste opp på jobb. Forresten synes jeg at ingen skulle måtte gå på jobb og kaste opp samtidig 😂 Har mer enn nok med å bevege meg fra soverommet til stua enn så lenge. Men jeg kjeder meg, og savner jobb. Når det verste har gitt seg håper jeg å kunne komme tilbake litt etter litt. Håper å prøve om en eller to uker kanskje. Har følt meg litt bedre i helga, så håper det verste gir seg nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Atziri skrev:

Syns også det er skummelt at man kan gå så lenge med det i kroppen ja @Pernille1986... men det må jo være tryggere nå som du har sett hjertet. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, for man får jo ikke gjort så mye fra eller til.

 

Jeg er 100 % sykemeldt foreløpig @Denobulan. Jobber med mennesker, og kan ikke bare kaste opp på jobb. Forresten synes jeg at ingen skulle måtte gå på jobb og kaste opp samtidig 😂 Har mer enn nok med å bevege meg fra soverommet til stua enn så lenge. Men jeg kjeder meg, og savner jobb. Når det verste har gitt seg håper jeg å kunne komme tilbake litt etter litt. Håper å prøve om en eller to uker kanskje. Har følt meg litt bedre i helga, så håper det verste gir seg nå!

Ja, ikke sant! Det skjønner jeg veldig godt! Uansett hva slags jobb man har egentlig...  Hvor langt er du på vei? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Denobulan skrev:

Ja, ikke sant! Det skjønner jeg veldig godt! Uansett hva slags jobb man har egentlig...  Hvor langt er du på vei? 

11+0 i dag 😀 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Denobulan skrev:

I dag er jeg 10+4. Håper at det er der jeg er, ja :)

Gratulerer- krysser fingrene(for oss alle egentlig :):hjerte: )

10+4.

Greit å være forberedt da- fungerer du i jobb? 

Å hjertet mitt.. Og det er det jeg er litt redd for, at kroppen kan gå lenge uten å "rydde opp". :(

Synes dog det var en merkelig ting av gynekologen og si? men her er en oversikt jeg har funnet på nett: 

 

https://datayze.com/miscarriage-chart.php 

 

Tall som er langt unna tallene til gyn. Selv etter å ha lagt inn tidligere MA.

Den statistikken har jeg også sett, og ser på NHI.no at det står at dersom det er påvist levende foster i uke 8 er sjansen for fosterdød fram til uke 20 under 3%. Får bare prøve å skyve unna det gynekologen sa på akkurat det punktet😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Atziri skrev:

Syns også det er skummelt at man kan gå så lenge med det i kroppen ja @Pernille1986... men det må jo være tryggere nå som du har sett hjertet. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, for man får jo ikke gjort så mye fra eller til.

 

Jeg er 100 % sykemeldt foreløpig @Denobulan. Jobber med mennesker, og kan ikke bare kaste opp på jobb. Forresten synes jeg at ingen skulle måtte gå på jobb og kaste opp samtidig 😂 Har mer enn nok med å bevege meg fra soverommet til stua enn så lenge. Men jeg kjeder meg, og savner jobb. Når det verste har gitt seg håper jeg å kunne komme tilbake litt etter litt. Håper å prøve om en eller to uker kanskje. Har følt meg litt bedre i helga, så håper det verste gir seg nå!

Føler med deg!! Jeg er også 100% sykmeldt for øyeblikket pga intens kvalme og oppkast - gleder meg så enormt til å bli bra nok til å kunne begynne å jobbe igjen! Ønsker deg god bedring😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnyday

Hei! Jeg har termin i midten av oktober og er da ca. 11 uker nå. Har dere fortalt familien deres enda? Hadde en MA i høst og en for noen år siden. Ett friskt barn i mellom. Har hatt tre ultralyder denne gangen, uke 6, 8 og 10 og alt så fint ut. Er så redd for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sunnyday skrev:

Hei! Jeg har termin i midten av oktober og er da ca. 11 uker nå. Har dere fortalt familien deres enda? Hadde en MA i høst og en for noen år siden. Ett friskt barn i mellom. Har hatt tre ultralyder denne gangen, uke 6, 8 og 10 og alt så fint ut. Er så redd for å miste.

Nei, ingen i familien.

Fortalte to nære kollegaer i dag da det tilfeldigvis høvde seg slik, og det var faktisk godt å dele det med noen.. Lenge å holde på en "hemmelighet" for det om jeg òg er redd for å miste... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sunnyday skrev:

Hei! Jeg har termin i midten av oktober og er da ca. 11 uker nå. Har dere fortalt familien deres enda? Hadde en MA i høst og en for noen år siden. Ett friskt barn i mellom. Har hatt tre ultralyder denne gangen, uke 6, 8 og 10 og alt så fint ut. Er så redd for å miste.

Jeg er 8+0 i dag og fortalte det til mine foreldre, min søster, samt mine to nærmeste venninner for ca tre uker siden. Jeg har fortalt det til de jeg ønsker at skal vite det om jeg skulle oppleve en ny MA (eller SA).. bank i bordet! Kommer nok til å fortelle det til svigers og flere venner etter ny UL når jeg er 11+4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å føle meg bedre, hurra😀 Uke 12 på lørdag. Skal på ultralyd igjen 1. april - veldig spent kjenner jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

For en herlig tråd! 🤗 Jeg er 8+5, var på TUL på mandag, da så vi en liten bamsemums med bankende hjerte. Termin enn så lenge er 29 oktober, med forbehold om endringer såklart🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

For en herlig tråd! 🤗 Jeg er 8+5, var på TUL på mandag, da så vi en liten bamsemums med bankende hjerte. Termin enn så lenge er 29 oktober, med forbehold om endringer såklart🤗

Gratulerer så mye og velkommen 🥳❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sibirstjerne skrev:

For en herlig tråd! 🤗 Jeg er 8+5, var på TUL på mandag, da så vi en liten bamsemums med bankende hjerte. Termin enn så lenge er 29 oktober, med forbehold om endringer såklart🤗

Gratulerer så mye!! Er formen din fin?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0 i dag ❤️

 

Lite viste jeg at når vi startet å prøve for over to år siden, at jeg skulle være ca tre måneder på vei i mars 2019.

 

Vurderer forresten å avsløre det for folk 1. april- skikkelig aprilspøk, hehe :lol: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

12+0 i dag! Det går fremover😍

På onsdag var jeg hos legen, og hun fant hjertelyden! For en fantastisk følelse det er å høre den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Charminia skrev:

12+0 i dag! Det går fremover😍

På onsdag var jeg hos legen, og hun fant hjertelyden! For en fantastisk følelse det er å høre den. 

❤️ Så betryggende det må være å høre hjertelyd! Var det UL?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Denobulan skrev:

❤️ Så betryggende det må være å høre hjertelyd! Var det UL?

Det var med doppler🙂 Hun sa hun fant hjertelyden ca halvparten av gangene, så det var gøy at hun fant den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Charminia skrev:

Det var med doppler🙂 Hun sa hun fant hjertelyden ca halvparten av gangene, så det var gøy at hun fant den! 

Så koselig da! 

 

 

Hvordan går det ellers med dere alle?

Endret av Denobulan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Denobulan skrev:

Så koselig da! 

 

 

Hvordan går det ellers med dere alle?

Fortsatt bra her! 10+4 idag og vi har fortalt det til deler av familien, resten får vite det etter ul i påsken! 

Hvordan går det med deg?☺️☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Denobulan skrev:

 

Hvordan går det ellers med dere alle?

12+6 nå etter menstermin, men ca 12+1 etter tidlig ultralyd. Foretrekker å følge menstermin 😂 Var på UL denne uka. Fikk se et lite foster som bevegde seg masse. Kunne også ta utvendig UL, så da fikk vi et fint bilde også. Morsomt å ta med hjem å vise til kommende storesøster og resten av familien. 

Ellers er formen dritt. Kjempekvalm, og kaster opp. Jeg blir litt deppa til tider, men prøver å holde motet oppe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jente599 skrev:

Fortsatt bra her! 10+4 idag og vi har fortalt det til deler av familien, resten får vite det etter ul i påsken! 

Hvordan går det med deg?☺️☺️

Jeg fortalte det til mamma i dag! Hun begynte å gråte, stakkar! 

Senere ringte hun meg og nesten befalte meg å fortelle det til lillesøstern min, sånn at hun også fikk vite. Det har jeg ikke gjort.

Får se om det blir noen form for aprilspøk i dag :lol: mannen er med på det hvertfall...hihi

3 timer siden, Atziri skrev:

12+6 nå etter menstermin, men ca 12+1 etter tidlig ultralyd. Foretrekker å følge menstermin 😂 Var på UL denne uka. Fikk se et lite foster som bevegde seg masse. Kunne også ta utvendig UL, så da fikk vi et fint bilde også. Morsomt å ta med hjem å vise til kommende storesøster og resten av familien. 

Ellers er formen dritt. Kjempekvalm, og kaster opp. Jeg blir litt deppa til tider, men prøver å holde motet oppe. 

Skjønner du foretrekker å følge mensentermin :ler:

 

Det som ikke er så gøy er å høre at du er deppa til tider... Krysser fingrene for snaarlig bedring av formen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...