Gå til innhold

Termin i oktober 2019


kriztine

Anbefalte innlegg

1 time siden, Stinemor123456 skrev:

Hvor mange uker er du da?😄🙏🏼 Spennende!!!

Jeg er 7+2 idag også blir ultralyden når jeg er 8+2! Vi forteller det til nærmeste familie neste helg om ting ser greit ut på ul😁

har dere andre fortalt om graviditeten? Evt til hvem?😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Jente599 skrev:

Jeg er 7+2 idag også blir ultralyden når jeg er 8+2! Vi forteller det til nærmeste familie neste helg om ting ser greit ut på ul😁

har dere andre fortalt om graviditeten? Evt til hvem?😊

Ja, vi fortalte det tidlig fordi vi liker å være åpne så de nærmeste vet uansett hvordan det går😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, boblevann skrev:

8+1 😱 Ja veldig spennende! Klarer ikke helt å skjønne at noe lever der inne, veldig surrealistisk følelse fremdeles 😱

Sååå spennende!! Masse lykke til🙏🏼😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stinemor123456 skrev:

Mange som har tatt TUL her eller? 😄

Tok i dag. Uke 7+1, perfekt bankende hjerte og bønna var litt over en cm😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stinemor123456 skrev:

Sååå spennende!! Masse lykke til🙏🏼😄

Ja veldig 😱😍 takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jente599 skrev:

Jeg er 7+2 idag også blir ultralyden når jeg er 8+2! Vi forteller det til nærmeste familie neste helg om ting ser greit ut på ul😁

har dere andre fortalt om graviditeten? Evt til hvem?😊

Hele min familie og svigers vet det her 😂 Vi har hatt en del familiesammenkomster, og i og med at jeg kaster opp hele tiden hadde de skjønt det uansett. Bestemoren min klarte til og med å klappe meg på magen og kommentere at jeg allerede hadde fått mage 😱 Men jeg ser gravid ut da. 9+4 så er kanskje litt tidlig med mage... 

I tillegg har vi fortalt det til nærmeste venner og kollegaer. Syns det var fint når jeg ble sykemeldt, så ingen trengte å lure på om det var noe «galt» med meg når det egentlig er en hyggelig anledning 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Atziri skrev:

Hele min familie og svigers vet det her 😂 Vi har hatt en del familiesammenkomster, og i og med at jeg kaster opp hele tiden hadde de skjønt det uansett. Bestemoren min klarte til og med å klappe meg på magen og kommentere at jeg allerede hadde fått mage 😱 Men jeg ser gravid ut da. 9+4 så er kanskje litt tidlig med mage... 

I tillegg har vi fortalt det til nærmeste venner og kollegaer. Syns det var fint når jeg ble sykemeldt, så ingen trengte å lure på om det var noe «galt» med meg når det egentlig er en hyggelig anledning 😊

Så koselig!❤️ Mine foreldre har nok gjettet det da de har spurt noen ganger, pluss at jeg har vært dårlig.. men vi forteller det etter ultralyden. 

Utenom så vet våre nærmeste venner det, og sjefen min. 

Gleder oss til å fortelle det til familien❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, boblevann skrev:

8+1 😱 Ja veldig spennende! Klarer ikke helt å skjønne at noe lever der inne, veldig surrealistisk følelse fremdeles 😱

Heeeelt surrealistisk! Kan enda ikke forstå det...?

6 timer siden, Jente599 skrev:

Jeg er 7+2 idag også blir ultralyden når jeg er 8+2! Vi forteller det til nærmeste familie neste helg om ting ser greit ut på ul😁

har dere andre fortalt om graviditeten? Evt til hvem?😊

Vi har kun fortalt det til en person og det er for at hun skal komme å bo hos oss i neste uke(avtalt i månedsvis- før graviditeten). Og hun skulle komme under en liten forutsetning om litt festligheter, hehe.. Og da ville jeg si det slik at ikke hun hadde forventninger som ikke kunne innfris :lol: 🍷Jeg gleder meg til hun kommer, det blir godt å snakke litt med noen om dette rare som skjer i kroppen :) Hun er mor selv og har sikkert noen råd/ erfaringer :) 

 

4 timer siden, Hen02 skrev:

Tok i dag. Uke 7+1, perfekt bankende hjerte og bønna var litt over en cm😊

Så sweet! Det frister litt med TUL :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt tidlig ul, innvendig.

hvordan gikk det?

når hadde du ul?

blødde du i forbindelse med ultralyden? 

I morgen skal jeg på tidlig ul og jeg gruer meg litt..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jente599 skrev:

Dere som har hatt tidlig ul, innvendig.

hvordan gikk det?

når hadde du ul?

blødde du i forbindelse med ultralyden? 

I morgen skal jeg på tidlig ul og jeg gruer meg litt..:(

Jeg har hatt det i forrige graviditet i uke 11-12, og i denne graviditeten når jeg var ca 7-8 uker. Det gikk veldig fint, var nervøs selv så ba gynekologen om å være forsiktig. Gjorde ikke vondt, og blødde ikke. Alt ble overskygget når vi så lille nurket på skjermen 😊

I forrige graviditet hadde vi både innvendig og utvendig i uke 11-12, og da så vi faktisk bedre på den utvendige 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Denobulan skrev:

Noen som føler seg "ikke gravid lengre"?

Hmm.. symotomene «kvalmen» kommer og går litt hos meg..

hvordan mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Denobulan skrev:

Noen som føler seg "ikke gravid lengre"?

Jeg kaster opp og er kvalm 24/7... Tilbringer livet i sofaen, og kjenner meg egentlig ganske misunnelig på de med få symptomer 😅 Syns det er vanskelig å ikke tenke på at jeg er gravid hele tiden. I dag kunne jeg faktisk kjenne at livmoren var kommet over bekkenet, så det gjorde det også mer virkelig. Har du få symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Jente599 skrev:

Hmm.. symotomene «kvalmen» kommer og går litt hos meg..

hvordan mener du?

 

1 minutt siden, Atziri skrev:

Jeg kaster opp og er kvalm 24/7... Tilbringer livet i sofaen, og kjenner meg egentlig ganske misunnelig på de med få symptomer 😅 Syns det er vanskelig å ikke tenke på at jeg er gravid hele tiden. I dag kunne jeg faktisk kjenne at livmoren var kommet over bekkenet, så det gjorde det også mer virkelig. Har du få symptomer?

Ja, det er nok det at jeg har få symptomer- har ikke en gang denne "uggen" følelsen som jeg hadde i forrige uke...

Og stakkar deg- kan ikke en gang forestille meg hvor grusomt du må ha det. Jeg hadde taklet det dårlig! :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Denobulan skrev:

 

Ja, det er nok det at jeg har få symptomer- har ikke en gang denne "uggen" følelsen som jeg hadde i forrige uke...

Og stakkar deg- kan ikke en gang forestille meg hvor grusomt du må ha det. Jeg hadde taklet det dårlig! :(

Hvor langt er du?

har hørt mange sier at symptomene avtar litt etterhvert og at energien kommer tilbake! Kanskje der du er?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også😊 er 32 år og venter vårt første barn. Var på tidlig UL i dag - helt fantastisk å både se og høre hjerteslagene til den 16,3 mm lange reka. Termin ble forskjøvet litt frem til 31.oktober, så er akkurat 8 uker i dag. Hadde en MA i høst, så kjenner at jeg er livredd for at det samme skal skje igjen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Denobulan skrev:

 

Ja, det er nok det at jeg har få symptomer- har ikke en gang denne "uggen" følelsen som jeg hadde i forrige uke...

Og stakkar deg- kan ikke en gang forestille meg hvor grusomt du må ha det. Jeg hadde taklet det dårlig! :(

Hvor langt er du på vei da? Det går egentlig greit med meg, hadde det likens i første svangerskap så var mye mer forberedt denne runden. Har også vært mye flinkere til å lytte til kroppen, og faktisk ta hensyn til at jeg er dårlig. Innstillinga har masse å si! Forrige gang ble jeg deprimert fordi det var så uforventet, og jeg presset meg for hardt. Nå legger jeg bare tilbake og slapper av. Dette går heldigvis også over, og for en fantastisk premie på slutten! ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pernille1986 skrev:

Slenger meg på her jeg også😊 er 32 år og venter vårt første barn. Var på tidlig UL i dag - helt fantastisk å både se og høre hjerteslagene til den 16,3 mm lange reka. Termin ble forskjøvet litt frem til 31.oktober, så er akkurat 8 uker i dag. Hadde en MA i høst, så kjenner at jeg er livredd for at det samme skal skje igjen!!

Hei og gratulerer 😊 Var du langt på vei når du mistet sist? Heldigvis er det et godt tegn å høre hjerteslagene, og sjansen for å miste blir mindre for hver dag som går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Atziri skrev:

Hei og gratulerer 😊 Var du langt på vei når du mistet sist? Heldigvis er det et godt tegn å høre hjerteslagene, og sjansen for å miste blir mindre for hver dag som går! 

Det har du heldigvis helt rett i😊 Er også kjempekvalm denne gangen, i motsetning til sist, så prøver å fokusere på at det er et godt tegn (selv om denne kvalmen er helt grusom)!

MA’en forrige gang ble oppdaget på UL i uke 10, men fosteret hadde dødd i uke 7. Synes det er så skummelt at man kan gå så lenge uten at kroppen «sier fra». 

Stusset forresten på at gynekologen i dag sa at det var ca 15% sjanse for at dette ikke kom til å gå bra. Synes dette var ganske høyt ut fra det jeg har sett og hørt andre steder. Alt så som sagt kjempebra ut på UL’en og jeg er 8+0 i dag, men kjenner den statistikken stresset meg litt. Noen andre som har noen synspunkter på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Jente599 skrev:

Hvor langt er du?

har hørt mange sier at symptomene avtar litt etterhvert og at energien kommer tilbake! Kanskje der du er?😊

I dag er jeg 10+4. Håper at det er der jeg er, ja :)

50 minutter siden, Pernille1986 skrev:

Slenger meg på her jeg også😊 er 32 år og venter vårt første barn. Var på tidlig UL i dag - helt fantastisk å både se og høre hjerteslagene til den 16,3 mm lange reka. Termin ble forskjøvet litt frem til 31.oktober, så er akkurat 8 uker i dag. Hadde en MA i høst, så kjenner at jeg er livredd for at det samme skal skje igjen!!

Gratulerer- krysser fingrene(for oss alle egentlig :):hjerte: )

30 minutter siden, Atziri skrev:

Hvor langt er du på vei da? Det går egentlig greit med meg, hadde det likens i første svangerskap så var mye mer forberedt denne runden. Har også vært mye flinkere til å lytte til kroppen, og faktisk ta hensyn til at jeg er dårlig. Innstillinga har masse å si! Forrige gang ble jeg deprimert fordi det var så uforventet, og jeg presset meg for hardt. Nå legger jeg bare tilbake og slapper av. Dette går heldigvis også over, og for en fantastisk premie på slutten! ❤️

10+4.

Greit å være forberedt da- fungerer du i jobb? 

21 minutter siden, Pernille1986 skrev:

Det har du heldigvis helt rett i😊 Er også kjempekvalm denne gangen, i motsetning til sist, så prøver å fokusere på at det er et godt tegn (selv om denne kvalmen er helt grusom)!

MA’en forrige gang ble oppdaget på UL i uke 10, men fosteret hadde dødd i uke 7. Synes det er så skummelt at man kan gå så lenge uten at kroppen «sier fra». 

Stusset forresten på at gynekologen i dag sa at det var ca 15% sjanse for at dette ikke kom til å gå bra. Synes dette var ganske høyt ut fra det jeg har sett og hørt andre steder. Alt så som sagt kjempebra ut på UL’en og jeg er 8+0 i dag, men kjenner den statistikken stresset meg litt. Noen andre som har noen synspunkter på dette?

Å hjertet mitt.. Og det er det jeg er litt redd for, at kroppen kan gå lenge uten å "rydde opp". :(

Synes dog det var en merkelig ting av gynekologen og si? men her er en oversikt jeg har funnet på nett: 

 

https://datayze.com/miscarriage-chart.php 

 

Tall som er langt unna tallene til gyn. Selv etter å ha lagt inn tidligere MA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...