Gå til innhold

Termin i oktober 2019


kriztine

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på TUL :sjenert: Jeg som tenkte at dette er veldig unødvendig osv... MEN jeg har altså ikke hatt nesten noe form for symptomer, litt trøtt ellers nada, så jeg begynte å forestille meg innbilt graviditet eller noe slikt. Helt sykt, ja jeg vet. 

Uansett, jeg ble satt frem en uke, så er pr i dag  14+1 :sjokkert: og det var litt vanskelig å si, men jordmor ville tippe på jente! Så vannvittig merkelig å se den lille som strevde inne i der og vinket og gav oss tommel opp! 

 

Helt uvirkelig :hjerte: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Denobulan skrev:

Jeg har vært på TUL :sjenert: Jeg som tenkte at dette er veldig unødvendig osv... MEN jeg har altså ikke hatt nesten noe form for symptomer, litt trøtt ellers nada, så jeg begynte å forestille meg innbilt graviditet eller noe slikt. Helt sykt, ja jeg vet. 

Uansett, jeg ble satt frem en uke, så er pr i dag  14+1 :sjokkert: og det var litt vanskelig å si, men jordmor ville tippe på jente! Så vannvittig merkelig å se den lille som strevde inne i der og vinket og gav oss tommel opp! 

 

Helt uvirkelig :hjerte: 

Åå så koselig! Er ikke det helt fantastisk å så den lille?

vi var i uke 8 og skal igjen nå neste uke❤️ Tror jeg kunne hørt den hjertelyden til evig tid.. helt snålt egentlig å bli så tullete av det, men aaah❤️ 

Og du er heldig som ikke har så mye symptomer! Nyt det❤️Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jente599 skrev:

Åå så koselig! Er ikke det helt fantastisk å så den lille?

vi var i uke 8 og skal igjen nå neste uke❤️ Tror jeg kunne hørt den hjertelyden til evig tid.. helt snålt egentlig å bli så tullete av det, men aaah❤️ 

Og du er heldig som ikke har så mye symptomer! Nyt det❤️Klem

Det var helt fantastisk ja! Og hjerte slo 159 slag i minuttet, og den var så aktiv at at jordmor hadde problemer først med å måle hjerterytmen siden hun ikke klarte å treffe på magen helt, da flirte hun godt ! 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
12 timer siden, Denobulan skrev:

HuHei så skravlete vi er ! :sjokk: 

 

 

:ler:

Hvordan står det til?

Ja, ikke sant😆 jeg er 15+3 i dag og fortsatt veldig kvalm - rimelig fortvilet og håper så inderlig på å bli bedre snart. Flere som fortsatt sliter med kvalmen etter uke 12? 

Ellers skal vi på ny UL i morgen. Er så bekymret for at baby skal være død i magen etter å ha opplevd MA i høst, så trenger å roe meg litt. Er jo fortsatt veldig kvalm så mest sannsynlig er alt bra, men hatt litt mindre ømme pupper i det siste og det er nok til at bekymringene kommer på løpende bånd😅 Ikke fått innkalling til OUL før jeg er 19+3 og det ble fryktelig lenge å vente (sist UL var før påske). Hvordan går det med dere andre?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 21.26, Denobulan skrev:

HuHei så skravlete vi er ! :sjokk: 

 

 

:ler:

Hvordan står det til?

Alt bra her! 16+1 og kvalmen har gitt seg, og formen stigende😁 men brekningsrefleksen er tydelig sensitiv så har hatt noen uker med forkjølelse og hoste som har ført til oppkast😂

vi var på siste ul 12+6 og venter på ordinær ul nå i slutten av mai😁 håper vi får se kjønn!! Noen her som vet kjønn?

hvordan er det med deg? Og dere andre her inne?😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.5.2019 den 10.15, Pernille1986 skrev:

Ja, ikke sant😆 jeg er 15+3 i dag og fortsatt veldig kvalm - rimelig fortvilet og håper så inderlig på å bli bedre snart. Flere som fortsatt sliter med kvalmen etter uke 12? 

Ellers skal vi på ny UL i morgen. Er så bekymret for at baby skal være død i magen etter å ha opplevd MA i høst, så trenger å roe meg litt. Er jo fortsatt veldig kvalm så mest sannsynlig er alt bra, men hatt litt mindre ømme pupper i det siste og det er nok til at bekymringene kommer på løpende bånd😅 Ikke fått innkalling til OUL før jeg er 19+3 og det ble fryktelig lenge å vente (sist UL var før påske). Hvordan går det med dere andre?😊

Nei?? Enda så kvalm? Skjønner godt du er fortvilet! 

Jeg skjønner godt den bekymringen om MA, men jeg har i det siste klart å legge det fra meg. Og har på en måte klart det, men aner ikke hvordan.. Tror jeg ble betrygget av TUL og lot tankene ligge litt i bakhodet i stedet. 

Jeg har ordinær UL i neste uke hvertfall og krysser fingrer og tær for at alt står bra til!

2 timer siden, Jente599 skrev:

Alt bra her! 16+1 og kvalmen har gitt seg, og formen stigende😁 men brekningsrefleksen er tydelig sensitiv så har hatt noen uker med forkjølelse og hoste som har ført til oppkast😂

vi var på siste ul 12+6 og venter på ordinær ul nå i slutten av mai😁 håper vi får se kjønn!! Noen her som vet kjønn?

hvordan er det med deg? Og dere andre her inne?😊

Jeg  ble satt litt frem på TUL så bruker foreløpig den tellingen, også får UL i neste uke bestemme den ordentlige terminen. Jeg er nå altså 18+3. Alt står bra til, jeg har mer energi og har vært på fjellturer osv. 😄

Jeg fikk vite på TUL(som skrevet over) at det muligens var jente, men hun kunne selvsagt ikke si det for sikkert. 

 

Har dere problemer med å komme på navn eller er den planen klar liksom? :lol:  Vi sliter, haha :redd: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Denobulan skrev:

Nei?? Enda så kvalm? Skjønner godt du er fortvilet! 

Jeg skjønner godt den bekymringen om MA, men jeg har i det siste klart å legge det fra meg. Og har på en måte klart det, men aner ikke hvordan.. Tror jeg ble betrygget av TUL og lot tankene ligge litt i bakhodet i stedet. 

Jeg har ordinær UL i neste uke hvertfall og krysser fingrer og tær for at alt står bra til!

Jeg  ble satt litt frem på TUL så bruker foreløpig den tellingen, også får UL i neste uke bestemme den ordentlige terminen. Jeg er nå altså 18+3. Alt står bra til, jeg har mer energi og har vært på fjellturer osv. 😄

Jeg fikk vite på TUL(som skrevet over) at det muligens var jente, men hun kunne selvsagt ikke si det for sikkert. 

 

Har dere problemer med å komme på navn eller er den planen klar liksom? :lol:  Vi sliter, haha :redd: 

Så deilig! 

Vi har potensielt guttenavn og jentenavn klare da det evt vil bli oppkalt etter andre i familien, men litt usikker.. jentenavnet er et gammelt navn og jeg hører ikke mange idag som heter det, så litt redd for reaksjoner.

ellers har både jeg og mannen dobbeltnavn så kan også vurdere mellomnavnene våre.. men det er ikke lett😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får igang tråden igjen😆 Er 16+1 i dag og formen er som regel veldig bra. Får noen akutte brekninger om noe lukter vondt, men det overlever jeg🙈

Fått time til OUL først når jeg er i uke 20, så vi var på privat ul forrige uke. Ser ut til at vi har en liten perfekt lillebror i magen, og storebror på 4,5 er i ekstase💙

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på privat ultralyd for et par dager siden og ifølge gynekologen ligger det en liten gutt i magen😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å et par gutter på vei her i gruppa, så koselig!

 

Jeg gleder meg til OUL i neste uke! :nigo:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Denobulan skrev:

Å et par gutter på vei her i gruppa, så koselig!

 

Jeg gleder meg til OUL i neste uke! :nigo:

 

 

Så spennende med OUL - du må oppdatere når du har vært på timen🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på OUL her om dagen :) Fikk bekreftet at det nok er en jente der inne :) Men jeg må innrømme at jeg bryr  meg ikke så mye om kjønn, så lenge det er friskt! OG det så det ut til å være :nigo:

Terminen ble faktisk den jeg regnet ut selv og som jeg skrev i starten av denne tråden 13. oktober.. 

 

Hurra!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Denobulan skrev:

Jeg var på OUL her om dagen :) Fikk bekreftet at det nok er en jente der inne :) Men jeg må innrømme at jeg bryr  meg ikke så mye om kjønn, så lenge det er friskt! OG det så det ut til å være :nigo:

Terminen ble faktisk den jeg regnet ut selv og som jeg skrev i starten av denne tråden 13. oktober.. 

 

Hurra!

så gøy!!👏🏻

Oul om litt over en uke her.. veeldig spent på kjønn😅 magefølelsen sier gutt, men vi får se! Som du sier, viktigste er at nurket er frisk ❤️ 

Blir spennende å se om hun melder sin ankomst den 13 da😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 19.5.2019 den 1.27, Jente599 skrev:

så gøy!!👏🏻

Oul om litt over en uke her.. veeldig spent på kjønn😅 magefølelsen sier gutt, men vi får se! Som du sier, viktigste er at nurket er frisk ❤️ 

Blir spennende å se om hun melder sin ankomst den 13 da😍

Hvordan gikk det på OUL?

 

Og er det noen som begynner å kjenne liv i magen?

 

Vi var å kikket på barnevogn i dag- oy oy så  mye å velge i. Ikke lett :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Denobulan skrev:

Hvordan gikk det på OUL?

 

Og er det noen som begynner å kjenne liv i magen?

 

Vi var å kikket på barnevogn i dag- oy oy så  mye å velge i. Ikke lett :fnise: 

Det gikk fint, alt så bra ut! Det var visst en liten gutt der inne💙

jeg kjenner litt liv, men har morkaken foran så kjenner ikke sånn kjempe mye. Jeg er halvveis idag! 

Barnevogn har jeg nå bestilt- ble en emmaljunga Edge duo på oss👶🏼 Det er mye å velge i ja, men viktigste er jo at vognen dere velger passer deres kriterier😁

hvordan er det med dere her inne? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Jente599 skrev:

Det gikk fint, alt så bra ut! Det var visst en liten gutt der inne💙

jeg kjenner litt liv, men har morkaken foran så kjenner ikke sånn kjempe mye. Jeg er halvveis idag! 

Barnevogn har jeg nå bestilt- ble en emmaljunga Edge duo på oss👶🏼 Det er mye å velge i ja, men viktigste er jo at vognen dere velger passer deres kriterier😁

hvordan er det med dere her inne? :) 

Å så koselig! OG gratulerer med halvveis! :hoppe:

Du har bestilt, ja! Lang leveringstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Denobulan skrev:

Å så koselig! OG gratulerer med halvveis! :hoppe:

Du har bestilt, ja! Lang leveringstid?

Tusentakk!😅 bare like lenge igjen🙊

aner ikke leveringen siden jeg bestilte på nett fra barnas hus. Stod egentlig den var utsolgt så forberedt på litt leveringstid. Emmaljunga stenger også i juli så derfor ville vi bestille før det😊

vet dere hvem merke dere heller mot eller?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Jente599 skrev:

Tusentakk!😅 bare like lenge igjen🙊

aner ikke leveringen siden jeg bestilte på nett fra barnas hus. Stod egentlig den var utsolgt så forberedt på litt leveringstid. Emmaljunga stenger også i juli så derfor ville vi bestille før det😊

vet dere hvem merke dere heller mot eller?😊

Jeg er over halvveis, med sånn en uke :ler: Men foreløpig synes jeg det går fint at det går litt tregt, er ikke helt klar. Har heller ikke fått noe spesielt med mage, men det kommer nok ;)

 

Jeg tror det heller mot Bugaboo Fox, men jeg skal se hva som er på finn.no o.l før jeg bestemmer meg helt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ultralydtermin 14. Oktober, og vi venter en liten gutt☺️ Alt så perfekt ut! Kjenner at han sparker nå, 21+4. På søndag satt vi på toget, jeg skvatt sånn til da han plutselig sparket at mannen måtte le🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...