Gå til innhold

prøverpåny prøver på søsken


prøverpåny

Anbefalte innlegg

På 21.2.2019 den 20.14, prøverpåny skrev:

De var åtte- og nidelt, så fine på dag tre. Det var flere som hadde utviklet seg, men de var visst litt for trege i utviklingen. Glemte å spørre om de dyrket videre på noen, men antar ikke siden de ringte i dag. Evt. blir det en hyggelig overraskelse i morgen om det blir flere. :)

Ja, da er de jo slik de skal være de som er fryst ned. Vi har også åttedelte. De virket veldig fornøyd med det på Hausken i Haugesund, så da er vi også det. Ble det noen flere på frys på fredag? 

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint keg fant de dagbok og! Spennende med de to på frys. Er de fryst i ulike strå, eller i sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Viktoria85 skrev:

Ja, da er de jo slik de skal være de som er fryst ned. Vi har også åttedelte. De virket veldig fornøyd med det på Hausken i Haugesund, så da er vi også det. Ble det noen flere på frys på fredag? 

Ja, veldig spent på hva de kan bli til 😊 Litt vel nervepirrende at de må overleve tiningen også, det er en ny situasjon 😬 Fikk ingen telefon på fredag, så da ble det ikke flere.

34 minutter siden, bondekone skrev:

Så fint keg fant de dagbok og! Spennende med de to på frys. Er de fryst i ulike strå, eller i sammen? 

👋 Tok litt tid før jeg karret meg til å lage egen dagbok..

Ja, skulle gjerne hatt flere, men om en av de holder gjør det jo ingenting 🤞 De frøs dem ned hver for seg, så det gjør jo ekstra spennende innsettdagen.. Har litt reisevei til sykehuset, så vet ikke hvor raskt de ser om egget klarer opptining..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at kroppen er litt i bedring etter uttaket, og fikk meg en liten skitur mens pappaen og førstemann gikk for seg. Er veldig annerledes følelse enn tidligere uttak hvor jeg har vært på beina kort tid etter uttaket, og skjønner nå at det er stor forskjell med opptil 12 egg ut og 20 egg ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Waldfee skrev:

Godt med skitur! 👍😊

Ja, renser kropp og sjel 🤩 Fikk til og med meg en skikkelig fin solnedgang mens jeg gikk 😊 Noe utslag på test for deg i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, prøverpåny skrev:

Ja, renser kropp og sjel 🤩 Fikk til og med meg en skikkelig fin solnedgang mens jeg gikk 😊 Noe utslag på test for deg i dag? 

Niks😡. Men har også hatt flotte dager med sol og skiturer! Får bare vente litt til på EL. Håper kroppen for deg er enda mer OK etter uttaket i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med to på frys da, det er alltid litt nervepirrende med tining men det går som oftest bra! Vet du når du får satt de inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Wiley skrev:

Flott med to på frys da, det er alltid litt nervepirrende med tining men det går som oftest bra! Vet du når du får satt de inn?

Ja, første gang det er noen som klarer seg til frys, så sånn sett veldig fornøyd. Håper det blir rett før eller etter påsken. Må hvert fall prøve å styre unna påsken.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var både mensen kommet og de frynsete nervene er litt bedre.. Hadde en skikkelig nedfor dag forrige uke hvor verden kollapset av en litt ufølsom kommentar fra mannen som førte til hikstegråt i mange timer 😏

Men godt å få det og hormonene ut av kroppen, føler meg mer på g nå 😊 Har fått kommet meg av gårde på litt treninger de siste dagene, det hjelper også! 

Sykehuset skal sette opp ny plan nå og er spent på om de foreslår styrt eller naturlig syklus. Blir veldig tett mot påske, men håper å tippe rett over i etterkant. Kommer veldig an på når jeg får EL denne syklusen.. Får børste støvet av termometeret og tempe denne syklusen. 🌡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hormonene er på topp, det er ikke så mye som skal til for å trigge hikstegråt. Men heldigvis så føler man seg så mye mer normal med en gang hormonene kommer i balanse igjen. Trening er jo superbra, skulle ønske jeg var bedre på å tvinge meg selv i gang. Er sykehuset stengt i påsken? Jeg ville tro de holder åpent jeg, de gjorde i alle fall det mesteparten av julen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått plan for fryseforsøket, og de ønsker at jeg skal bruke letrozol for å få en fin eggløsning. Har ikke noe særlig gode erfaringer med letrozol da jeg prøvde det i utredning, syklusen ble like lang som syklusene uten.. Men det skal sies at jeg i den perioden jeg tok letrozol hadde mye lengre sykluser enn det jeg har hatt av naturlige sykluser det siste halvåret. Sykepleieren sa at det var vanlig at eggløsning kom litt senere enn vanlig med letrozol, hmmmm..

Uansett, det er veldig usikkert om jeg kan få innsett neste usikkert, det avhenger av at jeg enten har en 28-dagers syklus nå og så får EL syklusdag 14 får å rekke innsett før påske, ellers må jeg håpe på at syklusen holder seg på 35 dager slik den har gjort i det siste slik at det faller rett over påske. Porsgrunn holder stengt i påsken, så er ikke noe alternativ med innsett da. 

Vil ha tilbake egget mitt!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.3.2019 den 13.25, Wiley skrev:

Huff, hormonene er på topp, det er ikke så mye som skal til for å trigge hikstegråt. Men heldigvis så føler man seg så mye mer normal med en gang hormonene kommer i balanse igjen. Trening er jo superbra, skulle ønske jeg var bedre på å tvinge meg selv i gang. Er sykehuset stengt i påsken? Jeg ville tro de holder åpent jeg, de gjorde i alle fall det mesteparten av julen. 

Ja, Porsgrunn holder stengt både jul og påske i tillegg til hele juli. Gjør at det er veldig fort gjort at forsøkene blir forskjøvet..  😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, prøverpåny skrev:

Nå har jeg fått plan for fryseforsøket, og de ønsker at jeg skal bruke letrozol for å få en fin eggløsning. Har ikke noe særlig gode erfaringer med letrozol da jeg prøvde det i utredning, syklusen ble like lang som syklusene uten.. Men det skal sies at jeg i den perioden jeg tok letrozol hadde mye lengre sykluser enn det jeg har hatt av naturlige sykluser det siste halvåret. Sykepleieren sa at det var vanlig at eggløsning kom litt senere enn vanlig med letrozol, hmmmm..

Uansett, det er veldig usikkert om jeg kan få innsett neste usikkert, det avhenger av at jeg enten har en 28-dagers syklus nå og så får EL syklusdag 14 får å rekke innsett før påske, ellers må jeg håpe på at syklusen holder seg på 35 dager slik den har gjort i det siste slik at det faller rett over påske. Porsgrunn holder stengt i påsken, så er ikke noe alternativ med innsett da. 

Vil ha tilbake egget mitt!! 😁

Jeg fikk plutselig EL på syklusdag 33 etter letrozol 🙄 Håper syklusen blir blir slik du ønsker det 🤞🏻 Alt som skal planlegges altså, selv om det passer din syklus betyr ikke det at det passer når de har åpent 🙈🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du skal ha naturlig syklus da? Jeg har alltid fått styrt syklus på Riksen sånn at de kan time det, selv om jeg har veldig regelmessige sykluser. Men det vurderer de ikke for deg for å få det til å passe med påskestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Wiley skrev:

Høres ut som om du skal ha naturlig syklus da? Jeg har alltid fått styrt syklus på Riksen sånn at de kan time det, selv om jeg har veldig regelmessige sykluser. Men det vurderer de ikke for deg for å få det til å passe med påskestengt?

Du sier noe der ja, skal høre med dem når jeg har hatt eggløsning nå, så vet jeg litt mer.. Er jo ikke så dumt å kunne styre syklus unna påske. Har ikke hatt fryseforsøk tidligere, så vet ikke helt hvilke alternativer som finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, håper det ordner seg sånn at du kommer utenom påske, 🤞evt kan ha styrt syklus! Bare nevner at for min del funket naturlig syklus bedre; ble så utafor av hormonene ved styrt fryseforsøk og slimhinnen ble bedre med naturlig syklus. Vet ikke om utfallet blir bedre da, men det var mye bedre for kropp og sinn underveis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Å, håper det ordner seg sånn at du kommer utenom påske, 🤞evt kan ha styrt syklus! Bare nevner at for min del funket naturlig syklus bedre; ble så utafor av hormonene ved styrt fryseforsøk og slimhinnen ble bedre med naturlig syklus. Vet ikke om utfallet blir bedre da, men det var mye bedre for kropp og sinn underveis! 

Ja, kan ikke si at det frister så veldig å bruke hormoner om det ikke er nødvendig. Pleier å ha fin slimhinne, så det kan nok hende at det beste er om jeg kan ha naturlig syklus, men hva gjør man ikke for å få satt tilbake ☺️ Har ikke mulighet i mai heller, vi er bortreist store deler. Så om det ikke blir før/etter påske er neste mulighet juni 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, prøverpåny skrev:

Ja, kan ikke si at det frister så veldig å bruke hormoner om det ikke er nødvendig. Pleier å ha fin slimhinne, så det kan nok hende at det beste er om jeg kan ha naturlig syklus, men hva gjør man ikke for å få satt tilbake ☺️ Har ikke mulighet i mai heller, vi er bortreist store deler. Så om det ikke blir før/etter påske er neste mulighet juni 😏

Høres lurt ut med styrt syklus da, det viktigste er jo å få egget dit det hører hjemme 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...