Gå til innhold

prøverpåny prøver på søsken


prøverpåny

Anbefalte innlegg

1 time siden, prøverpåny skrev:

Vet du hva, fikk faktisk kontakt med sykepleier i dag som spurte om jeg ville ha innsett på mens over sommeren, så jeg takket ja! Trodde de var sommerstengt, så ble så overrasket over svar 😊 Da har vi litt tid til å tenke oss om også! Har heller ikke fått tenkt så mye på mislykket forsøk i dag, supertravelt på jobb og så rett til foreldrene mine hvor vi fulgte min gamle hund til dyrlegen for avlivning.. Så fikk utløp for noen tårer der 😢😢

Så bra du fikk avtale over sommeren, det er fint å ha muligheter i vente 👍. Trist med hund😢 Jeg gråt masse da katten min fra barndommen måtte avlives, husker jeg... blir veldig knyttet til dyr! Får jeg ikke flere barn, skal vi ha en katt ihvertfall 💗 klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff det baller seg på med dårlige nyheter, så utrolig trist 🐶💔 Men flott at du har en plan for fryseforsøk allerede og at du kan legge alt på hylla i sommer og slappe av. Kos deg masse og så kommer jeg kanskje rett etter deg igjen i August 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her går det litt trått om dagen og ikke så mye som skjer på ivf-fronten av forsøk. Hadde et avbrutt fryseforsøk i august siden egget ikke klarte tining. Nå har jeg tatt endel blodprøver på ny, fikk vite AMH i dag, og den var på 35. Synes det er bra med tanke på alderen :) Ellers venter jeg på å få tilsendt journal fra sykehuset, som skal sendes til Medicus mtp «second opinion» fra dem. Vente, vente, men er jo vant til det 📫🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre at fryseforsøket ikke gikk veien @prøverpåny :( det har jo vært mye venting på deg allerede så det kjennes sikkert litt ekstra kjedelig å vente på «trivielle» ting som journal, men det gikk egentlig ganske raskt for meg når jeg flyttet over til Medicus. Var i gang med forsøk to måneder etter siste negative fryseforsøk og da med alt av nye prøver som må tas i mellomtiden. Veldig kjekt å høre at AMH er bra da, det lover jo godt. Da gjelder det å finne riktig syklus og riktig medisinering :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, så kjedelig at egget ikke tålte tining! Amh er jo veldig bra, hvor gammel er du igjen? Jeg hadde 21 nå, hadde 37 da jeg var 35 så det må da være supert (ble jo da også gravid på første ivf også! Håper det betyr gode sjanser for å lykkes etterhvert🤞 

Hvor mye har de gjort av tester og vurderinger av eggene og mannens saker? Siden du har så høy amh, fått barn naturlig og vel vært gravid og mistet en del ganger - er det noe spesielt de kan se på der for å velge «riktig» egg/sperm? 

Sender deg en vente-klem 💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 20.43, Wiley skrev:

Så kjedelig å høre at fryseforsøket ikke gikk veien @prøverpåny :( det har jo vært mye venting på deg allerede så det kjennes sikkert litt ekstra kjedelig å vente på «trivielle» ting som journal, men det gikk egentlig ganske raskt for meg når jeg flyttet over til Medicus. Var i gang med forsøk to måneder etter siste negative fryseforsøk og da med alt av nye prøver som må tas i mellomtiden. Veldig kjekt å høre at AMH er bra da, det lover jo godt. Da gjelder det å finne riktig syklus og riktig medisinering :) 

 

På 6.9.2019 den 20.46, Waldfee skrev:

Ohoi, så kjedelig at egget ikke tålte tining! Amh er jo veldig bra, hvor gammel er du igjen? Jeg hadde 21 nå, hadde 37 da jeg var 35 så det må da være supert (ble jo da også gravid på første ivf også! Håper det betyr gode sjanser for å lykkes etterhvert🤞 

Hvor mye har de gjort av tester og vurderinger av eggene og mannens saker? Siden du har så høy amh, fått barn naturlig og vel vært gravid og mistet en del ganger - er det noe spesielt de kan se på der for å velge «riktig» egg/sperm? 

Sender deg en vente-klem 💗💗

Takk for klem 😘 Har fått svar på prøvene jeg har tatt, godt innenfor verdiene på alt sammen. Og virker til å kommet inn i en god syklus med eggløsning helt av meg selv, så hormonene spiller hvert fall på lag. 👍 Vet ikke helt hvilke andre prøver mannen kan ta, men blir vel en ny sædprøve. Kvaliteten der har vært litt både og opp gjennom prøverperioden, men forhåpentligvis klarer Medicus å få frem det beste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg tok de alle prøver på nytt, såvidt jeg husker, mest fordi de var nesten to år gamle, men hvis kvaliteten har variert så tenker jeg de vil ha nye prøver for å se status. Har veldig tillit til laben der faktisk, vet ikke om det er fordi jeg fikk så mye informasjon eller bare et inntrykk jeg fikk, men føles som om de har ting veldig på stell. Når blir det oppstart på forsøk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Endelig kom journalen, så nå håper jeg ting skjer litt raskere fremover! Lastet den opp til Medicus i dag tidlig.. Og sitter selvfølgelig allerede og venter at de skal ringe opp med en fantastisk plan på hvordan de ser for seg forsøk hos dem... 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wiley skrev:

Spennende tider nå @prøverpåny! Håper de har noen lure triks opp i ermet til dere:) 

Ja, veldig spennende! Ønsker jo mest av alt reprise på ditt forløp.. hvordan går det forresten? Ordinær UL snart eller allerede vært??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært det beste! OUL i morgen, gruer meg egentlig mest. Man blir altfor vant til at ting går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wiley skrev:

Det hadde jo vært det beste! OUL i morgen, gruer meg egentlig mest. Man blir altfor vant til at ting går galt.

Skjønner godt at det er vanskelig å legge fra seg de tankene, men det er jo heldigvis veldig mye mer sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg og mannen hatt en veldig hyggelig samtale med privat klinikk, hvor vi er enig om en vei videre. Først og fremst skal det sjekkes om den kan være DNA-skader på spermen før vi starter opp forsøk der eller tar det siste offentlig. Føltes allerede ut som det finnes et håp om en løsning annet enn å kjøre på med stadig nye stimuleringer som resulterer i høyt antall egg, men ingen å sette tilbake.. ❤️

Endret av prøverpåny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, prøverpåny skrev:

Da har jeg og mannen hatt en veldig hyggelig samtale med privat klinikk, hvor vi er enig om en vei videre. Først og fremst skal det sjekkes om den kan være DNA-skader på spermen før vi starter opp forsøk der eller tar det siste offentlig. Føltes allerede ut som det finnes et håp om en løsning annet enn å kjøre på med stadig nye stimuleringer som resulterer i høyt antall egg, men ingen å sette tilbake.. ❤️

Så bra! Var spent på oppdateringen din! Høres veldig lurt ut å sjekke spermen, når det blir så få bra embryo av så veldig mange egg fra din side. Tvi tvi 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra at de tester for noe nytt da, synes det alltid høres så mye bedre ut en «ja ja, får vel bare fortsette med det samme og håpe på et annet utfall». Det hjelper veldig mye bare å føle seg sett tror jeg. Synes egentlig det var den viktigste forskjellen mellom offentlig og privat. Hvor lang tid tar det å få svarene på DNA prøven da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 15.06, prøverpåny skrev:

Da har jeg og mannen hatt en veldig hyggelig samtale med privat klinikk, hvor vi er enig om en vei videre. Først og fremst skal det sjekkes om den kan være DNA-skader på spermen før vi starter opp forsøk der eller tar det siste offentlig. Føltes allerede ut som det finnes et håp om en løsning annet enn å kjøre på med stadig nye stimuleringer som resulterer i høyt antall egg, men ingen å sette tilbake.. ❤️

Så bra at dei vil gjera nye og andre testar for å prøva å finna ut kva som kan gjerast for å forbetra sjansane dekans i neste forsøk! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ysera skrev:

Så bra at dei vil gjera nye og andre testar for å prøva å finna ut kva som kan gjerast for å forbetra sjansane dekans i neste forsøk! :klem:

Ja, senket skuldrene litt å få den beskjeden. ☺️ Drømmen er jo å kunne ha en fin blasto å sette tilbake!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...