Gå til innhold

prøverpåny prøver på søsken


prøverpåny

Anbefalte innlegg

Har snoket og skrevet i manges dagbøker en stund, så kanskje det er på tide med en egen.. 👋

Er i den heldige situasjonen at vi allerede har et superdupert nydelig barn på snart 6 år, men vi skulle så utrolig gjerne hatt et søsken. ❤️ Vi har har prøvd i 4,5 år på dette, med noen SAer og mange kjemiske. Tok litt tid før vi ble henvist til IVF siden alt så greit ut i starten, men nå har vært i den prosessen siden 2017.

Har dessverre ikke kommet til innsett mer enn én gang på de uttakene vi har hatt, men vi fortsetter å prøve. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første forsøk hvor jeg prøver nedregulering i forkant av stimuleringen. Har ikke hatt problemer med å få ut godt med egg på de første forsøkene, men klinikken ønsket å prøve noe nytt siden eggene faller fra før innsett.

UL i dag viste mange egg og kissing ovaries. Gyn klarte ikke å telle alle siden de lå så tett og litt over hverandre.. Uttak ble satt til mandag og jeg ble forberedt på at det kunne være så mange egg at de må fryses ned etter uttak med innsett i neste syklus. Veldig spent på om vi får bedre uttelling dette forsøket. 🤞 

Hva veien videre blir om vi ikke lykkes nå vet jeg ikke helt enda... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med dagbok. Og litt av en reise dere har vært gjennom.. Jeg håper det ikke tar så lang tid nå før det blir et søsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helløu 🤗

Håper du får frys! Høres lurt ut å teste lang protokoll om dere har prøvd noen runder uten å komme til innsett bortsett fra en gang....

Hvor er dere dere «holder til» (klinikk altså :P )

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fnugg skrev:

Helløu 🤗

Håper du får frys! Høres lurt ut å teste lang protokoll om dere har prøvd noen runder uten å komme til innsett bortsett fra en gang....

Hvor er dere dere «holder til» (klinikk altså :P )

Ja, følte det var greit med en endring i opplegget nå. Er i Porsgrunn, så offentlig foreløpig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia og lykke til med uttak💗🤞😊 Du har jammen ventet lenge på søsken, så det er veldig fortjent at dere får et nå veldig snart! 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Waldfee skrev:

Heia heia og lykke til med uttak💗🤞😊 Du har jammen ventet lenge på søsken, så det er veldig fortjent at dere får et nå veldig snart! 🤞🤞🤞

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks klart for siste spray i denne omgang og ovitrellen settes senere i kveld. Har alltid en følelse av at kroppen ikke klarer å holde igjen eggløsning helt til uttak, men nå er vi snart der... kjenner det også veldig godt at eggstokkene er større enn vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, prøverpåny skrev:

Straks klart for siste spray i denne omgang og ovitrellen settes senere i kveld. Har alltid en følelse av at kroppen ikke klarer å holde igjen eggløsning helt til uttak, men nå er vi snart der... kjenner det også veldig godt at eggstokkene er større enn vanlig..

Yey! For Ovitrelle og sprayslutt, ikke det andre altså :) 

Ah, ble så irritert av at Porsgrunn stengte slusene for søskenforsøk akkurat i det vi liksom skulle igang - og så åpner de tydeligvis når vi har signert kontrakten :P

Ovitrelle gir definitivt litt hcg altså, det merkes alltid etter den er satt.....sur, hormonell og vondt i puppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med egen dagbok! Det blir digg å få ut eggene da, men ovitrellen er litt sur i forhold til symptomer. Blir spennende om du må punktere blæra da! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hver gang at jeg har hatt eggløsning før uttak..... men har aldri skjedd, eggene har vært på plass👍 Så det skal du kkke bekymre deg for! Håper det er mange fine egg, og ihvertfall ett gullegg 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 13.40, prøverpåny skrev:

Første forsøk hvor jeg prøver nedregulering i forkant av stimuleringen. Har ikke hatt problemer med å få ut godt med egg på de første forsøkene, men klinikken ønsket å prøve noe nytt siden eggene faller fra før innsett.

UL i dag viste mange egg og kissing ovaries. Gyn klarte ikke å telle alle siden de lå så tett og litt over hverandre.. Uttak ble satt til mandag og jeg ble forberedt på at det kunne være så mange egg at de må fryses ned etter uttak med innsett i neste syklus. Veldig spent på om vi får bedre uttelling dette forsøket. 🤞 

Hva veien videre blir om vi ikke lykkes nå vet jeg ikke helt enda... 

Lykke til jeg håper dere lykkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så kjekt med prøverdagbok. 😊 Masse lykke til med nytt forsøk! :klem:

Eg har ei jente på 1 1/2 år, som eg fekk etter vårt 5. innsett Så det er ikkje så lenge sidan eg var der du er no. Og så har eg to store jenter, på 6 og 10 år. :)

Håpar du er like heldig, og snart lykkast med å få søsken til barnet ditt! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Wiley skrev:

Så gøy med egen dagbok! Det blir digg å få ut eggene da, men ovitrellen er litt sur i forhold til symptomer. Blir spennende om du må punktere blæra da! 😂

 

13 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg tror hver gang at jeg har hatt eggløsning før uttak..... men har aldri skjedd, eggene har vært på plass👍 Så det skal du kkke bekymre deg for! Håper det er mange fine egg, og ihvertfall ett gullegg 💗🤞

Ja, eggene mine holder seg på matta frem til uttak. Stort sett modne egg av dem de får ut, så er ikke så bekymret altså.. 

Om de er ovitrelle eller lutinus som gir mest kjipe bivirkninger vet jeg ikke, er jo en herlig cocktail det også. 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Hei, så kjekt med prøverdagbok. 😊 Masse lykke til med nytt forsøk! :klem:

Eg har ei jente på 1 1/2 år, som eg fekk etter vårt 5. innsett Så det er ikkje så lenge sidan eg var der du er no. Og så har eg to store jenter, på 6 og 10 år. :)

Håpar du er like heldig, og snart lykkast med å få søsken til barnet ditt! :hjerte:

Takk! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fnugg skrev:

Yey! For Ovitrelle og sprayslutt, ikke det andre altså :) 

Ah, ble så irritert av at Porsgrunn stengte slusene for søskenforsøk akkurat i det vi liksom skulle igang - og så åpner de tydeligvis når vi har signert kontrakten :P

Ovitrelle gir definitivt litt hcg altså, det merkes alltid etter den er satt.....sur, hormonell og vondt i puppa. 

Vi var akkurat for sen til søskenforsøk på Riks/Ullevål, men føler jeg hører rykter om at de myker opp igjen litt igjen der..? Skal ikke se bort fra at vi prøver privat om vi ikke lyktes nå..

Er alltid helt følelsesmessig vrak etter uttak, men er jo ikke så rart med ovitrelle, lutinus og den mentale påkjenningen.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, prøverpåny skrev:

Vi var akkurat for sen til søskenforsøk på Riks/Ullevål, men føler jeg hører rykter om at de myker opp igjen litt igjen der..? Skal ikke se bort fra at vi prøver privat om vi ikke lyktes nå..

Er alltid helt følelsesmessig vrak etter uttak, men er jo ikke så rart med ovitrelle, lutinus og den mentale påkjenningen.. 😉

Jeg har fått innvilget søskenforsøk på Riks. De åpnet igjen høsten 2018. Jeg søkte rett før jeg nådde aldersgrensen på 39💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, prøverpåny skrev:

Vi var akkurat for sen til søskenforsøk på Riks/Ullevål, men føler jeg hører rykter om at de myker opp igjen litt igjen der..? Skal ikke se bort fra at vi prøver privat om vi ikke lyktes nå..

Er alltid helt følelsesmessig vrak etter uttak, men er jo ikke så rart med ovitrelle, lutinus og den mentale påkjenningen.. 😉

Jepp, de har åpnet for å søke om ett enkelt - tidsbegrenset «tilbud» (til listene fyller seg opp eventuelt tenker jeg).

Jeg tenker søke om forsøkene mine på FS går i vasken og jeg fortsatt er up for ett ekstra. Fyller 38 om ikke alt for lenge, så jeg finner vel ut av det innen da tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med uttak og fikk ut 20(!!) egg 😔 Vet ikke helt hva jeg føler om det, tenker jo at kvalitet er viktigere enn kvantitet, selv om jeg er glad for at det ikke er mengden egg det står på. 🐓 Men nå blir det hvert fall totalfrys av de som klarer seg, og innsett i en senere syklus.

Så er det vann og blodfortynnende for alle pengene.. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...