Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
45 minutter siden, Klink skrev:

Og i jula var julepynten stygg og så videre. 

rapporterte du de kommentarene? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Enig. Da jeg leste det innlegget så måtte jeg begynne å lure på hvem det er her som virkelig er i utakt med resten av samfunnet 😜

Og nei, jeg er ikke støtter av CBE. Men la oss bare innrømme det, dette er en sladdertråd 80% av tiden. Kanskje mer enn det. Synes det er flaut fordi jeg har virkelig ikke sansen for disse bloggerne, de gjør mye kritikkverdige ting. Men dessverre kommer de aldri til å ta de 20% innleggene om overforbruk, kroppspress, barneeksponering seriøst når de drukner de ungdomskolesladder innlegg. 

80 prosent? Det var da voldsomt. Har du satt på varsel om svar siden du opererer med så høye tall? Slik jeg ser det og mange andre med meg så er det omvendt. At CBE mister følgere i den farten hun gjør tyder på at flere opplever denne bloggen som fallert. 

Gjest CecilieX
Skrevet
47 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Stemmer sikkert det. Men det er mange andre jeg ville vært mye mer bekymret for om hadde en plan b en CBE og ektemannen. De har tjent mange millioner på bloggen og det blir sikkert over en million i år også. Selv om de mister følgere vil denne type influencere alltid nå frem til et visst publikum. Bloggen med millioninntekt varer nok noen år til. Og så drar hun sikkert inn en del på instafølgere også. Hun har jo over 300 k og det er verdt en del. Går nok veldig bra med ekteparet Eriksen sin økonomiske situasjon fremover også i uoverskuelig fremtid. Er mer bekymret for permitteringer for folk uten utdannelse. 

Den er litt forenklet denne analysen din. De vil få problemer på to fronter. På den ene siden har vi annonsørene, som kanskje vil få økonomiske problemer og dermed må kutte i budsjettene sine. Store nettbutikker vil kanskje klare seg bra og vil kunne kjøpe annonseplass eller gi mulighet for annonselenker. Mindre aktører blant annet i segmentet av velvære vil slite. Det samme gjelder serveringssteder og også reisetilbydere. 

Det som er verre er at krisen påvirker kjøpekraften til folk. Arbeidsledighet og permitteringer gjør at folk må stramme livreima og da er ryker «luksus»forbruk som jo er det de profilerer. Jeg tror også at dette har satt en støkk i folk, og jeg tenker at konsekvensen blir at folk vil sørge for å spare mer. Og kanskje vil også krisen gjøre at folk får er litt annet syn på hva som er viktige verdier.

Dette blir en ond sirkel der folks manglende kjøpekraft vil påvirke annonsørenes økonomi. Jeg tror i sum at det vil gjøre at de er mer kritiske til hvordan de bruker annonsekronene sine. De vil ha valuta for pengene sine og da er antall lesere mindre viktig, engasjementet og standing viktigere. 

Jeg ville vært bekymret var jeg dem. Allerede før korona var flere ute og snakket om at blogg var et medium som var over middagshøyden. 

Skrevet
Akkurat nå, CecilieX skrev:

Den er litt forenklet denne analysen din. De vil få problemer på to fronter. På den ene siden har vi annonsørene, som kanskje vil få økonomiske problemer og dermed må kutte i budsjettene sine. Store nettbutikker vil kanskje klare seg bra og vil kunne kjøpe annonseplass eller gi mulighet for annonselenker. Mindre aktører blant annet i segmentet av velvære vil slite. Det samme gjelder serveringssteder og også reisetilbydere. 

Det som er verre er at krisen påvirker kjøpekraften til folk. Arbeidsledighet og permitteringer gjør at folk må stramme livreima og da er ryker «luksus»forbruk som jo er det de profilerer. Jeg tror også at dette har satt en støkk i folk, og jeg tenker at konsekvensen blir at folk vil sørge for å spare mer. Og kanskje vil også krisen gjøre at folk får er litt annet syn på hva som er viktige verdier.

Dette blir en ond sirkel der folks manglende kjøpekraft vil påvirke annonsørenes økonomi. Jeg tror i sum at det vil gjøre at de er mer kritiske til hvordan de bruker annonsekronene sine. De vil ha valuta for pengene sine og da er antall lesere mindre viktig, engasjementet og standing viktigere. 

Jeg ville vært bekymret var jeg dem. Allerede før korona var flere ute og snakket om at blogg var et medium som var over middagshøyden. 

For å ikke glemme at BNP er på vei ned til et punkt hvor man ikke har sett noe lignende siden resesjonen på 30 tallet. Norge og deres befolkning er på vei inn i noe man ikke har kontroll over. At rosabloggere vil overleve dette tviler jeg ikke på, men at det vil være like lukrativt? Tviler. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Enig. Da jeg leste det innlegget så måtte jeg begynne å lure på hvem det er her som virkelig er i utakt med resten av samfunnet 😜

Og nei, jeg er ikke støtter av CBE. Men la oss bare innrømme det, dette er en sladdertråd 80% av tiden. Kanskje mer enn det. Synes det er flaut fordi jeg har virkelig ikke sansen for disse bloggerne, de gjør mye kritikkverdige ting. Men dessverre kommer de aldri til å ta de 20% innleggene om overforbruk, kroppspress, barneeksponering seriøst når de drukner de ungdomskolesladder innlegg. 

Nysgjerrig på utregningen av disse 80%. Hvilket tallmateriale har du lagt til grunn? 

Endret av CecilieX
Skrevet
7 minutter siden, CecilieX skrev:

Uenig i at min analyse er forenklet. Det vil alltid være et marked for influerencere som CBE. Bloggen har sikkert færre lesere som bloggere generelt har nå. Men hun har drøyt 300k på insta og et navn i bransjen. Hun har en markedsverdi. Mulig hun vil tape noen hundretusen i en periode. Men markedet tar seg garantert opp igjen når krisen er over. Om mulig blir kanskje en del enda mer opptatt av ting som influerencere som CBE fronter. Mulig hun i tillegg klarer å omstille seg dersom markedet krever det tro det eller ei. Hun er en smart forretningskvinne selV om det selvsagt er mye å kritisere av det hun fronter(for min del er det fornying av barna som jeg ikke har sans for i det hele tatt). 

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Uenig i at min analyse er forenklet. Det vil alltid være et marked for influerencere som CBE. Bloggen har sikkert færre lesere som bloggere generelt har nå. Men hun har drøyt 300k på insta og et navn i bransjen. Hun har en markedsverdi. Mulig hun vil tape noen hundretusen i en periode. Men markedet tar seg garantert opp igjen når krisen er over. Om mulig blir kanskje en del enda mer opptatt av ting som influerencere som CBE fronter. Mulig hun i tillegg klarer å omstille seg dersom markedet krever det tro det eller ei. Hun er en smart forretningskvinne selV om det selvsagt er mye å kritisere av det hun fronter(for min del er det fornying av barna som jeg ikke har sans for i det hele tatt). 

300 k på insta.. 🤔

Hvor høyt er engasjementet der? Får hun mange likes og kommentarer? 

Tenker feks i forhold til Funkygine som også driver med trening.. 

Endret av Marioposa
  • Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

De har mistet mange følgere og andel hos annonsørene til andre bloggere/influencere. De har halvparten av følgerne til Funkygine, og Komikerfrue har 5-10.000 likes på sine innlegg på IG. Min teori er at hun bruker barna for mye i reklame og ikke minst sin egen kropp. Det er slik jeg ser det, forskjell på CBE og de andre.

Skrevet (endret)

Nå er det har vært en god del som har nevnt antall følger tall CBE har, dermed så sitere jeg ikke. Men har det strifet for folket her i tråden at hun har kjøpt seg god del følgere? For det er svært lite engasjement  ang bildene hennes å story. Man kan også gå innpå følgere og se hvem som er ekte å fake. Jeg har null tro at det er 317k mennesker som følger på alt hun tar seg til på insta når kommentarfelt blir så til de grade filtret og likes alltid ligger under 6tusen om det ikke er de små som bli lagt ut, vel og merke.

Jeg spørr dette siden jeg nylig fant ut ei tidligere skolevenninne fra ungdomskolen har kjøpt seg følgere. Hennes følger tall matcher ikke antall likes  eller kommentarer hun får. 

Om man går til Funkygine og Treningsfrue så vil tallene hos dem stemme bedre over enn det gjør hos CBE.

Endret av MaleficentAurora
Skrivefeil og tilføyelse
  • Liker 6
Skrevet

@Lin11 må bare si at jeg liker brukernavnet ditt! Skikkelig ot, så blir nok slettet, men måtte bare si det, 😂😂

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Marioposa skrev:

300 k på insta.. 🤔

Hvor høyt er engasjementet der? Får hun mange likes og kommentarer? 

Det vet jeg ikke. Følger henne ikke selv. Men regner med at du mener at engasjementet er lavt siden du skriver det sånn som du gjør og har fulgt med på det. 300 k betyr uansett at hun har en markedsverdi som er verdt en god del for annonsører. Utvilsomt 

Skrevet
3 minutter siden, Pås skrev:

@Lin11 må bare si at jeg liker brukernavnet ditt! Skikkelig ot, så blir nok slettet, men måtte bare si det, 😂😂

👀 🙊

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Det vet jeg ikke. Følger henne ikke selv. Men regner med at du mener at engasjementet er lavt siden du skriver det sånn som du gjør og har fulgt med på det. 300 k betyr uansett at hun har en markedsverdi som er verdt en god del for annonsører. Utvilsomt 

300k har ikke så stor verdi dersom engasjementet er lavt. Dessverre. Da kan man jo bli mistrodd for å ha kjøpt følgere, selv om man ikke har gjort det. De som kjøper følgere, har jo dårlig engasjement fordi følgere ikke er ekte profiler. 

NB! Jeg sier ikke at CBE har kjøpt følgere, jeg forteller bare at 300 k har mindre verdi dersom engasjementet blir veldig lavt.. 

Endret av Marioposa
  • Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Lin11 skrev:

De har mistet mange følgere og andel hos annonsørene til andre bloggere/influencere. De har halvparten av følgerne til Funkygine, og Komikerfrue har 5-10.000 likes på sine innlegg på IG. Min teori er at hun bruker barna for mye i reklame og ikke minst sin egen kropp. Det er slik jeg ser det, forskjell på CBE og de andre.

Det har jeg ikke noen forutsetning for å uttale meg om. Godt mulig du har et poeng. Er som sagt selv også veldig kritisk til fokuset på barna. Det er ugreit. 

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
10 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Savner at du underbygger / sannsynliggjør påstandene dine. Spesielt påstanden om at folk vil bli enda mer opptatt av luksusartikler. Hvordan begrunner du det? 

Evnen til å omstille seg har man sett lite til. Bloggen har ikke fornyet seg på 10 år, og der mange forsøker å utvikle seg via podcast og youtube, har cbe.no ingen satsing. Netfit har de jobbet med i halvannet år og lansert flere ganger uten å komme i mål. Ingen av delene vitner om en «smart foretningskvinne».

Skrevet
59 minutter siden, Medici skrev:

God grunn til å anta det ja. Jeg har aldri forstått denne trådens betydning. I det ene øyeblikket er det "ingen" som leser den og langt færre som tar den seriøst. I neste øyeblikk gir den klikk i hopetall på bloggen, mulig nok til millioninntekt. Folk må bestemme seg.

Akkurat dette forvirrer meg også når det kommer til denne tråden. I det ene øyeblikket er CBE langt bakpå når det kommer til trender, interiør og mote, har synkende følgere overalt, er ikke relevant, treffer ikke sin målgruppe og bloggen er et synkende skip.

I det andre øyeblikket er hun en influencer som påvirker mange negativt når det kommer til kropp og forbruk, og hun bør være bevisst dette på alt fra vinglass til trening. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Marioposa skrev:

300k har ikke så stor verdi dersom engasjementet er lavt. Dessverre. Da kan man jo bli tatt for å ha kjøpt følgere, selv om man ikke har gjort det. De som kjøper følgere, har jo dårlig engasjement fordi følgere ikke er ekte profiler. 

NB! Jeg sier ikke at CBE har kjøpt følgere, jeg forteller bare at 300 k har mindre verdi dersom engasjementet blir veldig lavt.. 

Hun har en markedsverdi med 300 k. Hvor stor vet jeg ikke, men det betyr en del. Garantert en del per innlegg. Og det var fint du presierte at du ikke insinuerer at hun kjøper følgere. Det er en alvorlig påstand. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
47 minutter siden, Nudeldama skrev:

Akkurat dette forvirrer meg også når det kommer til denne tråden. I det ene øyeblikket er CBE langt bakpå når det kommer til trender, interiør og mote, har synkende følgere overalt, er ikke relevant, treffer ikke sin målgruppe og bloggen er et synkende skip.

I det andre øyeblikket er hun en influencer som påvirker mange negativt når det kommer til kropp og forbruk, og hun bør være bevisst dette på alt fra vinglass til trening. 

Hva tenker du om CBE sin sharenting når vi vet at dette er fakta:

https://www.online.no/sikkerhet/foreldre-deler-bilder-av-barn-sharenting?cid=p_som_fan_7148_&ad=23844377199030754

Er det ok å diskutere dette da @Nudeldama

Endret av Marioposa
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...