Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, Shopgirl2014 said:

Tja, du kan du lage en tilsvarende tråd som dette hvor det sitter en gruppe mennesker og følger Petter Stordalen med lupe daglig i ca. 10 år, og se hvordan han reagerer på det? :) 

Her kan dere ta for dere absolutt alt Petter Stordalen sier og gjør med et kritisk blikk. Hvert eneste intervju kan plukkes fra hverandre setning for setning, ord for ord. Begynn med intervjuenene han gjorde for ca. 10 år siden og jobb dere fram til i dag. Kritiser alt. Forretningsdriften, kroppen, ansiktsutrykk, måten han snakker på, måten han ler på, forholdet til barna, forholdet til ekskona - ja alt. Om igjen og om igjen. I timesvis. Daglig. 

Tror du Petter Stordalen vil avfeie det som personkritikk og hets da? 

Forresten er det lite relevant å sammenligne et milliardkonsern som Nordic Choice Hotels med Treasures. Stordalen har et team med rådgivere rundt seg til enhver tid.Han sier nok ingenting offentlig uten at det er gjenstand for en grundig vurdering først. 

Det var det første eksempelet jeg kom på i farta, og jeg er helt enig i at det ikke er det beste. Noen ganger settes ting litt på spissen for å illustrere et poeng. 

Hva han gjør som privatperson er fullstendig irrelevant. Hva han gjør i sin rolle som konserneier blir nøye fulgt av ulike finansaviser. 

Forøvrig har vel Treasures AS også et management?

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
57 minutter siden, oblt skrev:

Forøvrig har vel Treasures AS også et management?

Har dem det? Må være første gangen jeg i så fall høre om det. Trodde det var kun lederen og eneste ansatte i den bedriften som drev på.

Skrevet
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Forresten er det lite relevant å sammenligne et milliardkonsern som Nordic Choice Hotels med Treasures. Stordalen har et team med rådgivere rundt seg til enhver tid.Han sier nok ingenting offentlig uten at det er gjenstand for en grundig vurdering først. 

Spør du meg så bør vel noen kvalitetssikre det Treasures AS offentliggjør, samme gjelder diverse uttalelser. Kan  nevner redigering, kommentarfelt, jobb tur til episenter Oslo, uttalelser om bloggkollegaer og deres bruk av kropp osv..

Skrevet
5 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Har dem det? Må være første gangen jeg i så fall høre om det. Trodde det var kun lederen og eneste ansatte i den bedriften som drev på.

Ja, United influencers og Peter Peters. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Tja, du kan du lage en tilsvarende tråd som dette hvor det sitter en gruppe mennesker og følger Petter Stordalen med lupe daglig i ca. 10 år, og se hvordan han reagerer på det? :) 

Her kan dere ta for dere absolutt alt Petter Stordalen sier og gjør med et kritisk blikk. Hvert eneste intervju kan plukkes fra hverandre setning for setning, ord for ord. Begynn med intervjuenene han gjorde for ca. 10 år siden og jobb dere fram til i dag. Kritiser alt. Forretningsdriften, kroppen, ansiktsutrykk, måten han snakker på, måten han ler på, forholdet til barna, forholdet til ekskona - ja alt. Om igjen og om igjen. I timesvis. Daglig. 

Tror du Petter Stordalen vil avfeie det som personkritikk og hets da? 

Har du møtt Petter? 
Han er en ravende dyktig forretningsmann og en av de beste menneskene til å tale i dette landet, men nei - alt han sier er ikke vettet. Alt det du nevner har forresten blitt behørig dokumentert i media på mange vis opp gjennom årene. Greia er at han lar seg ikke affisere av det i forretningssammenheng. Og dersom han gjentatte ganger får kritikk for uetikk etc så vil han gjøre noe med det.  

Endret av FluffyChix
  • Liker 24
Skrevet
3 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva dere sier.. Men må ærlig innrømme at det er vanskelig å skille mellom hva som blir lagt ut som privat person eller bedrift.. Når det blir påpekt ofte ang alkohol forbruket deres og ikke minst hvordan de framstiller det uten å merke det i SOME så blir jeg en smule forvirret.

det er ikke så veldig vanskelig egentlig. Vi kan legge til grunn at det ikke er noe som er privat. Det er mulig CBE har private kanaler, men det vet vi ikke noe om. Bloggen og IG er ikke private kanaler.

• Liker 27
Skrevet
6 minutter siden, MissLucy skrev:

det er ikke så veldig vanskelig egentlig. Vi kan legge til grunn at det ikke er noe som er privat. Det er mulig CBE har private kanaler, men det vet vi ikke noe om. Bloggen og IG er ikke private kanaler.

Jeg tenkte på når det kom til alkoholloven og når alkohol  skal merkes eller ikke. I den sammenheng så synes jeg det er vanskelig å skille mellom om hun legger det ut som en privat person som nyter et glass vin i godværet eller bedriftsleder som nyter et glass men ikke har valgt å merke. Men jeg har fått forklart med teskje så nå skulle det gå lettere skille mellom. For det er har vært opp til flere ganger hun opptredd som privat person i sine mange IG story og det har vært poster som egentlig skulle ha vært merket, men som ikke har blitt det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
54 minutter siden, MissLucy skrev:

Jepp. Når det legges åpent ut i kanalene hvor den kommersielle virksomheten drives, antar jeg at det er en del av den kommersielle virksomheten. Så enkelt. Det kan da ikke være opp til hver enkelt leser å vurdere hva som er privat og ikke.

Jeg antar at de har private kanaler der de deler og kommuniserer med sitt private nettverk.

Endret av pøbelsara
  • Liker 26
Skrevet

En ting jeg lurer på når vi er inne på dette med alkoholloven, sier loven noe om åpenbar drikking av alkohol i Youtube-videoer der videoen avbrytes av annonsevideoer gjennom hele videoen? Litt kronglete formulert kanskje, men håper dere forstå hva jeg mener. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Lin11 skrev:

Og det skjønner jeg godt, er det noe som er savnet er det treningssenteret. Å shoppe har virkelig ikke vært en prioritering disse ukene. 

Det er derfor CBE-folka burde startet Netfit - eller i det minste hanket inn potensielle Netfit-betalere nå, ved å kjøre livesendinger. 

• Liker 16
Skrevet
5 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Jeg tenkte på når det kom til alkoholloven og når alkohol  skal merkes eller ikke. I den sammenheng så synes jeg det er vanskelig å skille mellom om hun legger det ut som en privat person som nyter et glass vin i godværet eller bedriftsleder som nyter et glass men ikke har valgt å merke. Men jeg har fått forklart med teskje så nå skulle det gå lettere skille mellom. For det er har vært opp til flere ganger hun opptredd som privat person i sine mange IG story og det har vært poster som egentlig skulle ha vært merket, men som ikke har blitt det.

det har ikke noe med privatperson eller ikke. Hun er aldri privat på bloggen. Det har med om det er reklame eller ikke i innlegget. Men vi må ikke forveksle mangel på reklame med privat. Bloggen er aldri privat. Men det er ikke alt der som er reklame.

• Liker 19
Skrevet

Tror cbe merker mer av koronatiden en hun vil innrømme.. Nok en sykkeltur uten sykkelhjelm med rumpen i fokus og eksponering av barn. Her håpes det nok på hissige kommentarer i kommentarfeltet for å øke trafikken på bloggen. 

• Liker 44
Skrevet

Lei av å se den rumpa overalt. Både med og uten bukse på.

• Liker 25
Skrevet

Siste storyen på IG - bilde i joggebukse, merket med annonselink. samme bilde i feeden, umerket. best i klassen??🙂

• Liker 16
Skrevet
7 timer siden, Halle-Palle skrev:

Altså-det første bildet der🙈jeg blir så pinlig berørt på hennes vegne!

Tenk å sitte sammen med mannen sin og velge ut akkurat det bildet mellom småbarn på sykkel og pølse på termos. Orker ikke😂

Jeg har ikke sett bildet, men en av grunnene til at jeg har slutta å gå inn på bloggen er jo kroppsfokuset hennes. Dama er over 30 år, alikevel så er det helt ekstremt hvordan den kroppen skal vises frem hele tiden. Jeg er inne på instastory av og til, men måten hun filmer seg selv på, og tror at alle andre sitter og sikler fordi hun ser så bra ut, det blir bare veldig flaut.  

• Liker 28
Skrevet (endret)

Fint å se at de er ute å nyte godværet å alt det der. Men det siste bildet av CBE kunne de fint ha latt være.. At bildet er tatt med hensikt skjønner vi jo. For hvem er det som ikke liker å se ei så lekker tobarnsmor i gjennomsiktig hvit tights der undertøyet synes.. *kremp*

( Må ha meg ny kopp med kaffe nå)

Endret av MaleficentAurora
Rettelse på skrivefeil
  • Liker 9
Gjest Finlay
Skrevet
9 timer siden, Halle-Palle skrev:

Altså-det første bildet der🙈jeg blir så pinlig berørt på hennes vegne!

Tenk å sitte sammen med mannen sin og velge ut akkurat det bildet mellom småbarn på sykkel og pølse på termos. Orker ikke😂

Hva mener du?

Dette er et øyeblikksbilde. Du ser en tobarnsmor på tur med familien. Hun har akkurat har gått av sykkelen, står og hviler litt mens hun skuer utover sjøen. Hun har hvite tights, og hun har rumpe, hvem har ikke det? Sykkelen har stang, hun står med ett ben på hver side, hva så?

Hvis du legger noe annet i det, så sier det mer om DEG enn om CBE.no altså, @Halle-Palle! (din sjalu jævel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...