Rev. Revenge Skrevet 16. april 2020 #19581 Skrevet 16. april 2020 28 minutter siden, Medici skrev: 😴😴😴 Hvis motdebattantene her kunne kommet med innlegg utover brukerdebatt og påstander om hva som angivelig sies om denne tråden hadde den jo straks blitt mer interessant. Det er langt mellom innleggene hvor kritikken besvares med noe annet enn kritikk av kritikeren... Forlanger du kanskje litt mye? Tråden har tross alt et dårlig rykte og leses heller ikke av seriøse medieaktører, ifølge nylige udokumenterte påstander. Men siden vi nå først er i tråden om carolinebergeriksen.no, kan jeg trekke frem dette framifrå og fortsatt aktuelle oppslagsverket om driften av firmaet for nye lesere av tråden: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ 18
oblt Skrevet 16. april 2020 #19582 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, Hellasinmyheart said: Stemmer sikkert det. Men det er mange andre jeg ville vært mye mer bekymret for om hadde en plan b en CBE og ektemannen. De har tjent mange millioner på bloggen og det blir sikkert over en million i år også. Selv om de mister følgere vil denne type influencere alltid nå frem til et visst publikum. Bloggen med millioninntekt varer nok noen år til. Og så drar hun sikkert inn en del på instafølgere også. Hun har jo over 300 k og det er verdt en del. Går nok veldig bra med ekteparet Eriksen sin økonomiske situasjon fremover også i uoverskuelig fremtid. Er mer bekymret for permitteringer for folk uten utdannelse. Beskriver ikke dette de ansatte i Treasures AS? Eller har de noen fullførte utdanningsløp? Jeg tror de bloggerne som omstiller seg etter situasjonen vil komme best utav det. Slik som i alle andre bransjer. Det blir spennende å se utviklingen i de ulike næringene, og hvem som klarer denne omstillingen og hva slags nye nisjer som dukker opp. Jeg tror neppe de bedrifter som forsøker late som om hverdagen er den samme er de som kommet best utav det. Enn så lenge er jeg litt avventende til å synes noe om hvilke bloggere som klarer seg best. 19
MaleficentAurora Skrevet 16. april 2020 #19583 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Oransjesjel skrev: Kan hun ikke bare kutte ut å til stadighet fortelle hvilken størrelse hun bruker? Det trigger mange der ute.. Kutt det ut! Helt unødvendig - og i tillegg skadelig. Burde ikke være så vanskelig det. Gjør noe ålreit - la det være! Det er mange som har prøvd å si det til henne. Enten så blir kommentarene slettet å de som har kommentert blir så da blokkert på IG. På bloggen så blir den slags kommentar ikke godkjent så lenge det ikke vedlegges hvor pent å nydelig hun er etc etc 8
Klink Skrevet 16. april 2020 #19584 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Aha.. Det var uheldig å unødvendig uttalser å komme med ang treningsrommet. Ikke alle som har et treningsrom som de kan tusle ned til i sitt eget hjem. Tanker at de kommentarene ang før og etter oppsussing prossesen ble slettet. Så jeg har da ikke fått lest dem. Så det kan stemme det du sier. Gjerne siter de kommentarene det gjelder så blir det mye enklere å få oversik på hva og når det ble sagt 🙂 Og i jula var julepynten stygg og så videre. 1
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19585 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, oblt skrev: Beskriver ikke dette de ansatte i Treasures AS? Eller har de noen fullførte utdanningsløp? Jeg tror de bloggerne som omstiller seg etter situasjonen vil komme best utav det. Slik som i alle andre bransjer. Det blir spennende å se utviklingen i de ulike næringene, og hvem som klarer denne omstillingen og hva slags nye nisjer som dukker opp. Jeg tror neppe de bedrifter som forsøker late som om hverdagen er den samme er de som kommet best utav det. Enn så lenge er jeg litt avventende til å synes noe om hvilke bloggere som klarer seg best. Enig, er det noen som ikke har utdannelse er det dette ekteparet. Kan det være derfor det er vanskelig å merke reklame? Ser at siste innlegg på NF ikke er merket for reklame av treningstøyet.
Klaraku78 Skrevet 16. april 2020 #19586 Skrevet 16. april 2020 14 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Stemmer sikkert det. Men det er mange andre jeg ville vært mye mer bekymret for om hadde en plan b en CBE og ektemannen. De har tjent mange millioner på bloggen og det blir sikkert over en million i år også. Selv om de mister følgere vil denne type influencere alltid nå frem til et visst publikum. Bloggen med millioninntekt varer nok noen år til. Og så drar hun sikkert inn en del på instafølgere også. Hun har jo over 300 k og det er verdt en del. Går nok veldig bra med ekteparet Eriksen sin økonomiske situasjon fremover også i uoverskuelig fremtid. Er mer bekymret for permitteringer for folk uten utdannelse. En million fordelt på to stykker, da står det virkelig dårlig til med bloggen. Det er jo langt under det veldig mange tjener som familie. I tillegg har jeg ikke helt troa på at de har tjent og spart så mye penger at hvis bloggen må legges ned om kanskje 1-3 år, så kan de pensjonere seg. 9
MaleficentAurora Skrevet 16. april 2020 #19587 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Klink skrev: Og i jula var julepynten stygg og så videre. Åja.. Hmm.. Akkurat på det kan jeg ikke gi noe motsvar på. For jeg var ikke delaktig når den diskusjonen pågikk. Men utfra det jeg har sett via bilder så kan jeg ikke si meg enig at julepynten akvareller er stygt. Alle har sin stil når det kommer til pynting til jul.
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19588 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Klink skrev: Vel, det er noen jeg kjenner som leser her inne og andre tråder på rampelyset for å få seg en god latter. Eller bare rister på hodet. Egentlig av hele kvinneguiden 😛 og nei ingen av dem støtter at bloggere eksponerer barn. Eller gidder lese blogger de ikke liker. Kvinneguiden har ikke et godt rykte 😂 Tviler på at det er mange personer, de fleste kunne ikke bry seg mindre om hverken KG eller lite relevante bloggere som CBE.
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19589 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Klink skrev:Og i jula var julepynten stygg og så videre. Det var SPONSET julepynt, og kremmerhuset har mye juggel. Så var det Caroline , CBE eller Kremmerhuset som fikk kritikken? I dine og alle disse ignorante og kunnskapsløse hønene som ikke skjønner forskjell på en reklame eller real life så går det vel ut på ett vil jeg tro. Og denne bedriften er virkelig en overfladisk, grunn og meningsløs salgskanal godt illustrert av daglig leder i tekstform. Når innhold og form er utdatert, og når man i tillegg må bruke barn for å tjene penger? Det går 100000 CBE per unike blogger som Myhre eller andre seriøse bloggere.
Hellasinmyheart Skrevet 16. april 2020 #19590 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, oblt skrev: Beskriver ikke dette de ansatte i Treasures AS? Eller har de noen fullførte utdanningsløp? Jeg tror de bloggerne som omstiller seg etter situasjonen vil komme best utav det. Slik som i alle andre bransjer. Det blir spennende å se utviklingen i de ulike næringene, og hvem som klarer denne omstillingen og hva slags nye nisjer som dukker opp. Jeg tror neppe de bedrifter som forsøker late som om hverdagen er den samme er de som kommet best utav det. Enn så lenge er jeg litt avventende til å synes noe om hvilke bloggere som klarer seg best. Har ikke detaljert kunnskap om ekteparet Eriksen sin utdanningsbakgrunn må jeg innrømme. Men er ekteparet Eriksen permitterte nå? Tror ikke den gjengse permitterte arbeidstaker uten utdannelse kan sammenlignes med ekteparet Eriksen. De har tjent millioner av kroner de siste årene, og hun har 300 k følgere på insta som innebærer store muligheter for reklameinntekter. Dessuten har hun selv om det er uforståelig for mange her en markedsverdi på grunn av antall instafølgere og fremdeles en god del blogglesere(blant annet mange her inne). Som sagt ikke bekymret for ekteparet Eriksen( selv om de muligens ikke har noen fullført høyere utdanning). Det er jeg helt sikker på. 1
MaleficentAurora Skrevet 16. april 2020 #19591 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Har ikke detaljert kunnskap om ekteparet Eriksen sin utdanningsbakgrunn må jeg innrømme. Men er ekteparet Eriksen permitterte nå? Tror ikke den gjengse permitterte arbeidstaker uten utdannelse kan sammenlignes med ekteparet Eriksen. De har tjent millioner av kroner de siste årene, og hun har 300 k følgere på insta som innebærer store muligheter for reklameinntekter. Dessuten har hun selv om det er uforståelig for mange her en markedsverdi på grunn av antall instafølgere og fremdeles en god del blogglesere(blant annet mange her inne). Som sagt ikke bekymret for ekteparet Eriksen( selv om de muligens ikke har noen fullført høyere utdanning). Det er jeg helt sikker på. Om CBE: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_Berg_Eriksen Fant svært lite på LK. Men kom over dette: https://bjorkneshoyskole.no/lars-kristian-eriksen-nettstudent-bachelor-i-ernaering-2012-2017/ 2
Medici Skrevet 16. april 2020 #19592 Skrevet 16. april 2020 16 minutter siden, Bendie skrev: Jeg tror nok mange her ikke helt ser den samfunnsnyttige kritikken. Ja, visst kan enkelte innlegg virke seriøse nok, men når en samtidig ser det voldsomme engasjementet( fra de alle fleste) her inne etter å kritisere en enkelt blogger dag ut og dag inn, klarer dessverre ikke jeg å se på det, som noe annet enn et ledd, for å nå inn med støtt rettet mot en enkelt blogger. Mange av brukerne har « forfulgt» denne brukeren i mnd og år og følger med på alt hun foretar seg. Da blir dessverre ikke dette sett på som noe annet en personlig agenda. Når de « seriøse» innleggene atopå til blander seg med al latterliggjøringen, mister det helt troverdighet. I hvert fall for min del. ja, jeg har mine meninger angående influencere og deres innflytelse, men det har jeg jammen meg også om de, som bruker tiden sin på en tråd, som i al hovedsak går ut på å henge ut en eller to influensere, Da er det jo ikke stort annet å gjøre enn å enten imøtegå kritikken med argumentasjon mot den og ikke kritikeren, eller overse det hele... 10
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19593 Skrevet 16. april 2020 Kan det være manglende utdannelse som også gjør at ekteparet Berg Eriksen må bruke barn på reklame bloggen sin? Eller at de må gjøre viktige reise til episenteret Oslo midt i en felles dugnad som de fleste i Norge er med på? Eller at de er så til de grader i utakt med resten av bloggerverden? Utenom en eller flere PH deltagere da.
Hellasinmyheart Skrevet 16. april 2020 #19594 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, Klaraku78 skrev: En million fordelt på to stykker, da står det virkelig dårlig til med bloggen. Det er jo langt under det veldig mange tjener som familie. I tillegg har jeg ikke helt troa på at de har tjent og spart så mye penger at hvis bloggen må legges ned om kanskje 1-3 år, så kan de pensjonere seg. Tja, det er vel det som såvidt jeg husker selskapet stod oppført med overskudd på. Men det var kanskje mer? Det sier jo ikke så mye annet enn at selskapet går bra. Hvor mye lønn hun har tatt ut vet jeg ikke. Men bedriften tjener nok mer enn gjennomsnittsinntekten til den jevne lønnsmottager. Spons og reklame tjener de garantert masse på med hennes drøyt 300 k. Og så var det bloggerne da. Hun drar sikkert inn en del der også. Alt i alt sikkert som sagt en god del mer enn 500k som vel er gjennomsnittsinntekten i Norge(sånn ca) 2
oblt Skrevet 16. april 2020 #19595 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, Hellasinmyheart said: Har ikke detaljert kunnskap om ekteparet Eriksen sin utdanningsbakgrunn må jeg innrømme. Men er ekteparet Eriksen permitterte nå? Tror ikke den gjengse permitterte arbeidstaker uten utdannelse kan sammenlignes med ekteparet Eriksen. De har tjent millioner av kroner de siste årene, og hun har 300 k følgere på insta som innebærer store muligheter for reklameinntekter. Dessuten har hun selv om det er uforståelig for mange her en markedsverdi på grunn av antall instafølgere og fremdeles en god del blogglesere(blant annet mange her inne). Som sagt ikke bekymret for ekteparet Eriksen( selv om de muligens ikke har noen fullført høyere utdanning). Det er jeg helt sikker på. Følgerantall i seg selv synes jeg ikke er interessant, men heller engasjement på det som legges ut. Om mange av bloggleserne er de som poster her inne, gir ikke det noe inntektsgrunnlag. Jeg er heller ikke bekymret for denne bedriften. Men jeg antar at den største økonomiske krisen på 100 kan føre til noe mindre annonsering av forbruksvarer i en tid fremover. Derfor blir det interessant å se hvilke påvirkere som bruker sine plattformer på nye måter. 4
Medici Skrevet 16. april 2020 #19596 Skrevet 16. april 2020 21 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Forlanger du kanskje litt mye? Tråden har tross alt et dårlig rykte og leses heller ikke av seriøse medieaktører, ifølge nylige udokumenterte påstander. Men siden vi nå først er i tråden om carolinebergeriksen.no, kan jeg trekke frem dette framifrå og fortsatt aktuelle oppslagsverket om driften av firmaet for nye lesere av tråden: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ God grunn til å anta det ja. Jeg har aldri forstått denne trådens betydning. I det ene øyeblikket er det "ingen" som leser den og langt færre som tar den seriøst. I neste øyeblikk gir den klikk i hopetall på bloggen, mulig nok til millioninntekt. Folk må bestemme seg. 22
Mrs Robinson Skrevet 16. april 2020 #19597 Skrevet 16. april 2020 23 minutter siden, Klaraku78 skrev: En million fordelt på to stykker, da står det virkelig dårlig til med bloggen. Det er jo langt under det veldig mange tjener som familie. I tillegg har jeg ikke helt troa på at de har tjent og spart så mye penger at hvis bloggen må legges ned om kanskje 1-3 år, så kan de pensjonere seg. Det her var et særdeles usjarmerende utsagn. Og tråkker for øvrig på alle de familiene som ikke tjener en mill i året til sammen. Det er slettes ikke uvanlig 5
Gjest Lin11 Skrevet 16. april 2020 #19598 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, oblt skrev: Følgerantall i seg selv synes jeg ikke er interessant, men heller engasjement på det som legges ut. Om mange av bloggleserne er de som poster her inne, gir ikke det noe inntektsgrunnlag. Jeg er heller ikke bekymret for denne bedriften. Men jeg antar at den største økonomiske krisen på 100 kan føre til noe mindre annonsering av forbruksvarer i en tid fremover. Derfor blir det interessant å se hvilke påvirkere som bruker sine plattformer på nye måter. Det er bare å se til andre bloggere som i det miste er ærlig om sin finansielle situasjon ut året. SE har mistet flere avtaler, Funkygine også. Med innsikt i annonse og reklamebransjen så vet jeg at dette er ikke noe enkelte firmaer bruker penger på nå.
Frøken Scott Skrevet 16. april 2020 #19599 Skrevet 16. april 2020 Skal vi forsøke å holde oss til temaet for tråden? Så kan jo alle disse som deltar ivrig i en tråd de ikke liker deltagerne i, uten å se ironien i det, starte en egen tråd? F.eks "Vi som ikke liker tråder på Kvinneguiden, men mer enn gjerne deltar!" Noen som har funnet noen fine nye neglelakker i år? 😏 32
Heisann1234 Skrevet 16. april 2020 #19600 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Det her var et særdeles usjarmerende utsagn. Og tråkker for øvrig på alle de familiene som ikke tjener en mill i året til sammen. Det er slettes ikke uvanlig Enig. Da jeg leste det innlegget så måtte jeg begynne å lure på hvem det er her som virkelig er i utakt med resten av samfunnet 😜 Og nei, jeg er ikke støtter av CBE. Men la oss bare innrømme det, dette er en sladdertråd 80% av tiden. Kanskje mer enn det. Synes det er flaut fordi jeg har virkelig ikke sansen for disse bloggerne, de gjør mye kritikkverdige ting. Men dessverre kommer de aldri til å ta de 20% innleggene om overforbruk, kroppspress, barneeksponering seriøst når de drukner de ungdomskolesladder innlegg. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå