Klink Skrevet 15. april 2020 #19501 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, CecilieX skrev: Det man forsøker å bygge opp en argumentasjon rundt er om hun snakker sant eller ikke. Jeg er dog enig i at brukeres egen kropp ikke har så mye verdi som argumentasjon. Jeg synes dog det er en viktig sak, på lik linje med andre tilfeller der de har blitt tatt i løgn. Vi kjenner historikken, og hvor langt de er villige til å gå for å fremstille CBE som «mager». Fokuset på tynn kropp er stort, det florerer av bilder der hun fremstår tynn, med svært definerte magemuskler. Og altså dette repeterende behovet for å fastholde bruk av XS. Hun redigerte seg tynnere i flere år og det ble sett på som en skandale som fikk medieoppmerksomhet. Å påstå bruk av XS om det ikke er sant, er jo i grunnen samme greia, bare via tekst. Noe skurrer i alle fall, da det påstås at hun ikke har endret fasong siden tenårene, samtidig som bildene viser en helt annen historie. Gi nå faen i hvilken str hun har 7
oblt Skrevet 15. april 2020 #19502 Skrevet 15. april 2020 16 minutter siden, Klink said: Jeg sier jo at jeg er enig. Og så sier jeg at å kommentere sin egen str her og spekulere i at hun oppgir feil str er usaklig drit. Begrunnelsen med vær varsom plakaten osv er jeg med på. Det er interessent om hun oppgir FEIL størrelse. Om hun absolutt må nevne størrelse må den iallfall være riktig, og ikke kunstig liten. Om hun sier for eksempel "denne buksa er litt liten i størrelsen, så den har jeg i str det og det" så er det mye bedre enn at en ung dame skal tro hun er for tjukk, fordi hun pga usannheter tror hun ikke passer inn i samme størrelse som cbe. Og nei, det er ikke et mål i seg selv å ha lik kropp som cbe. Men, det viser seg at unge mennesker blir påvirket på denne måten. Jeg oppholder meg en del på norske høyskoler. Jeg ser ofte bloggere, eksempelvis cbe være oppe på skjermene til unge kvinner. Dette er unge damer i en lettpåvirkelig alder. Trenger de virkelig at den personen som jobber med å påvirke dem har dette enorme fokuset på å være xs, ekstra liten, supermager? Om noen spør om et klesplaggs størrelse kan hun oppgi at den er normal i størrelsen, litt stor eller litt liten. 30
Klink Skrevet 15. april 2020 #19503 Skrevet 15. april 2020 12 minutter siden, oblt skrev: Det er interessent om hun oppgir FEIL størrelse. Om hun absolutt må nevne størrelse må den iallfall være riktig, og ikke kunstig liten. Om hun sier for eksempel "denne buksa er litt liten i størrelsen, så den har jeg i str det og det" så er det mye bedre enn at en ung dame skal tro hun er for tjukk, fordi hun pga usannheter tror hun ikke passer inn i samme størrelse som cbe. Og nei, det er ikke et mål i seg selv å ha lik kropp som cbe. Men, det viser seg at unge mennesker blir påvirket på denne måten. Jeg oppholder meg en del på norske høyskoler. Jeg ser ofte bloggere, eksempelvis cbe være oppe på skjermene til unge kvinner. Dette er unge damer i en lettpåvirkelig alder. Trenger de virkelig at den personen som jobber med å påvirke dem har dette enorme fokuset på å være xs, ekstra liten, supermager? Om noen spør om et klesplaggs størrelse kan hun oppgi at den er normal i størrelsen, litt stor eller litt liten. Det vet vi ikke om det hun skriver er sant eller ikke. Så det blir spekulering. Resten, er jeg fremdeles enig i. 4
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19504 Skrevet 15. april 2020 Selv om lederen av av CBE&co snakker om str sin om muligvis lyver om det så treng ikke det og snakkes om det her. Det er fullstendig unødvendig å diskutere den saken. Så lenge det ikke har komment noen konkrete kilde som kan avvise eller bekrefte saken, så la det ligge. 5
Marioposa Skrevet 15. april 2020 #19505 Skrevet 15. april 2020 (endret) https://www.vg.no/rampelys/i/4qeK39/corona-krise-for-influencerne-lever-paa-oppsparte-midler DÅRLIGERE TIDER for de fleste, men ikke CBE...? 🤔 Endret 15. april 2020 av Marioposa 11
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19506 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, Marioposa skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/4qeK39/corona-krise-for-influencerne-lever-paa-oppsparte-midler DÅRLIGERE TIDER for de fleste, men ikke CBE...? 🤔 Det er veeeldig intressant at CBE&co ikke vil erkjenne at de merke noe til det. Det er som at de har fluss av tilbudet i disse omstendighetene, når kollegaene nærmeste sliter. 18
oblt Skrevet 15. april 2020 #19507 Skrevet 15. april 2020 2 hours ago, MaleficentAurora said: Selv om lederen av av CBE&co snakker om str sin om muligvis lyver om det så treng ikke det og snakkes om det her. Det er fullstendig unødvendig å diskutere den saken. Så lenge det ikke har komment noen konkrete kilde som kan avvise eller bekrefte saken, så la det ligge. Bilderedigering var også spekulasjoner, til det ble bevist. Jeg har inntrykk av at denne tråden diskuterer det som potensielt er usannferdig og/eller samfunnsproblematisk. Å opplyse om størrelsen når man jobber som påvirker synes jeg er samfunnsproblematisk. Er den feil er det også løgn. Jeg aner ikke om den er riktig eller gal. Jeg kommer heller ikke til å bruke egen kropp som sammenligningagrunnlag, selv om det alltid er fristende å komme med et anekdotisk bevis. Men jeg synes det er påfallende å bruke bruke samme strl i alle merker/modeller. Om daglig leder er den eneste kvinnen som bruker samme størrelse i alle merker, burde det iallefall ikke opplyses. 23
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19508 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, oblt skrev: Bilderedigering var også spekulasjoner, til det ble bevist. Jeg har inntrykk av at denne tråden diskuterer det som potensielt er usannferdig og/eller samfunnsproblematisk. Å opplyse om størrelsen når man jobber som påvirker synes jeg er samfunnsproblematisk. Er den feil er det også løgn. Jeg aner ikke om den er riktig eller gal. Jeg kommer heller ikke til å bruke egen kropp som sammenligningagrunnlag, selv om det alltid er fristende å komme med et anekdotisk bevis. Men jeg synes det er påfallende å bruke bruke samme strl i alle merker/modeller. Om daglig leder er den eneste kvinnen som bruker samme størrelse i alle merker, burde det iallefall ikke opplyses. Det stemmer det du skriver. Jeg har selv hatt mine tanker når lederen kommer med slike opplysinger. Det beste er å ikke diskutere slikt før man kan vedlegge sikre kilder. Ellers så ville tråden se veldi røvelete ut pga spekulasjoner og påstander. 3
Rev. Revenge Skrevet 15. april 2020 #19509 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, oblt skrev: Bilderedigering var også spekulasjoner, til det ble bevist. Jeg har inntrykk av at denne tråden diskuterer det som potensielt er usannferdig og/eller samfunnsproblematisk. Å opplyse om størrelsen når man jobber som påvirker synes jeg er samfunnsproblematisk. Er den feil er det også løgn. Jeg aner ikke om den er riktig eller gal. Jeg kommer heller ikke til å bruke egen kropp som sammenligningagrunnlag, selv om det alltid er fristende å komme med et anekdotisk bevis. Men jeg synes det er påfallende å bruke bruke samme strl i alle merker/modeller. Om daglig leder er den eneste kvinnen som bruker samme størrelse i alle merker, burde det iallefall ikke opplyses. Reagerer på det samme som deg. Samt at jeg mangler forståelse for hvorfor det er så viktig å presisere størrelsen selv når ingen har bedt om det, og egentlig bare trenger å vite om plagget er stor/liten/normal i den størrelsen man selv skulle trenge, ikke størrelsen cbe opplyser å bruke. 22
Zokutine Skrevet 15. april 2020 #19510 Skrevet 15. april 2020 39 minutter siden, Marioposa skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/4qeK39/corona-krise-for-influencerne-lever-paa-oppsparte-midler DÅRLIGERE TIDER for de fleste, men ikke CBE...? 🤔 Ja men det skjer jo aldri noe negativt med kongen og dronningen av Kulås, må vite. Aldri kviser, aldri krangling, aldri trassige barn, aldri problemer med reklameinntekter pga korona. 25
lillehammeren Skrevet 15. april 2020 #19511 Skrevet 15. april 2020 6 timer siden, Sol79 skrev: Tror Netfit hadde gjort seg bedre med Lars Kristian som frontfigur i stedet for Caroline. Syns ikke hun gjør seg på film. Ikke noe med utseende eller noe sånt, men hun bare har "det" ikke. Og hva er greia med disse beige treningsklærne? Litt mer farger hadde gjort seg, så blir det mer energi over det. Hadde hun ikke brukt de beige klærne hadde hun ikke matchet stua. 😊 😃 6
MiniMjau Skrevet 15. april 2020 #19512 Skrevet 15. april 2020 Hadde jo vært en god idé å ha treningsvideoer i treningsrommet? 13
Oline12 Skrevet 15. april 2020 #19513 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Marioposa skrev: https://www.vg.no/rampelys/i/4qeK39/corona-krise-for-influencerne-lever-paa-oppsparte-midler DÅRLIGERE TIDER for de fleste, men ikke CBE...? 🤔 Merkelig at CBE ikke ha blitt spurt av VG om hvordan det går med inntektene. Men jeg vil tro at de fleste merker en nedgang. Kanskje ikke de merker så mye av at ting blir avlyst da de ikke holder foredrag, har tv-program eller er med i andre prosjekt slik mange andre influensere gjør. 8
Gjest YtreYtterst Skrevet 15. april 2020 #19514 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, Oline12 said: Merkelig at CBE ikke ha blitt spurt av VG om hvordan det går med inntektene. Men jeg vil tro at de fleste merker en nedgang. Kanskje ikke de merker så mye av at ting blir avlyst da de ikke holder foredrag, har tv-program eller er med i andre prosjekt slik mange andre influensere gjør. VG har nok lært for lenge siden at CBE helst ikke svarer på kritiske spørsmål, eller spørsmål i det hele tatt, fra pressen.
Nudeldama Skrevet 15. april 2020 #19515 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, MaleficentAurora skrev: Det er veeeldig intressant at CBE&co ikke vil erkjenne at de merke noe til det. Det er som at de har fluss av tilbudet i disse omstendighetene, når kollegaene nærmeste sliter. 1 time siden, Zokutine skrev: Ja men det skjer jo aldri noe negativt med kongen og dronningen av Kulås, må vite. Aldri kviser, aldri krangling, aldri trassige barn, aldri problemer med reklameinntekter pga korona. 40 minutter siden, Oline12 skrev: Merkelig at CBE ikke ha blitt spurt av VG om hvordan det går med inntektene. Men jeg vil tro at de fleste merker en nedgang. Kanskje ikke de merker så mye av at ting blir avlyst da de ikke holder foredrag, har tv-program eller er med i andre prosjekt slik mange andre influensere gjør. 37 minutter siden, YtreYtterst skrev: VG har nok lært for lenge siden at CBE helst ikke svarer på kritiske spørsmål, eller spørsmål i det hele tatt, fra pressen. CBE har skrevet at de har merket noe til det. Hun skrev i et kommentarfelt at de hadde merket noe nedgang, men at andre yrkesgrupper hadde det verre (fritt sitert) - men det ble selvfølgelig også kritisert. 9
Gjest YtreYtterst Skrevet 15. april 2020 #19516 Skrevet 15. april 2020 Just now, Nudeldama said: CBE har skrevet at de har merket noe til det. Hun skrev i et kommentarfelt at de hadde merket noe nedgang, men at andre yrkesgrupper hadde det verre (fritt sitert) - men det ble selvfølgelig også kritisert. Takk, det har jeg fått med meg. Men hvorfor siterer du meg? Jeg snakker om firmaets relasjon til pressen, ikke hva de skriver i eget kommentarfelt.
Nudeldama Skrevet 15. april 2020 #19517 Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, YtreYtterst skrev: Takk, det har jeg fått med meg. Men hvorfor siterer du meg? Jeg snakker om firmaets relasjon til pressen, ikke hva de skriver i eget kommentarfelt. Beklager, da misforsto jeg. 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Så bra at du kom inn igjen for å fortelle oss dette. Ja, er det ikke bra at man blir opplyst om hva som faktisk har skjedd så man slipper å spekulere? 8
Gjest Finlay Skrevet 15. april 2020 #19518 Skrevet 15. april 2020 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Hun skrev i et kommentarfelt at de hadde merket noe nedgang, men at andre yrkesgrupper hadde det verre (fritt sitert) - men det ble selvfølgelig også kritisert. Nei. Hun skrev ikke noe om andre yrkesgrupper, hun skrev at "andre har det verre enn oss"(fritt sitert). Det ville jo vært absurd om hun sammenlignet bloggeryrket med "andre yrkesgrupper".
Nudeldama Skrevet 15. april 2020 #19519 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, Finlay skrev: Nei. Hun skrev ikke noe om andre yrkesgrupper, hun skrev at "andre har det verre enn oss"(fritt sitert). Det ville jo vært absurd om hun sammenlignet bloggeryrket med "andre yrkesgrupper". Ja, det stemmer nok.
Pås Skrevet 15. april 2020 #19520 Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, MiniMjau skrev: Hadde jo vært en god idé å ha treningsvideoer i treningsrommet? Dette er jeg så enig i! Vi har lignende treningsrom som de har, dersom noen i familien hadde begynt med trening i stuen ville alle reagert! Selvsagt fordi vi HAR et treningsrom trenger vi ikke å svette rundt i stuen. Akkurat dette har jeg lurt veldig på og! 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå