Sol Rampelyset Skrevet 15. april 2020 #19521 Skrevet 15. april 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1
Kollontaj Skrevet 15. april 2020 #19522 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Pås skrev: Dette er jeg så enig i! Vi har lignende treningsrom som de har, dersom noen i familien hadde begynt med trening i stuen ville alle reagert! Selvsagt fordi vi HAR et treningsrom trenger vi ikke å svette rundt i stuen. Akkurat dette har jeg lurt veldig på og! Er vel muligens en (misforstått) ide’ om å vise at de er folkelige og trener i stua (som mange andre). Ikke vet jeg, jeg synes de videoene er så kjedelige at jeg får lyst på sjokolade, ikke trening. 34
Rev. Revenge Skrevet 15. april 2020 #19523 Skrevet 15. april 2020 (endret) Jeg syns det er ganske rart å bo i enebolig med treningsrom i kjelleren, for så å velge å trene mellom sofaen og stuebordet/vinduet omtrent. Mulig det er for lysets skyld, men det ser likevel bare rart og trangt ut. Skjønner ikke valget av å gjøre øvelser i stua. Endret 15. april 2020 av Revenge o'Cavatina 22
Guidet Kvinne Skrevet 15. april 2020 #19524 Skrevet 15. april 2020 38 minutter siden, Kollontaj skrev: Er vel muligens en (misforstått) ide’ om å vise at de er folkelige og trener i stua (som mange andre). Ikke vet jeg, jeg synes de videoene er så kjedelige at jeg får lyst på sjokolade, ikke trening. Jeg tror som deg. Vise Folk Flest (de som vel bare kan spise kake hvis de ikke har brød) hvordan de kan trene i stua. Hun har sikkert fått med seg at de færreste har eget treningsrom. 9
MaleficentAurora Skrevet 15. april 2020 #19525 Skrevet 15. april 2020 (endret) 13 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg syns det er ganske rart å bo i enebolig med treningsrom i kjelleren, for så å velge å trene mellom sofaen og stuebordet/vinduet omtrent. Mulig det er for lysets skyld, men det ser likevel bare rart ut. Det er masse plass ute i hage, gårdsplass, skogen, svaberg osv. og fint vær. Skjønner ikke valget av øvelser i stua. Alltids kjekt å snike inn umerket interiør reklame i vidoene vettu. Men det gjøres garantert pga lyset. Men som du sier så kan det også taes utendørs når været er så fint om dagene. Endret 15. april 2020 av MaleficentAurora Skrivefeil 6
MiniMjau Skrevet 15. april 2020 #19526 Skrevet 15. april 2020 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: Er vel muligens en (misforstått) ide’ om å vise at de er folkelige og trener i stua (som mange andre). Ikke vet jeg, jeg synes de videoene er så kjedelige at jeg får lyst på sjokolade, ikke trening. Jeg får lyst til å pusse opp, og titter litt på interiøret i bakgrunn. Stuen er jo mer delikat enn treningsrommet. Og sikkert noe med lysforhold også. Endret 15. april 2020 av MiniMjau
Populært innlegg Alice123 Skrevet 15. april 2020 Populært innlegg #19527 Skrevet 15. april 2020 (endret) På 12.4.2020 den 18.38, pøbelsara skrev: Selvsagt vet jeg dette. Men man oppfordres til å unngå fritidsreiser og være mest mulig hjemme, til å ha hjemmekontor og til å unngå å ferdes der det kan påtreffes mye folk. Hvordan noen får det til å bli greit å sette seg i bilen og kjøre fra småbyen med lavt smittepress for å kjøre til byen med høyest smittepress for å jogge rundt en av de mest brukte parkene i Oslo - når man faktisk bor på et sted med masse friluftsmuligheter - faktisk midt i en park. HVordan kan du forsvare det? Denne store dugnaden forutsetter at vi alle gjør så godt vi kan og bidrar med det vi er i stand til å bidra med. Det går an å tenke lenger enn til sin egen nesetipp. Hvorfor i all verden dra inn til Oslo for å trene? Hvis vi antar at møtet LKE hadde på Skjærtorsdag var så utrolig viktig at han MÅTTE til byen - så burde han likevel ha dratt hjem og løpt i sin egen by. Det ville vært det mest fornuftige å gjøre, det som ville være best i tråd med reglene og definitivt det mest hensynsfulle overfor alle de som bor tett i bydelen han løp i. Selv om han KAN løpe i byen, så er det uvettig og ganske nær grensen til uetisk å bruke av friarealet til folka som faktisk bor der, når han gjør det BARE fordi han har lyst. Ikke fordi han må. Ikke fordi det er det beste valget for ham - eller for alle de som bor i bydel Frogner - nei, bare fordi han hadde lyst. Og nei - det er ikke ulovlig. Men det er uvettig og ubetenksomt og helteit. En venninne av meg er lege og jobber på intensiv på OUS. Hun bor i kjelleren i huset sitt og ser barn og mann bare på avstand. En annen venninne jobber som intensivsykepleier på A-hus. Hun jobber masse overtid, kjører på jobb, går i smittevernutsyr HELE dagen, kjører hjem, skifter fra innerst til ytterst, dusjer, tar på inneklær og holder seg hjemme uten sosial kontakt med noen andre enn mannen - som har hjemmekontor og ikke omgås noen. Dette gjør hun for å ikke bli syk selv, for ikke å smitte noen og for fordi hun er superviktig for beredskapen på sykehuset - fordi en intensivseng kun er en seng med mye fancy utstyr koblet til hvis det ikke er noen til å betjene utstyret og passe på pasienten som ligger der. Hvis helsepersonell blir syke, er det ingen som kan ta seg av de som blir alvorlig og kritisk syke av denne sykdommen. Dette har vi sett i en hel rekke andre land. Hvis de som jobber i fronten bidrar med dette, må vi andre da for søren kunne ta vår del av ansvaret og faktisk BLI HJEMME og bidra som best vi kan - ikke bare i den grad vi har lyst, alle sammen. Å velge å ikke bidra fordi man ikke blir tvunget til det, er et valg jeg lar meg sjokkere av. Virkelig. Jeg er helt enig det du skriver, men vil legge til at slike gråsoner og "teknisk sett er det ikke ulovlig dersomatte hvisomatte" er jo det bedriften er tuftet på (ref. alkoholloven, reklameloven, dette med å bruke mindreårige som inntektsgrunnlag, digital redigering av kropp samtidig som man selger kosthold og trening for å oppnå nevnte kropp, etc. etc.). Nå som hele Norge (og verden) er i kollektiv dugnad hvor man forsaker mye for felleskapet, så skjærer det EKSTRA mye i øynene når denne millionbedriften overhodet ikke bidrar, fordi "teknisk sett er det ikke lovstridig å gjøre xxx". Og denne bedriften tjener millioner på å være en "influencer", altså en PÅVIRKER. Det reageres mye på at bedriften på den ene siden tjener millioner i året på å påvirke forbrukere til å kjøpe ditt og datt (både produker, tjenester og livsstilstjenester), men er overhodet ikke sitt ansvar bevisst når det kommer til verdier de fronter. Nettopp derfor reageres det så mye når LKE drar fra parken han bor i, i Sarpsborg, til Oslo og jogger i Frognerparken (som lokale beboere selv holder seg unna, på grunn av nevnte dugnad), eller når det vises drikking av øl før man kjører bil, eller tungt fokus på halvnakene kropper, høyt forbruk av engangsartikler etc. etc. Bedriften tjener flere millioner kroner i året i kraft av sin påvirkningskraft, men vil overhodet ikke ta "baksiden av medaljen". Dette er en felles dugnad som er dritkjip FOR OSS ALLE, men denne bedriften velger å offentlig gå ut med i egne kanaler at de gir blaffen, fordi "teknisk sett er det ikke ulovlig". Endret 15. april 2020 av Alice123 52
Gunvald Skrevet 15. april 2020 #19528 Skrevet 15. april 2020 Synes også det er merkelig å ha et treningsinnlegg midt i stua, når man har en egen gym i underetasjen. Og det er ikke rart tiden blir knapp, fordi hun trener først, og så skal det dusjes og fikses, nytt antrekk, for så å ta bildene til treningsinnlegget. Gud forby om man skulle blitt «caught in the action». 30
Gjest Keikolina Skrevet 16. april 2020 #19529 Skrevet 16. april 2020 13 timer siden, Pås skrev: Dette er jeg så enig i! Vi har lignende treningsrom som de har, dersom noen i familien hadde begynt med trening i stuen ville alle reagert! Selvsagt fordi vi HAR et treningsrom trenger vi ikke å svette rundt i stuen. Akkurat dette har jeg lurt veldig på og! Fordi treningsrommet ser ut som kjelleren på en gammel skole, stygt.
Jordbærogfløte Skrevet 16. april 2020 #19530 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Keikolina skrev: Fordi treningsrommet ser ut som kjelleren på en gammel skole, stygt. 😂
Rev. Revenge Skrevet 16. april 2020 #19531 Skrevet 16. april 2020 21 minutter siden, Keikolina skrev: Fordi treningsrommet ser ut som kjelleren på en gammel skole, stygt. Jeg vil heller si at treningsrommet - som er i kjelleren i et gammelt hus, ikke er høyt nok under taket til hopp&sprett-øvelsene. 6
Minnie Mus Skrevet 16. april 2020 #19532 Skrevet 16. april 2020 Under innlegget om oppskrift på torsk, får hun et spørsmål ang krisepakken og om denne gjelder influencere også. CBE svarer at hun ikke har satt seg inn i krisepakken, det i og for seg er jo ikke noen overraskelse akkurat. Så skriver hun at influencere ikke har store faste utgifter? Hva mener hun med det? Har ikke dem boutgifter som lån og husleie, strøm, barnehage osv sånn som andre mennesker? 6
Klementine Skrevet 16. april 2020 #19533 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, Minnie Mus skrev: Under innlegget om oppskrift på torsk, får hun et spørsmål ang krisepakken og om denne gjelder influencere også. CBE svarer at hun ikke har satt seg inn i krisepakken, det i og for seg er jo ikke noen overraskelse akkurat. Så skriver hun at influencere ikke har store faste utgifter? Hva mener hun med det? Har ikke dem boutgifter som lån og husleie, strøm, barnehage osv sånn som andre mennesker? hun tenker vel på husleie og slike ting. Men de leier vel ut kontorplass til seg selv, så noe har de jo. Bilen også kan jo stå på firmaet. 2
Gjest Snøsøta Skrevet 16. april 2020 #19534 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, Minnie Mus skrev: Under innlegget om oppskrift på torsk, får hun et spørsmål ang krisepakken og om denne gjelder influencere også. CBE svarer at hun ikke har satt seg inn i krisepakken, det i og for seg er jo ikke noen overraskelse akkurat. Så skriver hun at influencere ikke har store faste utgifter? Hva mener hun med det? Har ikke dem boutgifter som lån og husleie, strøm, barnehage osv sånn som andre mennesker? Du må skille mellom privatpersonene og virksomheten: Privat har de inntekt fra bloggen, bloggerne og evt andre inntektskilder, og utgifter til bolig, mat og fritid som alle oss andre. Treasures AS har inntekter fra annonsesalg og spons. Mens vanlige bedrifter har husleie på forretnings- og/eller kontorlokaler, lager, varelager (må kjøpe varer for å selge videre), administrasjon, lønn, regnskap etc, har Treasures bare utgifter til lønn, management og regnskap. Det er også mulig at Treasures betaler leie til privatpersonene CBE for kontoret de har vist bilde av, at Treasures leaser en av bilene og at Treasures kjøper alt av trenings- og fotoutstyr som brukes til å lage innhold til salgsplattformene deres. Det betyr at privatpersonene Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen har en vanlig privatøkonomi som deg og meg, med noen unntak: De har fordelen av at firmaet mottar store mengder gratis produkter de kan innrede huset med, feriereiser, klær og annet som ved riktig registrering skatte- og avgiftsbetaling kan benyttes privat. I tillegg kan de føre foto- og treningsutstyr mm som utgifter på firma og dermed slipper de bruke private penger på dette. Treasures AS på sin side har svært lave driftsutgifter sammenlignet med andre firma som beskrevet over. De har en helt latterlig høy inntjening i forhold til utgifter i følge regnskapene på proff.no. Samlet betyr det at eierne/driverne og privatpersonene som jo er de to, kan le hele veien til banken.
Blitzy Skrevet 16. april 2020 #19535 Skrevet 16. april 2020 Jeg vet ikke om jeg har skrevet i denne tråden tidligere, det er i så tilfelle evigheter siden. Men jeg har nå sittet å lest gjennom en hel del her gjennom påsken. Er ingen stor tilhenger av Caroline sin blogg, den er helt ok underholdning. Og det er det jeg tar den for, underholdning. Som et glanset magasin vi leste før i tiden. Jeg er også en av de som har sendt inn klage til forbrukerombudet tidligere. Men jeg er sjokkert over hvordan enkelte holder på og hva de får seg til å pirke på. Skjult under "vi kritiserer kun bedriften". Nei vet dere hva. Når man begynner å snakke om hvordan en ansatt i bedriften poserer, kler seg, sminker seg osv da går det på personen og intet annet. Normalt er jeg lei av at folk kaster ordet "mobbing" rundt seg, det mister betydningen. Men i denne tråden er det regelrett mobbing flere av dere driver med. For det er ikke saklig kritikk lenger på det nivået mange holder på. Her er definisjonen på mobbing fra regjeringen: "En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer (1). I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg". Så kan man jo si at de har mulighet til å forsvare seg ved å komme inn her og snakke tilbake, men da fortsetter dere bare. En hver person som forsøker å si noe bermen er uenige i, blir forsøkt kneblet av størstedelen av brukerne her inne. Med argumenter som "så lenge kommentarene ikke blir slettet er det da helt ok etter KG sine regler". Vel, jeg håper ikke dere baserer etikk og moral basert på KG sine regler. Flere sier de har barn. For noen forbilder dere er. Tror dere ikke barna deres får med seg dette? Si gjerne at dere kun gjør det når ungene ikke er der. Men unger er smarte nok til å få med seg det meste. Loggen i nettleseren for eksempel (den finnes på mobiler også) er ikke ukjent materiale for barn/ungdom. Jeg regner jo ikke med at dere tar dette til dere, men kanskje det synker inn. Kanskje noen innser at det hadde vært veldig lite morsomt hadde dette skjedd mot en selv. Og husk: det er frivillig å følge influensere. Jeg ser ikke så mye til de med mindre jeg selv oppsøker deres kanaler. Så det er jo mulig å starte der; ikke oppsøk kanalene til de dere ikke liker. Men de kommer til å være her, uansett hvor lite samfunnsnyttig dere mener det er. Det er ikke noe mer samfunnsnyttig med en fotballspiller som tjener millioner i uken på å leke med en ball. Til slutt lurer jeg på: hvor mange av dere hadde turt å si disse tingene direkte til dem? Ikke bare de store "alvorlige" sakene, men alle filletingene dere henger dere opp i. Meld dere, så får man helt sikkert til en debatt på TV! 25
Gjest Keikolina Skrevet 16. april 2020 #19536 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg vil heller si at treningsrommet - som er i kjelleren i et gammelt hus, ikke er høyt nok under taket til hopp&sprett-øvelsene. Mye man kan si 😃 Jeg har kjellerskrekk, rør som tyter ut er fælt 😂
pøbelsara Skrevet 16. april 2020 #19537 Skrevet 16. april 2020 (endret) Hvis noen er uenige med noen i en debatt, og gir uttrykk for det, så er man ikke kneblet. Man er bare uenige. Og så kan opplyse om at jeg har skrevet en høflig mail direkte til CBE ang barns tilstedeværelse i virksomheten til Treasures AS. Jeg fikk aldri noe svar. Jeg pleier ikke å kommentere hverken utseende eller poseringtsvirksomheten til daglig leder, så det kan jeg ikke svare på. Og, ja, klart det er frivillig å følge influencere. jeg følger noen influencere fordi jeg er opptatt av mediene våre, ikke av influencerne per se. Det er også frivillig å følge denne debatten og andre samfunnsdebatter. I alle medier og alle debatter, gjelder det samme - man kan uttale seg fritt så lenge man følger gjeldende regelverk. OG man er ikke kneblet, selv om andre mener noe annet enn en selv gjør, og argumenterer for det. SÅ når noen kommer innom denne tråden og sier "DERE TAR FEIL!" så er ikke vedkommende kneblet når noen protesterer. Vi har ytringsfrihet her i landet. Men selvsagt ingen rett til å bestemme hva andre skal mene eller ytre seg om. Endret 16. april 2020 av pøbelsara 49
Hedy Lamarr Skrevet 16. april 2020 #19538 Skrevet 16. april 2020 Fersk bruker i bloggertråd, med argumentene vi har hørt så uendelig mange ganger før. Jeg bruker ignorer-funksjonen. 34
Blitzy Skrevet 16. april 2020 #19539 Skrevet 16. april 2020 6 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Fersk bruker i bloggertråd, med argumentene vi har hørt så uendelig mange ganger før. Jeg bruker ignorer-funksjonen. Jeg vet ikke helt når brukeren ble opprettet, men det er en stund siden. Selv om jeg ikke kommenterer til daglig betyr ikke det at jeg ikke leser. Men dette er jo et eksempel på det jeg sa om å kneble de som er uenige. Voksent 14
Marioposa Skrevet 16. april 2020 #19540 Skrevet 16. april 2020 (endret) 15 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg syns det er ganske rart å bo i enebolig med treningsrom i kjelleren, for så å velge å trene mellom sofaen og stuebordet/vinduet omtrent. Mulig det er for lysets skyld, men det ser likevel bare rart og trangt ut. Skjønner ikke valget av å gjøre øvelser i stua. Lyset i en stue er mye bedre enn lyset i en kjeller.. Det er kanskje lettere å redigere filmer med bra lys.. 😉 Endret 16. april 2020 av Marioposa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå