Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Fordi det er slik det funker i denne tråden. Man får masse irrelevante spørsmål man må svare på, noen kommer for å latterligjgjøre - og man forteller hverandre hvor fantastisk saklige man er og hvor lite kritikerne av kritikerne egentlig forstår av det hele.

Spot on!

  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ja, jeg har gitt opp god diskusjon i denne tråden. Det lar seg ikke gjøre om man har en annen mening enn flertallet.

Jeg har aldri sagt at jeg blir så veldig inspirert. Jeg har heller aldri sagt noe om å være takknemlig(?). Da er vi tilbake til det slitsomme med å måtte gå tilbake til å si "Nei, det har jeg aldri sagt". 

Selvsagt er det reklame. Det kan fortsatt være inspirerende.

Jeg sier ikke "du" jeg sier "Folk". OG jeg skjønner ikke hvorfor du gir opp å diskutere? Er målet ditt at alle skal være enige med deg? I så fall skjønner jeg at du er oppgitt - for det kommer nok ikke til å skje. 

Det er noen av leserne til CBE som alltid hevder at de blir veldig inspirert av innleggene i bloggen. Når jeg skriver om folk som blir inspirert, mener jeg folk som sier de blir inspirert. Jeg prøver å diskutere det fenomenet vi ser rint denne bloggeren MED deg. Jeg diskuterer ikke deg og hva akkurat du synes. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Fordi det er slik det funker i denne tråden. Man får masse irrelevante spørsmål man må svare på, noen kommer for å latterligjgjøre - og man forteller hverandre hvor fantastisk saklige man er og hvor lite kritikerne av kritikerne egentlig forstår av det hele.

Hvorfor diskuterer du folkene som diskuterer? Hvorfor kan du ikke diskutere det som er temaet i tråden?

  • Liker 22
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Fordi det er slik det funker i denne tråden. Man får masse irrelevante spørsmål man må svare på, noen kommer for å latterligjgjøre - og man forteller hverandre hvor fantastisk saklige man er og hvor lite kritikerne av kritikerne egentlig forstår av det hele.

Så det er latterliggjøring av deg når man forklarer hvorfor man kritiserer og ikke finner bedriften inspirerende ? 

Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg sier ikke "du" jeg sier "Folk". OG jeg skjønner ikke hvorfor du ikke peker å diskutere? Er målet ditt at alle skal være enige med deg? I så fall skjønner jeg at du er oppgitt - for det kommer nok ikke til å skje. 

Det er noen av leserne til CBE som alltid hevder at de blir veldig inspirert av innleggene i bloggen. Når jeg skriver om folk som blir inspirert, mener jeg folk som sier de blir inspirert. Jeg prøver å diskutere det fenomenet vi ser rint denne bloggeren MED deg. Jeg diskuterer ikke deg og hva akkurat du synes. 

Du pleier jo være den første til å hoppe frem og si "men JEG er ikke sånn" når det kommer kritikk i tråden, så litt morsomt at det nå er viktig for deg å få frem at det ikke er meg og mine meninger du diskuterer.

Men, ja, jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig for flere i denne tråden å forstå at noen kan bli inspirert av CBE. Det er for meg et faresignal, et tegn på at man har mistet evnen til å se utenfor sitt eget bilde og eget verdenssyn.

  • Liker 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Så det er latterliggjøring av deg når man forklarer hvorfor man kritiserer og ikke finner bedriften inspirerende ? 

Godt eksempel på den type innlegg som bare er slitsomme, når man må forklare det selvfølgelige.

Nei, det var @Aricia sitt innlegg som var latterliggjørende denne gangen. 

Endret av Nudeldama
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Nudeldama skrev:

Er dette et eksempel på en av de saklige innleggene i denne tråden?

Det er i hvert fall et godt eksempel på en god sarkastisk fremstilling av hvordan enkelte argumenterer.  Morsomt er det også. :Knegg:

  • Liker 16
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Du pleier jo være den første til å hoppe frem og si "men JEG er ikke sånn" når det kommer kritikk i tråden, så litt morsomt at det nå er viktig for deg å få frem at det ikke er meg og mine meninger du diskuterer.

Men, ja, jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig for flere i denne tråden å forstå at noen kan bli inspirert av CBE. Det er for meg et faresignal, et tegn på at man har mistet evnen til å se utenfor sitt eget bilde og eget verdenssyn.

Det er en reklame blogg som oppfattes som uetisk, det er mer faresignal at man bruker tid på å forsvare denne. Hva slags verdenssyn er det egentlig? Seg selv nærmest? Det er jo nettopp det denne bloggen for kritikk for også, og det er selve nerven i bloggen.

Endret av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Godt eksempel på den type innlegg som bare er slitsomme, når man må forklare det selvfølgelige.

Nei, det var @Aricia sitt innlegg som var latterliggjørende denne gangen. 

Ganske slitsomme noen av dine innlegg også 👍🏼Så der er vi enige.

Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er i hvert fall et godt eksempel på en god sarkastisk fremstilling av hvordan enkelte argumenterer.  Morsomt er det også. :Knegg:

Men når tonen går den andre veien, så må vi skjerpe oss fordi det er usaklig og ufint?

  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er en reklame blogg som oppfattes som uetisk, det er mer faresignal at man bruker tid på å forsvare denne. Hva slags verdenssyn er det egentlig? Seg selv nærmest? Det er jo nettopp det denne bloggen for kritikk for også. 

Jeg forsvarer ikke så mye bloggen som jeg argumenterer mot det som skjer i denne tråden.

  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Du pleier jo være den første til å hoppe frem og si "men JEG er ikke sånn" når det kommer kritikk i tråden, så litt morsomt at det nå er viktig for deg å få frem at det ikke er meg og mine meninger du diskuterer.

Men, ja, jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig for flere i denne tråden å forstå at noen kan bli inspirert av CBE. Det er for meg et faresignal, et tegn på at man har mistet evnen til å se utenfor sitt eget bilde og eget verdenssyn.

Så hyggelig at du vet så mye om mine reaksjonsmønstre. Forøvrig så skrev jeg "folk" og ikke "du". Nuff said. Hvis jeg snakker til deg, sier jeg "du". Når jeg snakker om folk, sier jeg "folk".

Mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. Verden vil bedras. For må gjerne bli inspirert - men folk må slutte å hevde at det er mobbing å kritisere uetiske forretningsmetoder. 

  • Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Men når tonen går den andre veien, så må vi skjerpe oss fordi det er usaklig og ufint?

Hvis du er morsom nok når du kritiserer, er jeg tilbøyelig til å være litt mindre prinsippfast, ja. Jeg er en sucker for god satire og skjevt blikk på selvhøytidelighet. :Knegg:

  • Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Så hyggelig at du vet så mye om mine reaksjonsmønstre. Forøvrig så skrev jeg "folk" og ikke "du". Nuff said. Hvis jeg snakker til deg, sier jeg "du". Når jeg snakker om folk, sier jeg "folk".

Mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. Verden vil bedras. For må gjerne bli inspirert - men folk må slutte å hevde at det er mobbing å kritisere uetiske forretningsmetoder. 

Folk må ikke noe som helst bare fordi du sier det. 

Jeg synes det blir skummelt når man bruker ord som "dumskap" og "verden vil bedras" fordi folk er uenige med deg. For meg vitner det om at man tror at man sitter på Sannheten, og at de som er uenige bare ikke har forstått det dere har forsått enda. Litt som de som hevdet å sitte på moralens høyborg for en side eller to siden.

Det er hva som er hovedproblemet med denne tråden. Den totale mangelen til å se andre synspunkter enn sine egne. Alle som ikke er enig med de faste her inne har misforstått, har dårligere moral, ser ikke hele bildet osv. Det ramler dere ikke inn at folk kan forstå akkurat det samme som dere forstår, men likevel ha en annen mening.

  • Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 timer siden, Nudeldama skrev:

Jeg forsvarer ikke så mye bloggen som jeg argumenterer mot det som skjer i denne tråden.

Dette :

Folk må gjerne bli inspirert -men folk  må slutte å hevde at det er mobbing å kritisere uetiske forretningsmetoder. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Dette :

For må gjerne bli inspirert -men folk  må slutte å hevde at det er mobbing å kritisere uetiske forretningsmetoder. 

Det blir ikke mer riktig av å bli gjentatt.

  • Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Nudeldama skrev:

Og du ser ikke hva vedkommendes skrev med å føle seg moralsk høyverdig? Du reagerte ikke på det?

Jeg er enig med henne i at det å IKKE reagere på hva CBE driver med, tyder på en bekymringsfull mangel til å se det dypt uetiske i den kontinuerlige og meget omfattende eksponeringen av ikke-samtykkekompetente mindreårige. Virkelig. Det bekymrer meg at barn utsettes for slik. 

  • Liker 17
Skrevet
På 16.3.2020 den 20.13, LaSorella skrev:

Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde :)

Dette er også supersaklig. Det legger virkelig, virkelig grunnlaget for en åpen og fordomsfri meningsutveksling. Her møter man sine meningsmotstandere med respekt og tillit, i en felles interesse for temaet som diskuteres.

Skjønner virkelig utrolig skikkelig godt at man blir sår, lei seg og sjokkert over at man ikke får andre debattanter til å gå i seg selv og endre kurs etter en slik tankevekkende, men omsorgsfull start på sin medvirkning i tråden altså. Så sinnsykt leit at man skal møtes med forutinntatthet her, helt og fullstendig uten grunn!

  • Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Det blir ikke mer riktig av å bli gjentatt.

Du mener at det er mobbing å påpeke etisk betenkelige handlinger? Er du seriøs nå?

  • Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg er enig med henne i at det å IKKE reagere på hva CBE driver med, tyder på en bekymringsfull mangel til å se det dypt uetiske i den kontinuerlige og meget omfattende eksponeringen av ikke-samtykkekompetente mindreårige. Virkelig. Det bekymrer meg at barn utsettes for slik. 

Klarer du å se at noen kan se hele bildet og fortsatt ha en annen mening enn deg?

Akkurat nå, Aricia skrev:

Dette er også supersaklig. Det legger virkelig, virkelig grunnlaget for en åpen og fordomsfri meningsutveksling. Her møter man sine meningsmotstandere med respekt og tillit, i en felles interesse for temaet som diskuteres.

Skjønner virkelig utrolig skikkelig godt at man blir sår, lei seg og sjokkert over at man ikke får andre debattanter til å gå i seg selv og endre kurs etter en slik tankevekkende, men omsorgsfull start på sin medvirkning i tråden altså. Så sinnsykt leit at man skal møtes med forutinntatthet her, helt og fullstendig uten grunn!

Det er bra du er en av de som har de virkelig saklige innleggene i denne tråden. :)

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...