Oline12 Skrevet 14. mars 2019 #1441 Skrevet 14. mars 2019 Dette er nøyaktig hva andre influenser-damene på Instagram gjør nå. Ungene blir kledd opp likt som mor og det er lagt på et fint filter. De er enda verre på eksponering i form av bilder enn CBE. 11
Minnie Mus Skrevet 15. mars 2019 #1443 Skrevet 15. mars 2019 Å jeg som trodde livet mitt var kjedelig.... det er bare å titte innom bloggen til CBE, så innser jeg at livet er ikke så kjedelig allikevel. Det er det samme om og om igjen, masse identiske bilder av frua, travle hverdager med å sitte på cafe, reise på fjellet, trening, klær, negler, restylan i fjeset, silikon i puppene, timer hos frisør....Dette får meg til å innse at livet mitt faktisk ikke er så innmari ille Dagene mine er fylt med mye mer enn dette overfladiske pjattet, jeg har ekte lykke i livet., selv om jeg ikke tjener 2-3 mill i året. Å det uten å legge ut bilder av en såkalt perfekt idyll hver eneste dag, uten å være kledd i volanger og stivpynta og et ansikt som er sparklet og sminka sånn at hver eneste pore i huden er dekket av alskens produkter. Kunne ikke tenkt meg å bytta med frua om jeg hadde fått flere millioner på kontoen. 22
Aquarius04 Skrevet 15. mars 2019 #1444 Skrevet 15. mars 2019 1 time siden, Minnie Mus skrev: Å jeg som trodde livet mitt var kjedelig.... det er bare å titte innom bloggen til CBE, så innser jeg at livet er ikke så kjedelig allikevel. Det er det samme om og om igjen, masse identiske bilder av frua, travle hverdager med å sitte på cafe, reise på fjellet, trening, klær, negler, restylan i fjeset, silikon i puppene, timer hos frisør....Dette får meg til å innse at livet mitt faktisk ikke er så innmari ille Dagene mine er fylt med mye mer enn dette overfladiske pjattet, jeg har ekte lykke i livet., selv om jeg ikke tjener 2-3 mill i året. Å det uten å legge ut bilder av en såkalt perfekt idyll hver eneste dag, uten å være kledd i volanger og stivpynta og et ansikt som er sparklet og sminka sånn at hver eneste pore i huden er dekket av alskens produkter. Kunne ikke tenkt meg å bytta med frua om jeg hadde fått flere millioner på kontoen. Hør hør! Jeg kunne ikke tenke meg å bytte med henne for noe. Men: jeg synes det er surt at hun tjener millioner mens sykepleiere, lærere og andre som i mine øyne har mye viktigere jobber tjener smuler i forhold. Forøvrig nytt sussebilde med datteren i siste blogginnlegg i dag. «Idyllen» når nye høyder. 33
Emilie112 Skrevet 15. mars 2019 #1445 Skrevet 15. mars 2019 21 minutter siden, Aquarius04 skrev: Hør hør! Jeg kunne ikke tenke meg å bytte med henne for noe. Men: jeg synes det er surt at hun tjener millioner mens sykepleiere, lærere og andre som i mine øyne har mye viktigere jobber tjener smuler i forhold. Forøvrig nytt sussebilde med datteren i siste blogginnlegg i dag. «Idyllen» når nye høyder. Er så enig, så enig med deg. Er i et av yrkene du nevner og tjener særdelesmye mindre en cbe.no, tiltross for at jeg mener jobben er mer samfunnsnyttig. Men så tror jeg også at jeg har det bedre med meg selv. Kan godt gå på butikken i joggedress og uten sminke, for å si det sånn. Tror alikevell en sykepleier, lærer, elektriker ol gjør det bedre i det lange løp. 17
Medici Skrevet 16. mars 2019 #1446 Skrevet 16. mars 2019 Denne eksponeringen av barn i SoMe er på mange måter verre enn at det var vanlig å røyke inne for bare noen tiår siden. Etter hvert som kunnskapen om farene ved dette økte, lot folk være å røyke i stadig større grad. Er det i det hele tatt noen oppegående mennesker som røyker inne med barn til stede nå? Dagens bloggerforeldre har kunnskap om mulige skadevirkninger, og at de ikke velger å forholde seg til føre-var-prinsippet når det gjelder uskyldige små barn uten samtykkekompetanse er langt langt over min fatteevne. Det frarådes til og med å eksponere barn. Det er helt irrelevant hvor små de daglige dryppene er. Mange bekker små danner stor å, og jeg tror nok det er mange som vet langt mer om familien Eriksen enn de virker å ta inn over seg. 24
Populært innlegg blåbærpai Skrevet 16. mars 2019 Populært innlegg #1447 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Medici skrev: Denne eksponeringen av barn i SoMe er på mange måter verre enn at det var vanlig å røyke inne for bare noen tiår siden. Etter hvert som kunnskapen om farene ved dette økte, lot folk være å røyke i stadig større grad. Er det i det hele tatt noen oppegående mennesker som røyker inne med barn til stede nå? Dagens bloggerforeldre har kunnskap om mulige skadevirkninger, og at de ikke velger å forholde seg til føre-var-prinsippet når det gjelder uskyldige små barn uten samtykkekompetanse er langt langt over min fatteevne. Det frarådes til og med å eksponere barn. Det er helt irrelevant hvor små de daglige dryppene er. Mange bekker små danner stor å, og jeg tror nok det er mange som vet langt mer om familien Eriksen enn de virker å ta inn over seg. Det er akkurat det! Flere har med grøss og gru gått tilbake på det de har lagt ut av seg selv og barn i SOME og slettet. Men CBE, blant mange, kjører på. Og fortsetter å «røyke inne» hvis man skal bruke den metaforen. Før eller siden vil det slå hardt tilbake på dem. Jeg kan ikke fatte å begripe noe annet. Det sier nok litt om hvor tett den bobla er da. Eller hvor mye pengene faktisk rår. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at de velger å gjøre det de gjør. Men det finnes ingen argumenter i verden, som kan forsvarliggjøre eksponering av barn på denne måten. Barnerom. Klær. Skiturer. Fredagstaco. Julebakst. Julegaver. Tradisjoner. Kalender. Lista er lang. Og det er, excuse my language, kvalmt at to voksne mennesker gjør butikk på å selge et «delikat» narrativ av en «perfekt» barndom for at de selv skal kunne gå hjemme å sulle og sminke seg og leke i photoshop istedet for å bidra til samfunnet på en SAMFUNNSNYTTIG måte. Det e i hverfall mitt syn på denne saken. 56
Medici Skrevet 16. mars 2019 #1448 Skrevet 16. mars 2019 39 minutter siden, blåbærpai skrev: Det er akkurat det! Flere har med grøss og gru gått tilbake på det de har lagt ut av seg selv og barn i SOME og slettet. Men CBE, blant mange, kjører på. Og fortsetter å «røyke inne» hvis man skal bruke den metaforen. Før eller siden vil det slå hardt tilbake på dem. Jeg kan ikke fatte å begripe noe annet. Det sier nok litt om hvor tett den bobla er da. Eller hvor mye pengene faktisk rår. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at de velger å gjøre det de gjør. Men det finnes ingen argumenter i verden, som kan forsvarliggjøre eksponering av barn på denne måten. Barnerom. Klær. Skiturer. Fredagstaco. Julebakst. Julegaver. Tradisjoner. Kalender. Lista er lang. Og det er, excuse my language, kvalmt at to voksne mennesker gjør butikk på å selge et «delikat» narrativ av en «perfekt» barndom for at de selv skal kunne gå hjemme å sulle og sminke seg og leke i photoshop istedet for å bidra til samfunnet på en SAMFUNNSNYTTIG måte. Det e i hverfall mitt syn på denne saken. Tenker det samme som deg! 4
Medhandapåhjarte Skrevet 16. mars 2019 #1449 Skrevet 16. mars 2019 På 13.3.2019 den 12.55, Eveliina skrev: Slik opplever ikke jeg det - angående å omtale barn som 'jentene'. I min omgangskrets er det flere familier som har barneflokker hvor alle er av samme kjønn. Da faller det seg fort naturlig å referere til søskenflokkene som 'jentene' eller 'guttene'. Det tror jeg er ganske vanlig? Hvor er ungene? Har ungene spist? osv blir lett til - hvor er guttene? Har guttene spist? Uten at det ligger noe mer i det. Samme her. Jeg har "to kull" med barn. Eldste er snart myndig og blir referert til med navn, de to minste som begge er i småskolealder er ungene om de blir refert til sammen😊
Aquarius04 Skrevet 16. mars 2019 #1450 Skrevet 16. mars 2019 (endret) På 15.3.2019 den 22.30, Emilie112 skrev: Er så enig, så enig med deg. Er i et av yrkene du nevner og tjener særdelesmye mindre en cbe.no, tiltross for at jeg mener jobben er mer samfunnsnyttig. Men så tror jeg også at jeg har det bedre med meg selv. Kan godt gå på butikken i joggedress og uten sminke, for å si det sånn. Tror alikevell en sykepleier, lærer, elektriker ol gjør det bedre i det lange løp. Jeg er også i et av yrkene jeg selv nevner, og synes det er godt å vite at jobben jeg gjør er samfunnsnyttig. Jeg mener «jobben» til CBE ikke er det. Det er i alle fall fint å vite at jeg har integriteten i behold, og barna mine sin også, når den tid kommer ☺️ Endret 16. mars 2019 av Aquarius04 La til mer innhol. 17
Edie Skrevet 17. mars 2019 #1451 Skrevet 17. mars 2019 Ryddet for persondebatt og svar til dette. Edie, adm.
Bestemorskogmus Skrevet 17. mars 2019 #1452 Skrevet 17. mars 2019 Enten er geografikunnskapene til frua elendige, eller så bekrefter hun hvor løselig omgang med sannheten hun har. Hun skriver "Hei fra Dovre". Det er riktig. Så spør noen i kommentarfeltet hvor hytta er. Så svarer hun Grimsdalen/Rondane. Men hytta er fremdeles på Dovre. Rondane er å dra på en DEL..... 13
Gjest Line1301 Skrevet 17. mars 2019 #1453 Skrevet 17. mars 2019 Er det vanlig å ta seg en drink med små barn i nærheten? Synes dette er litt på kanten. Tror barn generelt er vare for at foreldrene forandrer sinnsstemning under drikking. Synes ikke dette hører hjemme på en hyttetur med barn.
Lopploella Skrevet 17. mars 2019 #1454 Skrevet 17. mars 2019 Det ser bare så rart ut å alltid ha full fotomakeup, til og med på skitur. 13
Gjest Macimba Skrevet 17. mars 2019 #1455 Skrevet 17. mars 2019 17 minutter siden, Line1301 skrev: Er det vanlig å ta seg en drink med små barn i nærheten? Synes dette er litt på kanten. Tror barn generelt er vare for at foreldrene forandrer sinnsstemning under drikking. Synes ikke dette hører hjemme på en hyttetur med barn. Jeg tror da virkelig ikke at de drikker så mye at barna reagerer på det.
Gjest Macimba Skrevet 17. mars 2019 #1456 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, Lopploella skrev: Det ser bare så rart ut å alltid ha full fotomakeup, til og med på skitur. Jeg er enig. Fullt oppsparket på skitur er bare veldig rart.
Gjest tranedatter Skrevet 17. mars 2019 #1457 Skrevet 17. mars 2019 Drink, øl vin er normalt, i moderat mengde. Fotosession med full fotostudio, makeup og iscenesetting, nei. Tror faktisk sistnevnte er mer skadelig enn vin til maten.
Bestemorskogmus Skrevet 17. mars 2019 #1458 Skrevet 17. mars 2019 10 minutter siden, Lopploella skrev: Det ser bare så rart ut å alltid ha full fotomakeup, til og med på skitur. Grøss, ja!!! Blir ikke anorakken farget i halsen av alt "klinet"?? 5
Halle-Palle Skrevet 17. mars 2019 #1459 Skrevet 17. mars 2019 45 minutter siden, tranedatter skrev: Drink, øl vin er normalt, i moderat mengde. Fotosession med full fotostudio, makeup og iscenesetting, nei. Tror faktisk sistnevnte er mer skadelig enn vin til maten. Det er jeg helt enig i! Hva gjør det med barn å hele tiden leve med fullt oppsett med skjermer og lys, drone på tur og alle impulsive handlinger må ‘fryses’ til pappa får frem og stilt inn kamera? 22
Inocybe Skrevet 17. mars 2019 #1460 Skrevet 17. mars 2019 41 minutter siden, Lopploella skrev: Det ser bare så rart ut å alltid ha full fotomakeup, til og med på skitur. Tja det er jo jobb. Familieidyl på tur er viktig del av narativet til CBE.no. Bare veldig kjedelig for de minstes rett til privatliv... Men siden det nå er jobb, og familieidyl på tur er historien de vil fortelle, hadde det gjort seg med nedtonet naturlig sminke. Full gallashow passer ikke til skitur på fjellet. Mulig modellen har brukt så mye sminke over så mange år hun har sett seg blind på at hun jevnt over bruker alt alt for mye. Mest komisk er nå "bloggerfoten" som bare må løftes. Selv med ski på må den slimmende effekten sikres. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå