Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12881 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 54 minutter siden, Bendie skrev: Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. Den du siterer er jo nettopp den personen som skriver at vedkommende vil støtte en annen organisasjon ... "Jeg sa fra at jeg ville flytte støtten min til en organisasjon som jobber for samme formål" Endret 8. desember 2019 av Umylian 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12882 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) https://www.dagsavisen.no/debatt/tollefsen-bommer-pa-kritikken-1.438980 for å dra denne debatten litt videre og forbi CBE og UI sin kommersielle navle. Det er faktisk lov å være kritisk og velge en organisasjon bort om man ikke opplever de som etiske eller seriøse. Slik man velger bort Kremmerhuset og andre annonsører som bruker CBE. Endret 8. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 8. desember 2019 #12883 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 34 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Okei, det er ikke alltid jeg skjønner ironi... 😊 Eg tenkte at 🙄 og begynna neste avsnitt med «for å vera seriøs» var nok, men eg er einig i at ironi ikkje alltid kjem så tydeleg fram skriftleg. Endret 8. desember 2019 av decker La til eit ord 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 8. desember 2019 #12884 Del Skrevet 8. desember 2019 9 timer siden, acna skrev: Farlig nei, men irriterende ja. I tillegg til uproft. Det er åpenbart at det ikke er snakk om noen sekunders venting mellom kaffen og dessert. Jeg synes det er helt innenfor å klage over noe sånt, men det burde heller kommet frem i omtalen av det sponsede oppholdet, ikke i en egen tweet. (Jeg synes det er flott at ikke bare positive ting nevnes..) Jeg tenker at når man får sponset slikt, så tåler man at kaffe og dessert ikke kommer samtidig, skulle det skje. Det er i mine lyne frekt å pirke på noe sånt når man får dyrt opphold sponset. Utakk er verdens lønn og alt det der. Sier mer om folkeskikken og hva /hvem disse folkene innbiller seg at de er. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Belikova Skrevet 8. desember 2019 #12885 Del Skrevet 8. desember 2019 3 timer siden, Umylian skrev: Virkelig må ha en enorm lyst til å forsvare CBE for enhver pris slik vedkommende driver på. Man kan lure på hva som driver mennesket. Eller hvem? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12886 Del Skrevet 8. desember 2019 5 timer siden, virkelig skrev: Jeg var selv i kontakt med Redd Barna, og de er tydelig klare på at de vet hvor disse kritiske mailene kom fra, og når de samme personene her inne er kritiske til omvendt julenisse så er det jo greit for Redd barna at de ser hvordan enkelte kun er ute etter bloggeren Så det er ikke saken som er viktig her, det er personen? 5 timer siden, virkelig skrev: Nå var nok mailen min litt annerledes utformet enn fra de fleste andre, så derfor heller ikke standardsvar som tydeligvis mange andre her inne har fått Jeg er kjempespent på hvordan mailen din var utformet? Skrev du inn for å rose dem for reklamestuntet? Og da forlate RB at de får sinte Mail fra KG? 5 timer siden, virkelig skrev: Det er ikke så vanskelig å skjønne. Når det kommer frem fra brukere her at de har sendt mail til Redd barna angående dette samarbeidet, skrevet her inne at de velger støtte andre organisasjoner etc. Så er det vel ikke veldig vanskelig å skjønne hvordan ordlyden er i flere av mailene. Du spekulerer vel ikke aldri så lite her? Det er ikke lov, vet du. 4 timer siden, virkelig skrev: Jeg legger da ikke ut hva jeg hverken har skrevet i min mail eller vedkommende sitt svar. Men det er jo greit Redd barna blir gjort oppmerksom på hvor langt enkelte er villige til å gå for å kunne sverte bloggeren. Hva soim måtte ryddes spiller ingen rolle, det viktigste er at Redd barna er gjort opmerksom på hva som faktisk foregår Hva er det som faktisk foregår egentlig? Så utrolig rart å ta kontakt med en stor organisasjon for å diskutere kritiske tilbakemeldinger de får. Det er faktisk slik at jeg rett og slett ikke tror deg. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 8. desember 2019 #12887 Del Skrevet 8. desember 2019 5 timer siden, virkelig skrev: Hvorfor i alle dager skal jeg legge inn både hva jeg har skrevet og hva svaret jeg fikk var ? Når de får x antall stort sett like mail om akkurat dette samarbeidet med CBE /UI så er det vel ikke rart at de svarer standardsvar, min mail var ikke for å være kritisk til CBE, og derfor et anerledes svar. Ikke verre enn det Fordi det er løgn. Snakker du sant så burde du ha null problemer med å poste det. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 8. desember 2019 #12888 Del Skrevet 8. desember 2019 3 timer siden, Bendie skrev: Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist. Hvis et par enkeltpersoner velger å trekke sin støtte er summen av støtten mindre enn hva RB har valg å sponse barnekonvensjonsbrytende bloggere med. Det må videre bli opp til RB hva de setter høyest.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12889 Del Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, Medici skrev: Hvis et par enkeltpersoner velger å trekke sin støtte er summen av støtten mindre enn hva RB har valg å sponse barnekonvensjonsbrytende bloggere med. Det må videre bli opp til RB hva de setter høyest.. det gjør meg rasende at de beløpene jeg har betalt fast gjennom mange år i sum neppe dekker annonsen til CBE. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12890 Del Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: det gjør meg rasende at de beløpene jeg har betalt fast gjennom mange år i sum neppe dekker annonsen til CBE. Nettopp. Og det er jo ikke bare hun som hr tatt seg betalt. Tenk hvor mye de pengene kunne utrettet på andre områder, av mat, klær, medisiner, skolemateriell....🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 8. desember 2019 #12891 Del Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, MissLucy skrev: det gjør meg rasende at de beløpene jeg har betalt fast gjennom mange år i sum neppe dekker annonsen til CBE. Det er du nok ikke alene om. RB bør forvalte donasjonene sine langt bedre enn dette bloggerstuntet! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. desember 2019 #12892 Del Skrevet 8. desember 2019 Psst.. Caroline Berg Eriksen. Når du dekker på med to flate og én dyp tallerken, så må du legge på mer bestikk enn én kniv og én gaffel. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 8. desember 2019 #12893 Del Skrevet 8. desember 2019 6 hours ago, MissLucy said: "hvor de kommer fra"? det er det dummeste jeg har hørt. Det er ingen som "kommer fra KG". Vi har vel alle et liv utenfor forumet her som har mange fasetter. Jeg sendte en mail til Redd Barna, og jeg kan informere om at det er en mail som "kommer fra" en fast giver gjennom mange år, en som sto frem med fullt navn,og gjorde rede for sitt syn på en saklig måte. Jeg sa fra at jeg ville flytte støtten min til en organisasjon som jobber for samme formål,slik at det ikke går ut over barn som fryser. CBE-tråden på KG sender ikke mail. Mennesker sender mail. Nå er det veldig spesielt her inne. Selv om alle har sine liv så er det en meget snodig oppførsel slik som foregår på Rampelyset her og det er ikke tvil om at det tiltrekker seg veldig mye spesielt. Vanligvis vil man si sin mening, og ferdig dersom man er uenig i noe. Ingen i min omgangskrets har som hobby om å sitte hver dag, følge vedkommende man ikke takler overalt i sosiale medier og kritisere, og jeg vil tørre å påstå at det ikke er vanlig. Det nærmeste jeg kommer er de som virkelig misliker naboen sin, men må følge med på alt h*n gjør likevel. Om det var på et generelt grunnlag om barneeksponering så ville det vært noe helt annet. Nå har jeg jo selv diskutert mye her inne, og det er virkelig ikke noe jeg snakker høyt om ellers foråsidetsånn. Når Redd Barna plutselig får en haug med klagebrev med detaljer om hva bloggeren foretar seg og står for så er det ikke så vanskelig å se hvor det kommer fra og det er fra folk som holder seg oppdatert på livet hennes i sosiale medier og at det blir hauset opp noe vanvittig. Forøvrig ser det ut til at mange her har glemt at @virkelig la ut mailen mellom h*n og Kremmerhuset der det kom frem at h*n ikke løy (som også da ble helt vilt med hissige påstander om var løgn) at det faktisk stemte det de skrev om at de var av samme oppfattelse om at det handlet om en mindre gruppe som klaget og resten var fornøyd med samarbeidet. Så hvor beskyldningene om at Virkelig farer med løgn nok en gang vet hvertfall ikke jeg hvor kommer fra. Det at det kan bli så harnisk stemning over flere sider og enkelte virker så forbanna på en bruker som forteller noe man ikke vil høre og påstår at man skal sende mail selv til Redd Barna er bare helt tullete, men for all del, man graver jo bare sin egen grav ved å fortsette å spamme og mase på dem 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 8. desember 2019 #12894 Del Skrevet 8. desember 2019 På 2.5.2019 den 16.25, virkelig skrev: Utifra svarene jeg har fått fra Kremmerhuset så skjønner jeg godt at de sletter unna kommentarer. De ønsker ikke alt det negative under deres IG. De kritiske har vel fått frem poenget nå, hvor mye oppmerksomhet forventer en tilbake ? Har fått to svar fra Kremmerhuset, og de skjønner jo hvor mye av den krasse kritikken kommer fra. Men veldig fine, ryddige svar. Og om de ønsker screenshot av innlegget som ble slettet så har jeg det så de kan se at CBE opptrådde ryddig og absolutt ikke ufin. På tide å gå videre På 2.5.2019 den 17.21, virkelig skrev: Det var vel flere her inne som sendte mail, bl.a Pøbelsara så da her nok flere fått svar. Men legger nå ikke ut hele svaret her. Og jeg har ingenting å bevise for noen her inne. " tusen takk for hyggelig mail. "Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende." Pluss mye mer, men det legges ikke ut. Men utelukkende positivt. Virkelig hadde samme samtalen med Kremmerhuset når den stormen pågikk. Like troverdig nå som da 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 8. desember 2019 #12895 Del Skrevet 8. desember 2019 On 5/2/2019 at 8:48 PM, virkelig said: Fikk først også mail fra Jonas, så kom denne like etter. Så ren løgn , javel ja Foran Og er det mitt navn som jeg tok bort og tusen takk for hyggelig mail. Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende. Vi synes Caroline har gjort en veldig fin og inspirerende styling. Caroline har vært fast kunde av Kremmerhuset i flere år og vi synes hun tar gode og inspirerende bilder og skriver gode tekster. Hva som er god styling og inspirerende er nok forskjellig oppfattelse av, men det er fint med ulikheter, variasjon og personlig stil. Vi synes det er fint med bredde for å vise at alle kan skape sin personlige stil med våre produkter. Vi opplever at kundene våre setter pris på dette. Igjen, tusen takk for hyggelig mail. Ønsker deg en riktig fin dag og god sommer. Med vennlig hilsen Kristina Knutsen Wickstrøm Markedssjef Telefon: 98 22 69 03 Email: [email protected] 3 minutter siden, Rørleggerfrue said: Virkelig hadde samme samtalen med Kremmerhuset når den stormen pågikk. Like troverdig nå som da Kanskje lurt å ta med den fulle mailen om du skal snakke om troverdighet... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 8. desember 2019 #12896 Del Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, Nebel86 skrev: Kanskje lurt å ta med den fulle mailen om du skal snakke om troverdighet... Du siterer et helt annet innlegg, det du siterer har jeg ikkje lest Men poenget står, virkelig påstår kremmerhuset skriver at de vet hvor kritikken kommer fra. Det skriver de ikke. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12897 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 7 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: Du siterer et helt annet innlegg, det du siterer har jeg ikkje lest Men poenget står, virkelig påstår kremmerhuset skriver at de vet hvor kritikken kommer fra. Det skriver de ikke. Nettopp, de skriver at det er en mindre gruppe. Ikke hvem eller hvor de kommer fra. Det som faktisk er tilfelle er at innlegget hvor de annonserte samarbeidet med bloggeren genererte lite likes. Endret 8. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 8. desember 2019 #12898 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 29 minutter siden, Luvinesta skrev: Nå er det veldig spesielt her inne. Selv om alle har sine liv så er det en meget snodig oppførsel slik som foregår på Rampelyset her og det er ikke tvil om at det tiltrekker seg veldig mye spesielt. Vanligvis vil man si sin mening, og ferdig dersom man er uenig i noe. Ingen i min omgangskrets har som hobby om å sitte hver dag, følge vedkommende man ikke takler overalt i sosiale medier og kritisere, og jeg vil tørre å påstå at det ikke er vanlig. Det nærmeste jeg kommer er de som virkelig misliker naboen sin, men må følge med på alt h*n gjør likevel. Om det var på et generelt grunnlag om barneeksponering så ville det vært noe helt annet. Nå har jeg jo selv diskutert mye her inne, og det er virkelig ikke noe jeg snakker høyt om ellers foråsidetsånn. Når Redd Barna plutselig får en haug med klagebrev med detaljer om hva bloggeren foretar seg og står for så er det ikke så vanskelig å se hvor det kommer fra og det er fra folk som holder seg oppdatert på livet hennes i sosiale medier og at det blir hauset opp noe vanvittig. Forøvrig ser det ut til at mange her har glemt at @virkelig la ut mailen mellom h*n og Kremmerhuset der det kom frem at h*n ikke løy (som også da ble helt vilt med hissige påstander om var løgn) at det faktisk stemte det de skrev om at de var av samme oppfattelse om at det handlet om en mindre gruppe som klaget og resten var fornøyd med samarbeidet. Så hvor beskyldningene om at Virkelig farer med løgn nok en gang vet hvertfall ikke jeg hvor kommer fra. Det at det kan bli så harnisk stemning over flere sider og enkelte virker så forbanna på en bruker som forteller noe man ikke vil høre og påstår at man skal sende mail selv til Redd Barna er bare helt tullete, men for all del, man graver jo bare sin egen grav ved å fortsette å spamme og mase på dem 😅 Så utrolig morsomt du beskriver det du har klart å oppfatte! Tommel opp Endret 8. desember 2019 av Revenge o'Cavatina 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12899 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 23 minutter siden, Luvinesta skrev: Nå er det veldig spesielt her inne. Selv om alle har sine liv så er det en meget snodig oppførsel slik som foregår på Rampelyset her og det er ikke tvil om at det tiltrekker seg veldig mye spesielt. Vanligvis vil man si sin mening, og ferdig dersom man er uenig i noe. Ingen i min omgangskrets har som hobby om å sitte hver dag, følge vedkommende man ikke takler overalt i sosiale medier og kritisere, og jeg vil tørre å påstå at det ikke er vanlig. Det nærmeste jeg kommer er de som virkelig misliker naboen sin, men må følge med på alt h*n gjør likevel. Om det var på et generelt grunnlag om barneeksponering så ville det vært noe helt annet. Nå har jeg jo selv diskutert mye her inne, og det er virkelig ikke noe jeg snakker høyt om ellers foråsidetsånn. Når Redd Barna plutselig får en haug med klagebrev med detaljer om hva bloggeren foretar seg og står for så er det ikke så vanskelig å se hvor det kommer fra og det er fra folk som holder seg oppdatert på livet hennes i sosiale medier og at det blir hauset opp noe vanvittig. Forøvrig ser det ut til at mange her har glemt at @virkelig la ut mailen mellom h*n og Kremmerhuset der det kom frem at h*n ikke løy (som også da ble helt vilt med hissige påstander om var løgn) at det faktisk stemte det de skrev om at de var av samme oppfattelse om at det handlet om en mindre gruppe som klaget og resten var fornøyd med samarbeidet. Så hvor beskyldningene om at Virkelig farer med løgn nok en gang vet hvertfall ikke jeg hvor kommer fra. Det at det kan bli så harnisk stemning over flere sider og enkelte virker så forbanna på en bruker som forteller noe man ikke vil høre og påstår at man skal sende mail selv til Redd Barna er bare helt tullete, men for all del, man graver jo bare sin egen grav ved å fortsette å spamme og mase på dem 😅 Hvordan vet du hva som står i klagebrevene? De jeg kjenner til, har kun påpekt det store antallet eksponeringer av barn i SoMe . Og hvis du hadde vært feks veldig imot pelsindustrien, og din favorittdyrevernsinstitusjon plutselig hadde kjøpt annonseplass hos noen som brukte masse pels, ville du sikkert reagert - og med rette. Jeg er veldig opptatt av barns rett til privatliv. At du ikke er det, er jo et valg du har gjort - men det er faktisk slik at jeg er opptatt av barns rettigheter, og jeg synes ikke det er greit at en så voldsom eksponering som CBE driver med, normaliseres. For meg handler dette IKKE om å "ta" CBE, men å si fra om at jeg ikke synes noe om at unge, ikkesamtykkekompetente barn stadig figurerer i store some-kontoer. Du kan hevde at det handler om å ta noen til du blir blå, men det gjør det ikke mer sant. Dette handler om sak, ikke person. Jeg synes ikke det er greit å eksponere unge barn på den måten. jeg synes det er dypt uetisk, og jeg tror det er godt innenfor definisjonen av krenkelse av privatlivet. Og spamme og mase på Redd barna? Er du seriøs? De er en verdensomspennende organisasjon som arbeider for at barns skal få oppfylt sine rettigheter. De er også opptatt av at norske barn har det trygt i sosiale medier. Å hevde at det er spamme og mase sier litt om din holdning til barns privatliv. Mange i RB er opptatt av barn av foreldre med store some-kontoer. Endret 8. desember 2019 av pøbelsara 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12900 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) Når skal disse engasjerte «jeg forteller ikke vennekretsen min at jeg er på KG, men legger inn innlegg på innlegg for å forsvarere CBE» at de bør tenke igjennom hva de poster her? Jeg savner virkelig en konstruktiv og saklig debatt som kan inspirerer og opplyse meg om disse som sitter på så mye info om CBE og alt de tenker og mener men som de ikke gjør. Diskusjonen her inne med disse «forsvarerne» er like kjedelig og intetsigende som CBE bloggen, verdiene som frontes er heller ikke noe å applaudere. Endret 8. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå