Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12861 Del Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, Bendie skrev: Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist. Jeg har bare sett en person skrive dette og vedkommende skrev også at støtten var flyttet til en organisasjon med tilsvarende formål. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg decker Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12862 Del Skrevet 8. desember 2019 Eg fekk ein epost frå Redd Barna der dei var heilt einige i at valget av CBE var ein stor tabbe, og at dei aldri kom til å ha liknande samarbeid. De får berre tru meg på mitt ord, for eg deler sjølvsagt ikkje privat korrespondanse som kan bevisa dette. 🙄 Men for å vera seriøs så vert denne diskusjonen dessverre ei avsporing frå den saklege debatten. Dette er jo dessverre eit vanleg mønster frå enkelte debattantar, dei er meir interesserte i å koma trampande inn i tråden for å angripa på gruppenivå og spekulera i andre sine motiv i staden for å diskutera sak, og så endar ein opp med ti sider diskusjon fram og tilbake om dette. Eg seier ikkje at det ikkje kan forekoma usakleg debatt til vanleg og, men som sagt er det ganske typisk for denne tråden korleis avsporinga skjer. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12863 Del Skrevet 8. desember 2019 11 minutter siden, Bendie skrev: Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist. Jeg håper virkelig du kan dokumentere det du påstår nå... Det er en vesentlig forskjell på å sende en klage der man ytrer misnøye over hvordan støtten brukes, kontra det å faktisk trekke støtte til barn som trenger det. Nå må du søren meg gi deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12864 Del Skrevet 8. desember 2019 11 minutter siden, decker skrev: Eg fekk ein epost frå Redd Barna der dei var heilt einige i at valget av CBE var ein stor tabbe, og at dei aldri kom til å ha liknande samarbeid. De får berre tru meg på mitt ord, for eg deler sjølvsagt ikkje privat korrespondanse som kan bevisa dette. 🙄 Dokumentasjon gjelder for begge parter i debatten. Det er bare å stryke ut navn og mailadresser. Denne typen hevdelser tjener hverken oss, bloggeren, debatten og aller minst Redd Barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12865 Del Skrevet 8. desember 2019 1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev: Dokumentasjon gjelder for begge parter i debatten. Det er bare å stryke ut navn og mailadresser. Denne typen hevdelser tjener hverken oss, bloggeren, debatten og aller minst Redd Barna. Jeg tror @decker var ironisk, for å understreke at man kan lire ut av seg hva som helst bak et anonymt brukernavn, inkludert oppdiktede eposter. Derfor er all postkorrespondanse løgn til dokumentasjon foreligger. Hittil er det bare @virkelig som ikke har klart å dokumentere sine påstander. Og jeg tviler ikke et sekund på at h*n har skrevet til Redd Barna at slemme, feite damer på KG prøver å sværte dem CBE. Det er svaret fra RB jeg regner med er løgn. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 8. desember 2019 #12866 Del Skrevet 8. desember 2019 3 timer siden, MissLucy skrev: "hvor de kommer fra"? det er det dummeste jeg har hørt. Det er ingen som "kommer fra KG". Vi har vel alle et liv utenfor forumet her som har mange fasetter. Jeg sendte en mail til Redd Barna, og jeg kan informere om at det er en mail som "kommer fra" en fast giver gjennom mange år, en som sto frem med fullt navn,og gjorde rede for sitt syn på en saklig måte. Jeg sa fra at jeg ville flytte støtten min til en organisasjon som jobber for samme formål,slik at det ikke går ut over barn som fryser. CBE-tråden på KG sender ikke mail. Mennesker sender mail. Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12867 Del Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, Bendie skrev: Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. Det er da ganske naturlig at en støtter organisasjoner som følger samme moralske/etiske retningslinjer som en selv følger. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. desember 2019 #12868 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 9 minutter siden, Bendie skrev: Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. Det som er trist er at du ikke erkjenner det faktum at CBE bryter egne barns rettigheter til privatliv og bruker de som trekkplaster til bloggen sin som er så kynisk og lite intelligent. Og at hvis UI velger å bruke denne bloggeren til å fronte et så viktig budskap for RB, så er det så uetisk og useriøst at da kan man begynne å lure på RB og deres seriøsitet. Det er mange organisasjoner der ute, noen mer seriøse enn andre og det er opp til en og enhver hvem de vil støtte. Endret 8. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. desember 2019 #12869 Del Skrevet 8. desember 2019 3 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Det er da ganske naturlig at en støtter organisasjoner som følger samme moralske/etiske retningslinjer som en selv følger. Enig! Forbrukermakt gjelder også veldedige organisasjoner, hvis man er sterkt uenig i hvordan organisasjonen forvalter gavene, så gir man til noen som er mer på linje med egne verdier. Personen skal fortsette å støtte samme sårbare gruppe, så jeg ser ingenting galt i valget her. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 8. desember 2019 #12870 Del Skrevet 8. desember 2019 På 3.12.2019 den 15.08, Frøken Scott skrev: Har fått svar fra Redd Barna. Er svært skuffet over deres tolkning av barns rett til privatliv. Men da vet man hvor de står mtp barns vern, og med det avslutter jeg støtten til Redd Barna. Det finnes heldigvis gode alternativer. "Takk igjen for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros fra våre støttespillere når vi tester ut nye aktiviteter. Denne julen tester Redd Barna ut flere nye markedsaktiviteter, da vi ser at de tradisjonelle kanalene vi har pleid å bruke blir mindre effektive ettersom årene går. Alle våre aktiviteter evalueres fortløpende og alle kommentarer vi får fra våre engasjerte støttespillere vil selvsagt inngå i våre vurderinger. Når det gjelder din tilbakemelding om Caroline Berg Eriksens brudd på barnekonvensjonen, så regner vi med at det her menes retten til privatliv. Det har ikke vært vår vurdering at denne bloggen bryter barns rett til privatliv. Allikevel respekterer vi din tilbakemelding om at Redd Barna helst ikke skulle ha brukt denne typen kanal til kommunikasjon og det tar vi til etterretning i vårt videre arbeid. Dersom du ønsker å si opp en fadderavtale hos Redd Barna, er det fint om du oppgir adresse eller telefonnummer - så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med å stanse denne. Ha en fortsatt god dag!" En til som trekker støtten. 36 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg håper virkelig du kan dokumentere det du påstår nå... Det er en vesentlig forskjell på å sende en klage der man ytrer misnøye over hvordan støtten brukes, kontra det å faktisk trekke støtte til barn som trenger det. Nå må du søren meg gi deg!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 8. desember 2019 #12871 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 39 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Det er da ganske naturlig at en støtter organisasjoner som følger samme moralske/etiske retningslinjer som en selv følger. Selvsagt. Dette er faktisk noe stadig flere er bevisste på, og det skulle bare mangle. Kampen om giverne er hard! Det er f.eks mange som av prinsipp kun gir til organisasjoner uten religiøs forankring, man undersøker gjerne effektivitet, og hvor stor del som går til administrasjon. Folk vil gjerne unngå organisasjoner som beriker seg på å ta store deler av nødhjelpen de samler inn, og undersøker f.eks hvor stor del av de innsamlede midlene som forsvinner i kostnadssluket, om de er godkjent av Innsamlingskontrollen, og hvor mye som tilfaller formålet før de gir. Å være kritisk til hvilke influencere organisasjonene bruker, tenker jeg er en naturlig følge av folks bevissthet rundt veldedighet. Endret 8. desember 2019 av Jonas Bie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12872 Del Skrevet 8. desember 2019 Forbrukermakt er viktig - og en virksom måte å bli hørt på. Jeg synes barnekonvensjonen er en utrolig viktig presisering av barns menneskerettigheter. Jeg synes Redd Barnas arbeide både ute og hjemme er veldig viktig, og jeg har alltid syntes at det er har vært så fint at RB har barnekonvensjonen som grunnlag for arbeidet sitt. Jeg ble ganske overrasket over at de valgte p samarbeide med CBE, nettopp fordi some-barna har vært nevnt mange ganger som barn som ikke får eie sin egen digitale identitet, og fordi Redd Barna jobber med nettvett her hjemme, og tidligere har vært opptatt av å formidle til foreldre at de bør være svært kritiske til hva de poster om barn i some - og oppfordret foreldre til å publisere minimalt i åpne fora. Og så ser jeg til min store overraskelse at de hevder at en av de som virkelig legger ut MYE om barna sine - til svært mange følgere, ikke eksponerer barna mye. Jeg lurer da på hva Redd BArna mener er for mye. Dette er helt på kollisjonskurs med hva de har ment dør, og helt på kollisjonskurs med hva jeg mener er riktig. Hvis en organisasjon står for noe jeg ikke lenger er enig i, vil jeg selvsagt lete etter andre som har en filosofi for arbeidet sitt som stemmer overens med mine holdninger. Så hvis jeg for eksempel ser meg om etter andre jeg kan gi et bidrag til før jul fordi Redd BARNA ikke står for det jeg trodde de gjorde, er ikke det for å ødelegge for en blogger. <det er fordi jeg er opptatt av at vi skal hjelpe, og jeg ønsker å bestemme hvem som skal få mitt bidrag - utfra hva som er viktige verdier for meg. Jeg har forøvrig Krikens Bymisjon og Leger uten grenser som mine faste mottakere - men jeg pleier å gi til Redd Barna eller Unicef i tillegg før jul. For meg er det å bruke CBE til å reklamere for RB omtrent som om SE skulle reklamene for en organisasjon som kjemper for å minske kroppspress og forby all kosmetisk/estetisk kirurgi. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12873 Del Skrevet 8. desember 2019 31 minutter siden, Felis skrev: Jeg tror @decker var ironisk, for å understreke at man kan lire ut av seg hva som helst bak et anonymt brukernavn, inkludert oppdiktede eposter. Derfor er all postkorrespondanse løgn til dokumentasjon foreligger. Hittil er det bare @virkelig som ikke har klart å dokumentere sine påstander. Og jeg tviler ikke et sekund på at h*n har skrevet til Redd Barna at slemme, feite damer på KG prøver å sværte dem CBE. Det er svaret fra RB jeg regner med er løgn. Okei, det er ikke alltid jeg skjønner ironi... 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12874 Del Skrevet 8. desember 2019 30 minutter siden, Bendie skrev: Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. Hvorfor synes du det er trist? Personen velger fortsatt å hjelpe barn, men flytter pengestøtten over til noen andre som ikke bruker støtten på reklamepenger til influencere. Det er vel en bra ting? At pengene blir brukt til det de skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 8. desember 2019 #12875 Del Skrevet 8. desember 2019 Wow, bare wow!!! At en faktisk trekker støtten sin til en veldedig organisasjon som redd barna pga. CBE er utenfor min fatteevne. Lavmål. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg #12876 Del Skrevet 8. desember 2019 Akkurat nå, Fullrulle skrev: Wow, bare wow!!! At en faktisk trekker støtten sin til en veldedig organisasjon som redd barna pga. CBE er utenfor min fatteevne. Lavmål. Ikke på grunn av CBE, vel - men på grunn av at RB har endret syn på hvordan man ivaretar barns rettigheter? Det er en liten forskjell der. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spaniasol Skrevet 8. desember 2019 #12877 Del Skrevet 8. desember 2019 13 minutter siden, pøbelsara skrev: Og så ser jeg til min store overraskelse at de hevder at en av de som virkelig legger ut MYE om barna sine - til svært mange følgere, ikke eksponerer barna mye. Jeg tror at noen som bare er innom et kort øyeblikk ikke vil oppleve den massive bruken av barn i markedsføringssammenheng. Det er nokså avanserte greier Treasures benytter. Vi ser også her i tråden at enkelte ikke klarer å forstå at ALT som skjer i deres some er butikk. INTET er personlig eller privat, selv om det er nettopp det de vil framstå som. Det er et narrespill, og for å skjønne dette må man følge godt med. Ikke for å unnskylde Redd Barna, bare et forsøk på å forstå. For det ER vanskelig å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. desember 2019 Forfatter #12878 Del Skrevet 8. desember 2019 45 minutter siden, Bendie skrev: Her er en, som trekker støtten til redd barna. Har lest flere. Riktig nok flyttes støtten, men alikevel synes jeg det hele er trist. hvorfor det? det er da revnende likegyldig for deg, eller trengende barn, om jeg støtter redd barna eller unicef? resultatet for de trengende barn er det samme, men det er altså min mening at influencere er et ekstremt negativt element i vårt samfunn,som jeg ikke vil støtte verken direkte eller indirekte. Så ved å flytte støtten fra redd barna til unicef, vil trengende barn få nøyaktig samme støtte som før, men influencere får det ikke. Det ikke trist - det er en win-winsituasjon. Hvis Redd Barna var de eneste som støttet dette formålet ville jeg nok nøyd meg med å si kraftig fra, men her har jeg altså et reelt valg. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12879 Del Skrevet 8. desember 2019 13 minutter siden, Fullrulle skrev: Wow, bare wow!!! At en faktisk trekker støtten sin til en veldedig organisasjon som redd barna pga. CBE er utenfor min fatteevne. Lavmål. Eller så kan det også ha noe å si at man ikke ønsker at pengene man gir skal gå til influenceres allerede velfylte lommebøker? Men at man vil at pengene går til det formålet det skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. desember 2019 #12880 Del Skrevet 8. desember 2019 Selvfølgelig er det trist når noen velger å trekke støtten til RB! Som sagt de gjør utrolig mye god jobb ifht barn. Men det er også utrolig trist at de velger å støtte opp om å bryte barnekonvensjonen på daglig basis! Norge er et av foregangslandene når det gjelder å jobbe for barns rettigheter! Det er en drøss med personer som driver med denne jobben hver dag! At RB velger å indirekte ikke støtte denne viktige jobben må man selvfølgelig si fra om i de ulike kanalene man har til rådighet! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå