Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12761 Del Skrevet 8. desember 2019 27 minutter siden, minimymlen skrev: Servitørene antok vel at LKE kunne sin kutyme på dette. Nå har han iallfall lært det siden han følger denne tråden ivrig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 8. desember 2019 #12762 Del Skrevet 8. desember 2019 "Jeg påpeker dårlig kundeservice, det er helt normalt når noen jobber i et serviceyrke. Hvis jeg behandler en kunde hos Treasures dårlig, har da den kunden sin fulle rett til å påpeke dårlig kundeservice uten at han henger meg ut." oki, if you say so... 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 8. desember 2019 #12763 Del Skrevet 8. desember 2019 10 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev: Kan du utdype hvordan media kan se mer "objektivt" på bruk av barn? Dokumentasjon på Treasures AS sitt bruk av barn: https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ I tillegg til dette brukte de nylig barna i en reklame: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/ Her kan man lese hva fagfolk har uttalt om bruk av barn, og de sier mye av det samme som kritikerne skriver her inne: https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ . Nå leser jeg ikke Asti sin blogg. Hun er alt for farget i sitt syn og ikke en kilde jeg vil kalle troverdig. 11 timer siden, MissLucy skrev: er det noen her som ser subjektivt på det? hva er det med argumentasjonen omkring Redd Barna, deres fokus på barnekonvensjonen og bruken av influencere som ikke er objektiv? Det er en utrolig lettvint påstand å hive ut, men du bør faktisk begrunne det du sier, i likhet med alle de som har uttalt seg om redd barnasaken. Redd barna er nok ikke fult ut objektive i og med de har valgt et samarbeid. Når det er sagt tror jeg nok de hadde lagt seg flate om de følte dette brøt med deres prinsipper og stod i strid med barnekonvensjonen. Barna er selvstendige individer, som rett på sin egen identitet, men hvordan dette ivaretas i en verden som stadig blir mer digital er en balansegang. Her må man etter min mening se på det store bildet og og se på hva som virkelig er til skade for barnet. Da blir det meningsløst og skulke angripe en enkelt blogger, som etter mitt skjønn ikke utleverer noe som helst om barnas personlighet eller deler upassende bilder. Jeg er jeg mest opptatt av HVA som deles, uavhengig av hvor» stor» vedkommende er i SoMe. Jeg kan ikke se at CBE gjør noe overtramp. Redd Barna har allerede utalt at de ikke ser CBE gjør noe galt. Det at media ikke tar tak i det vitner om det samme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 8. desember 2019 #12764 Del Skrevet 8. desember 2019 11 timer siden, Christiane_W skrev: Han klaget på servicen i restauranten på Vestlia Resort mens de var der på sponset opphold. Kaffen kom før desserten... Vil tro sånne ting gjør at en del firmaer blir skeptiske til å samarbeide med dem. Dette er måten du gjør det på når du er en bortskjemt, egoistisk og bedrevitende drittunge, for ikke å glemme respektløs og frekk. Her oppfører han seg som om HAN og familien hans gjør det resortet en SÅ stor tjeneste at han kan sitte og bråke om en kopp kaffe, ved å henge de ut som uvitende og ignorante på åpent internett. Sånt skremmer vekk de store og seriøse, ingen vil inngå avtaler med noen som er så ustabile at de heller legger ut tekst og BILDE (!!!!) Over hvor oppgitt de er fordi de ikke får det som de vil og forventer at folk er tankelesere. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12765 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 10 minutter siden, Bendie skrev: Det at media ikke tar tak i det vitner om det samme. Eh. CBEs bruk av egne barn i reklameøyemed er da tatt opp i media så det holder. Det er skrevet kronikker av både journalister og profilerte fagfolk. Også kjendiser uttaler seg om temaet mtp henne og på generelt grunnlag. Også diverse blogger skriver om dette på regelmessig basis. Det pågår en aktiv debatt angående hvordan hun håndterer dette og den er neppe over. Endret 8. desember 2019 av Umylian 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. desember 2019 #12766 Del Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, Bendie skrev: Nå leser jeg ikke Asti sin blogg. Hun er alt for farget i sitt syn og ikke en kilde jeg vil kalle troverdig. Redd barna er nok ikke fult ut objektive i og med de har valgt et samarbeid. Når det er sagt tror jeg nok de hadde lagt seg flate om de følte dette brøt med deres prinsipper og stod i strid med barnekonvensjonen. Barna er selvstendige individer, som rett på sin egen identitet, men hvordan dette ivaretas i en verden som stadig blir mer digital er en balansegang. Her må man etter min mening se på det store bildet og og se på hva som virkelig er til skade for barnet. Da blir det meningsløst og skulke angripe en enkelt blogger, som etter mitt skjønn ikke utleverer noe som helst om barnas personlighet eller deler upassende bilder. Jeg er jeg mest opptatt av HVA som deles, uavhengig av hvor» stor» vedkommende er i SoMe. Jeg kan ikke se at CBE gjør noe overtramp. Redd Barna har allerede utalt at de ikke ser CBE gjør noe galt. Det at media ikke tar tak i det vitner om det samme. Hun har skrevet om barnas personlighet flere ganger. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12767 Del Skrevet 8. desember 2019 9 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Dette er måten du gjør det på når du er en bortskjemt, egoistisk og bedrevitende drittunge, for ikke å glemme respektløs og frekk. Her oppfører han seg som om HAN og familien hans gjør det resortet en SÅ stor tjeneste at han kan sitte og bråke om en kopp kaffe, ved å henge de ut som uvitende og ignorante på åpent internett. Sånt skremmer vekk de store og seriøse, ingen vil inngå avtaler med noen som er så ustabile at de heller legger ut tekst og BILDE (!!!!) Over hvor oppgitt de er fordi de ikke får det som de vil og forventer at folk er tankelesere. Det er jo ikke bare han. CBE tok jo bildet, antageligvis vel vitende om hvordan han skulle bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12768 Del Skrevet 8. desember 2019 12 minutter siden, Bendie skrev: Nå leser jeg ikke Asti sin blogg. Hun er alt for farget i sitt syn og ikke en kilde jeg vil kalle troverdig. Asti ikke troverdig??? Du vet at det h*n legger ut er dokumentasjon hentet rett fra diverse blogger? At du får et negativt syn på det som legges ut av Asti gjenspeiler kun det faktum at det skjer altfor mye kritikkverdig på bloggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12769 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 18 minutter siden, Bendie skrev: Barna er selvstendige individer, som rett på sin egen identitet, men hvordan dette ivaretas i en verden som stadig blir mer digital er en balansegang Nå blander du dessverre kortene. Å legge ut bilder på FB og andre sosiale medier og hvordan man skal håndtere dette er noe foreldre nå blir mer og mer bevisste på og reflekterte rundt i takt med den digitale utviklingen. Det finnes ingen balansegang når det gjelder et barns rett til privatliv og det å selge dem og deres privatliv til høystbydende for reklameinntekter. Endret 8. desember 2019 av Umylian 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 8. desember 2019 #12770 Del Skrevet 8. desember 2019 10 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Det er jo ikke bare han. CBE tok jo bildet, antageligvis vel vitende om hvordan han skulle bruke det. Ja, og jeg blir flau når jeg tenker på hvordan han satt der og prøvde å se mest mulig sur og oppgitt ut, merk på en delikat måte, mens hun tok nok bilder til at de kunne velge et. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 8. desember 2019 #12771 Del Skrevet 8. desember 2019 6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Ja, og jeg blir flau når jeg tenker på hvordan han satt der og prøvde å se mest mulig sur og oppgitt ut, merk på en delikat måte, mens hun tok nok bilder til at de kunne velge et. Ganske drøy oppførsel av voksne mennesker som får sponset et opphold. Hvis du leser innlegget CBE skrev om Vestlia etter denne hendelsen, kan hun jo ikke få skrytt nok av stedet. Virker som noen fikk en alvorsprat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 8. desember 2019 #12772 Del Skrevet 8. desember 2019 Jeg mener at Redd Barna absout burde bruke penger for å nå nye målgrupper, de pengene som brukes i en sånn kampanje er nok småtteri sammenlignet med hva de får inn. Å bruke influencere kan nok være en god idé, og det er bare dumt å ikke utforske mulighetene som ligger i denne bransjen. Og det er ikke sikkert det er snakk om store summer. Det kan godt hende at Redd Barna har fått en god avtale hos et PR-byrå, langt billigere enn hva andre måtte betalt, flere sånne organisasjoner får ofte en god pris. Og så kan det godt hende at CBE har fått langt mindre for dette oppdraget enn vanlige innlegg. At hun ikke har fått tilsendt t-skjorte henger sikkert sammen med opprinnelig avtale, der Anja Johansen har en annen som ligger til grunn for samarbeidet. CBE har kanskje en friere avtale, der hun kan bestemme innholdet mer selv, basert på markedsverdi/erfaring/avtale - hva vet jeg, men jeg tror det kan være sannsynlig. MEN fordi CBE ikke kjenner til markedsføring og dynamikk rundt veldedige formål ble det dessverre ganske usmakelig. Det samme med omvendt julenisse, hun forstår ikke problemet fattigdom, stigmaet rundt, årsakene til og konsekvensene av det godt nok. Selv om jeg tror hun handler i beste mening og oppriktig bruker mye av sin fritid og sitt nettverk for andre, så fremstår det som en svært overfladisk ovenfra-og-ned-holdning. Ingen forventer at ansatte i Redd Barna skal jobbe hele julaften eller at frivillige i Frelsesarmeen skal bruke sine egne penger på julepapir. Likevel blir det ramaskrik når omvendt julenisse også oppfordrer folk til å gi hyssing og saks og forteller at de ikke skal være hjemme i julen selv. Det er jo fordi CBE og mannen ikke skiller mellom jobb og privat, eller frivillig arbeid og fritid. Bloggerbransjen er helt grenseløs (solkremen på familieferie er sponsa) og selvsentrert (navnet på produktet er navnet på en person.) At hun som eier 14 julegensere og fem dukkehus skal gi videre, er helt topp og langt bedre enn at hun ikke hadde gjort noe. Men at hun skal fronte kampanjen og vise hvor godt hun har det, som en kontrast til hvor dårlig andre har det, blir bare smakløst. Og veldig gammeldags. Oss/dem-tekning mellom rik og fattig er faktisk ganske åttitalls. Alt annet hun viser frem er oppstilt, sponsa og polert fordi livet/huset/showroomet hennes er levebrødet og businessen, hvordan skal vi da tro at engasjementet ikke er oppstilt, sponsa og polert? Kritikken oppfattes jo som kritikk av hennes person eller «hat» (evt. misunnelse) fordi det ikke finnes noe synlig skille mellom person og bedrift. Og den er det ikke publikum som visker ut. Redd Barna burde ta en runde med PR-byrået og internt. Ser for meg at juristene skjærer tenner og drar seg i håret av markedsavdelingen. Og CBE burde få seg nytt management med noe interesse og forståelse for andre deler av samfunnet. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12773 Del Skrevet 8. desember 2019 2 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Ganske drøy oppførsel av voksne mennesker som får sponset et opphold. Hvis du leser innlegget CBE skrev om Vestlia etter denne hendelsen, kan hun jo ikke få skrytt nok av stedet. Virker som noen fikk en alvorsprat. Jeg håper de mistet fremtidig spons der. Nå er det jo sånn at det er de selv som tigger seg til sponsing, enten ved å sende mail til hoteller i forkant og presentere en deal for dem, eller ved å dekke oppholdet på et sted med positiv omtale i bloggen og på den måten gjøre seg attraktive for fremtidige gratisopphold. Jeg skulle ønske flere bedrifter og hotell ble mer bevisst på å ikke sponse noen som bruker barna på den måten. Dessverre tror jeg nok det først er når sponsorene tar avstand fra praksisen at de gjør noe med den. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12774 Del Skrevet 8. desember 2019 6 minutter siden, Hanne357 skrev: At hun ikke har fått tilsendt t-skjorte henger sikkert sammen med opprinnelig avtale, der Anja Johansen har en annen som ligger til grunn for samarbeidet. CBE har kanskje en friere avtale, der hun kan bestemme innholdet mer selv, basert på markedsverdi/erfaring/avtale - hva vet jeg, men jeg tror det kan være sannsynlig. Nei, det tror jeg så absolutt ikke. At skjorta ble borte i posten er løgn fra hennes side - hun er generelt ikke så opptatt av å være sannferdig når hun skal unnskylde seg, ref. diverse uttalelser til media om at hun nå har begynt å skjerme barna. Det var snakk om en kort periode hvor kun bakhodene ble fotografert, før de gikk tilbake til full eksponering av ansikter. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12775 Del Skrevet 8. desember 2019 11 minutter siden, Hanne357 skrev: Selv om jeg tror hun handler i beste mening og oppriktig bruker mye av sin fritid og sitt nettverk for andre Jeg vil si hun har et enormt troverdighetsproblem. For meg ser det ut som engasjementet hennes dreier seg om å få seg selv til å se bra ut - en narsissistisk motivasjon og ikke en ektefølt en grunnet i omtanke for andre. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. desember 2019 #12776 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) Et lite innspill i forhold til verdien av anbefaling hos influencere. CBE har i lang tid frontet Batiste sin tørrsjampo. Hun har hatt mange innlegg om den og omtaler den som en favoritt. Nå har minmote testet flere sjampoer, og Batiste kommer dårlig ut. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24728566/toerrsjampo-disse-er-best-i-test En anbefaling i influencerverden er ikke objektiv, men kan kjøpes for penger Jeg ser også at noen kommenterer nettopp at CBE nå i større og større grad fronter billige produkter som er tilgjengelig for en større målgruppe og at dette kan tas til inntekt for at det stort sett ikke er kjøpesterke kvinner som lar seg overbevise av reklamene hennes. Jeg antar at dette stemmer all den tid hun selv faktisk ikke fronter kvalitetsprodukter, men heller fronter produkter som appellerer til en mindre kjøpesterk gruppe. Edit: @Felis sitt innlegg var det som tok opp problemstillingen https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=24460188 Endret 8. desember 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 8. desember 2019 #12777 Del Skrevet 8. desember 2019 58 minutter siden, Bendie said: Nå leser jeg ikke Asti sin blogg. Hun er alt for farget i sitt syn og ikke en kilde jeg vil kalle troverdig. Redd barna er nok ikke fult ut objektive i og med de har valgt et samarbeid. Når det er sagt tror jeg nok de hadde lagt seg flate om de følte dette brøt med deres prinsipper og stod i strid med barnekonvensjonen. Barna er selvstendige individer, som rett på sin egen identitet, men hvordan dette ivaretas i en verden som stadig blir mer digital er en balansegang. Her må man etter min mening se på det store bildet og og se på hva som virkelig er til skade for barnet. Da blir det meningsløst og skulke angripe en enkelt blogger, som etter mitt skjønn ikke utleverer noe som helst om barnas personlighet eller deler upassende bilder. Jeg er jeg mest opptatt av HVA som deles, uavhengig av hvor» stor» vedkommende er i SoMe. Jeg kan ikke se at CBE gjør noe overtramp. Redd Barna har allerede utalt at de ikke ser CBE gjør noe galt. Det at media ikke tar tak i det vitner om det samme. Nei, RB har ikke direkte uttalt at de ikke ser at CBE gjør noe galt. Videre er det ikke opplyst om omfanget av kildesjekk RB har drevet. Å anta at siden media ikke tar tak i det samme er en legitimering av utleveringen, er en logisk feilslutning (argumentum ad ignorantiam). Bare fordi noe ikke skrives/snakkes om i avisene, er det ikke dermed sagt at temaet ikke eksisterer. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umylian Skrevet 8. desember 2019 #12778 Del Skrevet 8. desember 2019 8 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg ser også at noen kommenterer nettopp at CBE nå i større og større grad fronter billige produkter som er tilgjengelig for en større målgruppe og at dette kan tas til inntekt for at det stort sett ikke er kjøpesterke kvinner som lar seg overbevise av reklamene hennes. Jeg antar at dette stemmer all den tid hun selv faktisk ikke fronter kvalitetsprodukter, men heller fronter produkter som appellerer til en mindre kjøpesterk gruppe Det virker også som om hun reklamerer for hva som helst så lenge hun får betalt for det. I bloggens glansperiode uttalte hun at de var selektive med tanke på hvilke produkter de reklamerte for. Det ser ut til å ha blitt borte i et panisk jag etter mest mulig profitt. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 8. desember 2019 #12779 Del Skrevet 8. desember 2019 50 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Asti ikke troverdig??? Du vet at det h*n legger ut er dokumentasjon hentet rett fra diverse blogger? At du får et negativt syn på det som legges ut av Asti gjenspeiler kun det faktum at det skjer altfor mye kritikkverdig på bloggene. Troverdig er kanskje ikke det beste ordet. H*n skriver nok ikke direkte feil, men veldig unyansert. Har tittet innom og sett hva det dreier seg om. Det er tydelig hva agendaen er. Skal en oppleves seriøst kan en ikke trekke ut deler av en sammenheng og servere det som sannhet. Når alt tolkes i verste mening og en velger ut enkelt sitater for å fremheve et poeng blir bildet dessverre svært lite nyansert. Når en vet at vedkommende i årevis har samlet linker for å bruke i rett anledning forsterker det dessverre inntrykket av at dette er personlig rettet mot å «ta» CBE. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. desember 2019 #12780 Del Skrevet 8. desember 2019 Det blir så fryktelig oppstilt hele greiene. Alt fra de styla barna, til kyssing, tankefulle blikk eller tilgjort gap-skratt. Se hvor naturlig venninnene ler feks. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå