Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Skrottefar skrev:

 

Det blir jo så utrolig feil å legge ut et slikt innlegg mens man er på et sponset opphold, men så er det nettopp det å tenke før man handler da, noe jeg vil tro er en umulighet for visse.......det beste hadde nok vært å bare tatt en liten prat med servitøren eller hovmesteren ang. dette før man legger ut innlegget.....og så kunne man kanskje i ettertid når man skulle beskrive opplevelsen ved oppholdet tatt med at stedet ble gjort oppmerksom på mangelen, men at de løste det på en profesjonell måte når de ble gjort oppmerksom på det, enklere kan det ikke gjøres, med mindre man vil fremstå ennå mer uspiselig enn hva man allerede er 🤢

For en uspiselig type. Er det sååå farlig, Lars Kristian Eriksen, om kaffen kom før desserten?? 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Surikatt skrev:

For en uspiselig type. Er det sååå farlig, Lars Kristian Eriksen, om kaffen kom før desserten?? 

Farlig nei, men irriterende ja. I tillegg til uproft. Det er åpenbart at det ikke er snakk om noen sekunders venting mellom kaffen og dessert.

Jeg synes det er helt innenfor å klage over noe sånt, men det burde heller kommet frem i omtalen av det sponsede oppholdet, ikke i en egen tweet. (Jeg synes det er flott at ikke bare positive ting nevnes..)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare et pussig valg, men et uetisk valg. Jeg kjenner at denne vurderingen fra RB, eller manglende sådan, lukter skikkelig ille. Å bli forbundet med ekstremforbrukeren CBE.no sine reklamekanaler er ikke bra for troverdigheten til RB, for ikke å snakke om at de tydeligvis ikke aner hva de snakker om når de skriver at de ikke ser noen utlevering av barn hos CBE. De skiller tydeligvis mellom det de står for i teorien og det de står for i praksis. Dobbeltmoral kaller vi det. Allerede når dette var på idestadiet burde ballen vært lagt død. Influensere og bloggere? Nei, det er slike som pusher frem et enda høyere forbruk på bekostning av fattige barn. RB burde skamme seg skikkelig for å legitimere forbruksfesten i SoMe. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, acna skrev:

Farlig nei, men irriterende ja. I tillegg til uproft. Det er åpenbart at det ikke er snakk om noen sekunders venting mellom kaffen og dessert.

Jeg synes det er helt innenfor å klage over noe sånt, men det burde heller kommet frem i omtalen av det sponsede oppholdet, ikke i en egen tweet. (Jeg synes det er flott at ikke bare positive ting nevnes..)

Jeg trodde faktisk det var ganske vanlig at kaffen kom før desserten hvis man ikke ber om noe annet, det opplevde jeg i alle fall så ofte at jeg nå alltid presiserer at jeg vil ha begge deler samtidig ☺

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MissLucy skrev:

den åpenbare løsningen på problemet er vel å henvende seg kelneren, ikke til internett.

Dette ekteparet har lang historikk i å henge ut ansatte på nettet for smått og stort - de gjør det tom når den ansatte gjør jobben korrekt. CBE har hengt ut personer før bare fordi hun ikke fikk viljen sin. 

Det føyer seg bare inn i den svært mange listen over ufyselig oppførsel fra deres side.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inocybe skrev:

Inntrykket jeg får av LKE etter slikt er en utrivelig person som gjerne sparker etter folk han mener ligger under ham for å framheve sin egen betydningsfullhet (ikke eneste gangen jeg har fått det inntrykket). 

De som er trygge på seg selv og sin status har aldri behov for å behandle ansatte i serviceyrker på en slik måte. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Umylian skrev:

Dette ekteparet har lang historikk i å henge ut ansatte på nettet for smått og stort - de gjør det tom når den ansatte gjør jobben korrekt. CBE har hengt ut personer før bare fordi hun ikke fikk viljen sin. 

Det føyer seg bare inn i den svært mange listen over ufyselig oppførsel fra deres side.

Helt enig med deg. De sitter og leker overklasse og så er det faktisk barna deres som tjener pengene. Jeg trodde barnearbeid var forbudt i Norge i 2019?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, minimymlen skrev:

Kaffen serveres gjerne helt til slutt, med eller uten avec eller noe søtt. Desserten er gjerne tilpasset en dessertvin eller står seg best alene, slik at kaffe sammen med desserten ville ødelagt for desserten. Men mange ønsker det servert sammen, og da får de jo det så lenge det blir kommunisert. Servitørene antok vel at LKE kunne sin kutyme på dette. 

 Med slike utsagn blir det dessverre bare sendt ut nyrike russere- vibber fra dette paret. Dem prøver så hardt å fremstå som sofistikerte, verdensvante filantroper, men det blir alltid så feil bare... og det er alltid lesernes skyld. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, miss spjåk skrev:

Ser du er inspirert av carolines svar på hvorfor de bakgrunnssjekker:

"Dette er ikke noe som er unikt for oss. Det gjelder NAV, og det gjelder andre veldedige organisasjoner. Noen organisasjoner drar også på hjemmebesøk for å ta en vurdering på behovet for hjelp." https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comments

Problemet er bare at du og caroline tar feil. De fleste veldedige organisasjoner driver ikke med bakgrunnsjekk, heller ikke søknader. Vil rette litt på siste setningen din- de fleste skjønner at det IKKE må være slik. Fattige familier er ofte gode på å skjule fattigdommen. Bare det å ta steget om å møte opp på en veldedig organisasjon er skambelagt nok. Om man ikke skal måtte sende inn søknad også?! Jeg tror ikke organisasjonen får inn særlig mange søknader og det er det ligger det helt elementær psykologi bak. Ingen søknad- mindre skam- flere søkere. Men håper for mange fattige at jeg tar feil. 

CBEs sammenligning med NAV er jo helt på jordet. Enorm forskjell på statlige ytelser som må behov-dokumenteres og julehjelp fra veldedige organisasjoner. Sier seg selv at disse ikke kan sammenlignes. I tillegg har NAV veldig strenge regler for personvern, internkontroll med egne ansatte og taushetsplikt for å påse korrekt behandling av sensitive persondata. CBE skriver de har en taushetserklæring, men hvilke rutiner har de for å sjekke at denne ikke blir brutt? 

2 timer siden, miss spjåk skrev:

Min umiddelbare tanke også. Jeg tror heller ikke de sjekket opp hvor bred eksponeringen av barna var i forkant. Mulig de skummet bloggen og glemte insta og snap.. Her har Redd Barna gått på en tillitssmell ifh verdiene de står for. Skuffende. Sendte nettopp en mail, spent på hva de svarer. Dette føyer seg inn i rekken over influencer-samarbeid der oppdragsgiver ikke har gjort god nok research. Utrolig sløvt. 

Enig i at Redd Barna gikk på en tillitsmell. Ikke så mye fordi de (tror jeg) ikke sjekket influencerne på forhånd men stolte på UIs profesjonalitet. Men mest fordi Redd Barna etter å ha blitt oppmerksom på barneeksponeringen fortsatt ikke så problemet.
Jeg sliter med å godta at en organisasjon som Redd Barna på denne måten rett ut sier det er forskjell på barn og deres rett til å bli beskyttet under barnekonvensjonen. Hvordan kan Redd Barna mene at norske bloggerbarns rettigheter betyr mindre enn andre barns? Rangerer Redd Barna hvilke barn som skal beskyttes av barnekonvensjonen og hvem som ikke skal? Jeg tror ikke det jeg leser og håper inderlig Red Barna innser tabben og dementerer.

Barnekonvensjonen gjelder for ALLE barn! 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, Umylian skrev:

Dette ekteparet har lang historikk i å henge ut ansatte på nettet for smått og stort - de gjør det tom når den ansatte gjør jobben korrekt. CBE har hengt ut personer før bare fordi hun ikke fikk viljen sin. 

Det føyer seg bare inn i den svært mange listen over ufyselig oppførsel fra deres side.

Jonas fra Brilleland er jo en klassiker 🙄

Edit: Joachim var det! Beklager, Jonas!

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/05/03/ha-det-branorge/

Rart at alle andre skal ta konsekvensene av handlingene sine, mens alle andre (leserne) har skyld i CBE og mannens handlinger 🙄👍

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jonas fra Brilleland er jo en klassiker 🙄

Han gjorde jo bare jobben sin og fulgte instruksen for at ikke kunden skulle komme til skade. Jonas er en hedersmann 👏😀

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minimymlen skrev:

Han gjorde jo bare jobben sin og fulgte instruksen for at ikke kunden skulle komme til skade. Jonas er en hedersmann 👏😀

Men LKE har vel et optikerkurs på si? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...