Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Grønt blad skrev (8 minutter siden):

Jeg synes lekesminke er bedre enn ansiktsmaske. Vanlig lekesminke (leppestift og øyenskygge?) blir mer som ansiktsmaling, hvor man smører på noe som gir en tydelig endring. Ansiktsmaske, rens o.l. er knyttet til at huden må forbedres og gjerne forynges. Og barnehuden trenger ingen av delene. Skal barna leke spa, kan de legge agurkskiver på øynene.

Veldig godt poeng! Vet man om disse ansiktsmaskene myntet på barn reklamerer med at det er for å forbedre huden osv, og ikke markedsføres som "leke" ? 

Sminkesettene var vel å regne som leketøy. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Xstrella
Skrevet

Barn trenger ikke noe i ansiktet. Er nok hormonforstyrrende elementer ellers rundt om.

Får frua opp ufrivillig i min newsfeed og siste jeg så var en dyster juledekorasjon. Grått, mørkt og dystert. Klikket meg ikke inn. Klarer ikke julepyntede hus enda, det er for tidlig. 

Skrevet
Isild skrev (16 timer siden):

Jeg hopper litt inn i tråden fra sidelinjen her nå uten å ha lest meg opp, men når det gjelder disse sheetmaskene til barn osv, så er det kynisk pengebusiness, og jeg er glad hvis også CBE.no tar avstand fra det. 

Når det er sagt, så husker jeg jo at sminkesett osv har vært laget for barn helt fra jeg selv var liten for MANGE år siden, så det er jo ikke noe nytt egentlig. Det var noe av det man ønsket seg aller mest, fordi vi elsket å leke fine damer. 

Så jeg er litt usikker på hvor grensene går for hva som er greit og ikke. Er slike sminkesett greit, men ansiktsmaske er ikke greit?

Husker den sminken lukta noe helt jævlig, må h vært verre saker enn det man får i dag. 

• Liker 4
Skrevet
Margit777 skrev (5 timer siden):

Husker den sminken lukta noe helt jævlig, må h vært verre saker enn det man får i dag. 

Det husker jeg også godt. Tror ikke det klinet var noe for barnehud, eller noen hud i hele tatt. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
CityCityBangBang skrev (4 minutter siden):

Jeg stusset også på det, men synes det er flott at det blir stående! (Antar riktignok at det står fordi hun ikke følger med.)

Dette er forøvrig også umerket reklame for Jan Thomas Cosmetics - for de har hatt reklamesamarbeid om disse produktene, og det har fremdeles reklameverdi for JTC.

Dermed har Caroline Berg Eriksen (og medeier i Treasures AS, Lars-Kristian Eriksen) OG Jan Thomas Cosmetics gjort seg skyldige i atter et lovbrudd.

Forbrukertilsynet sover i timen, som de har gjort i årevis...

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Kvinne snart 40 synes hun fortjener voksenpoeng for at hun har kjørt et sted og fått byttet til vinterdekk. 
Da ligger lista virkelig så lavt at det er lett å snuble i den. 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Skrevet

Jøss. 17.11 og all julepynt på plass. Skjønner at hun er influencer, altså, men likevel; det er over EN måned til julaften. Følger ikke egen tradisjon, engang. ☺️

. I min barndom tok vi frem treet 23. desember, så det har vært en stor tradisjon for meg, men nå har vi startet vår egen tradisjon og tar det frem første helgen i desember. Det er så koselig å ha det fremme så lenge som mulig, tiden går jo så fort uansett.

https://www.minmote.no/livsstil/a/Epz5oo/caroline-berg-eriksen-er-ikke-redd-for-mye-pynt

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Jeg stusset også på det, men synes det er flott at det blir stående! (Antar riktignok at det står fordi hun ikke følger med.)

Dette er forøvrig også umerket reklame for Jan Thomas Cosmetics - for de har hatt reklamesamarbeid om disse produktene, og det har fremdeles reklameverdi for JTC.

Dermed har Caroline Berg Eriksen (og medeier i Treasures AS, Lars-Kristian Eriksen) OG Jan Thomas Cosmetics gjort seg skyldige i atter et lovbrudd.

Forbrukertilsynet sover i timen, som de har gjort i årevis...

Det er nok ikke tilfeldig at hun lager en sminke-reel for deretter å skrive at hun bruker Jan Thomas produkter. :roll: Hun kan nekte alt hun vil, men dette er skjult reklame. 

Det lå vel en snutt på story ett eller annet sted for ikke lenge siden, der hun forteller at liplineren heter "CocóA". Det er ikke slik man uttaler cocoa. Er bare litt snålt hvor dårlig hun kan være både på norsk og engelsk uttale. 

Jeg har aldri kjøpt et JT produkt og kommer ikke til å begynne nå. Jeg klarer meg fint uten å sponse VITA også. :danse2:

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Det er nok ikke tilfeldig at hun lager en sminke-reel for deretter å skrive at hun bruker Jan Thomas produkter. :roll: Hun kan nekte alt hun vil, men dette er skjult reklame. 

Det lå vel en snutt på story ett eller annet sted for ikke lenge siden, der hun forteller at liplineren heter "CocóA". Det er ikke slik man uttaler cocoa. Er bare litt snålt hvor dårlig hun kan være både på norsk og engelsk uttale. 

Jeg har aldri kjøpt et JT produkt og kommer ikke til å begynne nå. Jeg klarer meg fint uten å sponse VITA også. :danse2:

Siden Jan Thomas produkter begynte å samarbeide med Caroline Berg Eriksen har det vært veldig tydelig at umerket reklame har vært en viktig del av dette samarbeidet. Det har vært mengder av umerkede reklamer, og reklamer som ikke er merket for retusjert person, produktplasseringer i andre umerkede reklamer.

Og med det avslører også Jan Thomas seg som en svært så useriøs forretningsmann, all den tid dette er måten han ønsker å markedsføre sine produkter på.

Ved å samarbeide med slike som CBE og å drive samarbeid med ulovlig, umerket annonsering og produktplassering i så utstrakt grad, så gir Jan Thomas selv et inntrykk av at man bør være skeptisk både til produktene og til firmaene og ham. CBE har dessuten en lang historie med å kaste samarbeidspartnere under bussen når et bedre tilbud dukker opp - noe JT også burde fått med seg med litt bakgrunnssjekk.

Men kunstig og falsk søker kunstig og falsk, kan det virke som, og da er visst heller ikke systematiske brudd på norsk lov noe de bryr seg om.

Vita har jeg boikottet lenge, og når jeg har fortalt andre om hvem de samarbeider med, så er det etterhvert en god del som har sluttet å handle på Vita.

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva med den massive eksponeringen av barna? Hun er på god vei inn i verstingtoppen, desperasjonen etter cash er fremtredende om dagen.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

6 av siste 17 innlegg er med barn. Det er ille. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (41 minutter siden):

6 av siste 17 innlegg er med barn. Det er ille. 

Hun har ikke noe å komme med selv som selger, så da må barna til pers. Det er ille.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (32 minutter siden):

Hun har ikke noe å komme med selv som selger, så da må barna til pers. Det er ille.

Det er som om hun sitter inni et hjørne hun har malt seg selv inn i, og alt hun har er en skjerm hvor hun leter etter ideer hun kan stjele fra andre. Og siden hun ikke greier å produsere noe som helst selv lenger som selger, så selger hun heller sine barn på nett. Det er ille.

Hun sitter i sin lille boble innmalt i eget hjørne. Søndagens prosjekt var å lage adventsstake - som var utdatert for mer enn 20 år siden pga. hvor brannfarlig hun har laget den. Og med det viser hun at hun at hun ikke følger med i samfunnet, og at hun heller ikke reflekterer over følgene av det hun gjør på nett. Dette siste er jo åpenbart all den tid hun (og mannen) er inne i sitt(sine) 12. år med å selge egne barn på nett. Eller, på noen områder reflekterer hun/de - de viste at de var fullstendig klar over alle farene med å eksponere egne barn på nett før og umiddelbart etter første var født. Så reflekterte de over at de ikke greide å motstå lettjente penger de kunne få av å utnytte egne, uskyldige barn - og da ble overeksponering av barn forretningsstrategi. Så når det reflekteres gis det inntrykk av at det eneste som da teller er at CBE selv skal slippe å gjøre ærlig arbeid, men likevel vil tjene penger, og at det brukes som godt nok argument til å sette egne barn i stor risiko ved å få hele sine liv solgt på nett.

Denne grådighetens latskap blandes med CBE (og LKE) egne, umodne oppmerksomhetsbehov, og derfor blandes mors seksualitet og thinspo/proana/ekstrem ortoreksi inn mellom "innhold" med barn.

Den "delikate" influenseren har nå brannfarlig innhold, umerket reklame for egen podkast som snakker om CBEs kloakktraume fra barndom og at nesepilling bør bli forbudt på offentlig sted - og spør ironisk nok om det er alt som må snakkes om. Dette nesepillende kloakkarbeidet blandes tett med nettelling til egen julesang, ustabil løping på mølle, julepynt fra barnas rom, og ekstremt filtrert innhold som umerket egenreklame for pt_carolineberg (innhold stjålet fra andre). Og så må hele innholdet i kjøkkenskapene byttes ut til julete ting istedenfor - mens CBE fremstår som en overpyntet husmor fra en dårlig film fra 1950-tallet, der hun vises med skimrende drakt og utseendet filtrert og fokus på kropp (og mye trolig umerket reklame også). Dette er ikke innhold, det er å vise frem at hun ikke lenger greier å produsere noe som helst selv. Influenseren Caroline Berg Eriksen har ikke noe å by på - og da er sex, usunt og falskt utseende- og kroppsfokus, barn og hund det som selges på nett. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Har vært litt av sosiale medier i det siste, men hadde meg litt scrolletid i dag. Ser at cbe er på stedet hvil, eller dvs blir bare verre og verre mht til innholdsløst/meningsløst vissvass innhold på repeat. Så tok jeg turen innom de som jeg følger og syns er interessante og ekte, ikke alltid enig i alt, men ser de jobber godt, dedikert og skikkelig, og ikke minst utvikler og endrer seg; Funkygine f.eks har fra 10 000 til 50 000 likes på sine innlegg på Instagram. Fredrik Fornes mellom 1000 og 10 000. Cbe har hatt absolutt ALLE muligheter foran seg til å være en relevant «influenser», og så skufler hun det vekk med å ikke gidde å jobbe/utvikle seg eller finne relevante nisjer i tråd med tiden og det samfunnet vi lever i. Det er godt gjort med tanke på hvor lenge hun har holdt på. 

Endret av ingo
Skrivefeil
  • Liker 23
Skrevet

Er det dette hun skal trekke kunder med? Seg selv i fokus? Igjen. Hvis hun vil noe med dette bør hun vesentlig endre strategi. De fleste som trenger en personlig trener vil bli sterkere og sunnere. Vil man bare bli tynn er det kosthold som teller. 
Å fokusere på en poserende MEG samtidig som man skal fri til kunder funker dårlig.

Sagt det før og sier det igjen: naturlig, avslappet, sterk, blid og kunden i fokus slår ut innsugd mage, redigerte bilder og fokus på seg selv. Any day!

IMG_8965.jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
ingo skrev (5 timer siden):

Har vært litt av sosiale medier i det siste, men hadde meg litt scrolletid i dag. Ser at cbe er på stedet hvil, eller dvs blir bare verre og verre mht til innholdsløst/meningsløst vissvass innhold på repeat. Så tok jeg turen innom de som jeg følger og syns er interessante og ekte, ikke alltid enig i alt, men ser de jobber godt, dedikert og skikkelig, og ikke minst utvikler og endrer seg; Funkygine f.eks har fra 10 000 til 50 000 likes på sine innlegg på Instagram. Fredrik Fornes mellom 1000 og 10 000. Cbe har hatt absolutt ALLE muligheter foran seg til å være en relevant «influenser», og så skufler hun det vekk med å ikke gidde å jobbe/utvikle seg eller finne relevante nisjer i tråd med tiden og det samfunnet vi lever i. Det er godt gjort med tanke på hvor lenge hun har holdt på. 

Funkygine går det an å relatere seg til. Fokus på trening for noe annet enn å se tynnest mulig ut. Viser hverdager som man kan relaterr seg til i en hektisk uke. At dronningen av filter og posering prøver å relatere sin trening til et hektisk liv er jo bare morsomt.

Og ja enig, det blir verre og verre hos henne. Mer redigert og ihjel stylet for hvert bilde….

• Liker 11
  • Nyttig 10
Skrevet

Travle kvinner? Ok. Og den skrevingen igjen. 😑

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Stargaze skrev (8 minutter siden):

Er det dette hun skal trekke kunder med? Seg selv i fokus? Igjen. Hvis hun vil noe med dette bør hun vesentlig endre strategi. De fleste som trenger en personlig trener vil bli sterkere og sunnere. Vil man bare bli tynn er det kosthold som teller. 
Å fokusere på en poserende MEG samtidig som man skal fri til kunder funker dårlig.

Sagt det før og sier det igjen: naturlig, avslappet, sterk, blid og kunden i fokus slår ut innsugd mage, redigerte bilder og fokus på seg selv. Any day!

IMG_8965.jpeg

Usikker på om hun er den som faktisk vet hvordan travle damer har det. Jeg tenker da på damer som står opp og går på jobb mandag til fredag...😅 

• Liker 18
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...