Rev. Revenge Skrevet 12. oktober #107921 Skrevet 12. oktober Denne artikkelen er egentlig verdt å lese på grunn av innblikket man får av hvordan LKE tenker om (sin) treningsmetode og motivasjon. Han er grundig sitert i artikkelen/får mye plass. Kona er ikke nevnt, ei heller deltakelse i noen som helst annen form for jobb bortsett fra online-coaching Og "jobben" med fysisk trening. 13 2
Rev. Revenge Skrevet 12. oktober #107922 Skrevet 12. oktober Frisk Frosk skrev (22 minutter siden): (Han nevner ikke at innreise til USA til VM i Hyrox trolig ville blitt avslått? Eller årsaken til det?) Ikke med et ord. Istedet sier han at han har kvalifisert seg for VM I Hyrox to ganger, inkludert neste år. 9
BlendaSensitive Skrevet 12. oktober #107923 Skrevet 12. oktober Har ikke lest artikkelen men om man skal «snälltolka» , så vet vi jo ikke standaren på treningen før lke kom. Den kan jo ha vært minimal!husk det er tenåringer, gutter midt i puberteten så de skal ikke trent så spesifikt før. I tillegg midt i puberteten så gir hormoner et kjapt resultat av målrettet trening og aktivitet. 9
Kollontaj Skrevet 12. oktober #107924 Skrevet 12. oktober Han er vel ikke den første som har overdrevet egne kvalifikasjoner, men han er jo helt klart den med mye historikk på å gjøre det. 😆 10
Hulderen Skrevet 12. oktober #107925 Skrevet 12. oktober Rev. Revenge skrev (5 timer siden): – Det jeg primært har drevet med fram til nå, er online-coaching. Det har jeg nesten kuttet ned til beinet for å gjøre plass til jobben i Sarpsborg 08. Vil bare fremheve dette blant alt selvskrytet. Hva betyr Sarpsborg 08? Er det barn som er født i 2008? Eller lag nr 8, bydel nr 8? 🤔 2
Sugar&Spice Skrevet 12. oktober #107926 Skrevet 12. oktober Hulderen skrev (2 minutter siden): Hva betyr Sarpsborg 08? Er det barn som er født i 2008? Eller lag nr 8, bydel nr 8? 🤔 https://no.wikipedia.org/wiki/Sarpsborg_08_Fotballforening 3
Era Vulgaris Skrevet 12. oktober #107927 Skrevet 12. oktober Hulderen skrev (2 minutter siden): Hva betyr Sarpsborg 08? Er det barn som er født i 2008? Eller lag nr 8, bydel nr 8? 🤔 Sarpsborg 08 er navnet på klubben. 2
Rev. Revenge Skrevet 12. oktober #107928 Skrevet 12. oktober Rev. Revenge skrev (7 timer siden): – Det jeg primært har drevet med fram til nå, er online-coaching. Det har jeg nesten kuttet ned til beinet for å gjøre plass til jobben i Sarpsborg 08. Vil bare fremheve dette blant alt selvskrytet. Siterer meg selv for å vise til at LKE uttaler at han har måttet "gjøre plass til" jobben som trener for Sarpsborg 08, en stilling han har til nyttår. Han følte ikke behov for dette da han titulere seg selv som box manager i 30% stilling for PT Sarpsborg Han har altså skåret ned på sin (lukrative?) jobb som online-coach for å legge inn tid til å trene Sarpsborg fotballag, samtidig som han også uttaler at han ikke teller arbeidstimer, men at trenerjobben er en livsstil. Troverdig. 18 1
Surikatt Skrevet 12. oktober #107929 Skrevet 12. oktober Rev. Revenge skrev (1 time siden): Siterer meg selv for å vise til at LKE uttaler at han har måttet "gjøre plass til" jobben som trener for Sarpsborg 08, en stilling han har til nyttår. Han følte ikke behov for dette da han titulere seg selv som box manager i 30% stilling for PT Sarpsborg Han har altså skåret ned på sin (lukrative?) jobb som online-coach for å legge inn tid til å trene Sarpsborg fotballag, samtidig som han også uttaler at han ikke teller arbeidstimer, men at trenerjobben er en livsstil. Troverdig. Forsto jeg det rett, så trener han et ungdomslag. Alle vet det er vanskelig å skaffe nok trenere i ungdomsfotballen. Det er ikke en «jobb» å leve av det er en oppgave folk har ved siden av sin 100% andre jobb. 13 1
Kollontaj Skrevet 12. oktober #107930 Skrevet 12. oktober Surikatt skrev (5 minutter siden): Forsto jeg det rett, så trener han et ungdomslag. Alle vet det er vanskelig å skaffe nok trenere i ungdomsfotballen. Det er ikke en «jobb» å leve av det er en oppgave folk har ved siden av sin 100% andre jobb. Finnes betalte slike jobber også. Regner med at dette er en slik. 9
Surikatt Skrevet 12. oktober #107931 Skrevet 12. oktober Kollontaj skrev (1 minutt siden): Finnes betalte slike jobber også. Regner med at dette er en slik. Ja, de får betalt men likevel, en jobb man har på siden 9
Hallepalle2 Skrevet 12. oktober #107932 Skrevet 12. oktober Surikatt skrev (51 minutter siden): Ja, de får betalt men likevel, en jobb man har på siden Klart den er på siden. Det er tenåringer som har skole og lekser i tillegg til å satse på fotball. Jeg vil tippe at det er ca en 40% stilling det er snakk om. Så han har igjen litt tid til både online trening og å filme sin fru som er så flink til å være tynn. 17 2
neon_sun Skrevet 12. oktober #107933 Skrevet 12. oktober Surikatt skrev (1 time siden): Ja, de får betalt men likevel, en jobb man har på siden Jeg er fotballtrener, har aldri fått ett øre for det i vår klubb. Tror det er veldig ulik praksis rundt om. 2 1
Anonym90059005 Skrevet 12. oktober #107934 Skrevet 12. oktober MiniMjau skrev (7 timer siden): Lurer på hvem de funksjonell fitness utøverne er, da jeg kjenner til det miljøet og aldri hørt snakk om lke i de kretser. Trener på samme gym flere som har deltatt i både nm, em og vm. (Jeg er ikke på det nivået altså😅, men crossfitmiljøet er sammensveiset) Er vel de tvilling-jentene i hvert fall, som han har vært involvert med noe trening.
Anonym90059005 Skrevet 12. oktober #107935 Skrevet 12. oktober Frisk Frosk skrev (9 timer siden): Det står at Lars-Kristian Eriksen startet med disse 15-åringene "etter sommeren". Da har han vært der i maks et par måneder. Da virker det, ærlig talt, bekymringsverdig når Honningsvåg sier: "Han stiller store krav til fysikken og har allerede løftet det opp til et nytt nivå hos oss." https://www.sa.no/vm-klar-lars-kristian-42-skal-lofte-s08-talentene-gleder-meg-hver-dag/s/5-46-1894636 Hvor høyt kan du løfte fysikken til gutter 15 år (eller 19 år, for den saks skyld) på to måneder? Barn i vekst skal ikke ha for store endringer i treningsmengde, da går de på skadeproblematikk og/eller overtreningsproblematikk som igjen gir skader, uhelse, dårlig motivasjon. Utfordringen i slike tilfeller er at skadene og følgene gjerne ikke begynner å komme frem før det har gått mange måneder. Med andre ord, de kommer trolig heller ikke frem før nyttår, når nåværende kontrakt med LKE går ut og klubben vurderer å forlenge kontrakten... Flott om LKE kan bidra med noe positivt, men som forelder til disse guttene hadde jeg vært svært bekymret av å lese det Honningsvåg uttalte, om at de allerede, etter så kort tid, har løftet det fysiske til "et helt nytt nivå". Når man kjenner LKEs historikk med å ønske raske toppresultater på alt han gjør (og at han dropper det han ikke får raske toppresultater på), så mener jeg klubben må ha faktisk fagperson (f.eks. fysioterapeut med ekstrautdanning innen trening) til å sikre at det som gjøres gjøres på en trygg måte for disse 15-19 år gamle guttene og unge mennene! Antar han sikter til at han har hevet fokuset på og gjennomføringen av den fysiske treningsbiten til et nytt nivå, ikke at nødvendigvis spillerne har bedret sitt fysiske nivå så mye på den tiden. 2
Frisk Frosk Skrevet 12. oktober #107936 Skrevet 12. oktober Rev. Revenge skrev (7 timer siden): Ikke med et ord. Istedet sier han at han har kvalifisert seg for VM I Hyrox to ganger, inkludert neste år. VM i hyrox 2025 ble avholdt i juni i år, i Chicago, Illinois. Ut fra historikk ville det nok vært vanskelig å komme seg inn i USA. Årsaken han oppga for å ikke dra dit var jo også litt... skal vi si svevende, ikke troverdig ut fra historikk, i hvert fall. 14
Frisk Frosk Skrevet 12. oktober #107937 Skrevet 12. oktober Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Antar han sikter til at han har hevet fokuset på og gjennomføringen av den fysiske treningsbiten til et nytt nivå, ikke at nødvendigvis spillerne har bedret sitt fysiske nivå så mye på den tiden. Mulig, men det som ble sagt kunne like gjerne tolkes at det var utøvernes fysiske nivå som var hevet til et nytt nivå. 3
Rev. Revenge Skrevet 13. oktober #107938 Skrevet 13. oktober (endret) Frisk Frosk skrev (13 timer siden): VM i hyrox 2025 ble avholdt i juni i år, i Chicago, Illinois. Ut fra historikk ville det nok vært vanskelig å komme seg inn i USA. Årsaken han oppga for å ikke dra dit var jo også litt... skal vi si svevende, ikke troverdig ut fra historikk, i hvert fall. Han slenger jo også ut alle merittene sine, samt følgende om Hyrox: – Etter at jeg sluttet som fotballspiller fortsatte jeg å trene bra, og som 40-åring var jeg sju sekunder unna NM-kravet på 10.000 meter. Nå er jeg kvalifisert til VM neste år i Hyrox, forteller han. Jeg tipper han bruker kvalifiseringene til å fremheve seg selv, ikke at han nødvendigvis skal gjennomføre. Jeg ville nok ha trodd etter å ha lest artikkelen (og uten inngående kjennskap til fyren) at han både har gjennomført og skal gjennomføre neste år uten å sjekke om det er reellt. Neste VM er i Sverige. Endret 13. oktober av Rev. Revenge tilføyelse 11 1
LastebilZara Skrevet 13. oktober #107939 Skrevet 13. oktober Frisk Frosk skrev (15 timer siden): VM i hyrox 2025 ble avholdt i juni i år, i Chicago, Illinois. Ut fra historikk ville det nok vært vanskelig å komme seg inn i USA. Årsaken han oppga for å ikke dra dit var jo også litt... skal vi si svevende, ikke troverdig ut fra historikk, i hvert fall. Jeg spør sikkert dumt, men hvorfor er det vanskelig for han å komme seg inn i USA? Var ikke de på familietur dit for noen år siden?
Mistyen Skrevet 13. oktober #107940 Skrevet 13. oktober loffen skrev (På 10.10.2025 den 17.09): Drømmekroppen for meg er jo min egen kropp, når jeg er sterk, og ikke har vondt noe sted! dette er det beste jeg har lest på lenge 💓 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå