Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

og ler hysterisk

Ja, den latteren virker bare helt malplassert og tilgjort. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
cerruti skrev (9 minutter siden):

Ja, den latteren virker bare helt malplassert og tilgjort. 

Det gjør hele dama egentlig. Alt er en fasade, også latteren. At hun ikke skjønner at hadde hun vært oppriktig og genuin så hadde hun vært mye mer troverdig. Hun er gjennomskuet for lengst. Tipper at ting ikke er så bra og da blir latteren en kamuflasje.

• Liker 15
Skrevet
Felis skrev (58 minutter siden):

Det går forøvrig ikke an å skrive recaps fra episodene lenger, for innholdet har blitt så dårlig. Det er i grunnen redusert til at Guri leser opp lister hun har plukket opp på TikTok. For eksempel hvordan stå opp om morgenen, eller hvordan bli en bedre kone. Og Caroline svarer ja og ha og ler hysterisk på mer eller mindre passende plasser. 

Carolines bidrag er ofte å lese opp wikipediaartikler. En gang hadde hun oppdaget at det fantes mer en en type måke, så da googlet hun og siterte en  wikipediaside om måker.

Begge damene er ganske enige om at det skjer lite i livene deres. Det eneste Caroline har å melde fra sist uke, bortsett fra nok en dramatisk kjøretur til innspilling, er at hun har vært på babyshower. Guri har opplevd litt mer, for hun har hatt en liten rolle i en serie med Linn Skåber, og så har hun ligget på sofaen og sett på Gossip Girl. Og TikTok, åpenbart.

Hvorfor denne podcasten består er for meg et mysterium, men det er kanskje viktig påfyll for damene i deres ellers ganske innholdsløse liv?

Spot on! Hvordan i all verden klarer de å få sponsorer som gjør at dette går rundt? De har veldig sjelden noe interessant å prate om, noe som gjør det helt dødfødt å høre på. Det er tomt venninneprat som de tydelivis har behov for, men hvem har glede av å lytte på? Det er meg en gåte. 

Hvis det skjer så lite i livet, hvorfor ikke bare droppe å snakke om det, og ta opp noen spennende og engasjerende temaer? Humoren deres er å gjøre til stemmen til en slags tilgjort teaterstemme, hvor de ofte gjentar hverandre i tillegg. Jeg har ikke orket å høre på alle episodene, det sier seg vel selv hvorfor. Men så er det nesten facinerende hvor dårlig det er, så man lytter litt på grunn av det. 

Det er litt ironisk å høre praten om trad wife. CBE lager innhold som om hun var inspirerert av datidens glamorøse "husmødre". Alt er sukkersøtt, overdådig, kvinnen skal være kokett, alltid on fleek og pyntet. Jeg får i alle fall en skikkelig gammelsdags vibe av de reels'ene. Når hun ikke gjør det, er det samme innhold men byttet ut med magetopper, bh og en kort shorts. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Skrevet
Felis skrev (14 timer siden):

I følge ingressen til den nyeste podcastepisoden skal damene prate om trade wife. Jeg lurte fælt på hva det er. Aksjemeglerkone? Eller noe slags salg av kone? De uttaler det også trade wife (treid wife), men det viser seg at de mener tradwife. Jeg kjenner jeg blir litt flau på damenes vegne. Er det for mye forlangt at de staver og uttaler temaene sine riktig? Caroline liker å lage mat og passe ungene og pynte seg med rød lebestift (leppestift), men hun tror ikke hun kunne vært en tradwife. 

Jeg kan foresten opplyse om at Caroline vurderer å innføre date night, for hun og Lasse får så lite tid til hverandre (det forundrer meg litt, siden de er sammen 24/7, med unntak av LKEs deltidsstilling). De er liksom ikke kjærester lenger. Guri lurer på om det begynner å skrante, men Caroline ler anstrengt og roper Neiiiida! Tenk ikke på det!

Trade wife! 😂 Takk for latteren! 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Begriper ikke hvorfor PT_carro alltid får meg til å løpe innom Desiree Andersens kontoer. Gamle Fitfocus, nå DA, Boost løpegleden og Fitetter40 med egen app og en haug utgitte, populære bøker.

Jo forresten, jeg rømmer fra en desperat, ukjent poseringsfrue til debriefing hos uredigerte, ærlige, sjarmerende Desiree Andersen som vet hva hun driver med, har en sunn tilnærming til kosthold og trening, utdannelse og erfaring. Motiverende og med smittsom glede, og evne til videreutvikling.

Nettsiden til PT_carro oppdateres med nytt treningskonsept, men selve siden ryddes ikke opp i. Så useriøst, slendrian og latskap som alltid.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (4 timer siden):

Spot on! Hvordan i all verden klarer de å få sponsorer som gjør at dette går rundt? De har veldig sjelden noe interessant å prate om, noe som gjør det helt dødfødt å høre på. Det er tomt venninneprat som de tydelivis har behov for, men hvem har glede av å lytte på? Det er meg en gåte. 

Hvis det skjer så lite i livet, hvorfor ikke bare droppe å snakke om det, og ta opp noen spennende og engasjerende temaer? Humoren deres er å gjøre til stemmen til en slags tilgjort teaterstemme, hvor de ofte gjentar hverandre i tillegg. Jeg har ikke orket å høre på alle episodene, det sier seg vel selv hvorfor. Men så er det nesten facinerende hvor dårlig det er, så man lytter litt på grunn av det. 

Det er litt ironisk å høre praten om trad wife. CBE lager innhold som om hun var inspirerert av datidens glamorøse "husmødre". Alt er sukkersøtt, overdådig, kvinnen skal være kokett, alltid on fleek og pyntet. Jeg får i alle fall en skikkelig gammelsdags vibe av de reels'ene. Når hun ikke gjør det, er det samme innhold men byttet ut med magetopper, bh og en kort shorts. 

Ditt og @Felis sine innlegg minnet meg om denne:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/8q6bzQ/hva-er-egentlig-en-tradwife-hva-har-tradwives-med-nynazisme-aa-gjoere

Virker ikke som om CBE og GS har satt seg inn i uttrykket. Eller rettere - det vet vi jo at de ikke kan ha gjort når de kaller det "trade wife" og sier "treid wife". Hadde de satt seg inn i det burde de i det minste ha sagt noe om hvilken del av dette miljøet de ser på som inspirasjon og hva de ev. ikke støtter. 

Og så blir det nesten litt komisk at CBE, som har forsørget mannen i så mange år, glorifiserer "trad wife"-livet. Hun har jo på mange måter levd det livet og tjent penger på dette poserte, liksomlivet. 

Men det er heller ikke overraskende at hun og LKE kanskje trekkes mot slike ideer ut fra både tro og politiske syn som mer og mindre direkte er frontet på bedriftenes kanaler over mange år. 

(Og nei, jeg kaller dem ikke nynazister, les kronikken så ses nyansene i dette.)

Endret av Frisk Frosk
språkvask
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (3 timer siden):

Trade wife! 😂 Takk for latteren! 

🤣🤣 Bare bekrefter inntrykket av at dette langt i fra er de skarpeste knivene i skuffen (eller gaffel i puffen som disse sikkert kaller det). Har denne bedriften noen gang som helst vist et lite snev av å være en kompetansebedrift eller vilje og innsats til å tilegne seg god kompetanse/kunnskap? ( utenom linker til ymse enkeltståendes forskningsresultater). 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
gladidag skrev (16 timer siden):

Datenight=some innhold. Så får de også vist frem hvor sexy og forelsket de er(??) og sponset litt restaurantbesøk.. 

Hvis de har tenkt å dokumentere «date night» da er det ikke date men bare for å vise seg frem. Så latterlig. Kjøper ikke den. Men sikkert gøy for de å filme seg selv enda mer. 

Endret av Surikatt
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Til å skryte av å ha trent såpass mye, blir jeg overrasket over at Caroline kun løfter 10kg (pluss stang) i benk…. Er hun virkelig så svak?! 
Og FitFemme - er det bare herming etter Desiree Andersens Fitetter40? 

Endret av Nabooru
Fjernet feil lenke
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Surikatt skrev (17 timer siden):

Hvis de har tenkt å dokumentere «date night» da er det ikke date men bare for å vise seg frem. Så latterlig. Kjøper ikke den. Men sikkert gøy for de å filme seg selv enda mer. 

Tror jeg heller ville se maling tørke enn de der to sjelløse menneskene på date.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Nabooru skrev (10 minutter siden):

Til å skryte av å ha trent såpass mye, blir jeg overrasket over at Caroline kun løfter 10kg (pluss stang) i benk…. Er hun virkelig så svak?! 

Har denne påvirkeren noensinne gjort noe annet enn å rappe andres ideer for å lage innhold på sine egne kanaler?

"Jobben" består vel i å surfe konstant på nasjonale og internasjonale påvirkere og andre nettsteder som publiserer oppskrifter, mote, ineriør, trening og annet innen livsstil som trender. For så å kopiere dette inn, som om det var hennes idé, alltid uten å kreditere kilder eller dem hun blir inspirert av.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Nabooru skrev (5 timer siden):

30 kg i benk (20 kg stang) er helt innafor. Hun har vel aldri prioritert overkroppen eller gitt seg ut for å satse seriøst på styrkeløft? Det går vel mest på estetikk. Problemet er at hun ofte gjør øvelsene hårreisende feil (sjekk hip thrustene hennes) og generelt ser anspent ut. Og ja, sykelig tynn. Hun bør være klar over hvilke signaler hun og ektemannen sender til døtrene (og andre). Det ser ut til å ha vært en vektnedgang i det siste, og selvfølgelig opprettholder hun en anorektisk/ ortorektisk spiral ved å konstant poste veldig lettkledde bilder på sosiale medier. Jeg har selv erfaring med å være «grenseland»-anorektisk, og etter 5 kg vektoppgang opplever jeg det samme som mange andre: mye bedre idrettsprestasjoner, mindre selvsentrert og mindre fokus på kropp og vekt. Mer fokus på de rundt meg, bedre mor og partner. Og dessuten ser jeg bedre ut - ikke fordi jeg så veldig dårlig ut som syltynn, men fordi jeg har det bedre, er sunnere, bedre hår og hud osv. Det samme ville nok skjedd med henne. 

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Irja skrev (På 16.8.2025 den 9.58):

«Du inspirerer meg til å se bedre ut på trening» Hva er det jeg leser?! Hvorfor ser jeg på dette?? Nå er det nok.

IMG_2514.jpeg

Akkurat dette (uthevet og fargelagt) er det nok flere av oss som burde reflektere over. No "clicks" - no money...

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Nabooru skrev (6 timer siden):

30 kg er ikke dårlig, hun veier jo sannsynligvis ikke så mye. Jeg tar 50 men veier sikkert det dobbelte, så sånn sett er jeg jo svakere enn henne. 🙈

Styrke er relativt. 

• Liker 1
Skrevet
Sarah93 skrev (2 timer siden):

30 kg i benk (20 kg stang) er helt innafor. Hun har vel aldri prioritert overkroppen eller gitt seg ut for å satse seriøst på styrkeløft? Det går vel mest på estetikk. Problemet er at hun ofte gjør øvelsene hårreisende feil (sjekk hip thrustene hennes) og generelt ser anspent ut. Og ja, sykelig tynn. Hun bør være klar over hvilke signaler hun og ektemannen sender til døtrene (og andre). Det ser ut til å ha vært en vektnedgang i det siste, og selvfølgelig opprettholder hun en anorektisk/ ortorektisk spiral ved å konstant poste veldig lettkledde bilder på sosiale medier. Jeg har selv erfaring med å være «grenseland»-anorektisk, og etter 5 kg vektoppgang opplever jeg det samme som mange andre: mye bedre idrettsprestasjoner, mindre selvsentrert og mindre fokus på kropp og vekt. Mer fokus på de rundt meg, bedre mor og partner. Og dessuten ser jeg bedre ut - ikke fordi jeg så veldig dårlig ut som syltynn, men fordi jeg har det bedre, er sunnere, bedre hår og hud osv. Det samme ville nok skjedd med henne. 

Hvordan vet du hvor mye stangen veier? Jeg har trent steder der stangen veier 5 kg, 10 kg og et sted der de også hadde en stang som var 15-20 kg. 

Jeg synes det har virket som om hun løfter mye lettere enn 30 kg, basert på muskelbruken når hun løfter og fysikken ellers.

Spør bare fordi jeg lurer. Ellers er jeg enig i alt du skriver. 

Nå opplyses det fra regjeringen at de skal prioriteres mer penger til behandling av spiseforstyrrelser, og det trekkes spesielt frem at det er en urovekkende økning spesielt blant jenter.

Det er også vist en sammenheng mellom det at unge fikk sosiale medier og smarttelefoner og både disse og andre helseproblemer (også psykiske).

Og likevel får influensere som Lars-Kristian Eriksen, Caroline Berg Eriksen, Sofie Steen Isachsen /Sophie Elise og altfor mange andre lov til å fortsette og fortsette denne beviselig skadelige påvirkningen av barn, unge og påvirkelige voksne. Og, de bruker egne barn i denne galskapen, som igjen vil trekke nye barn til disse ødeleggende bedriftenes innhold.

Takk for at du deler egen, viktige erfaring også!

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det siste innlegget: jeg forstår ikke helt tankegangen. Når det først velges å bruke filter (eller ‘redigere lys og skygge’); hvorfor ta det så til det ekstreme, ja til den grad at fingrene på den ene hånden nesten ser ut til å være forkullet?

Innlegget burde vel for øvrig også vært merket både med reklame og filtrert person?

Endret av Laia
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Etter å ha surfet på Kvinneguiden er podkasten nå rettet til Tradwife 😂 Fint at vi fungerer som utdanningen hun mangler!

• Liker 28
  • Nyttig 14
Skrevet
Ellie77 skrev (4 minutter siden):

Etter å ha surfet på Kvinneguiden er podkasten nå rettet til Tradwife 😂 Fint at vi fungerer som utdanningen hun mangler!

Haha, la merke til det samme..men helt sikkert noe som har sendt henne link..hun surfer jo ikke på kvinneguiden 🤣

• Liker 21
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...