Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Hvem er utgiver og redaktør nå? 

Siden de nå spiller inn i Fredrikstad, iflg. dem selv, så tipper jeg at det er samme som også produserte eller produserer for Ine Møller Anwar. Det var tidligere Lion Island, som Emilia Wallin gikk ut av. Så måtte jeg satse på noe så tipper jeg EW også har en rolle i CBE/GS sin podkast. Det at CBE og EW plutselig ble nære venninner og samarbeider om foredrag også, styrker dette.

Men, dette blir jo bare synsing ut fra hva de selv legger ut på sosiale medier. Hadde de opptrådt ryddig og profesjonelt så hadde de sluppet at folk gjør seg opp egne tanker og inntrykk, som nå.

Det venninne-influnser-nettverket som flere av dem har er jo blitt tydeligere og tydeligere siste årene, og når de selv velger å blande kortene så voldsomt, og de følger samme uryddige bedriftspraktiser, så må de også tåle omtalen som følger av det.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

panzerpølsa skrev (21 timer siden):

"Gode vibber i stua" : bilde av seg selv med halvåpen trutmunn. What a time to be alive sier jeg bare, når dette er noe det tjenes penger på. 

Jeg syns det blir mer og mer kleint med seksualiseringen influensere driver med. Det er som om de ikke kan eksistere hvis de ikke er gjennomstriglet og «sexy». I tillegg blir det enda kleinere når de «liker» egne innlegg. Sånn som dette som @panzerpølsa henviser til, og flere …

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen "endelig yogasession" uten å filme og legge ut på nett.

Ingen kaffe uten å publisere og snakke om det.

Ingen tur i skogen uten å rigge til kameravinkler og rekvisitter for instagram.

Ingen hodepine uten tårer på snapstory

Ingen løpetur uten drone og kameramann

Og ingen venninneprat uten å ta opp og legge ut som podcast.

Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det - lager det da en lyd? Hvis ingen andre ser eller hører det man gjør, har man egentlig et liv?

Og hvis man ikke har utnyttet det kommersielle potensialet til ens egen hvile, resistusjon, tilstedeværelse, har man faktisk gjort den aktiviteten?  Men hvis man filmer og publiserer at man gjør sin egen yogasession, gjør man egentlig yoga da? Hvis man tar bilde av eller filmer morgenkaffen, drikker man morgenkaffe sånn egentlig? Om man filmer når man løper, får man trent da? Og - om man velger å ta opp venninnepraten og utgi den for å være en podcast, er det en podcast da? Eller er det omvendt - har det blitt umulg å sette seg ned og være tilstede med venner uten å gjøre det til en kommersiell vare?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...