FotbaIlflua Skrevet 10. oktober 2019 #9601 Del Skrevet 10. oktober 2019 CBE sier selv at hun er veldig sterk på kjerne, enda sterkere en mannen som har vært toppidrettsutøver i mange år. Da lurer jeg på følgende: hvorfor klarer hun da ikke å ta vanlige push-ups? Og hvorfor har hun korsryggen høyt oppe i luften når hun ligger på rygg for å trene kjerne? Regel nr 1 for trening av kjernemuskulatur trodde jeg var at korsryggen skal presses ned mot underlaget for å få best mulig effekt? Men hva vet jeg, jeg driver tross alt ikke en verdensmesterblogg eller en fitnessapp 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. oktober 2019 #9602 Del Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 29 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hvilke personlige trenere sier at kroppen ikke endres ulikt om man løfter lett og mange reps kontra få og tunge reps? Min PT er iallefall klinkende klar på at man ikke får stor muskelmasse om man kjører mange og lette reps. Man må løfte tungt for å bli større. At kroppen ikke merker forskjell er iallefall bare bullshit. Et eksempel på hvordan muskelmassen blir med mange og lette reps er kvinnelige modeller. De trener lett og med mange reps for å få lange, slanke muskler og lav fettprosent. Om målet er å bygge muskelmasse må man justere kostholdet og løfte tungt. 👏🏻👏🏻 Endret 10. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. oktober 2019 #9603 Del Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: CBE sier selv at hun er veldig sterk på kjerne, enda sterkere en mannen som har vært toppidrettsutøver i mange år. Da lurer jeg på følgende: hvorfor klarer hun da ikke å ta vanlige push-ups? Og hvorfor har hun korsryggen høyt oppe i luften når hun ligger på rygg for å trene kjerne? Regel nr 1 for trening av kjernemuskulatur trodde jeg var at korsryggen skal presses ned mot underlaget for å få best mulig effekt? Men hva vet jeg, jeg driver tross alt ikke en verdensmesterblogg eller en fitnessapp Jeg er enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 10. oktober 2019 #9604 Del Skrevet 10. oktober 2019 24 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hva mener du med å løpe tungt? Jeg har ikke filla peiling på løping, og tar gjerne i mot gode tips til løpeteknikk 🙂 Når du løper bør armene ligge helt inntil overkroppen og "nesten ikke" bevege seg. Gjerne strake fingre. Når du LANDER bør du lande på midten av foten, gjerne på forfot. Ikke på helen. Slik som CBE gjør. Du løper mye tyngre når du lander på helen. Og hindrer deg selv i å løpe frem og opp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 10. oktober 2019 #9605 Del Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, FotbaIlflua skrev: CBE sier selv at hun er veldig sterk på kjerne, enda sterkere en mannen som har vært toppidrettsutøver i mange år. Da lurer jeg på følgende: hvorfor klarer hun da ikke å ta vanlige push-ups? Og hvorfor har hun korsryggen høyt oppe i luften når hun ligger på rygg for å trene kjerne? Regel nr 1 for trening av kjernemuskulatur trodde jeg var at korsryggen skal presses ned mot underlaget for å få best mulig effekt? Men hva vet jeg, jeg driver tross alt ikke en verdensmesterblogg eller en fitnessapp Jeg kommenterte faktisk det på bloggen for ikke så lenge siden, at hun utførte øvelsen helt feil ettersom korsryggen ikke var i kontakt med gulvet. At når man ligger på ryggen og senker beina ned, så skal de ikke senkes lengre enn at korsryggen hele tiden er i kontakt med gulvet. Hun svarte at hun er så svai i ryggen at hun ikke klarer å ha kontakt med gulvet, men at hun selvfølgelig har kjempe sterke magemusklene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 10. oktober 2019 #9606 Del Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 3 minutter siden, Klaraku78 skrev: Slettet. Endret 10. oktober 2019 av Klaraku78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 10. oktober 2019 #9607 Del Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, miamiamia skrev: Når du løper bør armene ligge helt inntil overkroppen og "nesten ikke" bevege seg. Gjerne strake fingre. Når du LANDER b🙂ør du lande på midten av foten, gjerne på forfot. Ikke på helen. Slik som CBE gjør. Du løper mye tyngre når du lander på helen. Og hindrer deg selv i å løpe frem og opp. Takk! Er det skuldrene du mener nesten ikke skal bevege seg? Jeg klarer ikke å løpe med armene i ro 🙂 Hvilken effekt har det at man har strake fingre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 10. oktober 2019 #9608 Del Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Takk! Er det skuldrene du mener nesten ikke skal bevege seg? Jeg klarer ikke å løpe med armene i ro 🙂 Hvilken effekt har det at man har strake fingre? Min PT mente at jo mindre bevegelse jo bedre. Prøv å hold armene inntil overkroppen og strekk ut fingrene så du ikke løper med knyttnever. Det utgjorde en stor forskjell kjente jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 10. oktober 2019 #9609 Del Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, miamiamia skrev: Min PT mente at jo mindre bevegelse jo bedre. Prøv å hold armene inntil overkroppen og strekk ut fingrene så du ikke løper med knyttnever. Det utgjorde en stor forskjell kjente jeg. Ok, da skal jeg prøve det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 10. oktober 2019 #9610 Del Skrevet 10. oktober 2019 37 minutter siden, Klaraku78 skrev: Jeg kommenterte faktisk det på bloggen for ikke så lenge siden, at hun utførte øvelsen helt feil ettersom korsryggen ikke var i kontakt med gulvet. At når man ligger på ryggen og senker beina ned, så skal de ikke senkes lengre enn at korsryggen hele tiden er i kontakt med gulvet. Hun svarte at hun er så svai i ryggen at hun ikke klarer å ha kontakt med gulvet, men at hun selvfølgelig har kjempe sterke magemusklene. Med mindre man er deformert i ryggraden er det definitivt mulig å komme nærmere bakken en det hun er i den videoen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. oktober 2019 #9611 Del Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 40 minutter siden, Klaraku78 skrev: Jeg kommenterte faktisk det på bloggen for ikke så lenge siden, at hun utførte øvelsen helt feil ettersom korsryggen ikke var i kontakt med gulvet. At når man ligger på ryggen og senker beina ned, så skal de ikke senkes lengre enn at korsryggen hele tiden er i kontakt med gulvet. Hun svarte at hun er så svai i ryggen at hun ikke klarer å ha kontakt med gulvet, men at hun selvfølgelig har kjempe sterke magemusklene. Ja jøss, hun som har en kropp som et overmenneske trenger da ikke å gjøre øvelsene slik alle andre må eller anbefales. Hun får da sterke magemuskler bare ved å tenke på det. Endret 10. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 10. oktober 2019 #9612 Del Skrevet 10. oktober 2019 Planken er også feil, rumpen skal ikke stå opp på den måten der. Bekkenet skal tiltes framover, ikke opp og bakover. Men det tar seg ikke like pent ut på bilder og film 😉 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 10. oktober 2019 #9613 Del Skrevet 10. oktober 2019 Burde ikke hårspennene i det siste innlegget vært merket med reklame? *bestiklassen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockas Skrevet 10. oktober 2019 #9614 Del Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 43 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Burde ikke hårspennene i det siste innlegget vært merket med reklame? *bestiklassen* Er de ikke det da? Det står Reklame: Coverbrands, og det er vel der de selges. For ordens skyld så er det ikke ettermerket, for jeg sjekket merkingen tidligere i dag jeg så at spennene var med i innlegget. Endret 10. oktober 2019 av Rockas 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. oktober 2019 #9615 Del Skrevet 11. oktober 2019 Trodde ærlig talt ikke treningsøvelsene var så ille utført som beskrevet her. Så sjekket selv og fy søren! Hvis noen, uten bedre viten, gjør øvelsene som CBE viser risikerer de jo å bli skadet . Helt tragisk at noen kan finne på å legge ut et slikt makkverk og late som om de vet hva de snakker om. Tar Treasures ansvar om (når?) noen blir skadet etter å ha fulgt CBEs anvisninger? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 11. oktober 2019 #9616 Del Skrevet 11. oktober 2019 7 timer siden, FotbaIlflua skrev: Planken er også feil, rumpen skal ikke stå opp på den måten der. Bekkenet skal tiltes framover, ikke opp og bakover. Men det tar seg ikke like pent ut på bilder og film 😉 Hvis hun gjør øvelsene feil fordi de skal se bra ut på bilder, så er det enda verre. Det er i beste fall villedende og i verste fall skadelig. 1 time siden, Inocybe skrev: Trodde ærlig talt ikke treningsøvelsene var så ille utført som beskrevet her. Så sjekket selv og fy søren! Hvis noen, uten bedre viten, gjør øvelsene som CBE viser risikerer de jo å bli skadet . Helt tragisk at noen kan finne på å legge ut et slikt makkverk og late som om de vet hva de snakker om. Tar Treasures ansvar om (når?) noen blir skadet etter å ha fulgt CBEs anvisninger? De? Som alltid er best på alt? Tror du? Hun har fått et ufortjent godt rykte på seg som god i trening og løping. Igjen er dette en arena til juks og fanteri. Håper ikke leserne hennes tar denne «treningen» for god fisk... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. oktober 2019 #9617 Del Skrevet 11. oktober 2019 7 minutter siden, Aquarius04 skrev: Hvis hun gjør øvelsene feil fordi de skal se bra ut på bilder, så er det enda verre. Det er i beste fall villedende og i verste fall skadelig. De? Som alltid er best på alt? Tror du? Hun har fått et ufortjent godt rykte på seg som god i trening og løping. Igjen er dette en arena til juks og fanteri. Håper ikke leserne hennes tar denne «treningen» for god fisk... Nei det tror jeg ikke. Burde ha presisert at spørsmålet var retorisk. CBE har alltid vært tydelig på at hun bare tar ansvar for eventuell positiv påvirkning hun måtte ha. Negativ påvirkning er alltid leserens egen feil. Sjarmerende dame med andre ord 🙄. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. oktober 2019 #9618 Del Skrevet 11. oktober 2019 8 timer siden, Klaraku78 skrev: Jeg kommenterte faktisk det på bloggen for ikke så lenge siden, at hun utførte øvelsen helt feil ettersom korsryggen ikke var i kontakt med gulvet. At når man ligger på ryggen og senker beina ned, så skal de ikke senkes lengre enn at korsryggen hele tiden er i kontakt med gulvet. Hun svarte at hun er så svai i ryggen at hun ikke klarer å ha kontakt med gulvet, men at hun selvfølgelig har kjempe sterke magemusklene. På forunderlig vis er det bare når hun poserer denne svaiheten er så utpreget. På Bloggerne og annen filmen er ryggen helt normal. Det treningsvideoen viser, ut over grotesk mangel på basal treningsteknikk, er effekten av langvarig skjevtrening av rygg og mage. Ryggen er svak (spesielt øvre) og hun er lutrygget, stivt bekken (mistenker ekstremt stive hofteleddsbøyere) og elendig muskelkontroll i både rygg og mage. Hjelper lite å ha flat mage hvis ikke man kan aktivere den korrekt under øvelserne. Med en alder på 30+ bør man ta vare på ryggen sin og trene så den blir alsidig sterk og fleksibel. Det kan spare en for mye trøbbel med rygg og bekken senere som betyr uendelig mer i det lange løp enn synlige magemuskler. Hvor er denne PTen hun hadde samarbeid med? Eller den hun gikk til i Sarp? Eller LKEs formodentlige viten om trening som tidligere toppidretsutøver? Eller det sponsede PT-kurset? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 11. oktober 2019 #9619 Del Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, Inocybe skrev: På forunderlig vis er det bare når hun poserer denne svaiheten er så utpreget. På Bloggerne og annen filmen er ryggen helt normal. Det treningsvideoen viser, ut over grotesk mangel på basal treningsteknikk, er effekten av langvarig skjevtrening av rygg og mage. Ryggen er svak (spesielt øvre) og hun er lutrygget, stivt bekken (mistenker ekstremt stive hofteleddsbøyere) og elendig muskelkontroll i både rygg og mage. Hjelper lite å ha flat mage hvis ikke man kan aktivere den korrekt under øvelserne. Med en alder på 30+ bør man ta vare på ryggen sin og trene så den blir alsidig sterk og fleksibel. Det kan spare en for mye trøbbel med rygg og bekken senere som betyr uendelig mer i det lange løp enn synlige magemuskler. Hvor er denne PTen hun hadde samarbeid med? Eller den hun gikk til i Sarp? Eller LKEs formodentlige viten om trening som tidligere toppidretsutøver? Eller det sponsede PT-kurset? Uthevede: Veldig vanlig hos de som enten sitter mye stille og/eller bare løper. Jeg er overrørlig i ledd og muskler, har veldig svai, overvektig som bare det. Men klarer fortsatt ha kontakt med underlaget ved for eksempel crunches, står rett posisjon i planken. Det er klart, er mye slitsommere å stå riktig! Antall sekunder i planken synker betraktelig. Men med en god PT og egen vilje, så kommer man langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. oktober 2019 #9620 Del Skrevet 11. oktober 2019 12 minutter siden, tranedatter skrev: Uthevede: Veldig vanlig hos de som enten sitter mye stille og/eller bare løper. Jeg er overrørlig i ledd og muskler, har veldig svai, overvektig som bare det. Men klarer fortsatt ha kontakt med underlaget ved for eksempel crunches, står rett posisjon i planken. Det er klart, er mye slitsommere å stå riktig! Antall sekunder i planken synker betraktelig. Men med en god PT og egen vilje, så kommer man langt. Ja stive hofteleddsbøyere er nok mer vanlig enn det motsatte. Jeg løber selv mye og må jobbe aktivt for å holde dem smidige. Det er vel verdt å ha i bakhodet at mange ryggproblemer egentlig skyldes feilstilling av bekkenet og kan unngås hvis bekkenet er på plass. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå