Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

NetFit går sakte, men sikkert framover, i følge bloggeier. Det har visst gått sakte med tanke på samarbeidspartnere og utviklere.

Kanskje er ikke folk like villige lenger til å assosieres med en mildt sagt shady business, som Treasures AS/ CBE er? 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/08/en-utrolig-bra-bootcamp-okt/#comments

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Aquarius04 skrev:

NetFit går sakte, men sikkert framover, i følge bloggeier. Det har visst gått sakte med tanke på samarbeidspartnere og utviklere.

Kanskje er ikke folk like villige lenger til å assosieres med en mildt sagt shady business, som Treasures AS/ CBE er? 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/08/en-utrolig-bra-bootcamp-okt/#comments

Det finnes allerede dusinvis av lignende konsepter med treningspersonligheter som er langt mer kunnskapsrike og troverdige. CBE blir for stiv og selvbevisst. Dersom tidligere fotballspiller LKE frontet konseptet så kan det hende at det hadde gått noe bedre. Men markedet er vel generelt mettet for disse tingene, hvert fall når det ikke er en a-kjendis som skal frontes. Bloggsjangeren er på vei ut og YouTube-kanalen deres floppet. Spent på plan b.

De nevnte et ønske om å satse delvis på fotografering for noen år siden, men de broene er forlengst brent mtp en portfolio full av bilder som preges av kraftig retusjering, stive og slankende poseringer og nyfødtbilder så fullstappet av rekvisitter av motivet nærmest drukner. Kroppssyn og kjønnsroller fremstår nærmest forkvaklet med så heftig retusjering og rigging, noe de færreste gjennomsnittlige kvinner og mødre ønsker å assosiere seg med.

Nei, jeg syns de var vel overmodige som valgte å legge alle eggene i samme kurv ved å fulltidsansette begge to i Treasures for noen år tilbake.

Endret av Ultiva
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
3 timer siden, Aquarius04 skrev:

Tipper det skorter på konseptet. Slik det fremstår nå er det bare en forlengning av bloggen, med bare video av frua som gjør ulike øvelser, samt at hun skriver hvor mange ganger det er tenkt at andre skal gjøre de.

For å være en treningsapp/Instagram må det litt mer till.

Nummer 1: Korrekt utførte øvelser. Flere av øvelsene som vises gir stor skaderisiko for de som faktisk tenker trene. Skulder, rygg, nakke er fremst utsatt.

2: Forklaring av øvelsen, hvilken muskelgrupper som øves, hva man skal tenke på (for eksempel stabilitet i core), og så videre.

3. Troverdighet og inspirasjon. Å vise opp en person som er sminket til fest, uten en dråpe svett, ikke engang lett rød i ansiktet, gir feil bilde av hva trening er. Trening ER slitsomt, skal være slitsomt - ellers er det ikke trening. 

4. Troverdighet i øvelsene: Når føtter beveger seg i normal rask jogging og mølla viser 15.16 km/t da er det jo bare latterlig. Alle som har vært på et gym vet hvordan det ser ut når de KJAPPE springer. Føttene går som trummestikker. 

5: Troverdighet som app/instagam: Hva vil de egentlig? Skal det bli en app som man betaler for? Det finns det ørten på dussinet av. Instagram? Finnes utallige allerede med unike konsept mot alle mulige målgrupper.  Hvem ER målgruppen, folk som aldri har trent før??

Nei dette er mer som en ytterligere show off av cbe som modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Enig i at markedet er mettet med treningsprofiler som også er mye mer kunnskapsrike og erfarne. 

Det er tydelig at CBE har funnet et konsept og en treningstype som passer sitt behov og ønske. Hvis hun motiverer noen til mer mosjon så er det vell og bra og mange tenker nok at hvis de kopierer hennes konsept så vil de kanskje få like synlige abs og bli like slank som henne. Det er nok en sannhet med store moderasjoner. Så klart ønsker man å jogge mila på mølla under 1 time så kan hun nok motivere til å få til akkurat det. Som nybegynner kan man også ha noe å hente, men etter å ha trent noen måneder må man søke kunnskap utover hennes kompetanse for å få noen resultater. 

Blir spennende å se hvilken andre føtter de har å stå på. Kanskje starter de med Podcast som resten av gjengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, virkelig skrev:

Jeg sitter vel ikke og syter og klager over bloggen og hvor synkende skip den er, hvor kjedelig det er å følge på Ig etc. Liker jeg ikke noe på IG eller blogg, så holder jeg meg unna, sitter ikke og klager over hvor kjedelig det er ihvertfall. Men når jakke diskusjonen var lagt død så er det tilbake  til ingenting siden det ikke er mye å ta CBE på, sånn på ekte som ungene ville sagt

Men om du ikke liker folk som syter og klager, hvorfor leser du det da?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame for leppepomade. Ja, hvis man vil bli avhengig og få enda tørrere lepper. Mitt tips: få i deg omega 3 og drikk vann. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, tranedatter skrev:

Tipper det skorter på konseptet. Slik det fremstår nå er det bare en forlengning av bloggen, med bare video av frua som gjør ulike øvelser, samt at hun skriver hvor mange ganger det er tenkt at andre skal gjøre de.

For å være en treningsapp/Instagram må det litt mer till.

Nummer 1: Korrekt utførte øvelser. Flere av øvelsene som vises gir stor skaderisiko for de som faktisk tenker trene. Skulder, rygg, nakke er fremst utsatt.

2: Forklaring av øvelsen, hvilken muskelgrupper som øves, hva man skal tenke på (for eksempel stabilitet i core), og så videre.

3. Troverdighet og inspirasjon. Å vise opp en person som er sminket til fest, uten en dråpe svett, ikke engang lett rød i ansiktet, gir feil bilde av hva trening er. Trening ER slitsomt, skal være slitsomt - ellers er det ikke trening. 

4. Troverdighet i øvelsene: Når føtter beveger seg i normal rask jogging og mølla viser 15.16 km/t da er det jo bare latterlig. Alle som har vært på et gym vet hvordan det ser ut når de KJAPPE springer. Føttene går som trummestikker. 

5: Troverdighet som app/instagam: Hva vil de egentlig? Skal det bli en app som man betaler for? Det finns det ørten på dussinet av. Instagram? Finnes utallige allerede med unike konsept mot alle mulige målgrupper.  Hvem ER målgruppen, folk som aldri har trent før??

Nei dette er mer som en ytterligere show off av cbe som modell. 

Enig med deg i dette. Når jeg ser hvordan cbe utfører øvelsene, får jeg øyeblikkelig assosiasjoner til prolaps og feilbelastning, spesielt ved push-ups på knær. Der er hun etter mange år fortsatt på nybegynnerstadiet, nakken er ikke i nøytral posisjon, og hendene er plassert feil i forhold til overkropp/bryst. Hun har jo ingen formell kompetanse på trening, så å følge dette og se til cbe.no/netfit er ren risikosport etter min mening. I tillegg er det snakk om så mange repetisjoner som mulig fremfor mest mulig tyngde med få repetisjoner: Det første er fortsatt utholdenhetstrening og vedlikehold/oppstramming, det andre gir muskelvekst og progresjon. Og progresjon er det lite av, i likhet med variasjon.

Øvelsene utføres slik jeg ser dem både klønete og ukontrollert, og fremstår som om de ikke utføres regelmessig grunnet den synlige ustabiliteten.

Det gjør meg oppgitt når bloggere uten kompetanse på området forsøker seg med både trening og kosthold uten kunnskap, det bidrar verken til motivasjon, forståelse, eller troverdighet.

Til sammenligning finnes det mange utdannede treningsbloggere å velge mellom,  så om man ønsker lavterskel for styrketrening er det bedre å se til både HD som også har PT-kompetanse eller videre med Treningsfrue. For eksempel.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Minnie Mus skrev:

Frua har jo aldri noe nytt å komme med. Følger henne på insta, og det er det samme om og om igjen..... så kjedelig og intetsigende. Kaffekoppen, klokka som viser hvor mange skritt hun har gått, nye påsatte negler, strigla med krølla hår og tung sminke, bilde av smoothie bowl, reklame for "hårvitaminer" og hårspenner. Likedan når dem er ute i naturen på tur, identiske bilder uansett hvor dem er. Ser lite turglede i de bildene dem legger ut.  Jeg får mye mere inspirasjon av å være med i diverse turgrupper på fb, der folk legger ut fantastiske naturbilder og bilder av mennesker som man ser virkelig koser seg på tur, med skikkelige turklær og skitne sko. Ikke det der oppstilte hvor mor og barn matcher i tøy, og det kunstige og redigerte ansiktet til frua.

Det er så veldig "se så flinke vi er som er ute på tur..." Samtidig som de bare ser dumme ut med helt nye og matchende klær som er så rene at man skulle ikke trodd at de hadde vært på tur i det hele tatt. En annen ting jeg heller ikke skjønner er fruas behov for å ha full sminke og ny striglet hår ute i naturen. Når man er ute i naturen så er det for å slappe av og nyte turen, man må ikke se ut som man skal på et viktig møte eller en middag. Det er noe rart med den familiens behov for å få alt til å virke perfekt, håper ikke jentene dems arver det av dem, men det er vel allerede for sent.

21 timer siden, Inocybe skrev:

Er 10 000 skritt før kl tolv virkelig en prestasjon hvis man har løpetrent på morgenen? Jeg spør fordi jeg ikke helt skjønner det kan være slik. Løping gir jo en god del skritt allerede så da trenger man ikke så mye aktivitet ut over det vil jeg tro? Men så går jeg også hver dag et stykke til kollektivtransport og har en aktiv jobb. Så skrittene kommer lett for meg på en vanlig hverdag. CBE er vel mest hjemme men for så vidt supert om hun finner inspirasjon til økt aktivitet med å telle skritt. Så det skal hun få ros for. Ut over litt trening virker det tross alt ikke til å være så mye hverdagsaktivitet der. 

10000 skritt før kl 12 er ikke mye dersom man har jogget og har hatt normal hverdagslig aktivitet.

Jeg har hund og kommer godt over 10000 skritt før kl 12. Tror ikke hundene de har får så mange turer (stakkars), tror det er mest hagelufting på dem. Man kan se det på dem pga høy vekt og lite muskler. Skal man ha hund så holder det ikke at de er med på turer i naturen en gang i blandt, de SKAL ha flere turer (minimum tre turer) hver dag. Tenk så kjedelig for dem å aldri se annet enn hagen hele tiden. Hunder elsker å snuse i grøften etter "nyheter", se nye områder og ha kvalitetstid med eier hvor hunden er i 100% fokus, alle hunder bør og fortjener å ha et sånt liv, ikke et kjedelig liv i hagen og minimum alenetid med eieren. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Funfact: cbe.no/netfit eksisterer ikke. cbe.no er en slags datingside. Netfit.no er parkert, og eksisterer altså ikke. Jeg ser av innlegg på bloggen i januar 2019 at det gledes over at netfit.no er rett rundt hjørnet. Jeg skjønner ikke noe av dette. Jeg har ikke lest noe særlig på bloggen i det siste, og vet derfor ikke noe om klumsete utførte øvelser etc. Men det kan jo være årsaken til at nettsiden utsettes? Modellen må trene mer på øvelsene først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tre-fire poseringer som går på repeat hele forbaska tiden. 

1. Ser på skrått ned mot gulvet. Det varierer om ansiktet er alvorlig eller smilende. 

2. Hun ser drømmende ut i intet mot de syv blåner, eller noe. 

3. Hun ‘kaster’ hodet bakover mens hun gapesmiler/liksomler. 

4. Hun ser rett på fotografen. 

Punkt 1, 2 og 3 er uten unntak, vi snakker 100 %, med venstre side mot fotografen. 

Jeg skjønner at hun leter etter inspo på nett til alt fra barneselskap til middagsmat, så hvorfor søker de ikke tips hos modeller og fotografer slik at de får litt variasjon i bildene?

Slik det er nå er det bare kulisser og kostyme, beklager, jeg mente omgivelser og antrekk, som varierer. Modellen selv er copy paste i alle bilder. 

Endret av Halle-Palle
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@spaniasolAt Netfit.no er parkert, betyr at domenet er kjøpt og betalt slik at ingen andre kan ta navnet/domenet men at nettsiden som tilhører domenet ennå ikke finnes. Forøvrig er det ikke Treasures AS som eier domenet. De eier domenet carolinebergeriksen.no. Cbe.no/cbe er bare en forkortelse av dette brukt her og der for enkelhetens skyld.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når man er så glad (?) i å løpe, så vil man vel ha et ønske om å bli en bedre løper? Jeg begynte selv å løpe i voksen alder uten å aldri ha løpt før. Da jeg begynte å komme i form brukte jeg PT til å løpe bedre. Jeg fikk terping på teknikk, noe som er alfa omega. Jeg fikk beskjed at blant annet skrittene bør være kortere og hyppigere, armene inntil kroppen og lande forfot. Dette ville avlaste, gjøre at jeg kunne løpe raskere og blir en bedre løper generelt.

Når CBE starter en treningsapp/blogg/videokanal eller hva dette netfit-greiene deres er (ennå ikke skjønt HVA det er jeg), så kunne hun i det minste gått til en PT for å terpe på teknikken hennes så hun kan vise en fin løpestil når hun skal fronte løping?

Eller er det bare meg? Jeg cringer helt når jeg ser henne løpe. Hun må jo få vondt i hofta og bekken når hun løper så tungt?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på ungene mine og andre ungdommer hver uke som trener friidrett. De er teknisk veldig gode til å løpe, og ingen av dem har armene så langt bak som Cbe har. Virker ikke som hun bruker armene i det hele tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Enig med deg i dette. Når jeg ser hvordan cbe utfører øvelsene, får jeg øyeblikkelig assosiasjoner til prolaps og feilbelastning, spesielt ved push-ups på knær. Der er hun etter mange år fortsatt på nybegynnerstadiet, nakken er ikke i nøytral posisjon, og hendene er plassert feil i forhold til overkropp/bryst. Hun har jo ingen formell kompetanse på trening, så å følge dette og se til cbe.no/netfit er ren risikosport etter min mening. I tillegg er det snakk om så mange repetisjoner som mulig fremfor mest mulig tyngde med få repetisjoner: Det første er fortsatt utholdenhetstrening og vedlikehold/oppstramming, det andre gir muskelvekst og progresjon. Og progresjon er det lite av, i likhet med variasjon.

Øvelsene utføres slik jeg ser dem både klønete og ukontrollert, og fremstår som om de ikke utføres regelmessig grunnet den synlige ustabiliteten.

Det gjør meg oppgitt når bloggere uten kompetanse på området forsøker seg med både trening og kosthold uten kunnskap, det bidrar verken til motivasjon, forståelse, eller troverdighet.

Til sammenligning finnes det mange utdannede treningsbloggere å velge mellom,  så om man ønsker lavterskel for styrketrening er det bedre å se til både HD som også har PT-kompetanse eller videre med Treningsfrue. For eksempel.

Gi meg en troverdig kilde på det merket i fet, pls. Fitnessbloggen og klikk holder ikke.

De store, største personlige trenerne anbefaler at man trener 20 reps ish inntil man mestrer øvelsen før man kan legge på vekt. Det finnes dessuten få kilder som tilsier at muskelmasse blir bedre med 5 reps enn 15 reps. Kroppen vet ikke forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FlikkFlakk skrev:

Det er så veldig "se så flinke vi er som er ute på tur..." Samtidig som de bare ser dumme ut med helt nye og matchende klær som er så rene at man skulle ikke trodd at de hadde vært på tur i det hele tatt. En annen ting jeg heller ikke skjønner er fruas behov for å ha full sminke og ny striglet hår ute i naturen. Når man er ute i naturen så er det for å slappe av og nyte turen, man må ikke se ut som man skal på et viktig møte eller en middag. Det er noe rart med den familiens behov for å få alt til å virke perfekt, håper ikke jentene dems arver det av dem, men det er vel allerede for sent.

10000 skritt før kl 12 er ikke mye dersom man har jogget og har hatt normal hverdagslig aktivitet.

Jeg har hund og kommer godt over 10000 skritt før kl 12. Tror ikke hundene de har får så mange turer (stakkars), tror det er mest hagelufting på dem. Man kan se det på dem pga høy vekt og lite muskler. Skal man ha hund så holder det ikke at de er med på turer i naturen en gang i blandt, de SKAL ha flere turer (minimum tre turer) hver dag. Tenk så kjedelig for dem å aldri se annet enn hagen hele tiden. Hunder elsker å snuse i grøften etter "nyheter", se nye områder og ha kvalitetstid med eier hvor hunden er i 100% fokus, alle hunder bør og fortjener å ha et sånt liv, ikke et kjedelig liv i hagen og minimum alenetid med eieren. 

Men det blir jo bare spekulasjoner og antakelser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

edit: skulle sitere @CabinCruiser

Du kan vel vise hvor det påstås det du sier….?

Ja, flere reps er bedre når man ikke mestrer øvelsene. Men cbe burde jo kunne dette, det skal jo liksom være inspirasjonsvideo for andre...

Duger Olympiatoppen som kilde? https://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

" Innøving av riktig løfteteknikk skjer best ved hjelp av 10-15 
repetisjoner med en ytre belastning som utøveren behersker på en god måte"

"Det overordnede prinsippet for å øke muskeltverrsnittet er at treningen gjennomføres til total 
utmattelse ved gjennomføring av 6 til 15 repetisjoner "

Side viser en tabell, der det ved utholdenhet trenes opp til 15 reps, ellers 1-5, 6-15 eller 1-10 reps. 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, tranedatter skrev:

edit: skulle sitere @CabinCruiser

Du kan vel vise hvor det påstås det du sier….?

Ja, flere reps er bedre når man ikke mestrer øvelsene. Men cbe burde jo kunne dette, det skal jo liksom være inspirasjonsvideo for andre...

Duger Olympiatoppen som kilde? https://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

" Innøving av riktig løfteteknikk skjer best ved hjelp av 10-15 
repetisjoner med en ytre belastning som utøveren behersker på en god måte"

"Det overordnede prinsippet for å øke muskeltverrsnittet er at treningen gjennomføres til total 
utmattelse ved gjennomføring av 6 til 15 repetisjoner "

Side viser en tabell, der det ved utholdenhet trenes opp til 15 reps, ellers 1-5, 6-15 eller 1-10 reps. 

Jeg kunne jo ha lagt ved kilder- tar den, men jeg var interessert i bakgrunnen for en påstand. Hovedregelen her er jo at man skal støtte opp påstandene sine ved kilder, ellers blir det spekulasjoner. Men det gjelder kanskje bare om man ikke støtte opp om kritkken av Caroline? Det er iallefall det jeg opplever.

Mine henvisninger kommer bl.a

Nick Tumminello

Bret Contreras

Børge Fagerli

Charles Poliquin

Billy Blake

Eirik Sandvik

Andrew Read

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
3 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Jeg kunne jo ha lagt ved kilder- tar den, men jeg var interessert i bakgrunnen for en påstand. Hovedregelen her er jo at man skal støtte opp påstandene sine ved kilder, ellers blir det spekulasjoner. Men det gjelder kanskje bare om man ikke støtte opp om kritkken av Caroline? Det er iallefall det jeg opplever.

Mine henvisninger kommer bl.a

Nick Tumminello

Bret Contreras

Børge Fagerli

Charles Poliquin

Billy Blake

Eirik Sandvik

Andrew Read

Nå har iaf JEG lagt ved kilde, ikke du. Du ramser opp masse navn. 

Jeg googlet for deg, Børge Fagerli som er den eneste jeg kjenner på lista: https://borgefagerli.no/2019/04/23/den-enkle-guiden-til-a-bygge-muskler-og-bli-sterkere/#more-13947

Etter mye om og men kommer han frem til at det er mest effektivt med færre reps. Poenget er vel også hos han at man skal ta seg heeelt ut på siste rep. Hvilket cbe ikke gjør på sin video. Det er kun "en modell" som viser opp øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CabinCruiser skrev:

Gi meg en troverdig kilde på det merket i fet, pls. Fitnessbloggen og klikk holder ikke.

De store, største personlige trenerne anbefaler at man trener 20 reps ish inntil man mestrer øvelsen før man kan legge på vekt. Det finnes dessuten få kilder som tilsier at muskelmasse blir bedre med 5 reps enn 15 reps. Kroppen vet ikke forskjell.

Hvilke personlige trenere sier at kroppen ikke endres ulikt om man løfter lett og mange reps kontra få og tunge reps? Min PT er iallefall klinkende klar på at man ikke får stor muskelmasse om man kjører mange og lette reps. Man må løfte tungt for å bli større. At kroppen ikke merker forskjell er iallefall bare bullshit.

Et eksempel på hvordan muskelmassen blir med mange og lette reps er kvinnelige modeller. De trener lett og med mange reps for å få lange, slanke muskler og lav fettprosent. Om målet er å bygge muskelmasse må man justere kostholdet og løfte tungt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miamiamia skrev:

Altså, når man er så glad (?) i å løpe, så vil man vel ha et ønske om å bli en bedre løper? Jeg begynte selv å løpe i voksen alder uten å aldri ha løpt før. Da jeg begynte å komme i form brukte jeg PT til å løpe bedre. Jeg fikk terping på teknikk, noe som er alfa omega. Jeg fikk beskjed at blant annet skrittene bør være kortere og hyppigere, armene inntil kroppen og lande forfot. Dette ville avlaste, gjøre at jeg kunne løpe raskere og blir en bedre løper generelt.

Når CBE starter en treningsapp/blogg/videokanal eller hva dette netfit-greiene deres er (ennå ikke skjønt HVA det er jeg), så kunne hun i det minste gått til en PT for å terpe på teknikken hennes så hun kan vise en fin løpestil når hun skal fronte løping?

Eller er det bare meg? Jeg cringer helt når jeg ser henne løpe. Hun må jo få vondt i hofta og bekken når hun løper så tungt?

Hva mener du med å løpe tungt? Jeg har ikke filla peiling på løping, og tar gjerne i mot gode tips til løpeteknikk 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...