Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (10 timer siden):

HM merker ihvertfall bildene sine med «retusjert person». 

Ja, det har vi vel aldri sett her.

AnnaCotta skrev (10 timer siden):

 

  

Endret av ~ Ada ~
Slettet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

338 likes på «løfting av jern». Bra at mange skjønner at bløffing ikke bør støttes. 
 

IMG_5909.png

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall følgere synker i takt med skuta, ser jeg.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (På 20.3.2024 den 22.41):

Første jeg tenker er reklame for treningsklær. Klærne er mistenkelig lik klærne som produsenten viser frem nå. Hun brukte dette settet for noen dager siden også, så regner med det ble filmet da. Gjenbruk eller effektivisering å filme en dag og dele opp i ulike snutter og spre det utover - i reklamperioden vel og merke. Ikke troverdig.

Jeg siterer meg selv. Allerede tirsdag forrige uke tenkte jeg at det lilla settet var reklame for treningsklær, og dokumenterte det her. Og i dag annonserer CBE for denne aktuelle produsenten. Merker jeg blir provosert av hvordan hun opptrer i markedsføringssammenheng.

Hun har nok gjennomført disse øktene kun for å markedsføre klærne - mye på latterlig vis f eks på romaskin, hantler på skråbenk - bevegelser, vekter og ansiktsuttrykk hang ikke sammen. Heller ikke musikken. Jeg lo så tårene trillet da jeg så de videoene og de andre og regnet med det var reklamesamarbeid. I mine øyne var det bare latterlige videoer i de lilla klærne. Nok en gang driter CBE ut en leverandør.  

Nå har jeg fulgt med over tid, og det er enkelt å avsløre triksene hun bruker. Det er bare sørgelig at managementet og samarbeidspartnere godtar skitne triks.

Neste gang sendes e-post til leverandør umiddelbart når jeg tror det er ett samarbeid, da kan de enten bekrefte eller avkrefte. Så blir det å melde ifra til riktig instans. Med dokumentasjon fra både leverandør og CBE’ s kanaler.

Det er for øvrig forunderlig hvor mye hun reposter på kanalene sine. Lite lages eksklusivt for en kanal. Innlegg på CBE repostes på netfit. Hele opplegget er en parodi.

  • Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doktorgraden skrev (23 minutter siden):

Antall følgere synker i takt med skuta, ser jeg.

Det er vel ikke så mange damer, verken mote- eller treningsinteresserte, som finner glede i å se Caroline Berg Eriksen presse seg ned på treningsbenken med rumpa trøkt oppi kamera eller med rumpa duppende i vannkanten, for ikke å snakke om samme fokus i begredelige yogapositurer. Ei heller lar seg inspirere av daglig selvbeundring av mage, repeterende løping, doselfies og tomt blikk stirrende ut i lufta, til siden eller bakover og av festlige fjolleinnslag med knising og polert ansikt. Spesielt ikke samtidig med null respekt for lover og regler, mangel på normal dannelse og eksponering av mindreårige.  Ser ikke ut til at gemalen imponerer noe større han heller, med sin våte drøm om eliten og samme reduserte gangsyn. 

  • Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (17 minutter siden):

Det er vel ikke så mange damer, verken mote- eller treningsinteresserte, som finner glede i å se Caroline Berg Eriksen presse seg ned på treningsbenken med rumpa trøkt oppi kamera eller med rumpa duppende i vannkanten, for ikke å snakke om samme fokus i begredelige yogapositurer. Ei heller lar seg inspirere av daglig selvbeundring av mage, repeterende løping, doselfies og tomt blikk stirrende ut i lufta, til siden eller bakover og av festlige fjolleinnslag med knising og polert ansikt. Spesielt ikke samtidig med null respekt for lover og regler, mangel på normal dannelse og eksponering av mindreårige.  Ser ikke ut til at gemalen imponerer noe større han heller, med sin våte drøm om eliten og samme reduserte gangsyn. 

Nei, man blir bare trist av det. Av og til lattermild, men man ler jo dessverre av og ikke med. Sånn blir det vel når kontoeieren har bedrevet narrespill i alle år. 

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellie77 skrev (12 timer siden):

Casall, tydeligvis! 👋

Nok ett merke jeg aldri kommer til å kjøpe. 

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

338 likes på «løfting av jern». Bra at mange skjønner at bløffing ikke bør støttes. 
 

IMG_5909.png

Bra du skrev jern, for jeg så bare fikling med håret. Forøvrig nøyaktig samme rumpe som på Det Nye-forsiden etter at daglig leder ble "tatt med buksa nede" og igjen ble tatt med rumpa bar da Det Nye ble felt hos PFU for kommersiell sammenblanding av Cbe.nos veskelansering og samarbeid med Adax. De veskene daglig leder fremstilte som at hun egenhendig hadde designet selv.

Det er mange år siden det var et slikt stort samarbeid. Den aller siste store var med X-life. Samarbeidet forsvant i det stille, men bildene ble brukt for Netfit uten kreditering.

Mrs Bella skrev (1 time siden):

....

Det er for øvrig forunderlig hvor mye hun reposter på kanalene sine. Lite lages eksklusivt for en kanal. Innlegg på CBE repostes på netfit. Hele opplegget er en parodi.

Hvorfor jobbe seriøst med tre prosjekter på ulike måter når man kan ta en haug med bilder og filmer på samme dag, og spre de over samtlige kanaler som krever litt ulike innlegg? Det blir jo masse jobb, det. Enkleste utvei er alltid best, kvantitet over kvalitet. Samt, da får man mer fri til EU-kontroller om man økter jobben på denne måten.:knegg:

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (59 minutter siden):

Fruen er ute og løper. Hva skjedde mes leggeTI? 😄

Er ikke det snart 1 døgn siden? Faktisk har hun ikke lagt ut noe på story i dag, det var uvanlig. Stemmer at det ofte trenes veldig sent på kvelden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stangselleri skrev (2 minutter siden):

Er ikke det snart 1 døgn siden? Faktisk har hun ikke lagt ut noe på story i dag, det var uvanlig. Stemmer at det ofte trenes veldig sent på kvelden. 

Kanskje hun har blitt syk igjen? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (4 timer siden):

Hvor er Forbrukertilsynet ? De har fått utallige tips og de skulle fokusere på reklame i sosiale medier. 

 

Skrottefar skrev (4 timer siden):

De har sikkert en stooooooor mappe på de, men virker ikke som om noen gidder å gjøre noe med det, dessverre :(

 

Det er mildt sagt merkelig at de ikke tar tak i akkurat dette ekteparet, for lovbruddene de begår med alle sine bedriftskanaler er enorme i antall, om man ser bare på de siste årene. Det er nesten daglige lovbrudd, som regel lovbrudd i flertall, brudd på ulike paragrafer i markedsføringsloven, tidvis alkoholloven. Og altså nå siste ni måneder bruk av ikke godkjent bil i reklamer også.

I tillegg kommer innhold som kan være skadelig for andre, det er kjønnsdiskriminering. Det er villedning av kundene til Netfit AS, da bedriftseier i fjor lovet at det i september 2023 skulle komme en klinisk ernæringsfysiolog til Netfit.no som skulle bidra på kostholdstilbudet på treningsportalen - men ingen klinisk ernæringsfysiolog har dukket opp pr. ultimo mars 2024. Påstander om treningsreiser som ikke blir noe av, og løgner om samarbeid om nye treningsreiser.

Så er det mer eller mindre kontinuerlig brudd på barns rettigheter, og bruk av barn i arbeid som ikke er godkjent av Arbeidstilsynet.

Det er så omfattende, det berører Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen og Athlete Excel, i tillegg til medeierne i både Netfit AS (Adrian Paul og Peters og Phil Holding AS) og medeier i Athlete Excel. I tillegg omfatter dette store og pengesterke annonsører som Casall og Salomon.

At Forbrukertilsynet ikke tar tak i dette (for lignende er jo også et problem i store deler - kanskje det meste - av influenserbransjen), det gjør at tilliten til tilsynet er i fritt fall.

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (3 timer siden):

De er for små og betydningsløse. Andre influensere har for lengst passert et tosifret millionbeløp i omsetning.

Men det er annonsører med tresifret hundremillions-omsetning som er med på å forsøke å gjøre disse influencerne større igjen...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du gjør det riktig og tillitsvekkende. (Mila) 

 

IMG_5911.png

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

338 likes på «løfting av jern». Bra at mange skjønner at bløffing ikke bør støttes. 
 

IMG_5909.png

Det er egentlig umerket reklame for treningstøyet, så flott at flere ikke liker!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Frisk Frosk said:

At Forbrukertilsynet ikke tar tak i dette (for lignende er jo også et problem i store deler - kanskje det meste - av influenserbransjen), det gjør at tilliten til tilsynet er i fritt fall.

Forbrukertisynet har dessverre lenge vært en pinglete institusjon.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Villroses hage skrev (12 minutter siden):

Forbrukertisynet har dessverre lenge vært en pinglete institusjon.

Ja, det er dessverre veldig tydelig.

Selv nå, etter at de fikk langt bedre muligheter til å gi sterkere reaksjoner til slike influencere og samarbeidspartnere som bryter norsk lov synes det som om de velger å ikke bruke den muligheten.

Ser på FT sine sider nå at de har vært med på en EU-undersøkelse av skjult av reklame på influencerkanaler, også egenreklame.

60 % av de kontrollerte var ikke konsekvente i merking av egenreklame iflg. FT her: https://www.forbrukertilsynet.no/darleg-merking-av-eigenreklame

80 % (!) merker ikke reklame generelt på en systematisk måte.

Men så sier FT også:

"Forbrukartilsynet kjem ikkje til å følgje opp enkeltaktørar i etterkant av kontrollen, men vil nytte funna til vidare arbeid med skjult reklame i sosiale medium. Funna skal mellom anna danne grunnlag for kven og kva me fører tilsyn med i ein framtidig kontroll.–  Me vil òg intensivere informasjonsarbeidet retta mot influensarar i sosiale media om krava som gjeld for eigenreklame, seier Rønningen."

Siden dette er systematiske lovbrudd som 80 % (!) av bransjen gjør, men det ikke skal reageres på det, så kan man ikke tolke det annerledes enn at:

1. dette er en bransje som til tross for at det er millionbedrifter, ikke tas på alvor av myndighetene

2. bransjen får frikort videre til å fortsette med sine systematiske og omfattende lovbrudd.

Det er nesten så man ikke helt tror hva man leser. Bedrifter i andre bransjer ville måttet møte i retten for lenge siden. Influencerne får frikort til å systematisk bryte norsk lov, myndighetene er fullstendig klar over at de gjør det, men lar dem bare få fortsette som før å dra inn millioner på sine lovbrudd uten at det får følger for dem.

At media ikke ser det samfunnsproblemet dette er, det viser hvordan også media i Norge har tapt seg enormt siste årene.

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (7 timer siden):

Fruen er ute og løper. Hva skjedde mes leggeTI? 😄

Ble "LøpeTI" istedet.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (15 timer siden):

Ja, det er dessverre veldig tydelig.

Selv nå, etter at de fikk langt bedre muligheter til å gi sterkere reaksjoner til slike influencere og samarbeidspartnere som bryter norsk lov synes det som om de velger å ikke bruke den muligheten.

Ser på FT sine sider nå at de har vært med på en EU-undersøkelse av skjult av reklame på influencerkanaler, også egenreklame.

60 % av de kontrollerte var ikke konsekvente i merking av egenreklame iflg. FT her: https://www.forbrukertilsynet.no/darleg-merking-av-eigenreklame

80 % (!) merker ikke reklame generelt på en systematisk måte.

Men så sier FT også:

"Forbrukartilsynet kjem ikkje til å følgje opp enkeltaktørar i etterkant av kontrollen, men vil nytte funna til vidare arbeid med skjult reklame i sosiale medium. Funna skal mellom anna danne grunnlag for kven og kva me fører tilsyn med i ein framtidig kontroll.–  Me vil òg intensivere informasjonsarbeidet retta mot influensarar i sosiale media om krava som gjeld for eigenreklame, seier Rønningen."

Siden dette er systematiske lovbrudd som 80 % (!) av bransjen gjør, men det ikke skal reageres på det, så kan man ikke tolke det annerledes enn at:

1. dette er en bransje som til tross for at det er millionbedrifter, ikke tas på alvor av myndighetene

2. bransjen får frikort videre til å fortsette med sine systematiske og omfattende lovbrudd.

Det er nesten så man ikke helt tror hva man leser. Bedrifter i andre bransjer ville måttet møte i retten for lenge siden. Influencerne får frikort til å systematisk bryte norsk lov, myndighetene er fullstendig klar over at de gjør det, men lar dem bare få fortsette som før å dra inn millioner på sine lovbrudd uten at det får følger for dem.

At media ikke ser det samfunnsproblemet dette er, det viser hvordan også media i Norge har tapt seg enormt siste årene.

Veldig spesielt at de skal intensivere informasjonsarbeidet? All informasjon ligger tilgjengelig på tilsynets nettside. Som i alle andre yrker, må man sette seg inn i hvilke regler som følger med jobben. Det er ikke mangel på informasjon som er problemet det er manglende vilje til å følge reglene. Forbrukertilsynet må begynne å slå ned på dette og gi bøter som svir. Først da vil influencere følge reglene. 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (10 timer siden):

Ble "LøpeTI" istedet.. 

Pun intended? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...