Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nissemor66 skrev (1 time siden):

Da er bilen eu godkjent i dag😉

Nei, det er den ikke...

Disse registrene oppdateres med en gang, og det er fremdeles bruksforbud på bilen de valgte å laste ungene sine inn i og kjøre på fjellet med i påsketrafikken...Skjermbilde2024-03-25kl_16_50_17.thumb.png.b92e9fcd0916cc627df88f929bdec3fb.png

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (55 minutter siden):

Bra at vi feite misunnelige kjerringer kan bidra med noe positivt 💪

Men fy skam til paret som faktisk trenger pinlig omtale på forum for å få ut fingeren og få bilen sin EU-godkjent!

Men CBE og LKE har jo flere ganger sagt at de aldri er inne på kvinneguiden, hmm 🤔

• Liker 8
Skrevet
Felis skrev (12 minutter siden):

Nei, det er den ikke...

Disse registrene oppdateres med en gang, og det er fremdeles bruksforbud på bilen de valgte å laste ungene sine inn i og kjøre på fjellet med i påsketrafikken...Skjermbilde2024-03-25kl_16_50_17.thumb.png.b92e9fcd0916cc627df88f929bdec3fb.png

Screenshot_20240325_170440_Chrome.jpg

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (46 minutter siden):

Screenshot_20240325_170440_Chrome.jpg

Så bra da. Jeg søkte nå og fikk også opp at den har bruksforbud..

• Liker 2
Skrevet (endret)
Trubadur skrev (5 minutter siden):

Så bra da. Jeg søkte nå og fikk også opp at den har bruksforbud..

Om man har søkt flere ganger, kanskje cookies som henger igjen?

Wild guess! Kan ingenting om slikt!

Edit: Jeg fikk også opp "kjøreforbud" - ikke søkt før.

Endret av vinterskog
  • Liker 3
Skrevet
Sinccis skrev (1 time siden):

Men CBE og LKE har jo flere ganger sagt at de aldri er inne på kvinneguiden, hmm 🤔

Jeg vet ikke jeg.. hadde de vært her inne hadde de vel endret seg eller forsvart seg. De turer jo på som før. Men kanskje dere har rett i at de liker å provosere 

• Liker 1
Skrevet
vinterskog skrev (3 minutter siden):

Om man har søkt flere ganger, kanskje cookies som henger igjen?

Wild guess! Kan ingenting om slikt!

Edit: Jeg fikk også opp "kjøreforbud" - ikke søkt før.

Aner ikke, har ikke søkt på det før.

Sjekka vår bil og, der stod det (heldigvis!) godkjent. 

• Liker 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Jeg nevnte på forrige side at oppførselen/imaget de velger å selge i kanalen er narsissistisk, og det står jeg for. Det er ikke det samme som å si at de er narsissistike. Det er det imaget de selv velger, eller i det minste det inntrykket mange følgere sitter igjen med at de selger. De er best i alt, selv uten utdanning. Det de ikke har utdanning i har LKE ingen skrupler om å lyve på seg. De bryter jevnlig norsk lov og viser i alle sine kanaler at de stiller seg selv over norsk lov. Dette er den selvvalgte bedriftsprofilen deres - eller det de gir inntrykk av gjennom det de publiserer på alle sine bedriftskanaler.

Denne tråden har nå bikket fem år, og på disse fem årene har innholdet på disse influensernes ulike bedriftskanaler, også de som har kommet til de siste få årene, blitt verre og verre hva kropps- og utseendefokus er. Når begge bedriftseierne også jevnlig publiserer innhold som ikke kan kalles annen enn alvorlig ortorektisk fokus, og tidvis ikke bare thinspo, men også proana, så mener jeg denne dreiningen av bedriftsinnhold og bedriftsstrategier også må kunne fokuseres på.

Ikke minst er dette viktig å adressere når begge bedriftseierne selger tjenester som personlige trenere, hevder å ha ha mye kompetanse der de har minimal og ingen erfaring. Bedriftseierne dokumenterer stadig overtrening, trening med skader og sykdom, minimale måltider med ensformig og lite næringsrik mat - og samtidig bruker de ikke bare lys og skygge for å fremstille CBE tynnere, men også massiv bruk av ekstreme poseringer, kameravinkling, redigering og filterbruk. Dette velger bedriftseierne bevisst å gjøre, selv om det også er åpenbart at CBE har gjort kosmetiske inngrep og injeksjoner for å endre eget utseende. Når de da forsøker å selge "helse" til folk, da må det reageres! Og det må diskuteres. For det bedriftseierne gjør er uforsvarlig! De selger til og med sine såkalte "helseprodukt" (div. treninger) med mer og mer fokus på at hensikten med treningen er utseendet. Hvordan få penere rumpe, hvordan få sommerkroppen - og LKEs siste, hvordan se bra ut naken og hvordan bli sexy...

Når disse to, som gjennom sine bedriftskanaler viser et så usunt forhold til kosthold, trening, helse og kropp og utseende, nå også på flere kanaler forsøker å henvende seg mot små barn og unge, da er det IKKE lenger bedriftseierne som skal skånes.

CBE bruker Tik Tok og snapchat og har en salig blanding av å seksualisere seg selv, thinspo/proana, trening, og massiv barneeksponering. LKE følger opp med massiv barneeksponering, både av egne og andres barn og sier at han trener de fleste barn... (selv om han nok mente at han mest trener barn).

Disse to bedriftseierne er uansvarlige, de presenterer så usunne og til og med skadelige "verdier" i sine kanaler at de er uforsvarlige som pt'er. Og verre når det gjelder å henvende seg til barn og unge, enten det er som skadelig påvirkning gjennom tik tok o.l. eller det er trening av barn.

Dette er to voksne som selv helt bevisst velger å fronte helseskadelig innhold på alle sine bedriftskanaler, samt å bryte norsk lov på samme kanaler mer eller mindre regelmessig. De har i mange år drevet en millionbedrift i Treasures AS, og fortsetter å forsøke å utvide for å tjene mer via flere kanaler. Slike bedrifter og bedriftseiere - når de driver bedrift på innhold som er skadelig for andre - det skal diskuteres!

Å si at de presenterer et sykelig innhold er heller ikke overtramp etter min mening, heller ikke det å si at bedriftseier CBE publiserer innhold som gir inntrykk av å spiseforstyrrelse, ortoreksi, proana o.l. Det er innholdet og fokuset bedriftseierne selv velger å ha, da må det også kunne diskuteres. De velger sitt innhold, hvordan de vinkler det, hvordan de ønsker å presentere det, hva de fokuserer på, hvilke virkemidler de bruker for å få frem nettopp det uttrykket som gir inntrykk av å ikke være frisk tilnærming til kropp, helse, trening, kosthold m.m.

Jeg er enig i at andre familiemedlemmer ikke bør diskuteres, og er også uenig i mange av kommentarene som er kommet om LKEs kropp. Jeg synes imidlertid det er helt innenfor å kommentere at han ikke ser frisk ut når han over lang tid har presentert massiv overtrening, minimalt med mat, trening når han har vært syk og/eller skadet - når han i tillegg helt bevisst velger å bruke "lys og skygge" for å få seg selv til å se ut på en bestemt måte (som forsterker inntrykket av at han er altfor sliten). Det er også innenfor å kommentere både hans og CBEs kropp relatert til hvordan de utfører øvelser de tross alt selger til følgere, når de ikke gjør øvelsene korrekt. Det er også innenfor å kommentere at de i en del øvelser viser at de ikke er sterke nok til å utføre øvelsene korrekt/forsvarlig. Andre, men langt mer kompetanse innen trening ville f.eks. ha vist en slik øvelse for å få frem poenget med hvordan man ikke  skal utføre en øvelse, hvordan man ha god stabilitet i øvelsen for å ikke risikere å pådra seg skader m.m.

At det blir mer fokus på deres kropper er en naturlig følge av at bedriftseierne selv har vridd sin bedriftsvirksomhet til å handle mer og mer om deres kropper og hvordan deres kropper ser ut, og også det at de stadig oftere også spiller på det seksuelle på ene eller andre måten.

At det også innimellom er kommentarer rundt eiernes kropp og utseende i tråden som ikke bør være her, det er jeg enig i. Som jeg flere ganger før har påpekt så må hver enkelt av oss forsøke å være bevisste hvordan vi ordlegger oss. Det er stor forskjell på å si at "navn er slik" eller "bedriftseier velger å presentere seg/innhold slik". Jeg tråkker sikkert også over innimellom, men jeg forsøker å være bevisst i ordlegging. Men vi alle møter utfordringer i hvordan ordlegge oss ryddig og saklig nettopp fordi bedriftsstrategien til slike influensere ER å blande sitt privatliv og sine millionbedrifter. Slike influensere ønsker å viske ut skillene, gjøre grensene grumsete og uklare. For på den måten vil de selv alltid "vinne". Om en eller annen saklig kritiker er uheldig med hvordan denne ordlegger seg kan influenseren si at hun/han får personlig kritikk og de går rett inn i martyrrollen for å sanke sympati. Og motsatt, når bedriften har oppnådd et mål, da vinkler influenseren all ære for det til seg selv som privatperson. Når de selv har som bedriftsstrategi å ikke være tydelig på hva som er forretningsvirksomhet og hva som er privatliv, og når de selv velger å gjøre forretning på sitt privatliv, da er det å forvente at enhver, uansett hvor bevisst man er når man skriver, innimellom kan glippe på ordlyd.

Det som imidlertid er viktig er at vi forsøker å forbedre oss gjennom bevisstgjøring og påminnelser. Men også at slike glipper skal få devalurer en ellers i all hovedsak redelig og saklig diskusjon som er viktig for å få en endring av en bransje som pr. i dag ikke er lovregulert godt nok og hvor det er fritt frem for bransjen å bygge sin bedrift på helseskadelig innhold - og til og med rette det mot barn og unge og også utsette barn og unge for risiko også med eksponering og overeksponering.

Det vil sikkert også være litt forskjeller for hvor den enkelte mener grensene skal gå, så da får vi prøve å holde en best mulig tone og forsøke å holde oss så saklige som mulig, for de flestes hensikt med å delta i diskusjonen tror jeg er at man ønsker lovendringer slik at denne bransjen ikke lenger kan skade andre - og at de ikke lenger vil slippe unna selv årevis med regelmessige lovbrudd, slik CBE og LKE har gjort.

Jeg er enig i det meste du skriver. Til det uthevede: Har vi egentlig sett så mye av hva han spiser? Det eneste jeg kommer på som han har snakket om i senere tid er makrell i tomat i matpakka, og han har vel dokumentert både pizza og burgere tidligere, ganske kaloritette og store porsjoner? Matmessig ser jeg mest fra CBE og Netfit som ja, begge eier, men jeg har inntrykk av at det er CBE som drifter innholdet der hovedsakelig, og der kan man snakke om små porsjoner, men viser egentlig LK så veldig små porsjoner eller lite matmengde? Jeg spør fordi jeg vet at med meg selv så tenker jeg at han fronter et lavt kaloriinntak, men jeg har faktisk ikke sett mye til akkurat det som et tema på hans sider, men blander det sammen med CBE sitt innhold som hun mekker og formidler. Ikke at dette unnskylder verken kroppsfokuset eller rådriften på kroppen han utviser i kanalene sine, men bare ettersom dette har blitt et ganske etablert og forplantet narrativ så våger jeg å utfordre det litt eller hvert fall bli litt klokere selv. 

• Liker 1
Skrevet
Urwa skrev (21 timer siden):

Løpe 20 km når du er ikke er i form🙄 Og det er kun den ene av dagens 2 økter. Ingen som kan gripe inn her? Mamma,pappa,svigermor? Alle ser jo at damen har en ekstrem spiseforstyrrelse😨

IMG_3093.png

Og ikke minst ansvarligheten å dele dette!

Legg til også delingen av barnas aktiviteter. Malte i ansiktet og mors krampe - tilgjorte latter og filming. Sykt. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøretøyet er godkjent i dag. og neste gang er om 2 år.

kan jo hende at det ikke en gang var noe å fikse på den🤷‍♀️

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, Stargaze said:

https://www.instagram.com/reel/C43Rg2MrEoP/?igsh=MTA3cDkxaWU1czVxYQ==

Denne har begge delt, borte fra LKE sin IG nå. Men lå ute før i dag. De har virkelig litt av et bilde av seg selv, sammenlignet med andre…

WTF? Gud, så pinlige folk! De strutter heller ikke av god selvtillit, alt de gjør er jo å konstant be om bekreftelse og likes på eget selvskryt. Kan ikke ha det godt innerst inne, disse.

• Liker 6
Skrevet

Lurer på hvor lang tid det tar før kroppen hennes sier stopp. Det hun driver med er sykt. På alle måter. INGEN toppidrettsutøvere kjører så idiotisk som hun gjør. Skal bli meget spennende å se henne i Annecy half.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (58 minutter siden):

Denne har begge delt, borte fra LKE sin IG nå. Men lå ute før i dag. De har virkelig litt av et bilde av seg selv, sammenlignet med andre…

Ok. Artig. Sånn helt konkret, lurer på hva folk som ikke har hatt en ordentlig jobb på over 10 år mener de bidrar til her i verden? (Og da mener jeg IKKE de som ikke kan jobbe.) Det er jo virkelig bare flaut å ha et sånt selvbilde. 🤮

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Skrottefar skrev (15 minutter siden):

Ja, de er så selvdiggende og har så grandiose tanker om seg selv at det er til å bli kvalm av :spy:

Ikke noen utdannelse, bedrift som går kraftig i minus, ingen viktige bedrifter eller merker som vil samarbeide med deg, 0 engasjement på sosiale medier, knapt noen som liker postene dine på X eller IG. «That’s the difference».

• Liker 13
Skrevet
Sursøtsaus skrev (1 time siden):

Jeg er enig i det meste du skriver. Til det uthevede: Har vi egentlig sett så mye av hva han spiser? Det eneste jeg kommer på som han har snakket om i senere tid er makrell i tomat i matpakka, og han har vel dokumentert både pizza og burgere tidligere, ganske kaloritette og store porsjoner? Matmessig ser jeg mest fra CBE og Netfit som ja, begge eier, men jeg har inntrykk av at det er CBE som drifter innholdet der hovedsakelig, og der kan man snakke om små porsjoner, men viser egentlig LK så veldig små porsjoner eller lite matmengde? Jeg spør fordi jeg vet at med meg selv så tenker jeg at han fronter et lavt kaloriinntak, men jeg har faktisk ikke sett mye til akkurat det som et tema på hans sider, men blander det sammen med CBE sitt innhold som hun mekker og formidler. Ikke at dette unnskylder verken kroppsfokuset eller rådriften på kroppen han utviser i kanalene sine, men bare ettersom dette har blitt et ganske etablert og forplantet narrativ så våger jeg å utfordre det litt eller hvert fall bli litt klokere selv. 

Jeg mener han er med på det da han ofte er fotograf når CBE legger ut matinnhold. Og han eier 50 % av Treasures AS og sammen med CBE 55 % av Netfit AS.

På sine egne kanaler har vel LKE lagt lite ut om porsjoner, men veldig ensidig og ofte lite næringsrik mat, høykarbo de gangene han har lagt ut. En stund da han drev massivt med umerkede reklamer for Salomon var det fokus på proteinbarer og lignende.

Jeg mener at LKE må ta likt ansvar for det forholdet til kosthold, små porsjoner, lite næringsrik og lite variert kosthold. Spesielt siden han er den som tross alt har to års studiepoeng (av en bachelor han aldri har tatt) innen ernæring. Han er like ansvarlig for hva som legges ut på CBEno og Netfit.no som det CBE er. Hjelper ikke om han ev. her små variasjoner på sin coach_eriksen - når han på to andre bedriftskanaler er med på å fronte så lite og lite variert mat.

Han hadde også for ikke lenge siden et innlegg på sin kanal om at måltider (før eller etter trening?) ikke trenger være komplisert, og det var vel lyse baguetter med rekesalat. Kjemisk fritt for grønnsaker, ikke er ord om at andre måltider da bør være langt bedre sammensatt. Og dette føyer seg fint inn i det andre de har vist over lang tid - høykarbo kosthold nesten støvsuget for grønnsaker, bortsett fra merket og umerket reklame for matkassene, der vises litt grønnsaker, men ikke på langt nær nok for en familie på fire når de voksne trener to ganger om dagen, restituerer lite, og også barna er aktive.

I nyeste anbefalinger skal man innta minimum 500-800 gr grønnsaker, bær og frukt daglig, helst opp mot en kilo. Kostholdet til kostholdsinfluencer-selvutnevnte-eksperter-Eriksens viser et kosthold nesten støvsuget rent for grønnsaker.

På forsommeren i fjor opplyste de at Netfit.no i september 2023 ville få en klinisk ernæringsfysiolog tilknyttet bedriften. Det var som så ofte før - ren løgn! Alternativt at en de klinisk ernæringsfysiolog de ev. var i kontakt med satte seg inn i hva disse to har frontet og fronter når det kommer til kosthold, ernæring, trening og livsstil, og fant ut at ingen klinisk ernæringsfysiolog med faglig integritet noensinne kan slutte seg til så useriøse aktører som det CBE og LKE  er på dette feltet.

Dette går inn i mønsteret til bedriftseierne, de forsøker å lyve på seg utdanning, erfaring, kompetanse og samarbeidspartnere som de ikke har. LKE har jo selv utgitt seg for å ha flere forskjellige beskyttede titler på internett.

Så lenge disse to eierne rører sine ulike firmaer, også coach_eriksen /Coached by Eriksen så tett sammen og stadig opptrer i ulike kanalene, stadig driver umerket reklame for hverandre, og jobber på kryss og tvers og har de eierandelene de har, så mener jeg det er riktig å inkludere LKE også i det med å fronte altfor små måltidsporsjoner.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (1 time siden):

Det oser ikke ekte trygghet når bedriftseiere føler de må legge ut slikt på sine bedriftskanaler for å forsvare jobben de gjør...

Endret av Frisk Frosk
Omformulering for å få det spisset mot bedrift/eiere/jobb
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at @Frublå fortjener anerkjennelse for å ha medvirket til at Eriksen sørget for å få bilen sin EU-godkjent.

Bra gjort, Frublå! :D

Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at de ble avslørt her inne, og nå plutselig har fått godkjent bilen. De har jo avslørt mange nok ganger at de følger med her inne. Dessuten har vel CBE flere ganger uttalt på sine bedriftskanaler og til media at de har venner som følger med her inne. I så fall håper jeg de vennene også ble sjokkert over at ekteparet Eriksen ikke bare har kjørt ulovlig med bilen sin i 9 måneder, og også brukt bilen som innhold på egne bedriftskanaler og i både merkede og umerkede reklamer for alt fra neglesalong til hår og TM-klinikken.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinccis skrev (7 timer siden):

Ehh, altså har hun noe PT-utdanning eller har hun bare tatt selfies istedenfor å følge med i timene? Eller rekker man kanskje ikke å lære om riktig løpeteknikk på slike helgekurs hun har gått på? Riktig løpeteknikk er VELDIG viktig både for å redusere belastningsskader om man løper mye, og for å oppnå resultater med løpingen - hvis man nå ønsker andre resultater enn kun forbrenne kalorier. 
I en ideell løpeteknikk skal foten lande under tyngdepunktet for smidigere landing og bedre fremdrift. Det lønner også å lande på forfoten, selv om det for fleste mosjonister føles mer naturlig å lande på hælen - på samme måte som når man går. Men dette bør man unngå om man løper mye, da støtet mot bakken blir mye hardere og pronasjonsbevegelsen i ankelen kraftigere. 
Veldig rart at hun som løper så mye og skal lære andre ikke kan dette! 

IMG_4563.jpeg

I den samme runden svarer hun en bruker som lurer på hvordan hun skal komme i gang med løping, at hun må sjekke ut Netfit for der finner hun programmer til både 10km, halvmaraton og maraton. Hilsen hun som vel aldri har løpt halvmaraton og i hvert fall ikke maraton og forbereder seg til konkurranse med å skvise inn 3 intervalløkter på to dager iblandet styrke og en intervalløkt tidligere i uka. 

En annen spør hvor ofte hun løper langtur, og hun sier "prøver en gang i uka". Aldri verden om hun løper en langtur i uka, det går i 10 km med hunden og intervaller på mølla og sporadiske langturer med måneders mellomrom. 

• Liker 17
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...