Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Enig i alt du skriver @skruf, i tillegg kan man jo håpe at de yngste i familien går på organisert idrett uten at det eksponeres. Nesten alle jeg kjenner til som driver eller har holdt på med teater og musikk har iallfall gjort det. Disse foreldrene er jo (minst en) opptatt av fotball, det ville forundre meg om ungene ikke driver med lagidrett. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fulgte fotballfrua langt tilbake når hun enda drev bloggen og før de fikk barn. Mulig jeg tar feil, men syns å huske at de skjermet barna de første årene? Når tok de eventuelt å endret mening om dette? Jeg har ikke sjekket om de ligger babybilder på blogg eller instagram, men mener de skrev de når første ble født at de ikke ønsker å dele henne på sosiale medier.

Syns de eksponeres utrolig mye og syns det et trist. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

De skjermet eldste i kanskje 2 - 3 mndr. Så var det slutt på det. YBegrunnelsen var at det kom folk på døra for å se - det var så ubehagelig at de istedet valgte å vie til hele verden. rekk opp hånda den som forstår den logikken.

Jeg har aldri trodd på den der at folk kom på døra for å se. Kanskje noen "fjortiser" i nabolaget som synes det var kult med CBE var på døra, men jeg tviler på at Siljans befolkning stod i kø på utsiden for å få et glimt. Var nok et påfunn for å vise frem babyen i den visshet at det ville bli ettertraktet. 

• Liker 41
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (35 minutter siden):

Jeg har aldri trodd på den der at folk kom på døra for å se. Kanskje noen "fjortiser" i nabolaget som synes det var kult med CBE var på døra, men jeg tviler på at Siljans befolkning stod i kø på utsiden for å få et glimt. Var nok et påfunn for å vise frem babyen i den visshet at det ville bli ettertraktet. 

De bodde jo langt unna andre folk også, kan vel vanskelig ha vært mange fans som dukket opp. I tilfelle burde det vært håndtert på en annen måte enn å eksponere for «hele verden». 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

De bodde jo langt unna andre folk også, kan vel vanskelig ha vært mange fans som dukket opp. I tilfelle burde det vært håndtert på en annen måte enn å eksponere for «hele verden». 

Jeg vet hvor de bodde. Å kalle det tettbygd strøk i Oppdalen vil være en overdrivelse ja.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Kollontaj said:

Det var jo også null logikk i det argumentet deres, "noen stakk hodet ned i vogna for å se babyen, så derfor lar vi alle se babyen!" Hvis de virkelig ville skjerme barna hadde de valgt annerledes da. De har løyet så mye hele karrieren og, så jeg tror null på det at noen kom på døra.

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (4 minutter siden):

Det var jo også null logikk i det argumentet deres, "noen stakk hodet ned i vogna for å se babyen, så derfor lar vi alle se babyen!" Hvis de virkelig ville skjerme barna hadde de valgt annerledes da. De har løyet så mye hele karrieren og, så jeg tror null på det at noen kom på døra.

Logikken var at de måtte bevise for omverdnen at barnet ikke var vannskapt. De var redde folk skulle tr ungen var stygg om dem ikke viste henne frem. Og så kom lommeboka til annonsørene frem. Det var en god motivasjon. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 timer siden):

Enig i alt du skriver @skruf, i tillegg kan man jo håpe at de yngste i familien går på organisert idrett uten at det eksponeres. Nesten alle jeg kjenner til som driver eller har holdt på med teater og musikk har iallfall gjort det. Disse foreldrene er jo (minst en) opptatt av fotball, det ville forundre meg om ungene ikke driver med lagidrett. 

Det tviler jeg på. Det krever som regel betydelig innsats og engasjement fra foreldre, og sånt har de vel ikke tid til… ? 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Katten89 said:

Logikken var at de måtte bevise for omverdnen at barnet ikke var vannskapt. De var redde folk skulle tr ungen var stygg om dem ikke viste henne frem. Og så kom lommeboka til annonsørene frem. Det var en god motivasjon. 

Det første der er jo også et totalt kontruert argument. Åh, de har alltid drevet og argumentert for det de gjør på så sviktende grunnlag. Jeg husker også, i bloggens storhetsdager, at noen lurte på hvordan de kunne vite at det CBE reklamerte på var bra produkter. Da var svaret "hvis jeg reklamerer for noe dårlig, så vil jo det komme frem i kommentarene, og da taper vi på det, så det gjør vi ikke." LOL, det kommentarfeltet som var totalt redigert av dem selv...
Nei, dette ekteparet tror jeg faktisk ikke på noe av det de sier.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 timer siden):

Yngste driver også med teater, publisert nettopp på firmakontoen.

Mtp hvor krise det var for de da pandemien var på det verste og livet gikk nesten i ruin av 1 skolebarn og 1 barnehagebarn hjemme så tviler jeg på at disse to har tid til organisert lagidrett. Det krever endel av foreldrene.

LKE  la jo lykkelig ut at han slapp unna å være foreldrekontakt i klassen til eldste…..har ikke tid til det engang. Så hvor skal de finne tid til å kjøre hit og dit når det er kamp, dugnad, stå i kiosken, bidra med å bake…?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (15 timer siden):

Knegg. Til å ha gått på "fotoskole i NY" (typ brevskole) har fotografen fortsatt store utfordringer med visuell formidlingsevne. Tema og budskap er et måltid/mat. Selv teksten viser til det.

Hva er fokus i bildet? En tilsynelatende utslitt og avmagret frossenpinn med uteklær og lue innendørs i dunkel belysning. Bildet sender dystre signaler om mørke, smerte og seigpining, objektets ansiktsuttrykk meddeler at måltidet, det egentlige temaet, er en kamp med munnen i grimase, mulig i ferd med å uttrykke at livet er hardt, brutalt og meningsløst - men jeg skal vise de alle sammen at en sunnmørsk 40-åring i Særp er best i test og fortsatt elite.

Eller no'.

Det merkeligste med det du skriver her, det er at det beskriver ganske nøyaktig det inntrykket coach_eriksen har formidlet over lang tid. Det er mørkt, det er overtrening, det er sykdom, det er trening med sykdom, det er skader, det er dystre bilder hvor "lys og skygge" (mest skygge) er valgt som et bevisst virkemiddel for å gi et bestemt inntrykk.

Han/de har jobbet altfor mange år i faget til å skape et slikt gjennomført dystert og mørkt image, hvis det ikke var det han/de ønsket å formidle.

Hvordan han tror han på den måten gjør en god jobb for Salomon, med gjennomførte umerkede reklamer for Salomon, det viser bare hvor uprofesjonelt han/de driver, og hvor useriøs Salomon er som leverandør, siden de velger å samarbeide med personer som fronter et usunt forhold til trening og kropp, og som bevisst velger å ikke følge norske lover og regler.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (5 timer siden):

De skjermet eldste i kanskje 2 - 3 mndr. Så var det slutt på det. YBegrunnelsen var at det kom folk på døra for å se - det var så ubehagelig at de istedet valgte å vie til hele verden. rekk opp hånda den som forstår den logikken.

Yngste ble brukt til sitt første reklameinnlegg da hun reise hjem fra sykehuset som nyfødt. Og siden har det gått slag i slag med begge to. 

De styles og pyntes og brukes som innhold helt uten respekt for at de er egne individer. 

De barna ble eksponert og utnyttet til samarbeid allerede i mors mage. For meg toppa det seg med den dukka som skulle ligne eldstebarnet. Ble helt uvel av det samarbeidet der og mista den siste lille av respekt jeg hadde for dama da.

• Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isola2 skrev (8 minutter siden):

De barna ble eksponert og utnyttet til samarbeid allerede i mors mage. For meg toppa det seg med den dukka som skulle ligne eldstebarnet. Ble helt uvel av det samarbeidet der og mista den siste lille av respekt jeg hadde for dama da.

Enig. Og denne er like aktuell, dessverre:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim

• Liker 16
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Det er så sant som det er sagt, men i tillegg til at barn ser opp til foreldrene så er det vel så avgjørende om barna får vokse opp fritt og finne sitt eget jeg, eller om de fra tidlig alder blir presset inn i definerte kjønnsroller. Jeg tror Caroline er overlykkelig over at hun ble jentemamma, og fikk to jenter hun kunne krølle håret på og sminke opp fra tidlig alder

Rosa rosa prinsesserom; innredet og malt etter Caroline sin jentedrøm og hva som er instavennlig.At små barn liker farger er ikke så nøye. Dukker og dukkehus, ikke en bil eller togbane i sikte. Søte, matchende outfits på begge jentene, ikke akkurat lekevennlige. Sånn som da hun publiserte bilder fra julebyen i Oslo i fjor; andre barn på samme alder var i varme vinterdresser og gode luer, mens Caroline sine jenter i kjoler, kåper, pynteluer og hansker. Med krøllet, langt hår og en sminket 9-åring. Og det at de gir 10-åringen samme gave som jeg kjøpte til svigerinnene mine til jul i fjor bekrefter bare lista hvor fokuset til Caroline ligger når det gjelder døtrene. 

Igjen; mens andre tar bilder av barna sine som har kledd seg ut som barn bruker å gjøre på Halloween så publiserer firmaet Treasure bilder av to små jenter i Lolita-stil. Eldste ikke fylt 10 år enda, yngste nettopp 8 år, begge sminket med puffy røde lepper, blussende kinn, mascara og perfekt øyesminke. Eldste med split langt oppå låret og høye støvletter. Yngste med armene vippet ut og bak med brystkassen frem, også sminket. Begge med en holdning og blikk som viser at de er instruert i hvordan de skal posere. Dette er ett bilde to 18-åringer kunne ha lagt ut etter å ha sminket og ordnet seg til Halloween- fest. Og dette velger Caroline og mannen å gjøre OG publisere på sin offentlige firmakonto. Tror det er noe av det mest rystende jeg har sett av CBE og LKE.

Det er direkte trist at vi i 2023 får se hvordan to småjenter vokser opp med at det er kropp og utseendet som er ei kvinne sin valuta og viktigheten av å holde seg tynn ( LKE har flere ganger publisert at de to små trener sirkeltrening med vekter og medisinball i det mørke treningsrommet i kjelleren….eldste var 8 år da de publiserte en video av henne på firmakontoen, løpende på tredemølle i ført tights, magetopp og proffe Hoka løpesko), sminket og pen. Likedan «jentehobbyer» som teater, sang og fiolin. Ikke mye fotballspilling eller Speider der i gården. 

Vel skrevet og en utdypende forlengelse av det jeg prøvde å formidle.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at man som mamma til et barn som fyller 10 år er sprekkeferdig av stolthet! Selv har jeg hatt lyst til å sette min datter på forsiden alle steder! ( dere skjønner sikkert hvajmeg mener🤭)

Men, og det er er stort MEN- man gjør det jo ikke??

Man lukker da stoltheten innenfor hjemmet og nyter til fulle det man har! Uten likes fra fremmende. 
Jeg er så utrolig lei det bekreftelsebehovet!

Hvorfor må det ropes ut over internett hvis glad du er i noen? Og hverfall til et barn som er 10 år (som forhåpentligvis ikke har some)

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og enda et innlegg! Ikke så rart, det forrige om feiringen fikk mange likes. :sukk:

10-åringen er Carolinebergeriksenno sin soulmate. Jøss. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (7 timer siden):

Altså hva skal man si? Dette høres helt sprøtt ut. Tull og tøys og kun et påfunn for å eksponere barna. Ingen bryr seg om kjendiser (ihvertfall ikke her jeg bor) og aller minst D-kjendiser. Nå er jeg kanskje "miljøskadd" som bor i en bydel i Oslo som rommer mange kjendiser og har barn i samme klasse, og har hatt barn på samme barnehageavdeling som barn av kjendiser, men absolutt ingen bryr seg om kjendisstatusen til andre foreldre her, det er helt absurd å lese at folk liksom kommer på døra til CBE for å se ungen 😅 Og kan gjerne legge til at kjendiser jeg har kjennskap til gjennom barna mine, aldri har eksponert barna sine, og jeg hadde knapt visst om eksistensen til barna utover at de går i samme klasse og barnehageavdeling og at man vet hvem foreldrene er. Dette er mennesker som lever av helt andre ting enn å eksponere barna sine, og har sin kjendisstatus gjennom utdannelse og/eller talent. 

Endret av K_mb
  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en periode nå har CBE satt bort barnebursdagen til andre (trampolinepark etc). 

men så havner hun i kontent... og tilbake til overdådige hjemmebursdager

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Personlig tenker jeg at dersom du opplever at følgere blir så investert i fødsel og barna dine så ville jeg blitt svært betenkt. Nå er det jo slik influencere kommuniserer med følgere, for å bygge opp under en illusjon om en nær relasjon, men det at fremmede også føler seg berettiget til å hilse på barna burde få varselklokkene til å ringe. Løsningen er jo da ikke å invitere fremmede til å følge enda tettere med på barna. 

Hvem vet hvilke mennesker som finnes blant 299.000 følgere? Eller vent, det vet jo CBE. For hun fikk en på besøk som skremte vannet av henne, der hun så seg nødt til å gjemme seg i huset og ringe politiet. Så hun vet alt dette, men fortsetter likevel å dele bilder og informasjon av barna. Det er helt hinsides. Og hun topper det med å sminke og dolle dem opp som små lolitaer og serverer dem på sølvfat til et stort antall ukjente mennesker, inkludert mennesker som tidligere har vist at de ikke vet hvor grensene går🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...