Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skriver 24.4 at snart skal CBE dele sin favorittpranayama, det har ikke skjedd ennå, men «snart» er jo flere år der i gården.

Den cc-is-oppskriften har de jo også knabba, men det er visst ikke den samme fordi den opprinnelige har frosne bær, skrives det. Ok. Står ikke det i oppskriften. 
https://www.instagram.com/reel/Cs43swBgo7g/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Denne kontoen har kreditert hit:

https://www.instagram.com/p/CrRNdK1vUcQ/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

• Liker 21
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lever i en veldig innskrenket boks når en konsekvent jukser med alt fra filter til oppskrifter og kaller det "lys/skygge", kverulerer om småting som "frosne/friske" bær og fornekter at publikum har egne øyne og Google å se med.

Det hadde vært mer realt å kreditere hvor man fant oppskriften og gitt den sin egen vri fremfor å alltid late som å ha funnet opp hjulet på nytt.

Det er et kapittel for seg selv når daglig leders drivkraft bevisst er å gjøre mer av det som kritiseres for å opprettholde illusjonen av å fortsatt være en aktuell bedrift/influenser. Viktigere enn å fremstå som fullstendig stappteit for publikum i prosessen.

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

Og tenk  de har hatt ozo i 3 år nå så hvordan han skal brukes kan og vet de best. Basta! 

• Liker 8
Skrevet
EmilieH skrev (2 timer siden):

Svar på netfit: de løper med ozo hver dag men på de varmeste dagene i skogen hvor det er skygge eller nært vann. Hjelper det? Pelsen blir vel like varm uansett? 

Det hjelper selvfølgelig noe, og et bad vil kjøle ned. Men man må også huske på at hundens poter er svært utsatt på varmt underlag, og tredeputene kan bli forbrent. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

En lever i en veldig innskrenket boks når en konsekvent jukser med alt fra filter til oppskrifter og kaller det "lys/skygge", kverulerer om småting som "frosne/friske" bær og fornekter at publikum har egne øyne og Google å se med.

Det hadde vært mer realt å kreditere hvor man fant oppskriften og gitt den sin egen vri fremfor å alltid late som å ha funnet opp hjulet på nytt.

Det er et kapittel for seg selv når daglig leders drivkraft bevisst er å gjøre mer av det som kritiseres for å opprettholde illusjonen av å fortsatt være en aktuell bedrift/influenser. Viktigere enn å fremstå som fullstendig stappteit for publikum i prosessen.

De begynner å bli et studie i hvor langt fra normalen det er mulig å vike når man lever helt isolert i en egen boble. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ikke fryktelig lenge siden de hadde noe reklamesamarbeid nå? Hvordan får de inn penger? 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Nest siste innlegg har 627 likes i følge Infact, så noe må de vel finne på. 

Og tallene her er selvsagt feil, teller bare det de har åpnet for, alle innlegg med skjulte likes er ikke med. 

F79B87A0-D673-4320-BAC4-9B92CA78BD14.png

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
EmilieH skrev (1 time siden):

Er det ikke fryktelig lenge siden de hadde noe reklamesamarbeid nå? Hvordan får de inn penger? 

Lurer på det samme!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
EmilieH skrev (2 timer siden):

Det var vel også særdeles påfallende hvordan CBE ikke merket reklame for hotelloppholdet i helgen, slik alle influenserkollegaene hennes i motsetning til henne gjorde?

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

De begynner å bli et studie i hvor langt fra normalen det er mulig å vike når man lever helt isolert i en egen boble. 

Det er nok ikke få studier som kan og trolig vil bruke Treasure AS og hvordan eierne driver det som et eksempel på hvordan man ikke bør gjøre det.

Psykologstudiet, medisinstudiet, fysioterapistudiet, flere idrettslinjer, ernæringsfysiologistudiet - i tillegg til markedsføringsstudier, jusstudiet, journaliststudiet m.fl.

At folk kjører egne firma i grøfta, det er ikke noe uvanlig, og det er mange mer og mindre gode/dårlige grunner til det.

Men at noen velger å holde sitt firma flytende på flere ulike "temaer", hvor alle er skadelig for andre... det er for å si det pent, meget spesielt. Barneeksponering, thinspo/proana/ortorektisk forhold til trening, kosthold og ernæring, kroppspress, adferd som setter egen hund i risiko for skader, seksualisering av mor inniblant bilder av barn, bilder/film som er ønsket på det mørke nettet.

Det er liksom ikke noen ende på all negativ påvirkning de ønsker å tjene penger på. Og da er ikke en gang de stadig gjentakende lovbruddene, ofte i flertall, som bedriften også stadig begår.

• Liker 29
Skrevet
tøydokka skrev (9 timer siden):

Altså, hun er jo veldig naturlig pen i virkeligheten. På bildet til høyre ser hun smellvakker ut. Som et ekte menneske. Nydelig beinstruktur, pene lepper, høy panne og diamantøyne. De der filter greiene gjør jo at alle influensere ser helt like ut. Jeg ser og sånn ut med face-app eller tiktok-glam- filter, ser ut som tvillingsøsteren til cbe, Sofie Elise og resten av filterinfluenserne.

Det kan jo være litt gøy/ tilfredsstillende å sitte sånn og se på seg selv i filterversjon. Men selvfølgelig veldig lite oppbyggende tidsfordriv. Tror det kan være avhengighetsskapende om man gjør det mye. Kjenner jeg er så glad for at dette ikke var noe jeg måtte ta stilling til da jeg var yngre. Hadde sikkert sittet i timevis og redigert meg selv til det ugjenkjennelige, så usikker jeg var den gang. Og så hadde jeg sikkert fått angst for å gå ut og bli sett på ekte. 

Men cbe er småbarnsmor i 30- årene, da blir dette shitshowet rett og slett tragikomisk. Og med kropp og ansikt som hun har, så trenger hun ikke redigere på noe som helst. Bruk heller tiden på å lage noe ekte innhold som engasjerer, som er fremtidsrettet og som kan fungere fremover.

Ville startet med å hive ut "mannen", men det er nå meg, hver sin smak og sånn. Men hva bidrar han egentlig med til husholdningen? Driver og amatørjogger rundt omkring mens han filmet seg selv med dronekamera, snakker gebrokkent engelsk og har 3478 følgere? Pynter opp i stuen på et bilde med sigar? "Jobber" med å lese her inne og i kommentarfeltene på cbe og netfit, stalker de som er kritiske og ødelegger eiendelene deres? For en catch, for en "mann". 👏🫠

Apropo det siste du skriver. Jeg tror disse to er kommet til et punkt hvor de er like ille. Om ikke annet kan LKE ta gode bilder, når han vil. Det CBE selv legger ut for tiden er i stor grad proana med filter. Det kan hun ikke leve av alene. Heller ikke de utstudert seksualiserte "yogastillingene" hun viser.

Jeg har vært, og er det fremdeles, en temmelig stor kritiker av det LKE driver med og har gjort i flere år (nedrakking av kvinners kropp, nettroll/nettstalking, ulovlig påberope seg autorisasjonsyrker han ikke har, stalking). Men slik CBE bevisst fronter ekstremt kroppspress, egne barn, seksualiserte bilder av seg selv mellom bilder av barna, proana, ortorektisk forhold til trening, løgner, filter, lovbrudd - det er på ingen måte bedre enn hva LKE gjør.

Disse to har blitt like ille, slik jeg ser det. Det virker som en svært usunn symbiose for dem begge.

Den dagen kommer når de må få seg normale jobber. Jeg tror det er noe de begge to trenger. Ikke minst de to små de også har ansvar for, som kan få slippe å leve med dette ekstreme kroppspresset og få solgt hele sin barndom og oppvekst.

• Liker 34
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Apropo det siste du skriver. Jeg tror disse to er kommet til et punkt hvor de er like ille. Om ikke annet kan LKE ta gode bilder, når han vil. Det CBE selv legger ut for tiden er i stor grad proana med filter. Det kan hun ikke leve av alene. Heller ikke de utstudert seksualiserte "yogastillingene" hun viser.

Jeg har vært, og er det fremdeles, en temmelig stor kritiker av det LKE driver med og har gjort i flere år (nedrakking av kvinners kropp, nettroll/nettstalking, ulovlig påberope seg autorisasjonsyrker han ikke har, stalking). Men slik CBE bevisst fronter ekstremt kroppspress, egne barn, seksualiserte bilder av seg selv mellom bilder av barna, proana, ortorektisk forhold til trening, løgner, filter, lovbrudd - det er på ingen måte bedre enn hva LKE gjør.

Disse to har blitt like ille, slik jeg ser det. Det virker som en svært usunn symbiose for dem begge.

Den dagen kommer når de må få seg normale jobber. Jeg tror det er noe de begge to trenger. Ikke minst de to små de også har ansvar for, som kan få slippe å leve med dette ekstreme kroppspresset og få solgt hele sin barndom og oppvekst.

Tidvis er det diskusjon rundt at CBE skal ha uttalt at barna vil få flere fordeler av å vokse opp med influencerforeldre. Gjetter at de den gang tenkte at de vil kunne spasere inn vidåpne dører til kjendiseri og muligheter. 

Men en ting CBE også burde tenke litt igjennom er jo at det også KAN bli motsatt. At det etterhvert kanskje blir flaut og "skamfullt" å være barna til nettopp thinspo-influncer-mamma som spiller på filtrert kropp på nettet, og en influencer-pappa som lyver om meritter og titler, og er kjent for å være en sint, uberegnelig og nedlatende mann. 

De har levd seg så inn i den fiktive suksessen sin at de har rotet seg helt bort - tror jeg. 

Endret av Isild
  • Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet

Ozo er født i slutten av 2020, eller begynnelsen av 2021.

De skriver på netfit, at dette er den tredje sommeren de løper med han.

dvs at de løp med han på lengre turer når han var ca 1/2 år..

• Liker 16
  • Nyttig 11
Skrevet
Pasha skrev (8 minutter siden):

Stemmer det. Husker jeg rett starta de med lange skiturer da han var knappe 4 mnd og jogging på sensommeren når han var 8 mnd. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pasha skrev (9 minutter siden):

CBE dokumenterte flere ganger at de løp lengre turer med Ozo mens den bare var valp. Varme sommerdager og glovarm asfalt ingen hindring da heller. 🥺

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (20 minutter siden):

Tidvis er det diskusjon rundt at CBE skal ha uttalt at barna vil få flere fordeler av å vokse opp med influencerforeldre. Gjetter at de den gang tenkte at de vil kunne spasere inn vidåpne dører til kjendiseri og muligheter. 

Men en ting CBE også burde tenke litt igjennom er jo at det også KAN bli motsatt. At det etterhvert kanskje blir flaut og "skamfullt" å være barna til nettopp thinspo-influncer-mamma som spiller på filtrert kropp på nettet, og en influencer-pappa som lyver om meritter og titler, og er kjent for å være en sint, uberegnelig og nedlatende mann. 

De har levd seg så inn i den fiktive suksessen sin at de har rotet seg helt bort - tror jeg. 

Jeg kan ikke tenke meg CBE og LKE under noen omstendigheter kan forestille seg annet enn at alle anser livsstilen deres som attråverdig. Narrativet deres er jo at livet deres er perfekt og all kritikk bunner i misunnelse og hat. Det er rett å slett for fjernt for dem å forestille seg hvor cringe og uattraktivt det ser ut utenfra. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet
21 hours ago, Revenge o'Cavatina said:

"Det blir foredrag og workshops knyttet til utvikling og mestring, for økt fysisk og mental styrke. Selvinnsikt, selvfølelse, selvtillit og aktivitetsglede hos hver enkelt står i fokus både i og utenfor aktivitetsprogrammet denne uka."

Attehvakaltedubikkja?

"Selvinnsikt og selvfølelse". Selve mellomnavnet til herr og fru.

• Liker 16
Gjest Kattedama
Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

Det var vel også særdeles påfallende hvordan CBE ikke merket reklame for hotelloppholdet i helgen, slik alle influenserkollegaene hennes i motsetning til henne gjorde?

Veldig påfallende! Særlig når alle de andre influenserne merker både fest og opphold på hotellet som #reklame.

Gjest Glufseguri
Skrevet
Lill :) skrev (30 minutter siden):

Veldig påfallende! Særlig når alle de andre influenserne merker både fest og opphold på hotellet som #reklame.

Får vel ikke spåns lengre kanskje?

For som best i klassen kan man jo ikke glemme å merke?😏

Meld inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...