Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Frøkenfryden skrev (27 minutter siden):

Det samme faktisk.. notert! Nå tenker jeg de litt seige mandagsmøtene på jobb kan ta seg opp ja:skål:

Kos deg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Kan jo være at hun drikker alkoholfri vin? 😅🙈

Nei, hun passer jo på å vise vinflaska og, ref. pizzadeigkjevle. 
 

Nå skal jeg komme meg gjennom en nattevakt, glemte vinen hjemme - men kaffe er jo det samme, så overlever nok 🤪

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva folk på jobben vil si om jeg drar opp vinflaska og fyller kaffekoppen: same-same! 
😂 Det er en grunn til at man ikke kjører etter ett glass vin. (Jeg kjenner godt virkningen av ett glass, selv sammen med mat og glasset er «restaurant-størrelse».)

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aricia skrev (24 minutter siden):

Man kan ikke både trolle og forvente å bli tatt alvorlig. 
 

Jeg troller ikke. Tror forresten dette er et regelbrudd? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er så særlig interessant å diskutere enkeltanledninger med vininntak slik det gjøres her, og påstå at de per definisjon er uakseptable. For eksempel kan man sikkert finne en eller annen situasjon hvor det å drikke ett glass vin før man henter i barnehagen, er akseptabelt. For eksempel kan det dreie seg om én gang i løpet av hele livet.

Problemet her er at det ikke bare dreier seg om enkeltsituasjoner, men at det særdeles jevnlig postes om drikking, sånn at det store bildet er at man drikker veldig mye alkohol. Dette er forferdelig dårlig påvirkning.

Rundt om i landet sitter det dessverre flere andre husmødre med små barn, og som har alkoholproblemer, og det å fronte et svært høyt vininntak - også på dagtid - av en annen husmor, som de kanskje ser opp til, er rett og slett ikke bra. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke ser dette.

  • Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så særlig interessant å diskutere enkeltanledninger med vininntak slik det gjøres her, og påstå at de per definisjon er uakseptable. For eksempel kan man sikkert finne en eller annen situasjon hvor det å drikke ett glass vin før man henter i barnehagen, er akseptabelt. For eksempel kan det dreie seg om én gang i løpet av hele livet.

Problemet her er at det ikke bare dreier seg om enkeltsituasjoner, men at det særdeles jevnlig postes om drikking, sånn at det store bildet er at man drikker veldig mye alkohol. Dette er forferdelig dårlig påvirkning.

Rundt om i landet sitter det dessverre flere andre husmødre med små barn, og som har alkoholproblemer, og det å fronte et svært høyt vininntak - også på dagtid - av en annen husmor, som de kanskje ser opp til, er rett og slett ikke bra. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke ser dette.

Åh, de ser det nok veldig godt. Men de driter nok i det. På samme måte som de driter i at alle bildene av egne barn trolig har havnet på det mørke nettet.

Så lenge de kan gjøre det de selv vil, for slik å skape et narrativ de selv tror selger, så er ingenting hellig. Det synes å være eneste bedriftsstrategien de har.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Klink said:

 

Jeg troller ikke. Tror forresten dette er et regelbrudd? 

DU er et regelbrudd 😅

  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Klink said:

Hvis du holder deg til ett blir det det samme. 

Jeg skriver faktisk at ett glass vin går fint. Flere ? nei! Av og til skriver at barn syns det er greit med maks to enheter. Og det bør man holde seg til. 
 

Sier mer om dere som tydeligvis mener at drikke et glass er lik beruset og full. 

Hvor skriver barn at det er greit med maks to enheter alkohol? Sånn av og til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Hvor skriver barn at det er greit med maks to enheter alkohol? Sånn av og til.

Av og til.no. Maks to enheter før barna syns det blir ubehagelig, merker forandringer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (5 minutter siden):

Hvor skriver barn at det er greit med maks to enheter alkohol? Sånn av og til.

Sikkert en spørreundersøkelse i barnehagen der barna krysser av hvor mange glass vin de synes er greit før de merker endring i adferd og toneleie hos foreldrene 🤷🏼‍♀️hvor mange glass før du føler deg utrygg liksom.., 

Eller så har noen misforstått kampanjen med tittelen Hvor mange glass tåler ett barn 

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Av og til.no. Maks to enheter før barna syns det blir ubehagelig, merker forandringer. 

https://avogtil.no/hvor-mange-glass-taler-barnet-ditt/

Kan du linke til hvor det står at alle barn tåler to enheter før det blir ubehagelig og merker endringer? Har lest artikkelen og kunne ikke se det en eneste plass. Utdrag fra artikkelen nedenfor 

God stemning» betyr ikke alltid det samme for barn og voksne. Hvis man drikker alkohol kan det være vanskelig å bedømme når det går fra trivelig til utrivelig for barna.

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra samme kilde

«Et anslag fra Folkehelse instituttet viser at 90.000 barn her i landet har minst en forelder som har misbrukt alkohol siste 12 måneder. Det tilsvarer nesten hvert tiende barn.»

cirka 300 000 lesere, ganske mange av disse vil være i overnevnte gruppe. Påvirkning, også den negative, er en del av businessen. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Det var selvfølgelig ikke ment slik.

Poenget flere her prøver å få frem er at du ikke kan sammenligne kaffe og vin, selv om begge deler forbindes med kos. Kaffe passer seg alltid (ihvertfall for meg 😅) Det gjør ikke vin, og som jeg har skrevet før har jeg ingenting imot å ta et glass vin foran barna mine i ny og ne.

Endret av K_mb
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Fra samme kilde

«Et anslag fra Folkehelse instituttet viser at 90.000 barn her i landet har minst en forelder som har misbrukt alkohol siste 12 måneder. Det tilsvarer nesten hvert tiende barn.»

cirka 300 000 lesere, ganske mange av disse vil være i overnevnte gruppe. Påvirkning, også den negative, er en del av businessen. 

Misbruk av alkohol er ikke et glass vin til lunsj! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Misbruk av alkohol er ikke et glass vin til lunsj! 

Du skjønner helt klart ikke hva påvirkning er. 

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Du skjønner helt klart ikke hva påvirkning er. 

Alkoholikere er alkoholikere uavhengig av  hva en influensaer ingen bryr seg med lenger gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klink said:

Alkoholikere er alkoholikere uavhengig av  hva en influensaer ingen bryr seg med lenger gjør. 

Og hvor mange enheter har du konsumert i kveld? Uavhengig  hva "influensaer"  lenger gjør 🤣

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...