Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (På 19.2.2023 den 2.12):

Ja. 

Nei. 

Nei har ikke glemt det. 

Nei ikke glemt dette heller 

Jeg mener at ved googlesøk om relevante tema vil komme opp, at når du blar gjennom dagens nettavis så vil du få med deg noe om influenceren, at influenceren har mange samarbeid- cbe bare mister dem og har svært få. kanskje lanserer man noe nytt man havner i media for. 

jeg mener ikke at jeg bagatelliserer, men senker det til et nivå som er mer realistisk. Jeg tenker at enkelte ting i tråden overdrives til å bli noe stort og skadelig som ikke egentlig er det. 
Det skal de ikke gjøre. De må henvise til den fagkunnskapen de har og hvilke kurs/studier de har tatt. På det store internett har alle et ansvar for å sjekke kildene sine selv. 

Du velger bare å overse alle måtene disse bedriftseierne gjør seg synlige på i media og andre kanaler, siden du ikke har glemt det.

Veldig vanskelig å forstå hva du egentlig mener når du mener at det å ha 300 000 følgere og stadig bli omtalt i media, bli bedt om å delta i konkurranser på de største tv-kanalene... gjør at man ikke er synlig.

Og ang. fagkunnskapen til CBE og LKE - det er jo nettopp det som har vært temaet noen sider her nå, nemlig det at de IKKE har nok fagkunnskap nok til å formidle trening og kosthold via de kanalene de velger. Mer eller mindre hver gang de legger ut noe viser de akkurat det - at de ikke har kunnskap nok til å forstå hvordan de trygt kan svare og gi råd.

Du sier at alle har et ansvar for å sjekke kildene sine selv - det er jeg enig i. Men synes du det er riktig at man skal måtte dobbel- og trippelsjekke mange ganger for å greie å finne ut at f.eks. Lars Kristian Eriksen ikke har utdannelse i "ernæringsfysiologi", selv om han oppgir det. Eller at Caroline Berg Eriksen ikke har utdannelse som pt, selv om hun slo stort opp at hun tok den utdannelsen (men knapt har nevnt at hun hoppet av).

Men synes du ikke at Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen i det minste bør slutte å late som om de har kompetanse de ikke har? 

Som bedriftseiere er CBE og LKE lovpålagt å gi korrekt informasjon, ikke selge tjenester de de ikke har kompetanse i, ikke drive villedende markedsføring, ikke begå stadig lovbrudd.

Hvordan mener du CBE og LKE løser dette, etter at du har fått med deg alle løgnene til bedriftseierne, alle falske påstander om å ha kompetanse de ikke har, villedende markedsføring gjennom Netfit og nærmest daglige lovbrudd når det kommer til markedsføringsloven og manglende merking av retusjert kropp/utseende?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Veldig vanskelig å forstå hva du egentlig mener når du mener at det å ha 300 000 følgere og stadig bli omtalt i media, bli bedt om å delta i konkurranser på de største tv-kanalene... gjør at man ikke er synlig.

Hun var med i et TV-program ingen egentlig har snakket om siden. 

Frisk Frosk skrev (10 minutter siden):

Mener du Caroline Berg Eriksen er pliktig til å opplyse det også?

Hun kan opplyse om hvilke kurs hun har tatt og sørge for å ikke gi råd som er farlige. Det mener jeg hun ikke har gjort, det bare blåses opp her. 

Frisk Frosk skrev (12 minutter siden):

Du sier at alle har et ansvar for å sjekke kildene sine selv - det er jeg enig i. Men synes du det er riktig at man skal måtte dobbel- og trippelsjekke mange ganger for å greie å finne ut at f.eks. Lars Kristian Eriksen ikke har utdannelse i "ernæringsfysiologi", selv om han oppgir det. Eller at Caroline Berg Eriksen ikke har utdannelse som pt, selv om hun slo stort opp at hun tok den utdannelsen (men knapt har nevnt at hun hoppet av).

Ja. De færreste bruker de til noe som helst. De engasjerer knapt noen lenger. 

Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Hvordan mener du CBE og LKE løser dette, etter at du har fått med deg alle løgnene til bedriftseierne, alle falske påstander om å ha kompetanse de ikke har, villedende markedsføring gjennom Netfit og nærmest daglige lovbrudd når det kommer til markedsføringsloven og manglende merking av retusjert kropp/utseende?

De gjør alt de kan for å tyne det siste ut av bedriften sin da det åpenbart ikke er sanksjoner sterke nok til å holde på som de gjør. Så de løser det på enkleste måte- så de slipper å faktisk lære seg noe. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet på IG blir smalere og smalere. To innlegg med flere bilder og flere story med croissant med krem og bær. Det legges tilnærmet null innsats i plattformen. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra diskusjonen tilbake til cbe så mener jeg altså at hun har ikke begynt å lære bort yoga enda. Hun får tas når netfit skal instruere i yoga også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (20 timer siden):

@Spamalot tok opp temaet om at det er flere i tråden her som har spiseforstyrrelser og som sliter med egen psyke. Det vil jeg gjerne gi en kommentar til.

Med det Spamalot skrev så sier vedkommende også ganske rett ut at CBE må streve med egen psyke. Ut fra hva CBE i årevis, også nå i det siste har fortalt, så er vel ikke det noe nytt. CBE har tross alt både drevet med pro-ana-blogg og har innrømmet å ha vært spiseforstyrret... og har siden sist sommer (fra intervjuet i Dagbladet, rett etter at mannen begikk forfølgelse av en kvinne og begikk hærverk av kvinnens bil, men hvor CBE gjorde seg, mannen og barna til offer) innrømmet å ha angst og at hun ikke får sove pga. det. Rent objektivt kan hvem som helst også se av det hun velger å legge ut på sine bedriftskanaler at fokuset fremdeles i dag gir et inntrykk av at hun/de har et ortorektisk forhold til trening og mat.

At CBE og co, helt uten utdanning, fortsetter å gi råd om kosthold og trening er helt uforsvarlig av henne og Netfit-eierne.

Men vet du, jeg er inderlig glad for at så mange med eller med tidligere spiseforstyrrelser bruker sine egne dyrkjøpte erfaringer for å bidra til å få stoppet slike useriøse aktører som CBE, Netfit, coachEriksen, som sprer usunne og potensielt farlige "helseråd" helt ukritisk.

Selv har jeg heldigvis ikke hatt spiseforstyrrelser, men via jobb har jeg møtt flere som har hatt det, og jeg har en person i utvidet familie som har slitt med det. Min grunn til å delta i tråden er fordi jeg har sett hvor mye de holdningene Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen og slike som dem skader de som er sårbare. Og jeg har høy utdanning og kompetanse innen det begge to later som om de har utdanning i. De har i årevis påvirket andre til et forstyrret forhold til mat og utseende. Nå har de tenkt å ta med seg sitt eget forstyrrede forhold til kropp, kosthol og trening for å "rådgi" og "trene" og "inspirere" andre. Men de viser nærmest daglig at de ikke har utdanning eller kompetanse nok til å rådgi andre. Fordi de mangler grunnleggende kunnskap mangler de også den grunnleggende forståelsen, noe som igjen avsløres i at de ikke evner å gi generelle råd på en trygg måte. Deres eget anstrengte forhold til kropp, utseende, kosthold og trening er det de forsøker å selge, og det er dette de vil tjene penger på. Det er helt forkastelig og det er helt uforsvarlig!

All ære til og takk og pris for at de som har eller har hatt spiseforstyrrelser er så tøffe at de deler av sin erfaring og jobber for å få stoppe slike farlige influencere som ekteparet Eriksen er. I tillegg til de som har erfaring med spiseforstyrrelser - som jeg mener det er ekstra grunn til å lytte på når de advarer om det CBE gjør - så er det en rekke andre fagfolk i tråden. Personer som har utdannelse innen det de snakker om og erfaring innen fagene sine - stikk motsatt av CBE og LKE.

Denne trådens deltakere har tilsammen en imponerende kunnskapsbank både innen helse, kropp, markedsføring, lover og regler, økonomi og en hel rekke andre fagområder. Dette gjør at man i denne tråden får et unikt sammensatt bilde av hvor omfattende lureriet mange influencere driver, og hva samfunnsfølgene og samfunnskostnadene blir av det alt det kyniske disse influencerne tjener penger på. Dessuten fyller tråden en viktig rolle for å dokumentere alle lovbrudd som disse bedriftene stadig begår. De spekulerer i å begå lovbrudd som blir slettet etter et døgn på IG, men her blir de dokumentert for ettertiden - og bare det er utrolig viktig for å vise omfanget av lovbrudd i bransjen og dette ekteparet spesielt, og for å ansvarliggjøre de som gjør så kynisk utnytter andre.

Som autorisert helsepersonell må jeg si at CBE.nos kanaler er alt annet enn helsefrembringende. Skal man følge slike influensere for å få helsehjelp ja da begår man en generaltabbe. Synd at mange unge er så lett påvirkelig av reklame og da særlig på tiktok. Ser dette daglig dessverre. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 timer siden):

Første mål for en influencer er å nå ut til folk. Det gjør ikke lenger cbe. Er andre som er i vinden. Cbe har ikke vært det på mange år. 

Du har rett i det. CBE er usynlig for de fleste i sosiale medier.

-Men hun/de gir likefullt gale/mangelfulle råd til dem som oppsøker dem for ernærings/treningsråd.

-De legger fortsatt ut mengder bilder/filmer av mindreårige som ikke har samtykkekompetanse og som ikke får mulighet til å velge sin egen digitale start i livet som kan søkes opp i ettertid og som kan (mis)brukes idag, ikke av den store massen som ikke følger dem, men det burde være skremmende  nok at tanken på de som vil, de finner det de søker etter hos CBE.  

-Og ja, det er flere enn CBE som driver med slikt, men få som er så lite mottagelig for andres råd og kunnskap. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare CBE som i åresvis og daglig skal få kritikk på kritikk, noen av dere har vært her i åresvis. Nå var det selvfølgelig kritikk på at hun har begynt med yoga. Det er null diskusjon her inne nå for tiden, kun daglig oppgulp, og er det noen som våger å komme med noe annet et negativitet mot CBE, så får de jammen høre det. Da er det vedkommende som får gjennomgå av enkelte. Så kan man lure på hvorfor barn mobber andre. Trist skue, ikke på CBE vegne , men hvordan enkelte oppfører ser. Er vel også voksne folk dette. Er så gøy å høre på CBE podcast. Positivitet, livs- og treningsglede, energi, og humor..Her burde mange av dere lytte og få inspirasjon. Tror det trengs!! 
👏🏼👏🏼👏🏼til Caroline. Hun har mange år igjen som influencer og sprer treningsglede, det er de hun henvender seg til. De som er glad i å trene eller ønske å komme i gang med å trene! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (24 minutter siden):

For å dra diskusjonen tilbake til cbe så mener jeg altså at hun har ikke begynt å lære bort yoga enda. Hun får tas når netfit skal instruere i yoga også. 

CBE prøvde seg med en høy planke og stumpen i været på knøttliten matte. Fikk mye pes. Venter i spenning på neste øvelse.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bare CBE som i åresvis og daglig skal få kritikk på kritikk, noen av dere har vært her i åresvis. Nå var det selvfølgelig kritikk på at hun har begynt med yoga. Det er null diskusjon her inne nå for tiden, kun daglig oppgulp, og er det noen som våger å komme med noe annet et negativitet mot CBE, så får de jammen høre det. Da er det vedkommende som får gjennomgå av enkelte. Så kan man lure på hvorfor barn mobber andre. Trist skue, ikke på CBE vegne , men hvordan enkelte oppfører ser. Er vel også voksne folk dette. Er så gøy å høre på CBE podcast. Positivitet, livs- og treningsglede, energi, og humor..Her burde mange av dere lytte og få inspirasjon. Tror det trengs!! 
👏🏼👏🏼👏🏼til Caroline. Hun har mange år igjen som influencer og sprer treningsglede, det er de hun henvender seg til. De som er glad i å trene eller ønske å komme i gang med å trene! 

1. Ingen kritiserer at hun har begynt med yoga, der har flere sagt her inne lenge at hun burde starte med. Kritikken går på at hun starter direkte på instruktørkurs, ikke lære seg basic først. See?

2.Smaken er som baken hva man synes er bra podd. Fint at DU synes den har morsomt innehold og bra regi.

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (7 minutter siden):

Som autorisert helsepersonell må jeg si at CBE.nos kanaler er alt annet enn helsefrembringende. Skal man følge slike influensere for å få helsehjelp ja da begår man en generaltabbe. Synd at mange unge er så lett påvirkelig av reklame og da særlig på tiktok. Ser dette daglig dessverre. 

Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt.  Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Hun har skrevet at hun går på kurs for å bli yoga-lærer.
Når hun da poster bilder av det HUN SIER  er en yoga-posisjon ,er det ikke naturlig å tenke at: oj, dette har hun lært på kurs nå. Og at sjansen for at noen vil prøve på den samme øvelsen er der? 
Skal alle vente med å bli «påvirket» til hun skriver: NÅ er jeg blitt yoga-lærer. Fra nå av kan dere gjøre det jeg viser dere. 

Nei, ærlig talt. 

Men nei- hunharikkebegyntålærebortyogaoffisieltpånetfitenda. 

• Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (30 minutter siden):

Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt.  Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅

Treningsglede og trygg økonomi 🤡

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol79 skrev (15 timer siden):

Skal man gå ned i vekt så er 1 kilo i uka en ganske vanlig anbefaling.

Problemet er ikke de 1000 kaloriene eller det ene kiloet, det er heller det at rådgiverne ikke har kompetanse på å være rådgivere. De later som de vet og kan, og så bruker de bare egen erfaring som base for svar - ledsaget av proanabilder og uten å vite noe som helst om den som leser svaret. Riktig kosthold er viktigere enn antall kalorier.

Jeg ønsker meg litt mer tilsyn med slike kontoer; amatørkontoer som bruker fremmedord (de ikke forstår selv) og fine bilder, for å skaffe seg følgere og oppmerksomhet, men som gir råd som er potensielt skadelige. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (59 minutter siden):

Sunt kosthold? Mulig det...

men det hun VISER (som vi derfor må ta utgangspunkt i) er stort sett pizza, pasta, taco (med lite grønnsaker), div shaker og smoothier, samt usunt bakverk.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke sånn at Caroline ikke kunne spise karbohydrater fordi hun fikk så vondt i magen av det? Jeg husker hun var med i programmet til Leo Aikij (hvordan skriver man det? 😂) og ikke kunne spise brød. Nå er det plutselig bare karbs og om jeg ikke tar feil består jo pizza hovedsakelig av brød?

• Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Er tydeligvis ikke så fornøyd når det hele tiden må legges på filter og retusjeringer. Trygg økonomi? Når mannen din riper opp en bil til en som har kommet med kritikk av deling av barn, og du mister et samarbeid, kan det tyde på at økonomien ikke er så veldig bra. 

• Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ikke at noen av oss har vært her i åresvis? 

Jeg har ikke sett noen som kritiserer at hun har begynt med yoga? Den kritikken må du nesten linke til om du skal bli trodd på den. Kritikken går på 1. at hun skal undervise i yoga, etter er kort intensivkurs, og etter å ha nedsnakket treningsformen tidligere og 2. at den ene øvelsen hun viste var helt feil utført. Om du skal kritisere kritikken får du i det minste være etterrettelig. 

Ser du mye treningsglede og sunt kosthold i kanalene hennes? Jeg syns det ofte er fokus på at trening er tungt og noe så må gjennomføres. Kostholdet som vises er pasta i ulike varianter og de eneste grønnsakene er hvitløk og tomater. Og iskaffe, eller hva det er som man stadig får lekre nærbilder av. Jeg ser lite frukt og grønt, fisk og korn hos henne. 

• Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å like virksomheten og se på den som sunn og helsebringende. Du har rundt to-tre hundre tusen med deg på det ser det ut til, og så lenge det er slik, må det jobbes for å få opp øynene hos forbrkerne, annonsører og regjeringen for å få bukt med denne galskapen (de er mange) på sosiale medier.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...