FruRosa Skrevet 21. februar 2023 #77601 Skrevet 21. februar 2023 Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. 23
Keaton Skrevet 21. februar 2023 #77602 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Har googlet meg frem til en av de store yogaprofilene, her kan man beskue forskjellene Kilde: https://www.thegoodbody.com/best-yoga-instagram-accounts-and-influencers/ Er lov å være novise, som CBE.no, men å utgi det for yoga er kanskje å ta i. Endret 21. februar 2023 av Kollontaj 21
123Frustrert Skrevet 21. februar 2023 #77603 Skrevet 21. februar 2023 Denne yoga-teknikken er helt feil og det har ingenting med «velutviklet rumpe» å gjøre. Den teknikken viser bare ekstremt forkortete hofteleddsbøyere, om hun virkelig ikke klarer å lage en rett linje gjennom hoften bør hun virkelig begynne å tøye. og når hun ligger ned på gulvet.. er ikke noe yogastilling når hun krummer ryggen så ille. håndstillingen hennes er også feil, hun lukker skuldrene og det finnes ingen yogastilling som er sånn. Plasser fingrene rett og få en rett linje så kan mn begynne å snakke om at det er en modifisert utgave av noe, men enn så lenge er det ikke noe som kan læres bort kalles yoga. 35 2
¤flicka¤ Skrevet 21. februar 2023 #77604 Skrevet 21. februar 2023 EmilieH skrev (15 minutter siden): Se på meg, se på meg, se på meg, da! Hallo, se så tynn og fin kropp jeg har da. Hun skriker og roper etter oppmerksomhet for kroppen sin! Sånn har hun holdt på i mange år. Folk må for all del ikke glemme at hun er tynn og pen, så det sørger hun for å minne oss på så fort hun får sjansen. I alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Yoga-Barbie er bare en ny aktør i dette oppbrukte, absurde sirkuset. Rart hun ikke har tenkt på det før, da. Ligge og deige seg på gulvet har hun jo gjort lenge nå. 21 1
Sillymac Skrevet 21. februar 2023 #77605 Skrevet 21. februar 2023 Stusser over at hun må ta knærne i bakken og ikke klarer en chaturanga, med all den "styrketreningen" hun gjør burde hun være sterk nok til dette. Dette var en meget avslørende video som viser verken god yogateknikk eller styrke. Greit nok at hun er nybegynner men her var hun bare en posør. Dette gjorde vondt i yogahjertet mitt! 32 2
Stargaze Skrevet 21. februar 2023 #77606 Skrevet 21. februar 2023 FruRosa skrev (22 minutter siden): Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. Dette er thinspo. Hun drar inn magen så til de grader. Null troverdighet igjen til denne dama. Hva er det hun ønsker å opp å/vil inspirere. Sykt, rett og slett. Her det bare å rapportere 35 5
Gjest Snøsøta Skrevet 21. februar 2023 #77607 Skrevet 21. februar 2023 123Frustrert skrev (13 minutter siden): Denne yoga-teknikken er helt feil og det har ingenting med «velutviklet rumpe» å gjøre. Den teknikken viser bare ekstremt forkortete hofteleddsbøyere, om hun virkelig ikke klarer å lage en rett linje gjennom hoften bør hun virkelig begynne å tøye. og når hun ligger ned på gulvet.. er ikke noe yogastilling når hun krummer ryggen så ille. håndstillingen hennes er også feil, hun lukker skuldrene og det finnes ingen yogastilling som er sånn. Plasser fingrene rett og få en rett linje så kan mn begynne å snakke om at det er en modifisert utgave av noe, men enn så lenge er det ikke noe som kan læres bort kalles yoga. Savasana skal være avspenning av kroppen. Dette er en spent, forvridd kropp. Tanken på at dette bare er en helgesamling unna å være sertifisert yogainstruktør er helt skrudd. Hun kommer til å få godkjentstempel i form av godkjent RYS 200 yogainstruktør fra the Shala Academy når hun viser fram posisjonene sine, og skal lage program for andre som hun selv har sagt. Det savasanabildet er så koko at det har potensiale til å gå viralt som eksempel på influenceridioti. Juletretoget hennes får plass under ryggen hennes der.
Rev. Revenge Skrevet 21. februar 2023 #77608 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Er det yoga Netfit by Caroline Berg Eriksenno altså har intensjoner om å lære bort etter atter et ufullstendig kurs (betalt reklame) i noe hun ikke kan og ikke har vist interesse for på eget initiativ tidligere? Eller er det "tynn og pen og posert" hun skal lære bort? Jeg har aldri sett en stivere, krampaktig feil utført planke (og andre øvelser) enn de som daglig leder i Treasures AS utfører. Jeg begynner rett og slett å tro at verken hun eller partneren er istand til å ta til seg kunnskap og gjøre noe som helst riktig, på lik linje med holdningen om at forskningsresultater kan tolkes. Lærevansker, trass og motstand, Dunning-Kruger, teflon...eller alt på én gang samtidig. Ikke rart at eiendeler selges: Bøter, strømregninger og andre utgifter må betales på tross av synkende omsetning. Endret 21. februar 2023 av Revenge o'Cavatina feil 33 5
calenti Skrevet 21. februar 2023 #77609 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Dette er vel akkurat som forventet. CBE er naturlig mobil (hypermobil?), og for et utrent øye ser det jo flott ut (?). Man gjennkjenner umiddelbart samme mangel på stabilitet og styrke som man ellers ser i treningsvideoene hennes. Jeg vil helst ikke begynne å plukke fra hverandre stillingene hennes, men håper fremdeles hun tar dette seriøst og tilegner seg mer kunnskap før hun begynner å lære bort. 8-limbed pose/ashtangasana (der hun ligger med brystet mot gulvet og rumpa i været) er nok ikke tilfeldig valgt. Får inntrykk av at de fleste som poster denne typen stilling gjør det for "the male gaze". Og hva er greia med veivingen med palo santo i begynnelsen av videoen?? *facepalm* Det man ser på videoen er innhold jeg har sett mange ganger hos nybegynnere. Mange av oss som har drevet med yoga en stund slengte oss inn i øvelser vi ikke var fysisk klare for altfor tidlig da vi var nybegynnere. Jeg skjønner hvorfor The Shala har 100% godkjente eksamener. Som om det er noe å skryte av. Endret 21. februar 2023 av calenti 31 7
Snødronninga Skrevet 21. februar 2023 #77610 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Ha en flott dag da, folkens! 🤪 #nokenkleinselfie Fra Instagramstory Endret 21. februar 2023 av Snødronninga 15 5
¤flicka¤ Skrevet 21. februar 2023 #77611 Skrevet 21. februar 2023 Snødronninga skrev (24 minutter siden): Ha en flott dag da, folkens! 🤪 #nokenkleinselfie Fra Instagramstory Er det satire? Er det et veldig forseggjort kunstprosjekt; kunsten som imiterer livet? Truman show avdeling Sarpsborg? Jeg blir aldri helt klok 🤔 34 1
allie Skrevet 21. februar 2023 #77612 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Så, når man er helt nybegynner i Yoga og har hatt noen få timer ( men skal helt sikkert bli yogalærer..), da øver man seg på hodestående? Spør for en venn 🤷🏻♀️ Endret 21. februar 2023 av allie Skrivefeil 20 5
Gjest Marsh Skrevet 21. februar 2023 #77613 Skrevet 21. februar 2023 FruRosa skrev (5 timer siden): Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. Derfor foretrekker jeg Funkygine 10 av 10 ganger, ser ikke slike bilder hos henne
Sillymac Skrevet 21. februar 2023 #77614 Skrevet 21. februar 2023 allie skrev (55 minutter siden): Så, når man er helt nybegynner i Yoga og har hatt noen få timer ( men skal helt sikkert bli yogalærer..), da øver man seg på hodestående? Spør for en venn 🤷🏻♀️ Nei. 7 1
På besøk Skrevet 21. februar 2023 #77615 Skrevet 21. februar 2023 allie skrev (52 minutter siden): Så, når man er helt nybegynner i Yoga og har hatt noen få timer ( men skal helt sikkert bli yogalærer..), da øver man seg på hodestående? Spør for en venn 🤷🏻♀️ Tenkte på det samme. Men dette er jo ikke hodestående hun driver med, virker som hun tror det er som å stå på henda i turn (Jeg kan ingen ting om turn, ikke bli fornærma 🤷). Poenget er jo ikke å sprette opp og kanskje holde balansen. Hun må jobbe seg oppover helt til hun kontrollert klarer å rette seg ut. Først med strake bein og tærne i bakken. Deretter med beina ut i 90 grader, før hun kontrollert (og ikke med ryggen krum!) løfter dem opp. Yogalæreren min hadde grepet inn hvis hun hadde sett dette, hvertfall! 28
Keaton Skrevet 21. februar 2023 #77616 Skrevet 21. februar 2023 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Er det satire? Er det et veldig forseggjort kunstprosjekt; kunsten som imiterer livet? Truman show avdeling Sarpsborg? Jeg blir aldri helt klok 🤔 Mulig en hilsen til gutta som følger. Ufattelig mye sminke for å bedrive trening, ikke bare vanlig øyeskygge, men kraftig highlight under bryna. At CBE.no gidder dette opplegget med festsminke hver dag. 21
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77617 Skrevet 21. februar 2023 Frukthage skrev (16 timer siden): Kontinuitet?😊🤞🏼 Fantastisk! 😂 Jeg ler så tårene triller her og har gjort det i et par minutter nå minst! Greier ikke stoppe å le av meg selv 😂 Dette er fascinerende, jeg har tydeligvis et mini pottetett skott mellom norsk og amerikansk på dette ene ordet! Snakket en gang i tiden flytende amerikansk, og senere lærte jeg om "continuity" som et fagord innen film og har en amerikansk kompis som driver i bransjen. Selv om han snakker flytende norsk så bruker han alltid "continuity" når han snakker om... vel, continuity innen film/historiefremstilling. Så jeg har liksom aldri brukt ordet kontinuitet om continuity når det er snakk om akkurat dette feltet. Bruker kontinuitet naturlig i helt andre sammenhenger på norsk, og til og med i andre oversettelser i dagligtale norsk/engelsk, men altså ikke i dette... Takk, @Frukthage! Greier ikke slutte å le 12 1
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77618 Skrevet 21. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (15 timer siden): «Du har stålkontroll», står det i kommentarfeltet. Lenge leve desillusjonen (og nedsabling av eventuelle virkelighetskorrigerende kommentarer). Og matta er plassert ytterst på stueteppet, slik at bonsaitreet kan skinne (nesten) like mye som hun selv gjør. Og nettopp slike kommentarer gjør at andre må gjøre andre oppmerksom på at nei, dette ekteparet har ikke stålkontroll på noe de gjør. "Yogaen" Caroline Berg Eriksen viste frem er helt forferdelig å se på med tanke på at hun ikke bryr seg om annet enn å ta seg best mulig ut, krampaktig holde inn magen og strutte med baken. Hun viser i praksis at hun bruker "yogaen" kun for å kunne posere enda mer lettkledd og late som om hun kan noe hun ikke kan. Hennes fokus er å vise frem hvor flink hun er til å drive thinspo. 34
Rastebenk Skrevet 21. februar 2023 #77619 Skrevet 21. februar 2023 (endret) FruRosa skrev (6 timer siden): Når man snakker om å vise seg fram: Nok et bilde som (liksom) skal vise se-så-uuuutslitt-jeg-er-etter-løping. Jeg forstår virkelig ikke estetikken med det her. Innsugd hals, overarmer tynnere enn underarmer, kragebein og ribbeinskasse bulende ut over tomme tarmer. Hvorfor posere på en slik måte? Få på deg en t-skjorte og få hjelp, CBE. Greit nok at du heldigvis ikke er et slikt levende skjelett til vanlig, men denne "ideal"kroppen du vrenger, vrir og puster deg inn i er virkelig skremmende. Endret 21. februar 2023 av Rastebenk 35 2
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77620 Skrevet 21. februar 2023 Snødronninga skrev (3 timer siden): Ha en flott dag da, folkens! 🤪 #nokenkleinselfie Fra Instagramstory Det er lett å se hva dette er. Dette er CBE som er så snill at hun dokumenterer at hun ikke har lært noe som helst og ikke har forstått hva yoga dreier seg om. Dette er tydelig rett etter "yogaøkt". Yoga som skal gjøre at man finner ro og balanse i seg selv og egen kropp og sinn. Hva gjør CBE? Hun går rett inn i anstrengte og unaturlige poseringer med maks spenning i mage og pustemuskler, tipper bekkenet unaturlig fremover for å gi en illusjon av større bakende og thigh gap og gjør grimaser med et kunstig smil. CBE viser - dokumenterer selv! - at hun ikke egentlig er opptatt av yoga. Hun er kun opptatt av å bruke "yoga" for å posere mer. Det hun over lengre tid nå har vist frem er bekymringsfullt når det kommer fra en som tidligere har drevet proana-blogg og har innrømmet å ha hatt spiseforstyrrelser. Ingenting tyder på at hun ikke har lignende problemer nå, med tanke på hennes thinspo/proana, ortoreksi, fremvisning av små og ensidige måltider m.m. CBE, du skjuler ikke noe ved å nå late som om du driver med yoga. Det er fremdeles det samme du driver med som før - posering, usunn påvirkning, thinspo/proana og poseringer og det å late som om du og dere har kunnskap ingen av dere har. 28 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå