Kollontaj Skrevet 19. februar 2023 #77521 Skrevet 19. februar 2023 (endret) vinterskog skrev (4 timer siden): 1. Ingen kritiserer at hun har begynt med yoga, der har flere sagt her inne lenge at hun burde starte med. Kritikken går på at hun starter direkte på instruktørkurs, ikke lære seg basic først. See? 2.Smaken er som baken hva man synes er bra podd. Fint at DU synes den har morsomt innehold og bra regi. Å gå på PT-kurs er helt naturlig for en som trener selv og har interesse av å trene andre eller kunne gi treningstips i ulike fora. Å gå på trenerkurs i håndball for en som aldri har spilt håndball eller kan noe om håndball, fordi man ønsker å kunne enten trene andre eller gi treningstips, vil av de fleste bli ansett som useriøst og lite tillitvekkende. At noen mener at de kan gå på yoga-instruktør-kurs uten å ha drevet med yoga eller hatt interesse for det, mener jeg er like snodig. Antakelig gis det slækk for yoga siden mange ser på det som «noe mange kvinner begynner med i 40-årene» for å stresse ned, hvor vanskelig kan det være? Sitte på ei matte og si Ohm, liksom? Endret 19. februar 2023 av Kollontaj 38 6
Populært innlegg BellaSwan Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg #77522 Skrevet 19. februar 2023 Levina skrev (1 time siden): Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt. Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅 Hvordan vet du dette? Du er veldig bastant i dine uttalelser (som vanlig). For meg virker det som du helt ukritisk og naivt sluker narrativet bedriften presenterer i sine kanaler. Jeg ser tvangspreget trening, en som er lei av jobben sin, som gjør minimal innsats på det lille hun har av oppdrag. Få og lite interessante oppdrag, som ikke akkurat booster økonomien. Kanskje det er derfor LKE går berserk, stalker og riper opp biler....og CBE har panikk og ligger våken om nettene. Hvis du klarer å se utenfor den lille rosa boblen bedriften så panisk prøver å tviholde på så oser det ikke akkurat positiv innstilling til livet. 49 17
skruf Skrevet 19. februar 2023 #77523 Skrevet 19. februar 2023 Den maten hun promoterer er ikke sunn Pizza og pasta trenger nødvendigvis ikke være usunn, og mange småbarnsfamilier tyr nok ofte til det da det er såkalt «barnevennlig» (barnevennlig i hermetegn da jeg mener det er ikke et ord for mat; barn lærer seg å spise der foreldre velger å introdusere de for….og det med pizza, pølse og pommes frites, pasta og kjøttsaus på barnemenyer på restauranter burde vært forkastet og heller erstattet med tilbud om halv porsjon av vanlig meny til barn) ; hun kunne feks tipset om hvordan gjøre pasta og pizza sunnere ved bruk av fullkorn-pasta, grovt mel i pizzabunnen, egenlaget saus med masse grønnsaker+blender. Netfit promoterer seg ikke bare med trening, men også kosthold. Så da bør de følge opp det. Og denne kaffe-drikken/smoothien er det fint lite næring i. Men bra at allergien hennes mot brødmat gikk over da. Etter det innslaget der hun ble utfordret til å spise en burger fra McDonald’s så ble hun så syk at hun måtte ta smertestillende . Kom t.o.m i media https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240 29 2
LilleSnupp Skrevet 19. februar 2023 #77524 Skrevet 19. februar 2023 Levina skrev (2 timer siden): Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt. Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅 Nuvel.. tidligere spiseproblemer, og nå fått tilbake angstanfall hun har slitt med fra barndommen. Høres ikke spesielt bra ut.. 34 5
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg #77525 Skrevet 19. februar 2023 (endret) det kostholdet som vises i SoMe fra CBE er virkelig ikke sunt. Masse ultraprosessert mat, og det evindelige proteinpulveret - hvorfor i all verden driver hun med det? Dessuten er det treningsopplegget hun driver med nå, helt ellevilt. To økter hver dag, gjerne morgen og kveld - og ingen restitusjon, er jo ikke bra i det hele tatt. Det er bekymringsfullt når man vet at hun har en historikk med spiseforstyrrelser. Og for å gjenta det mange andre har sagt - INGEN kritiserer henne for å begynne med yoga, men for at hun skal bli instruktør uten å ha drevet med yoga selv. Det blir som om man skulle bli rideinstruktør uten å ha noe som helst ryttererfaring fra før av - helt utrolig merkelig. Endret 19. februar 2023 av pøbelsara 47 12
Populært innlegg Felis Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg #77526 Skrevet 19. februar 2023 Er det noen som har sett noen treningsglede hos Caroline det siste året? Jeg synes det stort sett går i at hun tvinger seg gjennom, for da har hun god samvittighet etterpå. Det er blytungt, grusomt, tunge bein, hardt å komme i gang osv. Det samme i podden, hun hevder at hun alltid er motivert, og så kjører hun gang en lang tirade om at hun egentlig ikke har lyst til å stå opp tidlig for å trene, og at en rekke ting må tilrettelegges for at hun i det hele tatt skal orke. Treningsglede? Det høres mer ut som straff for ett eller annet. Sannsynlighet for de ørsmå porsjonene med pasta og fløtesaus hun unner seg. Fullstendig blottet for grønnsaker... Interessant at noen ser ting så annerledes enn meg... 44 10
kraftwerk Skrevet 19. februar 2023 #77527 Skrevet 19. februar 2023 pøbelsara skrev (25 minutter siden): det kostholdet som vises i SoMe fra CBE er virkelig ikke sunt. Masse ultraprosessert mat, og det evindelige proteinpulveret - hvorfor i all verden driver hun med det? Dessuten er det treningsopplegget hun driver med nå, helt ellevilt. To økter hver dag, gjerne morgen og kveld - og ingen restitusjon, er jo ikke bra i det hele tatt. Det er bekymringsfullt når man vet at hun har en historikk med spiseforstyrrelser. Og for å gjenta det mange andre har sagt - INGEN kritiserer henne for å begynne med yoga, men for at hun skal bli instruktør uten å ha drevet med yoga selv. Det blir som om man skulle bli rideinstruktør uten å ha noe som helst ryttererfaring fra før av - helt utrolig merkelig. Jeg ville trodd at disse selverklærte ernæringsfysiologene og treningsekspertene, visste at proteinpulver bare er bortkastede penger. Proteinene skiller seg ut i avføring fordi kroppen ikke kan ta opp så mye, man får som regel i seg nok proteiner gjennom mat - så alt annet er egentlig bortkastet. Og igjen viser jo dette, hvor lite kunnskap dette paret egentlig har. https://www.nrk.no/livsstil/proteiner-gar-rett-i-do-1.3732065 24
LilleSnupp Skrevet 19. februar 2023 #77528 Skrevet 19. februar 2023 kraftwerk skrev (18 minutter siden): Jeg ville trodd at disse selverklærte ernæringsfysiologene og treningsekspertene, visste at proteinpulver bare er bortkastede penger. Proteinene skiller seg ut i avføring fordi kroppen ikke kan ta opp så mye, man får som regel i seg nok proteiner gjennom mat - så alt annet er egentlig bortkastet. Og igjen viser jo dette, hvor lite kunnskap dette paret egentlig har. https://www.nrk.no/livsstil/proteiner-gar-rett-i-do-1.3732065 Tror ikke kostholdet til frua inneholder så mye proteiner.. 5
Felis Skrevet 19. februar 2023 #77529 Skrevet 19. februar 2023 kraftwerk skrev (9 minutter siden): Jeg ville trodd at disse selverklærte ernæringsfysiologene og treningsekspertene, visste at proteinpulver bare er bortkastede penger. Proteinene skiller seg ut i avføring fordi kroppen ikke kan ta opp så mye, man får som regel i seg nok proteiner gjennom mat - så alt annet er egentlig bortkastet. Og igjen viser jo dette, hvor lite kunnskap dette paret egentlig har. https://www.nrk.no/livsstil/proteiner-gar-rett-i-do-1.3732065 Jeg kan ikke så mye om kosthold, men pasta har vel et høyt innhold av proteiner? Melkeprodukter like så? Så basert på det kostholdet hun viser i sine kanaler, så burde hun får i seg mer enn nok proteiner. Jeg ser at hun reklamerer med sunt kosthold, og at enkelte følgere sluker dette narrativet rått. Men uansett hvilken retning man følger innen kostholdstrender, så er det ingen som fremhever at å spise pasta, pizza, masse melkeprodukter som fløte og ost, samt bakverk og kaffedrikker, som spesielt sunt. Det er raskt og billig, og har en konsistens som passer barn, men sunt? Hvorfor reklamerer hun med det? Hun burde heller skrevet at hun har kjappe og billige oppskrifter. Det treffer kanskje mer i gruppen hun forsøker å nå, travle småbarnsmødre. Det er jo drøssevis av kontoer der uten som fremmer sunn mat med rene råvarer osv, kanskje hun kunne treffe en nisje som ikke allerede er full? Budsjettmat som ikke krever ferdigheter på kjøkkenet. Jeg har i hvert fall ikke sett noen slike kontoer. Ha ikke søkt etter det heller, altså, for i motsetning til Caroline så er ikke "vondt i magen av pasta" en motegreie jeg kan skru av når det passer for meg. Jeg må spise ren mat, noe som er litt mer krevende og ganske mye dyrere... 14
kraftwerk Skrevet 19. februar 2023 #77530 Skrevet 19. februar 2023 Felis skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke så mye om kosthold, men pasta har vel et høyt innhold av proteiner? Melkeprodukter like så? Så basert på det kostholdet hun viser i sine kanaler, så burde hun får i seg mer enn nok proteiner. Jeg ser at hun reklamerer med sunt kosthold, og at enkelte følgere sluker dette narrativet rått. Men uansett hvilken retning man følger innen kostholdstrender, så er det ingen som fremhever at å spise pasta, pizza, masse melkeprodukter som fløte og ost, samt bakverk og kaffedrikker, som spesielt sunt. Det er raskt og billig, og har en konsistens som passer barn, men sunt? Hvorfor reklamerer hun med det? Hun burde heller skrevet at hun har kjappe og billige oppskrifter. Det treffer kanskje mer i gruppen hun forsøker å nå, travle småbarnsmødre. Det er jo drøssevis av kontoer der uten som fremmer sunn mat med rene råvarer osv, kanskje hun kunne treffe en nisje som ikke allerede er full? Budsjettmat som ikke krever ferdigheter på kjøkkenet. Jeg har i hvert fall ikke sett noen slike kontoer. Ha ikke søkt etter det heller, altså, for i motsetning til Caroline så er ikke "vondt i magen av pasta" en motegreie jeg kan skru av når det passer for meg. Jeg må spise ren mat, noe som er litt mer krevende og ganske mye dyrere... Pasta inneholder vel mest karbohydrater, men man trenger også karbohydrater for å bygge muskler. Ikke bare proteiner. Jeg følger henne ikke, men ser jo måltider som blir lagt ut her - og jeg har et inntrykk av at det går i en del prosessert og ultraprossesert. Det er jo næringsstoffer i alt man spiser, uavhengig grad av prosessering, men uansett.. Kan hende de langer mye bra og god mat som ikke vises, men det finnes jeg underlig? Pizza, pasta, smoothie og kaffe er SoMe-vennlig, og bygger vel på et narrativ. Husker CBE la ut enkle, gode oppskrifter før - og jeg tror også hun kunne slått an med noe sånt. Synd hun aldri kjørte på med en drit-enkel kokebok i sin tid, det hadde gitt mulighet for videre kunnskap og oppbygging av bedriften. Jeg så på en episode av Bloggerne i går, fra 2020 og da virket både CBE og LKE veldig glade i hverandre og familielivet generelt. Fikk et godt inntrykk av dem. Syntes det er trist at de holder på som de gjør. 15
Vandelay Skrevet 19. februar 2023 #77531 Skrevet 19. februar 2023 kraftwerk skrev (4 minutter siden): Jeg så på en episode av Bloggerne i går, fra 2020 og da virket både CBE og LKE veldig glade i hverandre og familielivet generelt. Fikk et godt inntrykk av dem. Syntes det er trist at de holder på som de gjør. Lett å ha det bra når alt går på skinner. Når ting begynner å rakne kan tidligere sykdommer blusse opp og personlighetstrekk kan gå fra irriterende til ekstreme. LKE gikk fra å "bare" være Norges største nettroll til å begynne med hærverk og forfølgelse. CBE virker å ha falt tilbake til et mer forstyrret forhold til kropp og mat. Egentlig er det en tragedie man er vitne til. 26 8
Populært innlegg Felis Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg #77532 Skrevet 19. februar 2023 kraftwerk skrev (25 minutter siden): Pasta inneholder vel mest karbohydrater, men man trenger også karbohydrater for å bygge muskler. Ikke bare proteiner. Jeg følger henne ikke, men ser jo måltider som blir lagt ut her - og jeg har et inntrykk av at det går i en del prosessert og ultraprossesert. Det er jo næringsstoffer i alt man spiser, uavhengig grad av prosessering, men uansett.. Kan hende de langer mye bra og god mat som ikke vises, men det finnes jeg underlig? Pizza, pasta, smoothie og kaffe er SoMe-vennlig, og bygger vel på et narrativ. Husker CBE la ut enkle, gode oppskrifter før - og jeg tror også hun kunne slått an med noe sånt. Synd hun aldri kjørte på med en drit-enkel kokebok i sin tid, det hadde gitt mulighet for videre kunnskap og oppbygging av bedriften. Jeg så på en episode av Bloggerne i går, fra 2020 og da virket både CBE og LKE veldig glade i hverandre og familielivet generelt. Fikk et godt inntrykk av dem. Syntes det er trist at de holder på som de gjør. Maten hennes er jo alt annet enn insta-vennlig? Alt er jo beige! En liten grønnsak hadde i det minste gikk kontrastfarge til pastaen og ostesausen. Jeg hadde blitt deprimert av å spise beige mat dag etter dag, men jeg er også veldig glad i grønnsaker. Man kan fint droppe kjøtt, uten å gå fullstendig studenttilværelse i matveien... Når det gjelder Bloggerne, så har vi helt forskjellig inntrykk. Forutsatt at vi så samme sesong, da, jeg skrev bare recap fra en sesong og har ikke sett resten. Men den sesongen jeg så gjorde meg faktisk ganske trist på Carolines vegne. Jeg vet jeg har skrevet det før, men mitt inntrykk var at hun prøvde hardt å være kjæreste med Lars Kristian, men at han saboterte hver eneste gang. Blant annet når hun skulle lansere undertøyskampanjen sin med My Muse. Det var naturlig nok en big deal for Caroline. Du kunne se hor oppglødd og stolt han var. Da erklærte Lars Kristian tørt fra sofaen at han dreit i undertøy. Jeg syntes det var drøyt. Man støtter kona si når hun har et prosjekt! Om det er akvarellmaling eller treskjæring, så oppmuntrer man! Og gjerne skryter litt, selv om man kanskje ikke synes det er pent. Man sitter ikke i sofaen og gjør et poeng av hvor uinteressant det er! Og da hun skulle ha photoshoot av undertøyet, så lå hun der omtrent naken foran en hel haug med folk. Du kunne merke at hun var nervøs og ukomfortabel. Jeg hadde forventet litt heiing fra partneren hennes. "Du er flink! Du ser bra ut". LKE gjorde et poeng av å gjespe og se på klokka. CBE hintet også stadig om soveromsaktiviteter. Litt sånn som man ser hos folk som har et behov for at andre skal tro at man har det fint med partneren. Hun hadde tydeligvis et behov for at tv-seerne skulle tro de hadde det hett på soverommet. Men LKE saboterte hvert eneste forsøk, ved å erklære at han heller ville spise sushi på senga, eller at han var trøtt og ville sove. Støtt nå kona di, bli med på bløffen! Du ser jo hvor mye det betyr for henne! En annen ting er at konas karriere sørger for at Lars Kristian slipper å jobbe, men kan dyrke hobbyen sin på fulltid. Mulig han ikke er interessert i undertøy, men det undertøyet satt faktisk mat på bordet. Og konas narrativ om lykkelig gift tobarnsmor er selve essensen i karrieren hennes. Det er mulig han ikke er så forelsket lenger, de har jo vært sammen i mange år, men ikke saboter narrativet, så lenge det er husholdningens eneste inntektskilde! For meg virket det mest som om LKE ville overbevise seerne om at han var en slikkelig mannemann, ikke vedhenget til fotballfrue. Jeg kan forstå det, for det krever en mann som er trygg på sin egen maskulinitet å være hjemmeværende og leve i et såpass feminint miljø. Og LKE slår meg som en som har lav selvfølelse. Men han sager jo av greina han sitter på, ved å sabotere for henne. Og det er innmari respektløst! 58 2 26
Snødronninga Skrevet 19. februar 2023 #77533 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Levina skrev (11 timer siden): Det er ikke bare CBE som i åresvis og daglig skal få kritikk på kritikk, noen av dere har vært her i åresvis. Nå var det selvfølgelig kritikk på at hun har begynt med yoga. Det er null diskusjon her inne nå for tiden, kun daglig oppgulp, og er det noen som våger å komme med noe annet et negativitet mot CBE, så får de jammen høre det. Da er det vedkommende som får gjennomgå av enkelte. Så kan man lure på hvorfor barn mobber andre. Trist skue, ikke på CBE vegne , men hvordan enkelte oppfører ser. Er vel også voksne folk dette. Er så gøy å høre på CBE podcast. Positivitet, livs- og treningsglede, energi, og humor..Her burde mange av dere lytte og få inspirasjon. Tror det trengs!! 👏🏼👏🏼👏🏼til Caroline. Hun har mange år igjen som influencer og sprer treningsglede, det er de hun henvender seg til. De som er glad i å trene eller ønske å komme i gang med å trene! Det jeg leser her, er også samme oppgulp som du og noen andre kommer med. Og som har vært her i årevis. Har lyttet til podcasten, og sitter ikke igjen med samme inntrykk som deg. Jeg synes de oppfører seg barnslig, og mangler av og til evnen til begrunne og beskrive hva de mener. Spalten "null filter" ble tydeligvis for alvorlig, kanskje det ikke var så gøy å være personlig likevel. Det er litt som å overhøre to venninner sitte å fjase og tulle, og snakke om løst og fast. Flott at de tester nye treningsformer, men jeg er usikker på om det tilfører podcasten noe positivt. Jeg er veldig uenig i at hun oser av treningsglede. Liker hun å holde seg i form, se slank og veltrent ut? Ja, men det virker tvangspreget og noe som aldri kan sløyfes. Å løpe på mølle hver dag, er for meg verken inspirerende å tenke på eller følge med på. Hvorfor henvender hun seg ikke mer til publikum f.eks? Hun kunne fint lagt ut videosnutter, der hun snakker direkte til leserne. Det eneste vi ser er at hun løper, og at vi får en selfie etterpå. Flott at det inpirerer deg, men for meg blir det bare skryt og dokumentasjon. Ikke minst overfladisk! FitFocus er en konto som inspirerer meg veldig, både når det gjelder trening og mat. Herlig å se noen som er fresh og naturlig og samtidig dyktig på kontakt med mottakeren. 👏 Endret 19. februar 2023 av Snødronninga La til mer tekst 23
Sursøtsaus Skrevet 19. februar 2023 #77534 Skrevet 19. februar 2023 Nutz skrev (3 timer siden): Var det ikke sånn at Caroline ikke kunne spise karbohydrater fordi hun fikk så vondt i magen av det? Jeg husker hun var med i programmet til Leo Aikij (hvordan skriver man det? 😂) og ikke kunne spise brød. Nå er det plutselig bare karbs og om jeg ikke tar feil består jo pizza hovedsakelig av brød? Synes forsåvidt det er fint at hun viser at hun ikke er redd for karbohydrater lengre, og helt ærlig synes jeg som en med tidligere spiseforstyrrelser som var redd for karbs at det er litt ekkelt hvor mye pepper hun får for å vise pasta, pizza og bakverk. Hvis de trener så mye som det fremstår i deres kanaler så trenger kroppen karbohydrater så jeg forstår ikke helt den opphengingen i at de plutselig spiser en del av det. At man kan kalle det ensidig er en ting, og at det kunne vært mer grønnsaker og proteiner til stede for inspirasjon er fair men å fremstille brød og pasta som usunt som har blitt gjort i denne tråden er både feil og kan ha uheldig effekter på andre i tråden som også har slitt med SP. 16 4
Kleenex Skrevet 19. februar 2023 #77535 Skrevet 19. februar 2023 Skal ikke disse "yoga greiene" merkes som reklame lengre? Mulig skriften er så liten at ikke merkingen synes..? 15
Snødronninga Skrevet 19. februar 2023 #77536 Skrevet 19. februar 2023 Levina skrev (5 timer siden): Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt. Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅 Her må jeg rette på deg, det er trening hver dag og ofte to ganger om dagen. Vi ser også sene kveldsøkter, og det vil naturlig nok forstyrre søvnen. Uheldig når hun sliter med søvn i utgangspunktet. For lite søvn over tid er i alle fall ikke helsefrembringende for noe menneske. Du ser treningsglede, jeg ser tvangspreget trening. Når man på dø og liv må trene hele tiden, sender det ikke signaler om at forholdet til trening er sunt. Hva er det som er sunt med kostholdet hennes forresten? (Foruten om at hun ikke spiser kjøtt.) 19 1
Kleenex Skrevet 19. februar 2023 #77537 Skrevet 19. februar 2023 Sursøtsaus skrev (35 minutter siden): Synes forsåvidt det er fint at hun viser at hun ikke er redd for karbohydrater lengre, og helt ærlig synes jeg som en med tidligere spiseforstyrrelser som var redd for karbs at det er litt ekkelt hvor mye pepper hun får for å vise pasta, pizza og bakverk. Hvis de trener så mye som det fremstår i deres kanaler så trenger kroppen karbohydrater så jeg forstår ikke helt den opphengingen i at de plutselig spiser en del av det. At man kan kalle det ensidig er en ting, og at det kunne vært mer grønnsaker og proteiner til stede for inspirasjon er fair men å fremstille brød og pasta som usunt som har blitt gjort i denne tråden er både feil og kan ha uheldig effekter på andre i tråden som også har slitt med SP. Da fruemannen sparket fotball for Odd for endel år siden var det en periode alle spillerne skulle spise lavkarbo. Det viste seg vel at dette ikke var veien å gå da spillerne skulle yte på banen. Så ble det slutt på lavkarbo for både herr og fru etterhvert også. Fruemannen først og så frua. 7
Rastebenk Skrevet 19. februar 2023 #77538 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Sursøtsaus skrev (1 time siden): Synes forsåvidt det er fint at hun viser at hun ikke er redd for karbohydrater lengre, og helt ærlig synes jeg som en med tidligere spiseforstyrrelser som var redd for karbs at det er litt ekkelt hvor mye pepper hun får for å vise pasta, pizza og bakverk. Hvis de trener så mye som det fremstår i deres kanaler så trenger kroppen karbohydrater så jeg forstår ikke helt den opphengingen i at de plutselig spiser en del av det. At man kan kalle det ensidig er en ting, og at det kunne vært mer grønnsaker og proteiner til stede for inspirasjon er fair men å fremstille brød og pasta som usunt som har blitt gjort i denne tråden er både feil og kan ha uheldig effekter på andre i tråden som også har slitt med SP. Påstanden var at CBE fremviser et sunt kosthold. Da påpekes det at kostholdet CBE fremviser stort sett består av pasta, pizza, proteinpulver, halvfabrikata, kaffe og vin, nærmest blottet for grønnsaker og andre farger enn beige. Hvis du vil se et sunt, fargerikt og inspirerende kosthold så vil jeg anbefale deg @Fitfocus, som i tillegg til å pumpe ut sunne og inspirerende oppskrifter i et rasende tempo, også sørger for at prisen er rimelig 🌿 https://instagram.com/fitfocus.no?igshid=YmMyMTA2M2Y= Endret 19. februar 2023 av Rastebenk 19 2 3
Orly Skrevet 19. februar 2023 #77539 Skrevet 19. februar 2023 Levina skrev (6 timer siden): Trening flere ganger i uken og treningsglede, sunt kosthold med null rødt kjøtt, gode familien/vennskap relasjoner, ingen overvekt. Ha en jobb hun liker godt, trygg økonomi, røyker ikke, har en positiv innstilling til livet og ønsker å inspirere andre. Det skulle tatt seg ut at hun hennes livsstil er helsefrembringende.🤪Mitt tips til deg, siden du er helsepersonell, ta opp skolebøkene dine igjen! 😅 Treningsglede? Tror vi har forskjellig definisjon på hva som er det ! 24
Frøken Scott Skrevet 19. februar 2023 #77540 Skrevet 19. februar 2023 Felis skrev (5 timer siden): Jeg kan ikke så mye om kosthold, men pasta har vel et høyt innhold av proteiner? Melkeprodukter like så? Så basert på det kostholdet hun viser i sine kanaler, så burde hun får i seg mer enn nok proteiner. Jeg ser at hun reklamerer med sunt kosthold, og at enkelte følgere sluker dette narrativet rått. Men uansett hvilken retning man følger innen kostholdstrender, så er det ingen som fremhever at å spise pasta, pizza, masse melkeprodukter som fløte og ost, samt bakverk og kaffedrikker, som spesielt sunt. Det er raskt og billig, og har en konsistens som passer barn, men sunt? Hvorfor reklamerer hun med det? Hun burde heller skrevet at hun har kjappe og billige oppskrifter. Det treffer kanskje mer i gruppen hun forsøker å nå, travle småbarnsmødre. Det er jo drøssevis av kontoer der uten som fremmer sunn mat med rene råvarer osv, kanskje hun kunne treffe en nisje som ikke allerede er full? Budsjettmat som ikke krever ferdigheter på kjøkkenet. Jeg har i hvert fall ikke sett noen slike kontoer. Ha ikke søkt etter det heller, altså, for i motsetning til Caroline så er ikke "vondt i magen av pasta" en motegreie jeg kan skru av når det passer for meg. Jeg må spise ren mat, noe som er litt mer krevende og ganske mye dyrere... Lite protein i pasta, ca 5 g pr 100 g. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå